Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha for svar!

 

Har sett litt rundt på youtube etter maskiner med lignende specs der de recorder MW3. Kjøres alt på ultra, ligger de fleste på rundt 40-50 fps, noe som er ganske bra! Har tenkt å slakke litt ned på noen av instillingene som Anti Aliasing, som ser ut til å senke ytelsen en del, og et par andre unødvendige settings. Så lenge jeg ser hva som skjer og spiller i full HD så vil jeg være ekstremt fornøyd. Har slitt en del med å spille på Macbook Pro 13 (2010 modell) og merker det hemmer meg. Så det skal bli deilige og faktisk kunne spille uten lag og i tillegg spille på høye innstillinger! :D

Endret av HawkeyeFtw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å finne noe håndfast informasjon rundt det å oppgradere GPU'en til P150E/P170E i etterkant (i påvente av GTX 680m f.eks.).

 

Fikk raskt svar fra Multicom på mail i dag, og tenke jeg skulle dele det hvis andre leter etter det samme:

 

 

P170E har ikke SLI / X-fire mulighet. GTX680M er ikke lansert, så dette kan vi da ikke uttale oss om ang pris. eller levering.

Men det er ikke problematisk å endre skjermkort i ettertid, du tar bare kontakt med oss for pris o.l til kortet man ønsker å endre til.

Så ordner vi en sending av kort, eller evt. innsending av Pc-en dersom man ikke ønsker å bytte kortet selv.

Nei, vi gir ikke avslag eller tar imot bytte av det gamle kortet.

Tror jeg fikk med meg alt her? Glemte jeg noe hører jeg fra deg! :)

 

 

jeg spurte og gravde litt ekstra for jeg var redd for at GTX 680m ikke skulle passe og fikk dette svaret:

 

 

Utifra de tidligere Kunshan modellene så har de vært kompatible med de fleste kort ja, P150 (gamle modellen) kom med 3xx serien fra nvidia før 4xx og 5xx kom til den.

Så det er nok en stor mulighet for at PC-en blir kompatibel med 680 etterhvert som kortet er ute på markedet osv. Vil tro kortet kommer i sommer, og at vi da får det rundt August - September dersom det er et kort som vil være bruke.

 

 

 

Takk for rask og god kundeservice Multicom.

 

Blir snart en P170E nå ^^

(bare folk slutter å streike og gir meg skattepengene mine!)

Lenke til kommentar

Ja, 680m er 28nm, i motsetning til 670/675 som er re-branda 570/580m kort. Vet ikke om 680m er verdt å vente på om du har planlagt å kjøpe deg ny PC snart, med tanke på at det er såpass lenge til det blir tilgjengelig, og med tanke på at ryktene sier at 7970m er kraftigere. Kjenner jeg nvida rett så tar de seg godt betalt også, med tanke på pris/ytelse iforhold til AMD.

Lenke til kommentar

Ja, 680m er 28nm, i motsetning til 670/675 som er re-branda 570/580m kort. Vet ikke om 680m er verdt å vente på om du har planlagt å kjøpe deg ny PC snart, med tanke på at det er såpass lenge til det blir tilgjengelig, og med tanke på at ryktene sier at 7970m er kraftigere. Kjenner jeg nvida rett så tar de seg godt betalt også, med tanke på pris/ytelse iforhold til AMD.

 

Min P150 er kraftig nok :)

Og jeg vil ha optimus

Lenke til kommentar

Jeg tenker at jeg investerer i en P170E med 670m eller 675m som vil holde for meg en liten stund fremover.

Så når 680M er kommet og rukket å falle litt i pris eller et annet kort er i vinden så investerer jeg i det.

 

Da har jeg spart nok nå til å få skviset P170E gjennom budsjettet og får økt "levbarheten" til laptop'en når jeg oppgraderer.

 

Men med min flaks så får man ikke oppgradert allikevel og jeg blir stuck med 670m eller noe.

 

Jeg liker ytelsen i forhold til pris på 7970m men da havner laptop'en fort på 16000 og det er litt mer enn de 8-10' jeg først begynte å se på :p

Lenke til kommentar

I følge sager/clevo så virker ikke HD7970M i de gamle P150/170 modellene av en eller annen grunn, kun i de nye P150E/170E. Så de som har P150/P170 kan dessverre ikke oppgradere til HD7970M, er snakk om at de skulle prøve å fikse det med ny bios, men enn så lenge så er det visstnok ikke mulig.

Lenke til kommentar

-cut-

 

Du kan jo gå for P150E istede, med en HDD istede for DVD-rom, og kjøpe en ekstern DVD-rom for ca 200kr om det er muligheten for to HDDer+DVD-rom på P170E som frister deg. Du kan også velge uten OS og uten systemdisk, om du har en SSD/2,5" HDD liggende, da havner prisen på rundt 14.000 med 7970M

Lenke til kommentar

Ja leste den samme saken i stad.

Føler med dem som eier P150 om det ikke kommer en ny BIOS.

 

Det er sikkert dyrere å oppgradere i etterkant, men ofte lettere å spre kosten litt utover, så håper det ikke er noen problemer med å gjøre det med de neste kortene og P170E.

Lenke til kommentar

-cut-

 

Du kan jo gå for P150E istede, med en HDD istede for DVD-rom, og kjøpe en ekstern DVD-rom for ca 200kr om det er muligheten for to HDDer+DVD-rom på P170E som frister deg. Du kan også velge uten OS og uten systemdisk, om du har en SSD/2,5" HDD liggende, da havner prisen på rundt 14.000 med 7970M

 

- Har ikke tenkt å ha ekstern skjerm så blir 17" på meg.

- Har ekstra disk liggende hjemme som jeg skal sprette inn i den.

- Kjøper enten med 250GB 5200RPM HDD'en og oppgraderer til SSD senere eller punger ut litt for SSD nå.

- Føler at 8GB ram er et "must", men vurderer også å kutte til 4 og legge til mer senere...

- Skal hovedsaklig spille The Secret World de første månedene så blir det sikkert mer Skyrim/BF3 o.l fremover. (sikler på 7970m...får se hva man klarer å skrape sammen ^^)

Lenke til kommentar

Har sett på denne en stund nå i utlandet men Mva èn tar livet av prisen, Multicom sin pris var ikke så ille som jeg fryktet så det blir nok en der i fra på meg ja. P150E. Eneste jeg lurte på er hvorfor har de utenlandske nettbutikkene 32 gb ram og ikke multicom?.

Det andre er hvorfor leveres den ikke med trådløs nettverks valg?.Det er et vanlig Intel 802.11 a/b/g/n trådløst nettverkskort som medfølger?.

Har lest en del om at Bigfoot Networks Killer og det virker veldig bra med bra overføring. Så savner litt valgmuligheter her.

Lenke til kommentar

Har sett på denne en stund nå i utlandet men Mva èn tar livet av prisen, Multicom sin pris var ikke så ille som jeg fryktet så det blir nok en der i fra på meg ja. P150E. Eneste jeg lurte på er hvorfor har de utenlandske nettbutikkene 32 gb ram og ikke multicom?.

Det andre er hvorfor leveres den ikke med trådløs nettverks valg?.Det er et vanlig Intel 802.11 a/b/g/n trådløst nettverkskort som medfølger?.

Har lest en del om at Bigfoot Networks Killer og det virker veldig bra med bra overføring. Så savner litt valgmuligheter her.

 

Den kommer med Intel Centrino Wireless 6235 som er et helt nytt kort. Noe som er helt klart det beste kortet.

Endret av BIG1
Lenke til kommentar

Da har eg satt av kvelden til å bestemme meg for enten 15" eller 17"

 

innholdet er bestemt :p

 

Pcen kommer nok til å brukes litt til alt, men mest når eg reiser heim til mamma i helgene, der har eg jo ein ekstern 24" så det er jo greit, er jo kanskje enda bedre på båten med ein 15 tommer.

 

hvordan er det med derre som har 15", er det veldi lite?

Lenke til kommentar

enda eit spørsmål her, som eg er ganske sikker på at eg veit svaret på, men stoler ikkje på meg selv :)

 

Viss eg velger å bytte ut cd-rommen med ein harddisk, da bør eg vell ha ein ekstern cd-rom?

 

Vil multicom bruke det til å installere OS-et, eller må eg gjøre det selv da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...