Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Heeey, eg kunne tenkt meg denne pcen :D

Men er visse ting eg ikke helt forstår.

Man kan ha 2 hardisker + ein slags ekstra hardisk elller noe xD skjønnte ikke det helt

Men hva er RAID? 0/1

ER pcen vært pengene?

Og hva bør eg velge osv..Hvor kan eg kjøpe billige tileggsutstyr som oppbevarings beg

 

Hei.

Du kan ha en liten mini ssd inne i et spor i pcn.

Du kan ha en harddisk/ssd hvor den normalt skal plasseres.

Du kan ha en tredje harddisk/ssd hvor DVD/CD normalt skal være, denne taes da ut.

Så ja, du kan installere operativsystemet i mini ssd'n og ha 2 disker i tillegg.

 

Ta et søk på raid på wikipedia, der står det greit forklart.

 

Pc'n er helt klart verdt pengene, jeg har den selv og anbefaler den til alle. Min neste pc blir og en sånn.

Tilleggsutstyr er billig på ebay :-) og på prisjakt.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heeey, eg kunne tenkt meg denne pcen :D

Men er visse ting eg ikke helt forstår.

Man kan ha 2 hardisker + ein slags ekstra hardisk elller noe xD skjønnte ikke det helt

Men hva er RAID? 0/1

ER pcen vært pengene?

Og hva bør eg velge osv..Hvor kan eg kjøpe billige tileggsutstyr som oppbevarings beg

 

Hei.

Du kan ha en liten mini ssd inne i et spor i pcn.

Du kan ha en harddisk/ssd hvor den normalt skal plasseres.

Du kan ha en tredje harddisk/ssd hvor DVD/CD normalt skal være, denne taes da ut.

Så ja, du kan installere operativsystemet i mini ssd'n og ha 2 disker i tillegg.

 

Ta et søk på raid på wikipedia, der står det greit forklart.

 

Pc'n er helt klart verdt pengene, jeg har den selv og anbefaler den til alle. Min neste pc blir og en sånn.

Tilleggsutstyr er billig på ebay :-) og på prisjakt.no

 

 

Takk for svar :D

Såå tar eg ein tredje hardisk får eg ikke CD rom? :/ mother of god ! :p.

Isje brah.

Er det slik at eg kan ha den lille ssd hardisken og bruke den til der windows er osv?

Lenke til kommentar

Heisann

Akkurat bestilt meg en P170e som ble sendt i dag. Bestilte med 2x4gb samsung 1333mhz ram, men kunne tenke meg litt mer. Dvs 2x4gb til. Da Multicom ikke har mer av denne typen inne, lurer jeg på om det vil utgjøre noen forskjell om jeg bestiller 2x4gb fra et annet merke.

Har også tenkt å kjøpe meg en msata ssd disk. Ser de har en fra OCZ og Intel. Den fra OCZ ser tilsynelatende bedre og billigere ut. Noen grunn til å ikke velge den?

Lenke til kommentar

Nettop bestilt P150E! Klarte ikke la være... Sitter på en Multicom Compal JHL90+ nå. Dog denne Multicom pcen har ikke gitt meg ett eneste feilskjær! Byttet til SSD på den da jeg er litt allergisk mot trege pcer. Men har aldri hatt noe problem med den. Blir nok litt forkjell å gå fra 15.4" 1680x1050, Core 2 duo P8600 2.4ghz, nVidia m9600gt, 4gb minne til dette:

 

P150E

15.6" Wide LED matt Full HD NTSC 95% skjerm

i7-3720QM

16gb 1600MHz

HD7970m

Intel SSD 520 240gb

500gb 7200rpm

Arctic Silver kjølepasta

 

Jeg valgte ekstra harddisk istedenfor dvd rom fordi når jeg tenker over det... så er det svært lenge siden jeg faktisk stappa en cd/dvd inn i en pc. Brukte dvd brenneren i den stasjonære for 3 mnd siden for å brenne ut en mp3 cd med musikk til en kompis... Annet enn det kan jeg ikke huske sist jeg brukte dvdrom. Noen andre enn meg som har opplevd det samme?

 

Har lest opp og ned hele internett og drevet research på min neste bærbare. Som jeg alltid gjør ved ny kjøp... (jeg er sikkert ikke alene der... ;) ) Og valget ble til slutt veldig enkelt. Håper og tror jeg kommer til å bli fornøyd =)

Endret av MR2_Magne
Lenke til kommentar

MR2_Magne - Jeg sitter på ca samme datan som deg den dag i dag, bare uten SSD disk, og har tenkt å handle akkurat samme maskin som deg også (sammentreff).

 

Eneste jeg lurer litt på er vis en tar en SSD disk der dvd/cd skal stå får en utnyttet hastigheten helt i disken?.

Som du Magne sier jeg husker heller ikke sist jeg brukte cd/dvd på maskinen, alt en trenger får en over nettet eller en usb pinne.

 

Er INTEL sine SSDèr av bra kvalitet?

Lenke til kommentar

Er faktisk ikke helt sikker. Men mener den plassen har Sata 2. Og da får man ikke utnyttet en nyere SSD disk til det fulle nei.

 

Intel 520 er av det beste du kan få ja. Litt dyrere enn resten, men av bedre kvalitet og support (5års garanti). Samtidig som ytelsen er helt i toppen. :)

 

Komplett har samlet masse reviews av disken...

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=661339

Endret av MR2_Magne
Lenke til kommentar

Ettersom jeg har lest litt på forum her og der fant jeg også ut det, så tror jeg også ender opp med en 500gb 7200rpm som du. Bestandig kjekkt med ekstra lagringsplass=).

 

Må vell sitte meg ned å bestille en dag jeg også, har Multicom inne alle komponentene så de blir sendt ut de nermeste dagene?

Lenke til kommentar

Ekstra plass er altid kjekt ja! :) har bare 120gb ssd i den gamle jeg driver å taster på nå. Må ha ekstern harddisk for å ha tv serier og filmer på. Er bare mas å drasse på ekstern hd hele tida.

 

Bare å bestille. Jeg tror dem har alt på lager.

Jeg har ikke hastverk. Er i Kina atm, sålenge den kommer innen 2 uker er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Jeg og har intel sin ssd. Etter hva jeg har lest på nett så er de mest stabile. Det et mulig at noen konkurrenter scorer høyere på benchmark, men jeg tviler at vi forbrukere vil merke noe forskjell.

 

Jeg kan heller ikke huske sist jeg brukte cd. Har en ekstern brenner dersom jeg til nød må brenne en musikkcd eller lese av noe viktig som ikke finnes på nett.

Endret av BIG1
Lenke til kommentar

Ut ifra det jeg har sett så er GTX680M IKKE verdt de 2.200kr eksta sammenlignet med 7970M. 680M gjør det bedre i noen benchmarks, mens 7970M er bedre i noen andre. I enkelte spill får 680M høyere FPS, mens i andre spill trekker 7970M det lengste strådet.

 

De er mere eller mindre likeverdige.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

For de som vil ha SSD+HDD+DVD/bluray i sin P150E så kommer det snart msata versjon av crucial m4, da får man svært god SSD ytelse og trenger ikke ofre noe.

 

128Gb crucial m4 msata: http://www.multicom.no/CRUCIAL-SSD-128GB-mSATA-6Gbps/cat-p/c/p4813510

 

256Gb crucial m4 msata: http://www.multicom.no/CRUCIAL-SSD-256GB-mSATA-6Gbps/cat-p/c/p4813511

 

prisene er også helt kurante.

Lenke til kommentar

Sitter her på min nye P170e og har fått testet i ArmA 2 DayZ og The Secret World foreløpig.

 

Glimrende på maks i begge to. BF3 får testen snart ^^

 

Bare husk å legg til hvilke prog som skal kjøres av GPU'en ellers så vil ting hakke og valget for dette bli liggende i bakgrunnen.

 

Siden det er så mye bra med denne laptopen så skal jeg holde dette kort. Et par kommentarer til de som er ute og handler :)

 

 

Tastaturet:

Con - Tastenes størrelse og plassering gjør det til at det føles ut som om jeg har litt liten plass...på en 17". Enter tasten er krympet ned og jeg er ikke helt komfortabel med det da man bruken den reletivt ofte...

På hver side av tastaturet så er tastene i litt vinkel...opphevet på yttersiden. Dette gjør at de er mer utsatt for å hukes fast i/dras av. Utseendemessig så vil jeg tro dette er en kosmetisk feil og ikke kosmetisk løsning. Men orker ikke klage og sende inn for ordning av dette.

Kunne tenkt meg at de hadde benyttet seg av at det er mer plass i bredden.

 

Pro: Lyset funker som bare det (stod på når jeg fikk den). Skrur det av og på med fn-* (på numpaden). Og satte det nå i et regnbue farget bølge mønster xD

Det reagerer godt og bråker ikke for mye.

 

 

Støy:

Den bråker ikke mye, men jeg driver fortsatt og leker meg litt med strøm- og GPU bruken så det at de nå etter flere timers bruk suser litt ser jeg på som naturlig.

Tidligere stod den på bordet ved siden av 14" Dell som jeg har og jeg klarte ikke å plukke ut om det kom støy fra Kunshan. Bare husk at før du tror at GPU ytelsen suger så sjekk om programmet faktisk kjørte på GPU og ikke det interne kortet.

 

 

Mer kommer om det dukker opp noe og jeg får teste den litt mer.

 

Elsker den meget...digg skjerm! :)

Lenke til kommentar

Pro: Lyset funker som bare det (stod på når jeg fikk den). Skrur det av og på med fn-* (på numpaden). Og satte det nå i et regnbue farget bølge mønster xD

Det reagerer godt og bråker ikke for mye.

 

hmm, får ikkje lyset på oss meg...

 

har prøvd alle kombinasjoner, er 15"en, trenger man noe software fra cd'en?

 

Ellers spiller eg BF3 på High, på ultra begynner det å lagge.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...