Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe problem med det valget ihvertfall :)

 

 

@Multicom:

 

Hvis det bestilles med 7970m idag...når kan man forvente pc'en hjemme hos seg? (ca.)

Får dere nok til å sende av gårde så fort dere får flere kort tilgjengelig?

Endret av JayBrand
Lenke til kommentar

Hei!

 

Trenger ny maskin, da min 5 år gamle Asus G1 begynner å bli utrolig treg.

P150E ser ut som det beste alternativet nå.

 

Ser ut som jeg velger GTX680M skjermkortet... Burde vært fornuftig og gått for 7970M, men klarer ikke å være fornuftig akkurat i dag :p

 

Men kan noen forklare meg mSATA SSD (alternativ systemdisk)? Jeg tenkte å ha en SSD som systemdisk pga hastighet etc, og så ha en 750 GB vanlig harddisk, og beholde DVD drev. Men mSATA SSD'ene er oppgitt med mye lavere skrive/lese hastighet enn SSD under systemdisk?

Vil en mSATA SSD oppleves mye tregere enn om jeg kjører en SSD som systemdisk?

 

Og under mSATA SSD valget, er det en OCZ og en INTEL SSD. OCZ er oppgitt med bedre skrive/lese hastighet, og er 40GB større, men koster omtrent det samme som INTEL sin. Hvilken er best av disse egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med det valget ihvertfall :)

 

 

@Multicom:

 

Hvis det bestilles med 7970m idag...når kan man forvente pc'en hjemme hos seg? (ca.)

Får dere nok til å sende av gårde så fort dere får flere kort tilgjengelig?

 

Vi venter inn 7970M til P150E i uke 25, og det skal per idag være nok til de som har bestilt og nye bestillinger.

 

Vår PC-ansvarlig vil komme med antatt leveringstid etter ordre er lagt. Vi har nesten alltid god tilgang på komponenter, men ved helt spesielle skjermkort, avanserte prosessorer eller uforutsette hendelser, så kan leveringstidene gå noe opp. Kort fortalt: Synker skipet med nye grunmodeller på ruten eller postmannen går seg bort, så har vi ikke akkurat dykkere som står standby eller reserve postmenn i "skapet" . ;-)

 

Vi vil alltid forsøke å gi informasjon underveis og skulle det glippe fra vår side, så ta kontakt med vår PC-ansvarlig på [email protected]

Lenke til kommentar

Veldig usikker på om jeg skal kjøpe p150e nå eller vente på den fra msi for å se hva prisen på den blir. Spørsmål ang. mSata ssd; om man bestiller p150e uten mSata, kan man da kjøpe en senere og sette den inn selv, som med en vanlig 2,5" hdd?

 

Ja. Clevo maskiner er generelt lette å skru på.

Håper bare samsung snart gjør de nye mSATA SSD diskene tilgjengelige for andre enn OEM, da disse er like raske som vanlige SSD'er og fås i størrelser opp til 256Gb om man ønsker.

Lenke til kommentar

Ja, har selv en clevo/multicom kunshan w870, så jeg veit hvordan de er å skru i ;) Bare lurte på hvordan dette med mSata vs vanlig 2,5" ssd var, sånn at jeg kan sette inn en mSata ssd senere. Men takk for svar! Bestiller nok en p150e når det har kommet litt flere tester av gtx680m og 7970m for å bestemme meg for hva jeg går for.

Lenke til kommentar

Veldig usikker på om jeg skal kjøpe p150e nå eller vente på den fra msi for å se hva prisen på den blir. Spørsmål ang. mSata ssd; om man bestiller p150e uten mSata, kan man da kjøpe en senere og sette den inn selv, som med en vanlig 2,5" hdd?

 

Ja. Clevo maskiner er generelt lette å skru på.

Håper bare samsung snart gjør de nye mSATA SSD diskene tilgjengelige for andre enn OEM, da disse er like raske som vanlige SSD'er og fås i størrelser opp til 256Gb om man ønsker.

Ikke verdt å vente på mSata 3 disker til p150e, den støtter bare mSata 2. Andre mSata 3 disker som blir tilgjengelig snart er mydigitalssd bullet proof 3. Det finnes mSata 3 disk som er tilgjengelig; Mushkan m/ 240gb.

Lenke til kommentar

Ja, har selv en clevo/multicom kunshan w870, så jeg veit hvordan de er å skru i ;) Bare lurte på hvordan dette med mSata vs vanlig 2,5" ssd var, sånn at jeg kan sette inn en mSata ssd senere. Men takk for svar! Bestiller nok en p150e når det har kommet litt flere tester av gtx680m og 7970m for å bestemme meg for hva jeg går for.

 

Ja, det er nok bare å smette inn en mSata like lett som å sette inn en rambrikke.

Lenke til kommentar

Veldig usikker på om jeg skal kjøpe p150e nå eller vente på den fra msi for å se hva prisen på den blir. Spørsmål ang. mSata ssd; om man bestiller p150e uten mSata, kan man da kjøpe en senere og sette den inn selv, som med en vanlig 2,5" hdd?

 

Ja. Clevo maskiner er generelt lette å skru på.

Håper bare samsung snart gjør de nye mSATA SSD diskene tilgjengelige for andre enn OEM, da disse er like raske som vanlige SSD'er og fås i størrelser opp til 256Gb om man ønsker.

Ikke verdt å vente på mSata 3 disker til p150e, den støtter bare mSata 2. Andre mSata 3 disker som blir tilgjengelig snart er mydigitalssd bullet proof 3. Det finnes mSata 3 disk som er tilgjengelig; Mushkan m/ 240gb.

 

Joda men de fleste mSATA diskene som er på markedet i dag er ikke raske nok til å utnytte SATA2 engang, kunne vært greit med en mSATA SSD med over 300MB/s les/skriv for å få så mye hastighet som mulig ihvertfall.

Link gjerne til en norsk butikk som har den SSD'en du nevner, jeg finner den ikke. Ikke gjennom prisjakt ihvertfall.

Lenke til kommentar

Veldig usikker på om jeg skal kjøpe p150e nå eller vente på den fra msi for å se hva prisen på den blir. Spørsmål ang. mSata ssd; om man bestiller p150e uten mSata, kan man da kjøpe en senere og sette den inn selv, som med en vanlig 2,5" hdd?

 

Ja. Clevo maskiner er generelt lette å skru på.

Håper bare samsung snart gjør de nye mSATA SSD diskene tilgjengelige for andre enn OEM, da disse er like raske som vanlige SSD'er og fås i størrelser opp til 256Gb om man ønsker.

Ikke verdt å vente på mSata 3 disker til p150e, den støtter bare mSata 2. Andre mSata 3 disker som blir tilgjengelig snart er mydigitalssd bullet proof 3. Det finnes mSata 3 disk som er tilgjengelig; Mushkan m/ 240gb.

 

Joda men de fleste mSATA diskene som er på markedet i dag er ikke raske nok til å utnytte SATA2 engang, kunne vært greit med en mSATA SSD med over 300MB/s les/skriv for å få så mye hastighet som mulig ihvertfall.

Link gjerne til en norsk butikk som har den SSD'en du nevner, jeg finner den ikke. Ikke gjennom prisjakt ihvertfall.

Rettelse: Mushkin heter den.

Den er tilgjengelig og ute på markedet, men nei, ingen norske nettbutikk har den. Poster link til

Newegg: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820226321 som har den til ca 2100 + moms

 

Ikke full utnyttelse av mSata 2? Hva er full utnyttelse da i forhold til de som allerede ligger på markedet?

 

Lenke til kommentar

HD 7970M og GTX 680M er omtrent like i ytelse, skal vi tro de resultatene som er på Anandtech er HD 7970M er god del bedre i enkelte tilfeller.

 

Det som forundrer meg er at disse kortene yter nesten like godt som forrige generasjons stasjonære toppkort.

 

Takk for svar :)

Valgte å spare penger på HD 7970M.

Lenke til kommentar

HD 7970M og GTX 680M er omtrent like i ytelse, skal vi tro de resultatene som er på Anandtech er HD 7970M er god del bedre i enkelte tilfeller.

 

Det som forundrer meg er at disse kortene yter nesten like godt som forrige generasjons stasjonære toppkort.

 

Takk for svar :)

Valgte å spare penger på HD 7970M.

 

Meget fornuftig, sett med tanke på at det er like kjapt som konkurenten.

 

Jeg ville ikke nølt et sek med hva jeg ville valgt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...