Gå til innhold

Antirasistiske demonstranter


Anbefalte innlegg

Wyrd: Det du skriver og aggressivitet mellom folkegrupper er total bullshit. Kilder umiddelbart!

Dani46: Ja? Det er jo det jeg har dokumentert for deg. Du har ikke "tatt meg" for noe i hele denne diskusjonen, bare raljert om hvordan du er en japanofil uten å dokumentere en damn thing.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wyrd: Det du skriver og aggressivitet mellom folkegrupper er total bullshit. Kilder umiddelbart!

Dani46: Ja? Det er jo det jeg har dokumentert for deg. Du har ikke "tatt meg" for noe i hele denne diskusjonen, bare raljert om hvordan du er en japanofil uten å dokumentere en damn thing.

 

Japan har jo en arv som består av Guddommelig ditt og Guddommelig datt, så det er ikke rart at de tror de er bedre enn alle andre. Nå fikk de riktignok en liten virkelighetsjustering i 1945, men lang vane er vond og vende.

 

Fail..

Jeg forklarte hvorfor i min respons, les posten under den jeg siterer over.

 

Er du som går ifra gudommelig til samfunnsstrukturene, sporer jo helt av hva ditt opprinnelig innlegg handlet om..

 

Med andre ord jeg trengte ikke svare på det andre innlegget ditt.

Enkelt..

Lenke til kommentar

Lol! Du "trenger ikke svare" på det gudommelige, nei. Flott unnskyldning! Hva er neste steg? Du trenger ikke dokumentere noe som helst? Vi skal alle bare godta det du sier fordi du er "japanofil"?

har du også greid å henge deg opp i et utrykk jeg brukte for min over gjennomsnittlige interesse for Japan, gratulerer.

:)

Endret av Dani46
Lenke til kommentar
Japan har jo en arv som består av Guddommelig ditt og Guddommelig datt, så det er ikke rart at de tror de er bedre enn alle andre. Nå fikk de riktignok en liten virkelighetsjustering i 1945, men lang vane er vond og vende.

 

Nei, her er det nok du som roter. Jeg snakker ikke om Shinto, selv om det er en del av det, jeg snakker om samfunnsstrukturene som gjør at selv i dag er japanske minoriteter ikke bra nok for de fleste jobber. Du er inne på det med Gaijin, men det er et resultat av denne strukturen, ikke selve strukturen. Jeg har ikke tid til å google masse, men jeg tipper at hvis du kjører på sosiologibøker som tar for seg Japan i stedet for wikipedia, så finner du litt mer.

 

eller den som bruker tre sider på å skryte av hvor langt svaret hadde vært om han bare hadde giddet å skrive?

 

Du skriver selv

har ikke tid til å google masse

 

hvor her svarer du på noe av det jeg skriver i mitt svar til deg?

 

Du kan tydelig ikke noe om Japan.

I Japan går det i Shinto samt buddhisme, de hadde en periode og i Japans historie en kort med keiser som dessverre fortsatt finnes.

Ikke minst de åpnet sitt land for utlendinger for ikke lenge siden sett i historiske øyne og i mange Japanere spesielt de eldre i tiden etterpå var dette noe de ikke aksepterte.

 

I Japan går dette med fiendtlighet mot utlendinger mer på kultur en noe annet, derfor er også Yakuza såpass innflytelse rike da Koreanere blir sett på som "second citizens" opptar de en stor del av selve Yakuza.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gaijin

Historically, the Portuguese, the first Europeans to visit Japan, were known as nanbanjin (literally "southern barbarians").

 

hva er det å lære å få en faens atombombe i huet som dreper nesten 500000 mennesker ? ikke minst skadet like mange i ettertid? mener du USA var riktig i slippe en sånn bombe over Japan?

 

svaret du henger deg oppi var nettopp det at jeg skjønte ikke svaret du kom med og jeg mente det ikke forklarte noe som helst eller forklarte på noe måte at hva jeg skrev var feil..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

rofl.. denne tråden er så og si en manifestasjon av hva tråd starter satte spørsmålstegn ved, nemlig at de med meninger som går på tvers av hva individer på venstresiden står for sables ned med rå makt.

 

Her er det ingen nåde.. når du ønsker å bevare ting er du en nasse og en potensiell bombe...

 

Fy flate.. jeg ler av dere...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er det ingen nåde.. når du ønsker å bevare ting er du en nasse og en potensiell bombe...

 

Fy flate.. jeg ler av dere...

 

De som ønsker å bevare er vel på tapersiden i historien, eller? Det er vel en ting som er sikkert og det er at verden forandrer seg. Jeg synes personlig at fortiden er svært interessant og f.eks. 70- og 80-tallet virker også som en flott tid i Norge, men kan ikke annet enn å innse at fortiden er fortiden. Det kan aldri bli slik igjen. Da er det vel best å gjøre fremtiden til noe bra - for alle.

 

Men jeg ser selvsagt ikke poenget med å stemple hverandre. Om det så er sant, bidrar det uansett ikke noe til diskusjonen.

Lenke til kommentar

.. når du ønsker å bevare ting er du en nasse og en potensiell bombe...

 

Fy flate.. jeg ler av dere...

 

"Bevare" og fordoemme, nedlate, disriminere.

 

Når et land ikke setter oppfoersel foran hvordan en ser ut, så blir det bare uro og vold.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

... nemlig at de med meninger som går på tvers av hva individer på venstresiden står for sables ned med rå makt.

Jeg tror du rent historisk vil finne at det gjelder "individer på flertallssiden". Det kan mange steder like godt være høyresiden. Mindretallet vil alltid (unntatt i samfunn der de har diktatorisk makt) være offer for dette. I Norge har kommunister av ulike avskygninger vært vel så forfulgt og "nedsablet" som nasjonalister. Det er bare de 10-20 årene siden ml'erne ble voksne og fikk posisjoner at det har endret seg i venstresidens favør. Og det er slett ikke sikkert at det fenomenet ikke dør ut med dem også.

 

Det om det. Det er nå kjekt at du kan le av det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Vel, rasisme: en tanke om at biologiske mikroskopiske forskjeller fører til faktiske mentale og sosiale forskjeller uansett oppvekst.

 

Tar forbehold om å endre den, jeg gidder ikke bruke noe særlig tid på det. Poenget mitt er at du mener at en pakistaner oppvokst i Norge av en Norsk familie vil være mer Pakistaner enn Nordmann.

 

 

 

 

 

Jo. Det finnes biologiske forskjeller mellom mennesker. Vi har naturligvis de omfattende biologiske forskjellene mellom menn og kvinner, og mellom individer (av begge kjønn) innad i folkegrupper, og gjennomsnittlige forskjeller mellom folkegrupper. Disse forskjellene inkluderer intelligens (hvorav minst 50% av IQ er arvelig - kanskje høyere), men inkluderer også til en viss grad adferdsmønstre, hvorav visse typer for ekstrem aggresivitet og psykiske lidelser delvis har genetiske årsaker. Vi mennesker er et DYR, og vi tilhører det biologiske dyrelivet. Biologien kom først, og er årsaken til at vi er det vi er. Det at menneskene etterhvert lærte seg å skape kulturer (i motsetning til andre dyrearter så vidt man kan se), betyr ikke at biologien og en evighet med uendelig evolusjon ikke spiller noen rolle lenger.

Om noen hevder at individer fødes som blanke ark og at kultur og miljø er det ENESTE som betyr noe, da er de åpenbart påvirket av egalitære, politisk korrekte, ideologiske hensyn.

 

 

 

Jeg vet om en litt interessant sammenligning til dette med mentale egenskaper og arv.

 

Geno er et samvirkeselskap drevet av norske melkebønder. Selskapet driver med foredling av husdyrgener - med særlig fokus på storfe - for å oppnå gunstige egenskaper hos husdyrene. Geno startet på 1970-tallet med systematisk avl av storfe. Oksekalvene fra de beste kyrene ble luket ut for å bli fedre til den neste generasjonen med storfe. Denne praksisen har fortsatt frem til i dag. Resultatet er den norske NRF-kua. Hvert år gir Geno ut sin katalog med okser, hvor de fremstiller de arvelige egenskapene til oksene i diagrammer. Bødene får selv plukke hvilke egenskaper de helst vil ha hos kyrene sine.

 

Det er ett punkt det er verd å legge merke til på listen over arvelige egenskaper: lynne (aggresivitet). Lynnet til kyrene var en prioritet for Geno da avlsarbeidet først startet. Den dag i dag er melkekyrene roligere og mer omgjengelige enn det de var for 40 år siden. Dette er noe jeg selv har hørt fra onkelen min, som har vært bonde siden han tok over familiegården som 17-åring i 1967. Den administrerende direktøren i Geno nevner også dette fenomenet i denne artikkelen fra Bondebladet.

 

- Da Limousin kom til Norge, var de ansett for å ha et friskt lynne. De hadde et sterkt flokkinstinkt og et sterkt morsinstinkt. Men jeg opplever at det er gjort et bra arbeid, og at de er roligere nå. Og folk som var bønder på 1960-70-tallet sier at lynnet til NRF-kyrne har blitt mye bedre nå, forteller han.

 

Selv om 40 år med avl ikke gjør mer enn marginale forskjeller i det totale genmaterialet, kan disse forskjellene likevel gjøre stor forandring når det gjelder de mentale egenskapene hos dyret. Av denne grunn synes jeg heller ikke det er så fjernt at det samme kan gjelde mennesker. Selv om vi deler det aller meste av genmaterialet vårt, finnes det også gener som vi ikke deler.

 

Dersom vi holder oss til det som absolutt kan bevises, er disse avvikene nok til å gi oss forskjellig hudfarge, forskjellig øyefarge, forskjellig hårfarge, forskjellig hodeform, forskjellig kroppsstørrelse, forskjellig evne til å fordøye laktose, forskjellig evne til å fordøye etanol, forskjellig evne til å unnfange barn ved store høyder over havet, forskjellig fysisk ytelse og forskjellig fysiologisk reaksjon på legemidler. Rett meg om det er noe jeg har glemt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du bare nevne ordet "rase" blant mennesker blir folk helt gale spesielt på venstre siden, vi er alle like, verden er utopia :xmas:

I mine øyne kan man finne forskjelligheter hos mennesker ifra alle verdens deler selv innad i Europa, men når jeg nevner slikt blir jeg kalt nazi å hva som verre er..

Lenke til kommentar

Hvis du bare nevne ordet "rase" blant mennesker blir folk helt gale spesielt på venstre siden, vi er alle like, verden er utopia :xmas:

I mine øyne kan man finne forskjelligheter hos mennesker ifra alle verdens deler selv innad i Europa, men når jeg nevner slikt blir jeg kalt nazi å hva som verre er..

 

Alle folk fra venstre siden..

  1. Blir helt gale
  2. Tror alle er like
  3. Verden er utopia
  4. Kaller deg Nazi når du finne forskjelligheter

 

Alle fra venstre siden ?

 

Ônsker du skilling mellom raser selv?

Lenke til kommentar

Hvis du bare nevne ordet "rase" blant mennesker blir folk helt gale spesielt på venstre siden, vi er alle like, verden er utopia :xmas:

I mine øyne kan man finne forskjelligheter hos mennesker ifra alle verdens deler selv innad i Europa, men når jeg nevner slikt blir jeg kalt nazi å hva som verre er..

 

Alle folk fra venstre siden..

  1. Blir helt gale
  2. Tror alle er like
  3. Verden er utopia
  4. Kaller deg Nazi når du finne forskjelligheter

 

Alle fra venstre siden ?

 

Ônsker du skilling mellom raser selv?

skrev jeg alle ? Nei..Spesielt de på venstre siden, det er noe helt annet en å si ALLE.

Lær deg å les.

Lenke til kommentar

Hehehe... Jeg tror du vil finne at grunnen til at det bare er antirasister i Europa og USA er at det bare er rasister i Europa og USA. Det er ikke mange i land uten ulv som driver med ulveverning heller.

 

Så antirasistisk av deg å hevde at rasister bare finnes der det bor hvite.

 

Du er jo ikke mot rasisme, du er mot hvite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bortforklarer det ikke. Det er da også en av årsakene til at jeg i dag tar avstand fra kommunismen som ideologi. Men det gjør ikke nazistenes grusomheter mindre usmakelige. Det usmakelige her er å sette et antall døde opp mot et annet.

 

Edit: Glemte poenget.

Men når vi skal vurdere grusomheter, er det viktig å forstå hvorfor de skjer, ikke bare at de skjer. Ellers kan vi ikke unngå dem i fremtiden. Så lenge vi skylder de 100 millioner på Stalin, Mao og Pol Pot så antyder vi at med andre ledere så vil systemet kunne fungere. Men slik er det etter min mening ikke.

...

 

Er det nazistisk å mene at alle folkegrupper har rett til å eksistere og at det er uærlig å ignorere kommunismens gjerninger?

Nei, ikke nødvendigvis. Betyr det at du tar avstand fra nazismen og nazistenes gjerninger?

 

Geir :)

 

Jeg tar avstand til alle folkemord jeg. Jeg gjør heller ikke forskjell på hvilken skala det skjer i eller metoden som brukes, men jeg påpeker hykleriet der jeg ser det uten forbehold om "romantiske motiv".

 

Antirasist er bare et kodeord for antihvit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betyr det da at etnisk nordmenn som gifter seg frivillig med andreutenfor deres egen rase er ansvarlig for folkemord og bør bli arrestert i din drømmeverden?

 

Du skrev at skala ikkebetydde noe, raseblanding er folkemord. Jeg antar også at i din utopia bør alle barn av blandete rase bør sendes bort eller bli sterilisert sik at de ikke mydrer etniske nordmenn?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Jeg tar avstand til alle folkemord jeg.

Godt å høre. Men det svarer ikke på første del av spørsmålet: Tar du avstand fra nazismen? Hvis ikke, hvorfor skal folk ta avstand fra kommunismen? I teorien er det i begge tilfeller mulig å støtte ideologiene uten å støtte overgrep gjort i ideologiens navn.

 

Jeg gjør heller ikke forskjell på hvilken skala det skjer i eller metoden som brukes, men jeg påpeker hykleriet der jeg ser det uten forbehold om "romantiske motiv".

Nå blander du kortene her. Jeg sa aldri at folkemord er romantisk. Ikke kommunisme heller. Jeg sa at blitzernes fellesskapstanker hadde ørlite romantikk over seg. Det er det lettere for meg å sympatisere med enn nasjonalistiske og rasistiske tanker. Det betyr ikke at jeg støtter vold i noen av tilfellene.

 

Antirasist er bare et kodeord for antihvit.

Nei, mantraet er ikke presist. Bare et dårlig forsøk på å gjøre overgripere til offere. Det blander "cause and effect". Hvite er "ofrene" for antirasisme fordi de er rasister, ikke fordi de er hvite. På samme måte som menn er "ofre" for kampanjer mot voldtekt, ikke fordi de er menn, men fordi det er de som begår voldtekter.

 

Det hindrer ikke at andre folkeslag kan være rasister, eller at kvinner kan begå voldtekt. Men å fokusere på det er som å børste støv av porselenet, men ignorere elefanten som tramper omkring i rommet. Jeg er tilhenger av å hive ut elefanten før man tørker støv, selv om elefanten er hvit...

 

Så er det åpenbart at slike kampanjer rammer blindt og generaliserende, men det gjør mantraet også.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...