Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

 

Hei... kjøpte XBO m/Fifa og Forza på Expert i dag siden den hadde den inne og ikke Elkjøp der jeg allerede hadde kjøpt.

 

Fikk den for den uvanlige summen 3335,84...

 

Det jeg lurer på siden spillene er digitale... de kan selvsagt ikke selges men følger de med konsoll eller bruker?

 

Fint om noen kunne svare på spørsmålet :)

 

Følger med konsoll, er et lite ark med en 25 siffer kode på, har du Kinect kan du bruke QR koden for å scanne koden.

 

Edit: leste litt fort her, når du har aktivert koden så blir spillene bundet til Xbox live brukeren din :)

 

 

Takker for svar... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen flere enn meg som har problemer med OneGuide? Når jeg åpner "TV Listings" får jeg feil om "We cant reteive TV listings right now". Fungerte fint i går. Jeg har for øvrig koblet meg tilbake til US etter at jeg satte opp OneGuide i Norge først, men som sagt fungerte det fint i går. Kanskje det ikke er mulig å oppdatere TV listings når man er koblet til US?

Lenke til kommentar

Noen flere enn meg som har problemer med OneGuide? Når jeg åpner "TV Listings" får jeg feil om "We cant reteive TV listings right now". Fungerte fint i går. Jeg har for øvrig koblet meg tilbake til US etter at jeg satte opp OneGuide i Norge først, men som sagt fungerte det fint i går. Kanskje det ikke er mulig å oppdatere TV listings når man er koblet til US?

Skjedde med meg også. Men husk at det er beta ;)

Lenke til kommentar

Blir fattig i høst ser jeg. Destiny, Fifa, Forza, Far cry, Halo, Assassin's Creed, Dragon Age, Sunset Overdrive.

 

Må nok kutte en del og vente. Kommer ikke noe i Januar eller Desember så vidt jeg kan se.

 

Jeg får nyte det å være nokså à jour med alt jeg er interessert i å spille mens det varer.

Lenke til kommentar

Kjenner en som ble bannet for for å ha "jukset" ved å handle fra rimeligere marketplace i annet land. Alt ble handlet før Xbox One kom til Norge....

 

Noen andre?

 

Kanskje litt i seneste laget å slenge seg på denne diskusjonen nå, men kom over noen uttallelser som Xbox Norge har gjort på sin Facebook side. Hvis kompisen din fortsatt har problemer, så vis til dette:

 

VnlBdo.png

 

 

Her er innlegget de svarer på:

 

aGv33V.png

 

Mulig Xbox Norge kan krangle litt på sin egen formulering her, men de fleste vil nok tolke utsagnet i retning av at det gis aksept for å handle spill på annet lands MS Store. Det er Xbox Norge som selv bærer risikoen for tvetydighet ved egne utsagn som berører deres produkter. Om du mot formodning får profilen/konsollen utestengt o.l. fra XBL så vi du nok stille en god del sterkere om du viser til deres egen uttallelse.
.. Jeg snakker av erfaring. I forbindelse med egen jobb ble det feilaktig oppgitt i et intervju at vi dekket noe som vanligvis ikke dekkes i en av våre tjenester. Så fremt kunden viser til uttalelsene i denne artikklen dekker vi det, selv om det fremgår av vilkårene at det ikke er inkludert. God kundeservice trumfer noen kroner spart.
Endret av DeviantFractal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var innom Expert i Oslo sentrum i dag og alle Xboxene de hadde var fra samme "lot no": 1425.

Så min 6 dager gamle Xbox one må nå på service hos MS :mellow:

 

Gikk for "advance exchange" varianten deres så krysser fingre for at den jeg får tilsendt oppfører seg bedre (selv om jeg har lest om folk som har fått konsoll tilbake med akkurat samme problem)

Lenke til kommentar

 

Kjenner en som ble bannet for for å ha "jukset" ved å handle fra rimeligere marketplace i annet land. Alt ble handlet før Xbox One kom til Norge....

 

Noen andre?

 

Kanskje litt i seneste laget å slenge seg på denne diskusjonen nå, men kom over noen uttallelser som Xbox Norge har gjort på sin Facebook side. Hvis kompisen din fortsatt har problemer, så vis til dette:

 

VnlBdo.png

 

 

Her er innlegget de svarer på:

 

aGv33V.png

 

Mulig Xbox Norge kan krangle litt på sin egen formulering her, men de fleste vil nok tolke utsagnet i retning av at det gis aksept for å handle spill på annet lands MS Store. Det er Xbox Norge som selv bærer risikoen for tvetydighet ved egne utsagn som berører deres produkter. Om du mot formodning får profilen/konsollen utestengt o.l. fra XBL så vi du nok stille en god del sterkere om du viser til deres egen uttallelse.
.. Jeg snakker av erfaring. I forbindelse med egen jobb ble det feilaktig oppgitt i et intervju at vi dekket noe som vanligvis ikke dekkes i en av våre tjenester. Så fremt kunden viser til uttalelsene i denne artikklen dekker vi det, selv om det fremgår av vilkårene at det ikke er inkludert. God kundeservice trumfer noen kroner spart.

 

Problemet er vel at i betalingsinformasjonen later vi som at vi bor i USA, og legger frem falske addresser/telefonnummer. Det er nok dette vi kan få problemer med HVIS MS bestemmer seg for å stenge mulighetene for å bruke US marketplace. Er sikker på at en eller annen plass i TOS står det at det kan være straffbart å komme med feilaktige opplysninger.

 

Får bare håpe at de ikke satser noe stort på dette.

Lenke til kommentar

Hvordan går man fram med advanced exchange?

 

Du får valget når du snakker med de på telefon. Istedenfor at UPS henter konsollen din og at du må vente på at den eller en erstatning kommer tilbake så kommer ny konsoll først, hvor du så pakker inn din gamle konsoll i samme eske og sender tilbake.

 

Det eneste minuset med dette er at de reserverer et beløp på ditt kredittkort som sikkerhet for at du sender tilbake konsollen. (må gjøres innen 14 dager)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...