Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på en ting, har det blitt nevnt noe om hvorfor utgivelse av konsollen til Norge/Skandinavia har blitt utsatt såpass? Og har det blitt gitt noe dato for utgivelsen her i det hele tatt?

Ryktene sier at det er localization issues. Altså oversette alt til norsk, få Kinect til å gjenkjenne norske kommandoer og ikke minst få på plass støtte for norskt innhold i tv-funksjonen og da spesielt tv-guiden, samt diverse innholdsavtaler sikkert.

Legg til at både PS4 og Xbox One stort sett er utsolgt i da landene de allerede er utgitt i, så skjønner en at det kan ta sin tid.

 

Jeg syns det vil være litt merkelig om den ikke er ute til Titanfall i Mars, men ville ikke forundre meg om folk må vente til sommeren før den dukker opp i norske butikker.

Lenke til kommentar

 

Lurer på en ting, har det blitt nevnt noe om hvorfor utgivelse av konsollen til Norge/Skandinavia har blitt utsatt såpass? Og har det blitt gitt noe dato for utgivelsen her i det hele tatt?

Ryktene sier at det er localization issues. Altså oversette alt til norsk, få Kinect til å gjenkjenne norske kommandoer og ikke minst få på plass støtte for norskt innhold i tv-funksjonen og da spesielt tv-guiden, samt diverse innholdsavtaler sikkert.

Legg til at både PS4 og Xbox One stort sett er utsolgt i da landene de allerede er utgitt i, så skjønner en at det kan ta sin tid.

 

Jeg syns det vil være litt merkelig om den ikke er ute til Titanfall i Mars, men ville ikke forundre meg om folk må vente til sommeren før den dukker opp i norske butikker.

 

 

Det er vel det Microsoft skal ha oss til å tro?

Ryktene derimot, sier vel at konsollen ble kastet ut i all hast og var egentlig ikke klar, og at de derfor ikke klarte å produsere nok konsoller frem mot release.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting, har det blitt nevnt noe om hvorfor utgivelse av konsollen til Norge/Skandinavia har blitt utsatt såpass? Og har det blitt gitt noe dato for utgivelsen her i det hele tatt?

 

Konsollen vil være tilgjengelig for bestilling igjennomm Elkjøp og Lefdal på nett 5.februar :) Importutgaven vel og merke, litt stivere pris men så er man sikret 5 ås reklamasjonsrett!

 

http://www.elkjop.no/product/spill-og-konsoll/konsoll/XBOXONE500EU/xbox-one-500-gb-import

 

Merkelig nok er den 500 dyrere på Lefdal.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lurer på en ting, har det blitt nevnt noe om hvorfor utgivelse av konsollen til Norge/Skandinavia har blitt utsatt såpass? Og har det blitt gitt noe dato for utgivelsen her i det hele tatt?

Ryktene sier at det er localization issues. Altså oversette alt til norsk, få Kinect til å gjenkjenne norske kommandoer og ikke minst få på plass støtte for norskt innhold i tv-funksjonen og da spesielt tv-guiden, samt diverse innholdsavtaler sikkert.

Legg til at både PS4 og Xbox One stort sett er utsolgt i da landene de allerede er utgitt i, så skjønner en at det kan ta sin tid.

 

Jeg syns det vil være litt merkelig om den ikke er ute til Titanfall i Mars, men ville ikke forundre meg om folk må vente til sommeren før den dukker opp i norske butikker.

 

 

Det er vel det Microsoft skal ha oss til å tro?

Ryktene derimot, sier vel at konsollen ble kastet ut i all hast og var egentlig ikke klar, og at de derfor ikke klarte å produsere nok konsoller frem mot release.

 

Vel, Sony har jo ikke akkurat noen flere tilgjenglig enn Micorosft. Er den kastet ut i all hast også da eller?

Lenke til kommentar

Selv om de hadde papirlansering på PS4, gav de blodfansen muligheten til å komme igang.
Og da føler en seg mere inkludert enn MS som direkte overser oss.

Det at de ikke engang kan anslå vår, sommer, høst eller vinter viser ytterligere hvor lite de bryr seg.

 

Og mark my words.
Jeg er rimelig sikker på at localisation issues er ren humbug.
Nesten villig til å sette penger på at når XboxOne kommer, forstår ikke kinect norsk tale.
Ikke vil den har noe dyp støtte til de forskjellige tv-leverandørene våres heller. Utover å koble hdmi gjennom XboxOne, og kanskje ta opp.

 

I årevis ble det sagt at Xbox360 etter hvert skulle støtte norsk talegjenkjenning. Men det skjedde aldri.
Så tror ikke de oversetter nye kinect med det samme heller.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Men nå er vel alt dette et ikke-tema? Siden Elkjøp tar inn importkonsoller til 4500,- så er jo det verdt egentlig.

Så får du de 5 årene med reklamasjonsrett også.

 

For meg var ikke de 5 årene så viktig. Det er jo garanti på den til ut i 2016 og skulle noe skje da så bare leverer en den inn igjen, får pengene tilbake og kjøper en "norsk" en. :p

Lenke til kommentar

 

 

Tomberaider : Definite edition kjøpt.. ca 6% nedlasted da det kan startes :dremel: niceee

Valgte xbone versjonen også, overlever nok 30 fps sperren. Sparte vel ca 100-120 kr fordi jeg "bor" i california.

Har ps4 også, men det er jo ikke lansering før fredag.

Kommer vel ut på US PSN i dag? Sparer Jo noen lapper der også.

Lenke til kommentar

Hmmmm..

Har Elkjøp ikke peiling, eller er det fakta?

Under XboxOne Import er det i "Spørsmål og svar"-avdelingen følgende:

 

 

 

Hva betyr det at det er begrenset tilgang til lokale tjenester? Vil denne alltid være "begrenset" ift den som kommer senere?

 

 

 

Hei.

Det vil være begrensninger i xbox butikken, og det vil være permanent ved import utgaven.

Mvh

Jonas T
kundesenteret

 

Kan det stemme da?

Lenke til kommentar

Hmmmm..

Har Elkjøp ikke peiling, eller er det fakta?

Under XboxOne Import er det i "Spørsmål og svar"-avdelingen følgende:

 

 

 

Hva betyr det at det er begrenset tilgang til lokale tjenester? Vil denne alltid være "begrenset" ift den som kommer senere?

 

 

 

Hei.

 

Det vil være begrensninger i xbox butikken, og det vil være permanent ved import utgaven.

 

Mvh

 

Jonas T

kundesenteret

 

Kan det stemme da?

Både ja og nei. Begrensningene er jo der i og med at du ikke kan bruke Netflix fra USA, Hulu, osv. med annet du har en VPN.

Men om den er permanent er det vel ingen som vet enda, siden ingen vet om den oppdaterte programvaren som er oversatt til norsk vil komme til alle konsoller så folk kan bytte region til f.eks Norge om de ønsker det.

Lenke til kommentar

 

Tomberaider : Definite edition kjøpt.. ca 6% nedlasted da det kan startes :dremel: niceee

Valgte xbone versjonen også, overlever nok 30 fps sperren. Sparte vel ca 100-120 kr fordi jeg "bor" i california.

Har ps4 også, men det er jo ikke lansering før fredag.

 

 

Pensylvania her :yes:

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet hvordan man får lastet ned Smartglass til xbone på android?

Google it.

 

har prøvd. er derfor jeg spør her!! har du ikke noe bedre svar å komme med så kan du gi f i å svare!

Hjelpeløse folk altså

 

https://www.google.no/search?safe=off&site=&source=hp&ei=7xjoUuCeLOeU4ATJ6oHADA&q=Smartglass+Android+europe&btnG=

 

Så kunne du sikkert søkt på forumet her også. Spørsmålet har blitt still sikkert 90 ganger tidligere.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...