Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Clevo har alltid vært "litt annerledes" med tastaturene sine. Knapper bytter plass, størrelser endres osv. Et av de store ankepunktene mot Clevo hos f.eks. Anandtech, og kan nok være en ulempe for raske fingre som har lært seg touch, og er vant til at ting skal være akkurat der og der. For meg har det aldri vært en stor sak. Etter 20 år med datamaskiner skriver jeg fortsatt hovedsakelig med to fingre :xmas:

Lenke til kommentar

GTX 675MX er rundt 70% kraftigere enn GTX 660M. Så får du vurdere selv om det er verdt det :)

 

Om du lurer så er AMD HD7970M rundt 100% kraftigere enn GTX660M - eller dobbelt så kraftig. AMD har dog hatt og enda har noen småproblemer med driverene sine slik at ikke alle spill yter optimalt osv.

 

GTX 680M er ørlite over HD7970M i ytelse, men mange foretrekker det grunnet svært få driverproblemer - det bare fungerer!

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

GTX 675MX er rundt 70% kraftigere enn GTX 660M. Så får du vurdere selv om det er verdt det :)

 

Om du lurer så er AMD HD7970M rundt 100% kraftigere enn GTX660M - eller dobbelt så kraftig. AMD har dog hatt og enda har noen småproblemer med driverene sine slik at ikke alle spill yter optimalt osv.

 

GTX 680M er ørlite over HD7970M i ytelse, men mange foretrekker det grunnet svært få driverproblemer - det bare fungerer!

de har det ikke på lager :( så må vente helt til 28, og hvor lang tid tar det å få det hjem på døren?

Lenke til kommentar

Finnes det en guide på hvordan man bytter gpu fra 7970m til 680m?

 

jeg vurderer sterkt å bytte pga driver problemene

 

Det er ikke noe hokus pokus, det er nesten like greit som om du skulle bytte prosessor i en stasjonær pc. MEN - det kan hende at den delen av kjølesystemet som sitter i kontakt med skjermkortet er en smule annerledes utformet, avhengig av hvilket kort som maskinen kom med. I så fall må du skifte ut denne kjøleblokken. Dette kan Multicom sikkert opplyse deg om. Men utover det, er det bare å løsne kjøleren, ta ut det gamle kortet, rense og legge på ny kjølepasta på den nye, og døtte den på plass, og på med kjøleren igjen. Men å kjøpe GTX 680M i "løsvekt" kan fort vise seg å være uforholdsmessig dyrt ...

Lenke til kommentar

Det er ikke noe hokus pokus, det er nesten like greit som om du skulle bytte prosessor i en stasjonær pc. MEN - det kan hende at den delen av kjølesystemet som sitter i kontakt med skjermkortet er en smule annerledes utformet, avhengig av hvilket kort som maskinen kom med. I så fall må du skifte ut denne kjøleblokken. Dette kan Multicom sikkert opplyse deg om. Men utover det, er det bare å løsne kjøleren, ta ut det gamle kortet, rense og legge på ny kjølepasta på den nye, og døtte den på plass, og på med kjøleren igjen. Men å kjøpe GTX 680M i "løsvekt" kan fort vise seg å være uforholdsmessig dyrt ...

 

Det koster 5400kr fra Multicom bestiller jeg fra ebay koster det faktisk mer, men håper på å få solgt 7970m korte for 2000/2500 på ebay, jeg mener det er verdt å bytte da det er mye problemer med amd enduro.

Lenke til kommentar

Det koster 5400kr fra Multicom bestiller jeg fra ebay koster det faktisk mer, men håper på å få solgt 7970m korte for 2000/2500 på ebay, jeg mener det er verdt å bytte da det er mye problemer med amd enduro.

 

 

hvordan problemer har du? å hvilken skjermkort driver kjører du på?

 

etter 13.1 har jeg ingen problemer annet en di berømte svarte boksene i far cry 3.

 

men har du bestemt deg så kan det kansje være trygere\like dyrt å selge hele pc å kjøpe ny med 680.

Lenke til kommentar

Har generelt aldri vært fan av AMD de er trege ut med drivere (har endret seg nå) å ytelsen er ikke den man forventer og mye forskjellige glitches ingame, det har jeg hatt siden jeg testet ut amd kort for 4 - 5 år siden å det har ikke forandret seg nevneverdig. Bare med avinstallering av AMD driverne merker jeg at kvaliteten ikke er bra når jeg ofte må formatere pcen etter bytting av drivere da jeg får bsod. Geforce har alltid vært best i henhold til kvalitet og merker jo at det nesten ikke er noen som sliter med 680m.

 

Har testet alle drivere fra 12.9 sjekker ofte om det har kommet ut nye drivere på guru3d.com

 

Har egentlig bestemt meg at jeg kommer til å gå over til 680m

Lenke til kommentar

Såvidt eg har sett på ebay ligger den billigst til 690$ som da blir 3800kr.

 

+25% norsk MVA

+fortolling

= ca 5000,-

 

Skal man ha versjonen som det følger med rett kjøler for P150 ( http://www.ebay.com/itm/CLEVO-P150EM-P151EM-P170EM-Upgrade-Kit-GTX-680M-4GB-MXM-3-0b-with-VGA-Heatsink-/110971301983?pt=PCC_Video_TV_Cards&hash=item19d667b05f9) koster den 770$ medregnet frakt.

 

Eller grovt regnet rundt ca 5600-5700,- medregnet mva og fortolling.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Fikk akkurat bestillt (http://www.multicom.no/Kunshan-P170E-17e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-3630QMe-16GBe-120GB-SSD-500GB-harddiske-GeForce-GTX-680Me-HDMIe-USB3e0e-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10620116) før den ble utsolgt i helgen. Allerede sendt i går! :)

 

Har lest i tidligere poster at grunnen til at disse "ferdig" pcene er rimeligere er pga at hovedkortet er svakere enn de man kan velge på de konfigurerbare. Skal i hovedsak spille DayZmod og standalone DayZ, men jobber offshore så skal spille "alle" andre singelplayer spill der ute f.eks Crysis 3, skyrim osv. Trenger ikke ha grafikk på ultra så dette går vel bra? Og pcen varer vel noen år dersom jeg justerer ned grafikk etterhvert? evt oppgraderer litt?

takker for svar

Lenke til kommentar

Man kan ikke velge hovedkort, og jeg tviler sterkt på at det sitter et annet hovedkort i en av disse ferdigkonfigurerte modellene, enn det gjør i en konfigurerbar versjon. Hvor er det du har lest det ?

 

Hvis det er grafikkort du mener, så er heller ikke det annerledes, ut fra de spesifikasjonene som angis.

 

Grunnen til at de ferdigkonfigurerte versjonene er billigere, skal nok søkes andre steder. F.eks. det faktum at de er ferdigkonfigurerte. Det er lettere for Multicom.

Prosessoren er også svakere enn den billigste du kan få på en av de konfigurerbare versjonene. SSD'en i en ferdigkonfigurert maskin er fra en billigere Intel-serie enn de du får i en konfigurerbar. Basisprisen for en konfigurerbar modell inkluderer prisen for Windows.

De ferdigkonfigurerte selges så og si konstant med en rabatt. Nå er det. f.eks 13% rabatt på en P170 ferdigkonfigurert. I forhold til prisen på en så likt som mulig oppsatt konfigurerbar P170, så vil dette utgjøre nesten 2000 kroner. Osv.

Lenke til kommentar

Man kan ikke velge hovedkort, og jeg tviler sterkt på at det sitter et annet hovedkort i en av disse ferdigkonfigurerte modellene, enn det gjør i en konfigurerbar versjon. Hvor er det du har lest det ?

 

Hvis det er grafikkort du mener, så er heller ikke det annerledes, ut fra de spesifikasjonene som angis.

 

Grunnen til at de ferdigkonfigurerte versjonene er billigere, skal nok søkes andre steder. F.eks. det faktum at de er ferdigkonfigurerte. Det er lettere for Multicom.

Prosessoren er også svakere enn den billigste du kan få på en av de konfigurerbare versjonene. SSD'en i en ferdigkonfigurert maskin er fra en billigere Intel-serie enn de du får i en konfigurerbar. Basisprisen for en konfigurerbar modell inkluderer prisen for Windows.

De ferdigkonfigurerte selges så og si konstant med en rabatt. Nå er det. f.eks 13% rabatt på en P170 ferdigkonfigurert. I forhold til prisen på en så likt som mulig oppsatt konfigurerbar P170, så vil dette utgjøre nesten 2000 kroner. Osv.

ja beklager. mente prosessoren så klart! Ja er den P170 med 13% rabatt jeg har kjøpt.

Vil denne takle de nyere spillene eller har prosessoren mye og si i forhold til spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...