Gå til innhold

Antirasistiske demonstranter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japan har jo en arv som består av Guddommelig ditt og Guddommelig datt, så det er ikke rart at de tror de er bedre enn alle andre. Nå fikk de riktignok en liten virkelighetsjustering i 1945, men lang vane er vond og vende.

 

Du kan tydelig ikke noe om Japan.

I Japan går det i Shinto samt buddhisme, de hadde en periode og i Japans historie en kort med keiser som dessverre fortsatt finnes.

Ikke minst de åpnet sitt land for utlendinger for ikke lenge siden sett i historiske øyne og i mange Japanere spesielt de eldre i tiden etterpå var dette noe de ikke aksepterte.

 

I Japan går dette med fiendtlighet mot utlendinger mer på kultur en noe annet, derfor er også Yakuza såpass innflytelse rike da Koreanere blir sett på som "second citizens" opptar de en stor del av selve Yakuza.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gaijin

Historically, the Portuguese, the first Europeans to visit Japan, were known as nanbanjin (literally "southern barbarians").

 

hva er det å lære å få en faens atombombe i huet som dreper nesten 500000 mennesker ? ikke minst skadet like mange i ettertid? mener du USA var riktig i slippe en sånn bombe over Japan?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fair enough, det var en kraftig overdrivelse. Poenget er at alle de stedene du finner rasister, finner du antirasister.

Men kan du ikke ta imo oppfordringen i mitt forrige innlegg og selv beskrive akkurat hva du mener med "rasisme"? Ikke ta for gitt at alle tenker likt som deg og skjønner hva du legger i alle begreper! Akkurat rasisme er et ord som dessverre ser ut til å tolkes både hit og dit, alt ettersom hvem som bruker det.

"Antirasister" er forøvrig i hovedsak et Vestlig fenomen, da det henger sammen med et ideologisk tankegods som er mye bedre etablert her enn noe annet sted (liberal politisk korrekthet osv).

 

Hva syns du forresten om at Liberia kun deler ut statsborgerskap til svarte mennesker av afrikansk avstamning? Ja, du vet, det var presidenten deres som var en av fredsprismottakerne ved forrige utdelning i Norge. Hvordan kunne Nobelkomiteen gi denne prisen til presidenten av en slik rasist/nazist/fascist/black-supremacy-stat? Er vi ikke alle Mennesker, jordboere osv? Hva slags signaler gir Nobelkomiteen når de deler ut Fredsprisen til en tilhenger av slikt utdatert, fordomsfullt, intolerant, hatefullt, bakoverstrevende, fryktbasert, BRUNT tankegods? Et tankegods som motarbeider vårt globaliserte verdenssamfunn og vår samlede Menneskehet - hvordan skal det bli verdensfred av dette? Lever vi ikke i år 2012? Skremmende å fortsatt se slike nazistiske holdninger såpass sterkt etablert i en stat! Nå er det på tide at vi griper inn, dette hatet kan vi ikke bare stå å se på!!!

USA, Nato, FN, hva som helst, MEN GJØR NOE! I Menneskehetens navn. Og mot rasisme, fascisme, nazisme, høyreekstremisme, HAT osv!

Hva slags RETT har disse rasistene til å hindre meg i å bli statsborger av Liberia bare fordi jeg ikke har svart hud? Mine forfedre vandret tross alt ut fra Afrika, og jeg er like afrikansk som hun derre presidenten deres! Bare fordi jeg har blitt litt hvitere siden den gangen, betyr ikke dette at de har noen rett til å drive med slik hatsk OSS OG DEM-tenkning! Mener de at de er mer verdt enn meg bare på grunn av hudfargen min? Vil de uttrydde andre "raser" (som ikke egentlig finnes, så det så!) på grunn av deres egne utdaterte, pseudovitenskapelige, ignorante, hatefulle ideologiske ideer om noe som egentlig bare er en sosial konstruksjon som den samlede Menneskeheten må se å få kvittet seg med en gang for alle?

Tiden går fremover, og Fremskrittet og Fornuften krever at vi hever oss over alle disse falske, primitive skillelinjene og slike oss-og-dem-ideer. Slikt kan bare ende på en måte:

I gasskamrene.

 

Enig med deg her Wyrd tribalisme og rasisme er like ondt uavhengig av stedet er rasen med en unntagelse, når minoritet rasen er så liten eller maktløse at deres rasisme har lite innflytelse.

 

La meg bare få gjøre tydelig at det avsnittet skrevet av meg som du siterer ovenfor, er helt ironisk ment. Jeg kjørte noen av de typiske liberale, "antirasistiske" strofene, men myntet på en svart afrikansk nasjon istedenfor mot hvite europeere. Dette forekommer vel nesten aldri blant de selvutnevnte "antirasistene". Bare se hvor stille de er/var i forhold til fredsprisutdelningen til raseseparatistiske Liberias president! Det er nemlig ikke hvite/europeiske mennesker det dreier seg om, og da er det plutselig ingen problemer lenger! Personlig har jeg ingenting imot at Liberia er en raseseparatistisk stat. Hvorfor skal ikke afrikanere få ha visse stater for seg selv? Poenget mitt er bare det at du kan forestille deg hvilket rabalder det ville blitt om fredsprisen ble utdelt til presidenten av en HVIT raseseparatistisk stat. Da ville tonen vært en helt annen - mens det knapt ble nevnt med et ord i Liberias tilfelle. Det sier mye om "antirasistenes" evige hykleri.

 

Hva er "ondt" med tribalisme? Er du imot stammeorienterte samfunn? Skal alle føye seg etter ett og samme globale, kulturløse, forbruksfikserte, rotløse og identitetsløse massesamfunn, uten rom for kulturelt, etnisk, stammemessig og samfunnsmessig mangfold, med de skillelinjene dette naturlig nok innebærer? Mener du at de indianske stammene som fortsatt er igjen i sør-Amerika blant annet bør oppløses, og dermed ødelegges for all tid? Eller hva med tibetanere, har ikke de rett til å eksistere som samfunn, kultur og folkegruppe, på egne betingelser?

 

 

Slavene i tidligere USA var ofte rasister men deres rasisme hadde ingen betydning siden deres hvite eierne hadde fullstendig kontroll. Det er når en rase har makt over den andre at rasisme har stor betydning.

 

Dere definerer ikke rasisme på noen klar og tydelig måte, men jeg vil vel tro at fenomenet i dets essens er det samme uansett hvor liten eller stor folkegruppen er, eller hvor mye makt de har for øyeblikket. Den mentale delen av fenomenet må vel nødvendigvis være forut for den handlende siden.

 

Det andre poenget er at sammelignelser mellom U-land og Norge eller utviklete land er ikke veldig saklige. En kan ikke vente like mye fra land som er i konstante borgerkriger og sult som fra land som har høye utdannete mennesker og et velutviklete samfunn. Noe tiltak som stanser massedrap av hverandre er første skrittet, ikke ventelser at rasisme forsvinner.

 

Om "rasisme" kun menes som mistillit og en viss motvilje mot andre folkegrupper enn sin egen (den man har mest til felles med og omgås mest med), vil nok dette aldri forsvinne. Slikt har nemlig forekommet i lange baner siden menneskenes tidlige tider som små stammesamfunn.

begrepet "rasisme" brukes dog i en så utstrakt grad i Vesten at det er vanskelig å presist slå fast dets betydning.

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar

Vel, rasisme: en tanke om at biologiske mikroskopiske forskjeller fører til faktiske mentale og sosiale forskjeller uansett oppvekst.

 

Tar forbehold om å endre den, jeg gidder ikke bruke noe særlig tid på det. Poenget mitt er at du mener at en pakistaner oppvokst i Norge av en Norsk familie vil være mer Pakistaner enn Nordmann.

Lenke til kommentar

Japan har jo en arv som består av Guddommelig ditt og Guddommelig datt, så det er ikke rart at de tror de er bedre enn alle andre. Nå fikk de riktignok en liten virkelighetsjustering i 1945, men lang vane er vond og vende.

 

Du kan tydelig ikke noe om Japan.

I Japan går det i Shinto samt buddhisme, de hadde en periode og i Japans historie en kort med keiser som dessverre fortsatt finnes.

Ikke minst de åpnet sitt land for utlendinger for ikke lenge siden sett i historiske øyne og i mange Japanere spesielt de eldre i tiden etterpå var dette noe de ikke aksepterte.

 

I Japan går dette med fiendtlighet mot utlendinger mer på kultur en noe annet, derfor er også Yakuza såpass innflytelse rike da Koreanere blir sett på som "second citizens" opptar de en stor del av selve Yakuza.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gaijin

Historically, the Portuguese, the first Europeans to visit Japan, were known as nanbanjin (literally "southern barbarians").

 

hva er det å lære å få en faens atombombe i huet som dreper nesten 500000 mennesker ? ikke minst skadet like mange i ettertid? mener du USA var riktig i slippe en sånn bombe over Japan?

 

Nei, her er det nok du som roter. Jeg snakker ikke om Shinto, selv om det er en del av det, jeg snakker om samfunnsstrukturene som gjør at selv i dag er japanske minoriteter ikke bra nok for de fleste jobber. Du er inne på det med Gaijin, men det er et resultat av denne strukturen, ikke selve strukturen. Jeg har ikke tid til å google masse, men jeg tipper at hvis du kjører på sosiologibøker som tar for seg Japan i stedet for wikipedia, så finner du litt mer.

Lenke til kommentar

Men herregud, hvem er det som hindrer dere i å sette opp et nazisthus? Det er bare å gjøre det, det. Men ikke tro dere kommer til å få positiv medieomtale.

Blitz har en funksjon i Oslo. Ved siden av de tusenvis av menneskene som har overnattet der når de står uten bosted, har de konserter, kunstutstillinger og massevis av andre kulturelle og sosiale arrangementer som arrangeres HELT gratis av frivillige.

 

Hva gjør dere for samfunnet, nasser? Ved siden av terroraksjoner og våpensmugling.

Blitzerne hindrer nazister fra å sette opp samlingssteder med vold, og staten gjør seg medskyldige ved å ikke hindre det.

Lenke til kommentar

Vel, rasisme: en tanke om at biologiske mikroskopiske forskjeller fører til faktiske mentale og sosiale forskjeller uansett oppvekst.

 

Ok, takk. Men hva om det faktisk kan bevises at slike biologiske forskjeller forekommer? Er det isåfall "rasistisk" å hevde dette? Og er det "rasistisk" om en hvit person hevder at visse svarte folkegrupper med opphav i sub-sahariske Afrika har en biologisk forankret styrke på en eller annen måte? Eller om man mener at visse gjennomsnittlige biologiske forskjeller forekommer mellom to forskjellige rasegrupper, men uten at det er ledsaget av noen hierarkisk eller verdimessig tolkning av dette? Jeg mener at det finnes betydelige biologiske forskjeller mellom jeg og hunden min (og mellom meg og hunder generelt), men likevel liker jeg hunder langt bedre enn visse etnisk norske individer av menneskeart (Lysbakken for eksempel).

 

Tar forbehold om å endre den, jeg gidder ikke bruke noe særlig tid på det. Poenget mitt er at du mener at en pakistaner oppvokst i Norge av en Norsk familie vil være mer Pakistaner enn Nordmann.

 

Men dette er jo et faktum. Medlemskap i en stat er ikke det samme som etnisitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Japan har jo en arv som består av Guddommelig ditt og Guddommelig datt, så det er ikke rart at de tror de er bedre enn alle andre. Nå fikk de riktignok en liten virkelighetsjustering i 1945, men lang vane er vond og vende.

 

Du kan tydelig ikke noe om Japan.

I Japan går det i Shinto samt buddhisme, de hadde en periode og i Japans historie en kort med keiser som dessverre fortsatt finnes.

Ikke minst de åpnet sitt land for utlendinger for ikke lenge siden sett i historiske øyne og i mange Japanere spesielt de eldre i tiden etterpå var dette noe de ikke aksepterte.

 

I Japan går dette med fiendtlighet mot utlendinger mer på kultur en noe annet, derfor er også Yakuza såpass innflytelse rike da Koreanere blir sett på som "second citizens" opptar de en stor del av selve Yakuza.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gaijin

Historically, the Portuguese, the first Europeans to visit Japan, were known as nanbanjin (literally "southern barbarians").

 

hva er det å lære å få en faens atombombe i huet som dreper nesten 500000 mennesker ? ikke minst skadet like mange i ettertid? mener du USA var riktig i slippe en sånn bombe over Japan?

 

Nei, her er det nok du som roter. Jeg snakker ikke om Shinto, selv om det er en del av det, jeg snakker om samfunnsstrukturene som gjør at selv i dag er japanske minoriteter ikke bra nok for de fleste jobber. Du er inne på det med Gaijin, men det er et resultat av denne strukturen, ikke selve strukturen. Jeg har ikke tid til å google masse, men jeg tipper at hvis du kjører på sosiologibøker som tar for seg Japan i stedet for wikipedia, så finner du litt mer.

 

jeg er japanofil, jeg har 10talls bøker om Japan, jeg har snakket med samfunns forskere om Japan, han som tattoverer meg har bod der i 6år og er en venn av meg, så igjen hvem av oss sitter med kunnskap om Japan?

Du skjønner svaret mitt kunne vært 5sider langt, men jeg har et liv utenom Internett samt det er påske så dessverre gjorde jeg det kort men godt ;)

Lenke til kommentar

Så du leste setningen uten å få med deg det med mentale og sosiale forskjeller? Det finnes tonnevis av biologiske forskjeller - Melanin for eksempel - men ingenting som fører til hverken mentale eller sosiologiske forskjeller. De kommer fra kulturen.

 

Ja, jeg fikk med meg det ja. Med mentale forskjeller mener du kanskje blant annet IQ, går jeg ut ifra. Forskere er enige om at IQ er minst 50% arvelig, altså genetisk betinget. Dette gjelder individer innenfor en viss folkegruppe (noen vil bare av genetiske grunner alene mangle enhver sjanse til å nå en annens intelligensnivå, uansett om begge har hatt like bra kosthold, bra mental stimulans gjennom oppveksten osv.). Forskjeller i gjennomsnittlig IQ ser også ut til å forekomme mellom ulike rasegrupper. Noe av dette kan helt sikkert forklares ved hjelp av kosthold og utdannelse, men adopsjonsstudier osv. tyder på at det også finnes en genetisk faktor der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg snakker ikke om IQ, jeg snakker om ting som faktisk betyr noe! Nevn en forskjell som faktisk betyr noe mellom en bushmann fra Afrika og en norsk mann. Hvis de hadde blitt byttet om etter fødselen (som jeg innser måtte innebåret en UTROLIG logistisk tilfeldighet) ville de hatt nøyaktig det samme livet som ellers. Med en forskjell: rasisme.

Lenke til kommentar

Nei, jeg snakker ikke om IQ, jeg snakker om ting som faktisk betyr noe!

 

Tja... For en vitenskapsmann kommer en høy IQ godt med, mens fysikken, muskulatur osv. er viktigere for en idrettsmann. Det som er viktig for et harmonisk samfunn er dog ikke at alle har høy IQ, men til hvilken grad man kan være enige om grunnverdier og kulturell tilhørighet, samt hvor godt man kan identifisere seg med resten av samfunnets medlemmer, noe som styrker solidaritet, samhold og samarbeid.

 

Nevn en forskjell som faktisk betyr noe mellom en bushmann fra Afrika og en norsk mann.

 

Har aldri møtt noen bushmann. En viktig forskjell bortsett fra det rent utseendemessige er hvilken historisk og kulturell tilhørighet disse individene springer ut ifra. Dette påvirker hva slags samfunn som blir utviklet.

 

Hvis de hadde blitt byttet om etter fødselen (som jeg innser måtte innebåret en UTROLIG logistisk tilfeldighet) ville de hatt nøyaktig det samme livet som ellers. Med en forskjell: rasisme.

 

Hva vet du om det? Leste faktisk en gang en undersøkelse som viste at det er en mye høyere forekomst av psykiske problemer blant adoptivbarn enn blant folk flest. Dette gjaldt også barn som er blitt bortadoptert innen samme folkegruppe som de ble født inn i, men jeg vil tro at det styrkes ytterligere om barnet ser veldig forskjellig ut fra adoptivforeldrene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sukk... Nok en gang blander du diskusjoner. Ingenting av det du skrev svarte på noe som helst!

 

Det er ingen forskjeller mellom mennesker! Rasisme er totalt bortkastet og utelukkende negativt! De eneste forskjellene er kulturelle, og de utvikler seg så kjapt at å hate muslimer er som å hate Norge på 1800-tallet!

Lenke til kommentar

Sukk... Nok en gang blander du diskusjoner. Ingenting av det du skrev svarte på noe som helst!

 

Det er ingen forskjeller mellom mennesker! Rasisme er totalt bortkastet og utelukkende negativt! De eneste forskjellene er kulturelle, og de utvikler seg så kjapt at å hate muslimer er som å hate Norge på 1800-tallet!

 

Hehe. Tror du jeg hater muslimer? Er det derfor jeg har vært imot samtlige kriger utført av sinnsyke vestlige regimer mot muslimske land de siste ti årene?

 

Jo. Det finnes biologiske forskjeller mellom mennesker. Vi har naturligvis de omfattende biologiske forskjellene mellom menn og kvinner, og mellom individer (av begge kjønn) innad i folkegrupper, og gjennomsnittlige forskjeller mellom folkegrupper. Disse forskjellene inkluderer intelligens (hvorav minst 50% av IQ er arvelig - kanskje høyere), men inkluderer også til en viss grad adferdsmønstre, hvorav visse typer for ekstrem aggresivitet og psykiske lidelser delvis har genetiske årsaker. Vi mennesker er et DYR, og vi tilhører det biologiske dyrelivet. Biologien kom først, og er årsaken til at vi er det vi er. Det at menneskene etterhvert lærte seg å skape kulturer (i motsetning til andre dyrearter så vidt man kan se), betyr ikke at biologien og en evighet med uendelig evolusjon ikke spiller noen rolle lenger.

Om noen hevder at individer fødes som blanke ark og at kultur og miljø er det ENESTE som betyr noe, da er de åpenbart påvirket av egalitære, politisk korrekte, ideologiske hensyn.

Endret av Wyrd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

alt det vet jeg, er du som kom med denne posten:

Japan har jo en arv som består av Guddommelig ditt og Guddommelig datt, så det er ikke rart at de tror de er bedre enn alle andre. Nå fikk de riktignok en liten virkelighetsjustering i 1945, men lang vane er vond og vende.

 

Jeg bare tok deg på den..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...