Gå til innhold

Dark Souls skal terrorisere Windows (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes virkelig synd på Namco Bandai....

 

De gjør faktisk ett helt spill om til "grinerungene" på PC-markedet. Og de svarer med "Nei, GFWL, da piratkopier jeg!" Fy faen å tragiske folk, de kunne faktisk valgt å ikke gi det ut på PC, men neida, de vil gjøre fansen glade, og dere fucker opp alt. Bravo. /clap

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes virkelig synd på Namco Bandai....

 

De gjør faktisk ett helt spill om til "grinerungene" på PC-markedet. Og de svarer med "Nei, GFWL, da piratkopier jeg!" Fy faen å tragiske folk, de kunne faktisk valgt å ikke gi det ut på PC, men neida, de vil gjøre fansen glade, og dere fucker opp alt. Bravo. /clap

 

Jeg er en kunde med mine egne meninger og standpunkt, om et produkt ikke verdt mine penger så kan jeg fortelle utgiverne hvorfor jeg vil tenke meg om før jeg kjøper spillet. Ser ikke hva som er grinete, med å fortelle hvorfor jeg ikke vil bruke 400-600kroner (som jeg jo bruker 4-6timer på av 8 for å ha råd til når jeg jobber). Og nei kommer ikke til å surfe bukta og spille det allikevel enten blir det kjøp eller så blir det ikke kjøp, og ingen dark souls. Eller skal man følge utgivere som sauer og aldri kritisere utgivere som gjør en slumsete jobb for så at samme utgiveren ikke innrømmer når salget gikk dårlig at porten hadde problemer.

 

Det er jo faktisk xbox/Ps3 kidsa som er kids de kjøper jo spillene i blind faith og lar utgiverne ta dere bakfra om og om igjen, mens dere villig kaster tusener av kroner ut av vinduet. Og en annen ting er at Pc spillere er sett seg lei på dårlige porter som er brukt maks 5 minutter på, hadde f.eks PS3 eiere av skyrim hatt noen baller hadde de flooded bethesdas forums for ukesvis sånn at de faktisk hadde fått et spill som funker, f.eks. GFWL er et ubrukelig tredjeparts produkt jeg ennå ikke har hatt noen nytte av utenom å irritere meg grønn lenge før spillet har starta.

 

Bedre å være grinerunge enn å gjentatte ganger bli tatt bakfra av stadig grådigere utgivere.

 

Hadde det ikke vært for PC publikummet hadde spill verdenen ikke sett annet enn FPS som prøver å være det nye COD. Noe vi kan se med alle kickstarter prosjektene som dukker opp ifra kickstarter og som tar spill de sjelden har vært de siste 10-20årene, Wasteland (PC eksklusiv) The Banner saga (eksklusiv) The legend of Grimrock (eksklusiv), Double fine adventures.

 

Spillere må bruke makta de har i et semi kapitalistisk økonomi, istedetfor å kjøpe alle broken shiny games (console kidsa *host* *Host*) istedet burde man stoppe opp og si at slike spill syntes jeg ikke noe om. Si i fra til utgivere med lommeboka, ikke si med lommeboka at det er greit jeg blir rævp..... hver gang.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Jeg synes virkelig synd på Namco Bandai....

 

De gjør faktisk ett helt spill om til "grinerungene" på PC-markedet. Og de svarer med "Nei, GFWL, da piratkopier jeg!" Fy faen å tragiske folk, de kunne faktisk valgt å ikke gi det ut på PC, men neida, de vil gjøre fansen glade, og dere fucker opp alt. Bravo. /clap

 

Jeg er en kunde med mine egne meninger og standpunkt, om et produkt ikke verdt mine penger så kan jeg fortelle utgiverne hvorfor jeg vil tenke meg om før jeg kjøper spillet. Ser ikke hva som er grinete, med å fortelle hvorfor jeg ikke vil bruke 400-600kroner (som jeg jo bruker 4-6timer på av 8 for å ha råd til når jeg jobber). Og nei kommer ikke til å surfe bukta og spille det allikevel enten blir det kjøp eller så blir det ikke kjøp, og ingen dark souls. Eller skal man følge utgivere som sauer og aldri kritisere utgivere som gjør en slumsete jobb for så at samme utgiveren ikke innrømmer når salget gikk dårlig at porten hadde problemer.

 

Det er jo faktisk xbox/Ps3 kidsa som er kids de kjøper jo spillene i blind faith og lar utgiverne ta dere bakfra om og om igjen, mens dere villig kaster tusener av kroner ut av vinduet. Og en annen ting er at Pc spillere er sett seg lei på dårlige porter som er brukt maks 5 minutter på, hadde f.eks PS3 eiere av skyrim hatt noen baller hadde de flooded bethesdas forums for ukesvis sånn at de faktisk hadde fått et spill som funker, f.eks. GFWL er et ubrukelig tredjeparts produkt jeg ennå ikke har hatt noen nytte av utenom å irritere meg grønn lenge før spillet har starta. Hadde det ikke vært for PC publikummet hadde spill verdenen ikke sett annet enn FPS som prøver å være det nye COD.

 

 

Spillere må bruke makta de har i et semi kapitalistisk økonomi, istedetfor å kjøpe alle broken shiny games (console kidsa *host* *Host*) istedet burde man stoppe opp og si at slike spill syntes jeg ikke noe om. Si i fra til utgivere med lommeboka, ikke si med lommeboka at det er greit jeg blir rævp..... hver gang.

 

 

Jeg er enig med deg jeg, men dersom man ikke liker f.eks GFWL, så gir det ikke deg rett til å stjele spillet av den grunn. (sier ikke at du skulle laste ned, men det er allerede fler her som sier de skal) Jeg spiller for det meste på konsoll, men jeg kjøper ikke spill som CoD og andre ting. Jeg kjøper ikke blindt spill. Jeg leser om og følger med på det som kommer. Hvis jeg ser ett spill som jeg ikke liker, så kjøper jeg det ikke. Dermed "taper" de salget på meg. Jeg chipper ikke xboxen min og laster det ned kun fordi jeg ikke synes det så bra ut. Er jeg usikker laster jeg ned demoen.

 

Det er visse utgivere som burde gjøre en bedre jobb når det gjelder porting og andre ting. Helt enig med deg. Det gir meg fortsatt ingen rett til å stjele spillet. Du kan spammet forumet deres, absolutt, men nå til dags så synes jeg det er få som egentlig faktist hører på spillerene når det gjelder slikt. Så langt synes jeg Bioware og DICE har vært "ok". Jeg likte også hvordan Heroes 6 ble til, "fansen" lagde den, misliker bare at Ubisoft har ødelagt alt med DRM'en deres. Men fortsatt, jeg kjøpte det for å spille Heroes. Jeg lastet det ikke ned fordi det var Ubisoft.

Lenke til kommentar

La oss håpe pc spillerene faktisk kjøper spill denne gangen.

 

Du har tydligvis ikke peiling på hvor mye konsoll piratkopiering som eksisterer.

Jeg vet ihvertfall at det er så og si null piratkopiering på ps3 (du trenger bluray brenner og dyre blu ray plater, noe få gidder å kjøpe, pluss svære filer å laste ned), og ikke ekstremt mye på 360 heller. Du må modde 360 med en chip, som koster penger og tar tid, skulle du tilfeldigvis ha kompetansen til å gjøre det.

 

Og på pc? Copy crack = play.

http://www.tweakguid...m/Piracy_6.html

"Consoles are definitely not exempt from piracy. However the data we examined in the Scale of Piracy section provides a clear answer to this question: the scale of piracy is far lower on consoles than it is on PCs. Looking at torrent data for the same games on PC vs. XBox 360 vs. PS3, we saw that the number of downloads of the PC version is often five or ten times higher than the console versions."

 

Flere kilder skulle du være interessert:

http://gametheoryonline.com/2010/08/30/console-piracy-pc-game-pirate/

http://www.eurogamer.net/articles/2011-09-30-how-bad-is-pc-piracy-really-article

http://www.tomshardware.co.uk/forum/252579-10-console-losing

http://www.eurogamer.net/articles/2011-09-30-how-bad-is-pc-piracy-really-article

 

Jeg er ikke helt sikker på hvem som egentlig har peiling ;)

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Jeg synes virkelig synd på Namco Bandai....De gjør faktisk ett helt spill om til "grinerungene" på PC-markedet. Og de svarer med "Nei, GFWL, da piratkopier jeg!" Fy faen å tragiske folk, de kunne faktisk valgt å ikke gi det ut på PC, men neida, de vil gjøre fansen glade, og dere fucker opp alt. Bravo. /clap
Jeg er en kunde med mine egne meninger og standpunkt, om et produkt ikke verdt mine penger så kan jeg fortelle utgiverne hvorfor jeg vil tenke meg om før jeg kjøper spillet. Ser ikke hva som er grinete, med å fortelle hvorfor jeg ikke vil bruke 400-600kroner (som jeg jo bruker 4-6timer på av 8 for å ha råd til når jeg jobber). Og nei kommer ikke til å surfe bukta og spille det allikevel enten blir det kjøp eller så blir det ikke kjøp, og ingen dark souls. Eller skal man følge utgivere som sauer og aldri kritisere utgivere som gjør en slumsete jobb for så at samme utgiveren ikke innrømmer når salget gikk dårlig at porten hadde problemer.Det er jo faktisk xbox/Ps3 kidsa som er kids de kjøper jo spillene i blind faith og lar utgiverne ta dere bakfra om og om igjen, mens dere villig kaster tusener av kroner ut av vinduet. Og en annen ting er at Pc spillere er sett seg lei på dårlige porter som er brukt maks 5 minutter på, hadde f.eks PS3 eiere av skyrim hatt noen baller hadde de flooded bethesdas forums for ukesvis sånn at de faktisk hadde fått et spill som funker, f.eks. GFWL er et ubrukelig tredjeparts produkt jeg ennå ikke har hatt noen nytte av utenom å irritere meg grønn lenge før spillet har starta.Bedre å være grinerunge enn å gjentatte ganger bli tatt bakfra av stadig grådigere utgivere.Hadde det ikke vært for PC publikummet hadde spill verdenen ikke sett annet enn FPS som prøver å være det nye COD. Noe vi kan se med alle kickstarter prosjektene som dukker opp ifra kickstarter og som tar spill de sjelden har vært de siste 10-20årene, Wasteland (PC eksklusiv) The Banner saga (eksklusiv) The legend of Grimrock (eksklusiv), Double fine adventures. Spillere må bruke makta de har i et semi kapitalistisk økonomi, istedetfor å kjøpe alle broken shiny games (console kidsa *host* *Host*) istedet burde man stoppe opp og si at slike spill syntes jeg ikke noe om. Si i fra til utgivere med lommeboka, ikke si med lommeboka at det er greit jeg blir rævp..... hver gang.

 

så konsol folka klager ikke og alltid kjøper i blind faith... det er bs..

 

les her...

http://www.vg247.com/2012/04/12/capcoms-better-business-bureau-rating-downgraded-by-three-ranks/

 

 

Lenke til kommentar

La oss håpe pc spillerene faktisk kjøper spill denne gangen.

 

Du har tydligvis ikke peiling på hvor mye konsoll piratkopiering som eksisterer.

Jeg vet ihvertfall at det er så og si null piratkopiering på ps3 (du trenger bluray brenner og dyre blu ray plater, noe få gidder å kjøpe, pluss svære filer å laste ned), og ikke ekstremt mye på 360 heller. Du må modde 360 med en chip, som koster penger og tar tid, skulle du tilfeldigvis ha kompetansen til å gjøre det.

 

Og på pc? Copy crack = play.

http://www.tweakguid...m/Piracy_6.html

"Consoles are definitely not exempt from piracy. However the data we examined in the Scale of Piracy section provides a clear answer to this question: the scale of piracy is far lower on consoles than it is on PCs. Looking at torrent data for the same games on PC vs. XBox 360 vs. PS3, we saw that the number of downloads of the PC version is often five or ten times higher than the console versions."

 

Flere kilder skulle du være interessert:

http://gametheoryonl...pc-game-pirate/

http://www.eurogamer...-really-article

http://www.tomshardw...-console-losing

http://www.eurogamer...-really-article

 

Jeg er ikke helt sikker på hvem som egentlig har peiling ;)

 

Utenom at jeg faktisk syntes pirat kopiering av spill ikke er ok, må man jo spørre seg om alle som har piratkopiert ville kjøpt spillet? Altså kanskje for hver pirat som lastet ned kan det være to som lastet ned, men egentlig ga f.... i spillet og hadde ikke kjøpt det. Piratkopiering er ikke ok, men man kan ikke si at spillet ble lastet ned 5 millioner ganger, også si at man har mistet 5 millioner kunder. Tror de siste Call of duty spillene kan si dette, det er vel ingen som virkelig er interessert i COD MP på pc, noen var vel interessert i historien og lastet ned for å spille gjennom historien, men syntes ikke det var verdt 500kroner og ville aldri ha kjøpt spillet i første omgang. Går du ut ifra det jeg sa mistet man kanskje bare 2.5mill, eller kanskje 1 mill kjøpere kanskje mindre eller mer enn dette, det er selvsagt bare hypotetisk, men man må huske på at 1 person som laster ned betyr ikke 1 tapt salg, da det ikke er sikkert at personen ville kjøpt i første omgang.

 

Tar du da bruktsalget er det jo mer sannsynlig at personen som kjøper et brukt spill ville kjøpt et nytt om det ikke var brukt spill i butikken eller at de prøvde å prakke det på deg, og dermed kan man jo knytte bruktsalg opp mot piratkopiering, da det i begge tilfellene ikke er utgiverne som får pengene, men de som har butikken, akkurat som Piratebay får penger for ads når folk klikker seg inn på siden.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

La oss håpe pc spillerene faktisk kjøper spill denne gangen.

 

Du har tydligvis ikke peiling på hvor mye konsoll piratkopiering som eksisterer.

Jeg vet ihvertfall at det er så og si null piratkopiering på ps3 (du trenger bluray brenner og dyre blu ray plater, noe få gidder å kjøpe, pluss svære filer å laste ned), og ikke ekstremt mye på 360 heller. Du må modde 360 med en chip, som koster penger og tar tid, skulle du tilfeldigvis ha kompetansen til å gjøre det.

 

Og på pc? Copy crack = play.

http://www.tweakguid...m/Piracy_6.html

"Consoles are definitely not exempt from piracy. However the data we examined in the Scale of Piracy section provides a clear answer to this question: the scale of piracy is far lower on consoles than it is on PCs. Looking at torrent data for the same games on PC vs. XBox 360 vs. PS3, we saw that the number of downloads of the PC version is often five or ten times higher than the console versions."

 

Flere kilder skulle du være interessert:

http://gametheoryonl...pc-game-pirate/

http://www.eurogamer...-really-article

http://www.tomshardw...-console-losing

http://www.eurogamer...-really-article

 

Jeg er ikke helt sikker på hvem som egentlig har peiling ;)

Ja, piratkopierering er (selvklart) større på PC, men den er relativt heftig på konsollene òg.

Spesielt Wii og 360. Her i Norge er det kanskje ikke så ille, men i rundt om i verden er det blitt nesten regelrett vanlig å kjøpe en brukt konsoll for under tusenlappen, modde den, og bare la være å koble seg på nett med den.

 

Bruktsalg av spill er mye verre tho.

Lenke til kommentar

Det er klart, men poenget var at det er stor forskjell på pc og konsoll uansett. Kom gjerne med kilder hvis du er uenig ;)

 

Men uansett så er såklart ikke 1 nedlastning det samme som 1 tap. Men allikevel, hvis de som ville spille historien i mw3 hadde kjøpt det på tilbud til 150kr et år senere (jeg fikk det for 150kr ca. 2 mnd etter det var lansert), hadde activision tjent penger, noe jeg fint synes folk kunne gjort.

 

Ta fks. football manager, som brukte en kopisperre som sørget for at spillet ikke ble piratkopiert før en uke etter salget startet. Det førte til at de tjente mer penger enn tidligere, og kunne ansette flere for å lage et bedre spill.

 

Og når det kommer til mindre spill, ikke cod som alltid tjener uansett, kan margienene for suksee være ganske små. Da er det viktig at alle kjøper, og piratkopiering kan føre til at de ikke lykkes. Og man kan alltids prøve en demo først for å se om det er noe tess.

 

Faktum at selv om mange som piratkopierer uansett ikke ville kjøpt spillet, så er det alltid noen som piratkopierer som ville kjøpt det om de ikke hadde muligheten. Men de tenker at hvis en gjør det, utgjør det ingen forskjell. Problemet blir når det er mange som tenker slik.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Alle sier GFWL suger, men hittil har ingen kommet med noen god argumentasjon med hvorfor det suger. Jeg ser ikke det store problemet med det. Inne i spillet så må du logge på første gang du starter opp og så fungerer det på så og si samme måte som Steam. Ser ikke folk hyle og gråte når spill kommer med obligatorisk Steam install.

Endret av ksjoet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er klart, men poenget var at det er stor forskjell på pc og konsoll uansett. Kom gjerne med kilder hvis du er uenig ;)Men uansett så er såklart ikke 1 nedlastning det samme som 1 tap. Men allikevel, hvis de som ville spille historien i mw3 hadde kjøpt det på tilbud til 150kr et år senere (jeg fikk det for 150kr ca. 2 mnd etter det var lansert), hadde activision tjent penger, noe jeg fint synes folk kunne gjort.Ta fks. football manager, som brukte en kopisperre som sørget for at spillet ikke ble piratkopiert før en uke etter salget startet. Det førte til at de tjente mer penger enn tidligere, og kunne ansette flere for å lage et bedre spill.Og når det kommer til mindre spill, ikke cod som alltid tjener uansett, kan margienene for suksee være ganske små. Da er det viktig at alle kjøper, og piratkopiering kan føre til at de ikke lykkes. Og man kan alltids prøve en demo først for å se om det er noe tess.Faktum at selv om mange som piratkopierer uansett ikke ville kjøpt spillet, så er det alltid noen som piratkopierer som ville kjøpt det om de ikke hadde muligheten. Men de tenker at hvis en gjør det, utgjør det ingen forskjell. Problemet blir når det er mange som tenker slik.

 

Kilde? Jeg er fullt klar over hvor stor scenen på konsoll er og jeg kommer ikke til å linke noe som helst hit. Jeg tror bare du er litt uinformert, men det er ikke noe galt i det.

 

Første utviklere bør gjøre for å redusere PC piratkopiering er jo å ikke designe ræva porter. Jeg ser folk blir relativt gira for tida når en utvikler legger litt sjel i PC versjonen, og folk er langt mer åpne for å kjøpe spill i dag enn for en del år tilbake. Dette gjelder selvsagt ikke alle som jeg tipper jeg må påpeke.

Lenke til kommentar

Vel, hvis jeg ikke har mulighet til å få en troverdig kilde med informasjon på hvor scenen er har jeg liten grunn til å tro det.

 

Det er ikke rart de lager ræva porter når all fokuset ligger på konsoller. Det er her de tjener penger, pc versjonen er bare noe de gjør om de gidder å ta tid til det.

Lenke til kommentar

Alle sier GFWL suger, men hittil har ingen kommet med noen god argumentasjon med hvorfor det suger. Jeg ser ikke det store problemet med det. Inne i spillet så må du logge på første gang du starter opp og så fungerer det på så og si samme måte som Steam. Ser ikke folk hyle og gråte når spill kommer med obligatorisk Steam install.

 

Jeg kunne ikke spille Bioshock 2 da det kom ut grunnet GFWL. Spillet krasjet hver gang jeg skulle gjennomføre autentiseringen.

 

Videre så er jeg en motstander av alle former for DRM, selv Steam works.

 

Angående underskriftskampanjen:

The petition, started by a "Mr Big Mclargehuge", from "Winsington, MT", calls on Namco Bandai to use Valve's Steamworks either as well as GFWL or instead of it.

 

Space_Mutiny%20(17).jpg

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Vel, hvis jeg ikke har mulighet til å få en troverdig kilde med informasjon på hvor scenen er har jeg liten grunn til å tro det. Det er ikke rart de lager ræva porter når all fokuset ligger på konsoller. Det er her de tjener penger, pc versjonen er bare noe de gjør om de gidder å ta tid til det.

 

Nei, dette gidder jeg bare ikke. Ikke fordi jeg tar feil, men fordi du ikke bruker skallen din før du skriver noe. Se på ditt siste avsnitt og tenk over din første post i tråden. Fy flate enkelte folk tenker ikke i det hele tatt.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...