Gå til innhold

PC-byggekafèen - Spørsmål rundt PC-bygging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man får jo ikke opp CPU-temp, men temperaturen der sensoren er plassert og med mindre man stapper denne mellom varmespreder og kjøler blir det nok ganske unøyaktig. Det som teller er jo også kjernetemperaturen og den skal det godt gjøres å måle med slikt utstyr. Derimot, en grei indikasjon kan man nok sikkert få hvis den plasseres nederst i kjøleribba, såfremt man kjører luftkjøling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisan! (Oppdatering) Bygging i Corsair 550D

Har nå installert alle GT viftene, jeg brukte retail skruene som kom med kabinettets vifter, var dette greit? Uansett, ser nå at jeg egentlig bare trenger en Hard drive bay(Den nederste), skal bare ha en SSD der.

Er dette mulig og vil det da ikke bli noe forskjell? (På støy/ konstruksjons stabilitet ved å bare bruke en hardrive bay) Så ut som de to bayene holdt hverandre oppe?

 

Tusen takk for hjelp, faen hvor gøy det var å bygge PC! :):w00t:

Lenke til kommentar

Hmm, hjelp?

 

Hmm, låsen på min ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155 var meget hard å få ned. Jeg hørte også en rar knitre/knirke lyd mens jeg presset ned. Er dette normalt?

 

Prossesoren er: Intel® Core i7-3770K Processor.

 

Jeg har låst den ned nå og det ser normalt ut, første gang jeg bygger. Kan jeg bare ha vært for overfølsom og for redd til å gjøre feil, og dermed trodd at noe gikk/er feil?

 

Jeg begynte å "dytte nedover veldig, veldig forsiktig men det ble ganske hardt midtveis. Har sett mange videor og de virket ikke så harde på låsen.

Lenke til kommentar

De fleste komponentene sier seg selv vil jeg tro (prosessorer prosesserer, strømforskyning "strømforskyner"), hva om du heller nevner hva du lurer på?

 

-Deluze

Det jeg i hovedsak lurer på er hovedkort, er ikke helt sikker, tar bare en tipp på at det kobler alt sammen.

 

Lurer også på hva ram gjør :)

Lenke til kommentar

Det er i grunn det hovedkortet gjør ja. Det sender signaler på kryss og tvers av de forskjellige komponentene.

 

RAM blir vel kanskje lettest forklart som et type kortidsminne som er svært raskt. Data blir mellomlagret i minnet før videre prosessering eller varig lagring på et annet lagringsmedium (obs! Nå er jeg ute på litt ukjent farevann, så om noe er feil setter jeg pris på om andre kan rette meg, eventuelt utdype om dere tenker det er nødvendig).

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...