Gå til innhold

PC-byggekafèen - Spørsmål rundt PC-bygging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har et lite annet problem, finner ikke ut hvilken kabel jeg skal bruke til å koble opp Lydkortet mitt til strøm. I guiden som medfølger står det at man skal bruke en 4 pins kontakt, den eneste 4 pins kontakten som jeg kan sa at jeg har med min 850 AX Corsair er CPU kabel der man kan ta av 4 pin fra 8 pin = 4 pin?

 

Hvilken kabel skal jeg bruke og hvordan ser den ut?

 

Lydkortet jeg har er: ASUS Xonar Essence STX

 

Takk for hjelp og svar. :)

Lenke til kommentar

Aha, du er sikker :) ? hehe. Det er en molex kontakt ikke sant? Så da er det bare å plugge in en vanlig molex og jeg er good to go? Tror jeg skal bruke en adapter fra Sata til molex for å slippe kabel rot. Vil dette ha noe å si på kvaliteten av strømoverføring? :hmm:

 

En slik en: http://www.digitalimpuls.no/Kabler/Str%C3%B8m/Intern/Str%C3%B8mkabel-Serial-ATA-to-MOLEX-16-cm-overgang,-15-pin-S-ATA-til-4-pin-MOLEX-115483.aspx

Endret av AThought
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har bygget mine egne maskiner fra deler siden 1999.

De gangene jeg har brukt "uorginale" eller "usertifiserte" deler så har jeg endt opp med ustabile maskiner. Værste produktene har vært generelt alt av NVIDIA kort og umerkede minnebrikker.

Jeg har også opplevd mye problemer med å mikse merker som f.eks NVIDIA og AMD eller intel og ATI.

 

Er en stund siden jeg bygget maskin, og funderer nå å bygge meg en Intel-maskin neste gang, men jeg foretrekker bildekvalitet's messing fortsatt ATI/AMD som grafikk kort...da jeg til dags dato ikke har hatt problem med AMD men har hatt 6 NVIDIA kort som alle har hatt forskjellige problemer.

 

Jeg lurer på om teknologien nå er blitt så pass at man kan få stabile maskiner ved å mikse Intel med AMD-grafikk, siden jeg spiller WoW som er veldig CPU intensivt ønsker jeg å muligens gå over til Intel på CPU-siden når jeg først skifter, men forbli på AMD grafikk-kort.

 

Jeg har også forstått det slik at Intel-kort støtter raskere minne enn AMD kort.

 

Noen som kan gi meg noen pointers her på hva jeg bør se etter og hvilke fallgruver som kan eksistere per dags dato ved å gå for en IntelCPU/AMD-gpu løsning?

 

Pris er ingen faktor. :)

 

siste maskinen jeg lagde var alt AMD certified..og det var en rock solid stabil maskin. :) frem til den dag i dag.

Lenke til kommentar

hei jeg skal kjøpe ny sdd til min 650D og har 1 sdd fra før av

 

lurer på ting

1) hva er forskjell på rebulk og bulk? intel 520/330

2) hvordan skal jeg feste min SDD til 650D? har HDD bayene egen skrue plasser som er for SDD slik newegg gjør det på videoen sin? altså, hvis 650D har 10 HDD bayer, kan jeg bruke HDD bayene til SDD pga. skrue hull som er ment for SDD?

3) hva følger med intel 330/520? sata kabel, SKRUER? og hva mer?

4) annet som folk glemmer ved kjøp av sdd

Lenke til kommentar

Bulk vil si at du får SSDen ferdig med en bulk, rebulk vil si at den er bulket 2 ganger, dette gjøres av styling årsaker :D

Nei men seriøst, rebulk har jeg ikke hørt om, men har hørt om Retail og bulk, forskjellen er at Retail kommer i en pen eske med litt ekstra snacks slik som for eksempel klone programvare og en bracket for å feste en SSD i en 3.5 tommers HDD bay for eksempel (SSDer er 2.5 tommere)

 

Hvordan du fester en SSD? Vell, i motsettning til en harddisk står du fritt til å velge her, en SSD har ingen roterende deler eller vibrasjon, så dobbeltsidig teip og pakketeip funker fint (Min SSD er festet med pakketeip, og har sittet der i noen år uten problermer.)

Du kan også la den ligge å slenge i kabinettet om du vil, men flytter du mye på det så anbefaler jeg pakketeip eller dobbeltsidig teip en eller annen plass.

 

Spørsmål 3 er litt verre, kjøper du en bulket versjon så får du kun SSDen i en liten brun pappeske og thats it.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...