Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om det er mulig å sjekke temperatur på gpu i p150e? (680m)

Har prøvd speccy og cupid/hwmonitor, men får bare opp temperaturen på cpu'en og snurredisk.

 

Har forøvrig nyeste nvidia drivere.

 

gpu-z og afterburner funker på 7970 vertfall

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er mulig å sjekke temperatur på gpu i p150e? (680m)

Har prøvd speccy og cupid/hwmonitor, men får bare opp temperaturen på cpu'en og snurredisk.

 

Har forøvrig nyeste nvidia drivere.

 

Åpne et program som benytter GTX 680m (som fks. nVidia kontrollpanelet) før du åpner programmet du har tenkt til å måle med. Kan poengteres at GPUen ikke vil skru seg av så lenge et måleprogram er oppe.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter en laptop som når ARMA 3 sine anbefalte systemkrav, og har funnet ut at jeg trenger GeForce GTX 680M og Intel i7-3740QM prosessor.

 

Denne kombinasjonen ser til nå ut å kun finnes tilgjengelig i Norge i Multicom Kunshan P170E og Alienware M18x.

M18x er derimot fullstending utelukket, da den vil komme på over 20 000,- med denne kombinasjonen, så jeg heller jo selvfølgelig mot Kunshan.

 

Jeg har ikke særlig høye krav til hvordan laptop'en fysisk ser ut, men jeg er temmelig opptatt av at den ikke skal smelte eller bråke altfor mye. :D Ren logikk tilsier at enten så er Alienware noe inni granskauen overpriset, eller så har Multicom (Clevo) spart inn tusener på et eller annet. Jeg blir selvfølgelig meget skeptisk av denne ekstreme prisforskjellen (7-8000,-)

 

Spørsmål:

*Er det noen med lignende Kushan-konfigurasjon som kan bekrefte at laptop'en holder seg rimelig godt kjølt?

*Hvordan er Multicom å ha med å gjøre mtp. reparasjon/garanti?

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter en laptop som når ARMA 3 sine anbefalte systemkrav, og har funnet ut at jeg trenger GeForce GTX 680M og Intel i7-3740QM prosessor.

 

Denne kombinasjonen ser til nå ut å kun finnes tilgjengelig i Norge i Multicom Kunshan P170E og Alienware M18x.

M18x er derimot fullstending utelukket, da den vil komme på over 20 000,- med denne kombinasjonen, så jeg heller jo selvfølgelig mot Kunshan.

 

Jeg har ikke særlig høye krav til hvordan laptop'en fysisk ser ut, men jeg er temmelig opptatt av at den ikke skal smelte eller bråke altfor mye. :D Ren logikk tilsier at enten så er Alienware noe inni granskauen overpriset, eller så har Multicom (Clevo) spart inn tusener på et eller annet. Jeg blir selvfølgelig meget skeptisk av denne ekstreme prisforskjellen (7-8000,-)

 

Spørsmål:

*Er det noen med lignende Kushan-konfigurasjon som kan bekrefte at laptop'en holder seg rimelig godt kjølt?

*Hvordan er Multicom å ha med å gjøre mtp. reparasjon/garanti?

 

Jeg er ekstremt nøye når jeg kjøper nye fancy duppeditter, denne pc'n er intet unntak.

Jeg kan bare snakke for P150E da jeg har denne. Den holder seg meget godt avkjølt og har aldri fått blåskjerm. Har prøvd de fleste spill for å se hvordan den takler grafikken, den har aldri blitt for varm selv om jeg holder den i fanget. Men når begge viftene står på for fullt så hører man suset, men lyden fra spillet overdøver jo uansett suset.

 

Grunnen til at jeg kjøpte P150E istedenfor Alienware sine var pga. utseende og pris.

 

Hvorfor finnes prisjakt.no ? Jo fordi noen selger et produkt billigere enn andre slik at forbrukeren kan finne dette enkelt. Noen liker å overprise.

Lenke til kommentar

Jeg er ekstremt nøye når jeg kjøper nye fancy duppeditter, denne pc'n er intet unntak.

Jeg kan bare snakke for P150E da jeg har denne. Den holder seg meget godt avkjølt og har aldri fått blåskjerm. Har prøvd de fleste spill for å se hvordan den takler grafikken, den har aldri blitt for varm selv om jeg holder den i fanget. Men når begge viftene står på for fullt så hører man suset, men lyden fra spillet overdøver jo uansett suset.

 

Grunnen til at jeg kjøpte P150E istedenfor Alienware sine var pga. utseende og pris.

 

Hvorfor finnes prisjakt.no ? Jo fordi noen selger et produkt billigere enn andre slik at forbrukeren kan finne dette enkelt. Noen liker å overprise.

 

Takk for raskt svar. Per nå har jeg en Acer 8935g som driver ARMA II og DayZ på et noe under akseptabelt vis, og dette vil jeg helst unngå med ARMA III og DayZ Stand-alone. ;)

8935g kan heller ikke sies å være særlig godt skrudd sammen eller stille, så det skal vel en god del til for å skuffe meg når jeg har denne laptop'en som grunnlag.

 

Jeg tar erfaringen din med i betrakningen. I realiteten ser det jo ikke ut som jeg har noe særlig annet valg enn Kunshan akkurat nå (bortsett fra å vente), så jeg kommer nok til å bestille den. ARMA III Alpha slippes jo på tirsdag. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg er ekstremt nøye når jeg kjøper nye fancy duppeditter, denne pc'n er intet unntak.

Jeg kan bare snakke for P150E da jeg har denne. Den holder seg meget godt avkjølt og har aldri fått blåskjerm. Har prøvd de fleste spill for å se hvordan den takler grafikken, den har aldri blitt for varm selv om jeg holder den i fanget. Men når begge viftene står på for fullt så hører man suset, men lyden fra spillet overdøver jo uansett suset.

 

Grunnen til at jeg kjøpte P150E istedenfor Alienware sine var pga. utseende og pris.

 

Hvorfor finnes prisjakt.no ? Jo fordi noen selger et produkt billigere enn andre slik at forbrukeren kan finne dette enkelt. Noen liker å overprise.

 

Selv multicom's laptops er overpriset. Du får clevo til nesten halve prisen om du kjøper i utlandet.

Lenke til kommentar

Dette har vi vært gjennom før :-)

 

Pluss på frakt og moms og prisen ligger vel under 1500-2000 av den norske. Men da får du ikke den fantastiske 5årsgarantien i Norge.

 

ikke minst mangel på nordic layout på tastatur.

 

nei eneste jeg brukte å betille fra utlandet var ram, men er blit så billig det å at det ikke er vits lenger det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...