Gå til innhold

– Assassin's Creed III funker best med kontroller (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg rømmer vekk fra spillet allerede. Ser for meg en konsoll til pcport som blir ustabil, stuttering, FPS cap på 30, kun stille på oppløsning og AA selv med de sterke pcene der ute. Ubisoft er kjent med sitt hat til pc.

 

Det er ikke hat, men grådighet.

Uansett så er ikke Porteringer til Pc som regel lønnsom , men det er mange årsaker til det og ikke utelukkende kun en "dårlig port" som ligger bak.

Lenke til kommentar

Uansett så er ikke Porteringer til Pc som regel lønnsom

 

Kor har du dette frå? Eg kan meir eller mindre garantere at den dagen PC-portar sluttar å vere profitable, så kjem ikkje Ubisoft til å halde fram med dei ut av det gode i hjarta deira. Med andre ord, så lenge ein PC-port kjem, er det fordi reknestykket til utgjevaren går i pluss.

Lenke til kommentar

Kor har du dette frå? Eg kan meir eller mindre garantere at den dagen PC-portar sluttar å vere profitable, så kjem ikkje Ubisoft til å halde fram med dei ut av det gode i hjarta deira. Med andre ord, så lenge ein PC-port kjem, er det fordi reknestykket til utgjevaren går i pluss.

Salgstallene viser at Portering ikke er lønnsomt , faktisk så slår spillkonsolene (sammen) det totale salgstallet til Pc kraftig og spesielt når det gjelder individuelle spill, når Ubisoft / EA også opplever at en tidlig Portering kan føre til tapte salgstall på konsollene pga piratkopiering har jeg personlig full forståelse for at man lager en Xbox / Ps3 / Nintendo versjon først og så porter spillet senere til Pc (kanskje ikke engang annonserer en pc versjon) og om nødvendig tilpasser det.

Et godt eksempel på dette er jo for eksempel Crysis 2 , Xbox og Ps3 solgte ca 2x antallet man hadde på PC selv om det fikk generelt så og si kun positive anmeldelser med 86% i metascore.

Et annet eksempel hvor grafikken er nydelig, spillet føles supert å spille på pc men får ikke noe bra salgstall : Batman Arkham City .

 

Edit : Bør vel presisere at lønnsomhet ikke nødvendigvis betyr at man ikke går med tap, men at man tjener gode penger på en portering og kan lage flere spill / investere i prosjekter som kan mislykkes (porteringer).

Edit : Slenger man i tillegg på det frynsette ryktet porteringer har så er det ikke rart folk styrer unna og piratkopierer eller kjøper xbox / ps3 versjonen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Steam "kort" burde selges på feks gamestop, mange jeg kjenner har ikke kort de kan bruke på nettet og foreldre som er redd for Internett. Syns også at folk på min alder burde ta et lite tak i seg selv og tenke over hva det gjør for bransjen ved å ikke kjøpe et eneste spill, men laster ned alt.

Lenke til kommentar

Kor har du dette frå? Eg kan meir eller mindre garantere at den dagen PC-portar sluttar å vere profitable, så kjem ikkje Ubisoft til å halde fram med dei ut av det gode i hjarta deira. Med andre ord, så lenge ein PC-port kjem, er det fordi reknestykket til utgjevaren går i pluss.

Salgstallene viser at Portering ikke er lønnsomt , faktisk så slår spillkonsolene (sammen) det totale salgstallet til Pc kraftig og spesielt når det gjelder individuelle spill, når Ubisoft / EA også opplever at en tidlig Portering kan føre til tapte salgstall på konsollene pga piratkopiering har jeg personlig full forståelse for at man lager en Xbox / Ps3 / Nintendo versjon først og så porter spillet senere til Pc (kanskje ikke engang annonserer en pc versjon) og om nødvendig tilpasser det.

Et godt eksempel på dette er jo for eksempel Crysis 2 , Xbox og Ps3 solgte ca 2x antallet man hadde på PC selv om det fikk generelt så og si kun positive anmeldelser med 86% i metascore.

Et annet eksempel hvor grafikken er nydelig, spillet føles supert å spille på pc men får ikke noe bra salgstall : Batman Arkham City .

 

Edit : Bør vel presisere at lønnsomhet ikke nødvendigvis betyr at man ikke går med tap, men at man tjener gode penger på en portering og kan lage flere spill / investere i prosjekter som kan mislykkes (porteringer).

Edit : Slenger man i tillegg på det frynsette ryktet porteringer har så er det ikke rart folk styrer unna og piratkopierer eller kjøper xbox / ps3 versjonen.

 

Er det ikke litt høye krav å stille at PC-verjsonen skal selge like mye som alle andre systemer tilsammen for at det skal være en suksess? Og Arkham City er langt ifra noen super portering, den er faktisk ganske dårlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

De fleste mente at det var en bra portering, selvsagt DX, tesselation + noen andre ting var ikke på topp, men spillet i sin essens var like pent eller mer enn Ps3 / Xbox 360 utgaven.

http://www.metacritic.com/game/pc/batman-arkham-city

 

Jeg sier ikke at Pc versjonen skal selge like mye som andre systemer, men ser man på salgstallene rent generelt så selger pc utgaver ikke så mye, det mest solgte spillet (om man ser bortifra mmorpgs) er faktisk The sims med +11 millioner.

Lenke til kommentar

De fleste mente at det var en bra portering, selvsagt DX, tesselation + noen andre ting var ikke på topp, men spillet i sin essens var like pent eller mer enn Ps3 / Xbox 360 utgaven.

http://www.metacriti...man-arkham-city

 

Jeg sier ikke at Pc versjonen skal selge like mye som andre systemer, men ser man på salgstallene rent generelt så selger pc utgaver ikke så mye, det mest solgte spillet (om man ser bortifra mmorpgs) er faktisk The sims med +11 millioner.

 

Det finnes jo knapt spill som ikke er like pent eller penere på PC? Arkham City har hatt store problemer med DX10, sletting av saver, generell ustabilitet og treg patching. Det framstår ikke som en god port.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si om BAC , har ikke hatt et eneste problem med det , men kan jo være pga jeg har et eldre skjermkort 4870.

Jeg synnes jo det var et godt eksempel på et sabla bra spill som ikke solgte bra på pc.

Dead Space er jo et annet godt eksempel, 1 eren var bra men solgte lite på pc , 2 eren var også bra men solgte også lite. Piratkopiert i følge tpb og andre sider i flere hundre tusener om ikke millioner enheter.

DS2 fikk solgt ok på Xbox og Ps3 og ble utgitt noen måneder før på disse platformene.

Lenke til kommentar

Tala dine syner på ingen måte at porting er eit tapsprosjekt, alt dei syner - om det stemmer - er at multiplattformspel med ein konsoll som primær utviklingsplattform sel betre på konsoll. Det synest eg ikkje er så rart.

 

Per lista du linka til i stad, så er det ein klar samanheng mellom sterke sal på PC og PC som primær plattform: http://en.wikipedia...._PC_video_games

 

Om tala dine for Crysis 2 er riktige, så understreker jo det dette, når Crysis 1 og Warhead tilsaman selde 4.5 millionar, berre på PC.

 

Nøyaktige tal per plattform for Dead Space og Arkham-spela finn eg ikkje, men eg undrast på kva for ein profittmargin argumentasjonen din opererer med. Å porte eit X360-spel som uansett er basert på DirectX til Windows krev få ressursar samanlikna med sjølve utviklinga, og denne må selje godt under 100k kopiar for å vere eit tapsprosjekt. Igjen, det heng ikkje i hop at PC-porting er tapsprosjekt når dei fleste framleis gjer det. Om dei konsekvenst gjekk med tap ville dei ha avslutta praksisen for lengst. Tvert om er trenden å snu, eller å leggje meir innsats i PC-utgåva (The Darkness 2, Saints Row 3, lovnadane om Borderlands 2). Dead Space 2 hadde for øvrig samstundes release på alle plattformar.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Tala dine syner på ingen måte at porting er eit tapsprosjekt, alt dei syner - om det stemmer - er at multiplattformspel med ein konsoll som primær utviklingsplattform sel betre på konsoll. Det synest eg ikkje er så rart.

 

Per lista du linka til i stad, så er det ein klar samanheng mellom sterke sal på PC og PC som primær plattform: http://en.wikipedia...._PC_video_games

 

Om tala dine for Crysis 2 er riktige, så understreker jo det dette, når Crysis 1 og Warhead tilsaman selde 4.5 millionar, berre på PC.

 

Nøyaktige tal per plattform for Dead Space og Arkham-spela finn eg ikkje, men eg undrast på kva for ein profittmargin argumentasjonen din opererer med. Å porte eit X360-spel som uansett er basert på DirectX til Windows krev få ressursar samanlikna med sjølve utviklinga, og denne må selje godt under 100k kopiar for å vere eit tapsprosjekt. Igjen, det heng ikkje i hop at PC-porting er tapsprosjekt når dei fleste framleis gjer det. Om dei konsekvenst gjekk med tap ville dei ha avslutta praksisen for lengst. Tvert om er trenden å snu, eller å leggje meir innsats i PC-utgåva (The Darkness 2, Saints Row 3, lovnadane om Borderlands 2). Dead Space 2 hadde for øvrig samstundes release på alle plattformar.

 

Det er godt mulig vi har to forskjellige syn på lønnsomhet her , sånn jeg ser det så skal en portering bringe inn såpass mye penger at det lønner seg å portere spillet, om det ikke er tilfelle (at man får dekket utgiftene til porteringen og kanskje litt ekstra) så blir det å kaste bort ressurser og tid som kunne vært brukt på nye spill eller mer og bedre innhold for de versjonene man allerede har.

Jeg har følgt med en god stund på Pc utviklingen og husker godt det populære utviklere har sagt, her angående Crysis 1 :

 

According to The simExchange, the NPD Group reported that Crysis moved 86,633 retail units in the first two weeks of its release in North America,[35] but while it beat their expectations, the sales were considered disappointing overall.[36] Two months later, on Electronic Arts' earnings conference of the quarter, it was reported that Crysis had reached the 1 million units mark, and that it had exceeded their expectations.[37] On the other hand, Cevat Yerli stated during an interview with PC Play in April 2008 that he was disappointed to see the game leading the charts in piracy and because of that his studio would not produce any more PC exclusives, as he believed a game such as Crysis would sell four to five times more copies if it was released on consoles.[38] Piracy figures released by TorrentFreak indicate that Crysis was indeed one of the most pirated PC games of the year.[39] In June 2008 Cevat stated that while their hopes have not been met, the game has reached their real expectations[40] and in August he added that despite of its $22 million budget the game has turned profitable for them.[41] By May 2010 the game has sold over 3 million units (and its standalone expansion about 1.5 million units)[42] making it one of the best selling PC games of all time.

 

Uansett , som jeg sa så tror jeg at det er mer lønnsomt å investere tid og penger i nye spill til konsoll eller tilleggspakker til de mest populære spillene.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Kanskje du burde nemne at Cevat Yerli er Crytek-sjef, og ikkje berre ein utviklar som prata litt om Crysis. Eg hugsar forsåvidt då han kom med spådomen du har utheva - eg lo, for aldri har det vore klarare at Yerli har null bakkekontakt. Per reknestykket hans burde Crysis 2 i verste fall ha selt 12 millionar (3 millionar sal av berre Crysis 1 x 4), i beste fall 22,5 millionar (!), om ein tek Crysis + Warhead (4,5) x 5.

 

Per juli 2011 var sala av Crysis 2 oppe i knappe tre millionar på tvers av alle plattformar. Ein eventuell auke frå hausten 2011 og framover kjem sannsynlegvis til å vere gjennom diverse digitale tilbod på PC. Konsollspel har som kjend minimal longtail. Heller ikkje Crysis 1 på XBLA har selt 10-20 millionar ekstra - så kvifor i alle dagar skal vi høyre på folk som Cevat Yerli, når det er så lett å stadfeste at dei ikkje har peiling?

 

Heile Crysis-diskusjonen er likevel eit sidespor. Du sa: "Uansett så er ikke Porteringer til Pc som regel lønnsom" - utan å eingong forsøke å demonstrere at det faktisk er sant. Som premiss for vidare debatt er ikkje det noko eg vil vere med på.

 

Eg har framleis til gode å sjå ein indikasjon på at det er riktig. Ein kunne kanskje tatt nokre konsolleksklusive titlar til inntekt for det argumentet, men straumen av oppfølgjarar som no satsar hardare på PC-plattformen er ein indikasjon på at myta om PC-ens rekviem er avvikla. Den sterkaste indikasjonen på at det for dei fleste er lønsamt, er at dei held fram med å produsere ports. I ein spelindustri der corporate management sit med taumane ville det aldri ha skjedd om det ikkje var profitabelt, fordi dei driv forretning, ikkje med almissar. Og då meiner eg reelt profitabelt, ikke at dei går i null. Dette er grunnen til at portane av nokre profilerte konsollspel som faktisk var taps- eller nullprofittprosjekt på PC, i tystnad sneik seg tilbake til konsolleksklusiviteten (Halo, Gears of War).

Lenke til kommentar

Zealuu : Du kommer med gode argumenter her , jeg burde egentlig ha vært litt flinkere å ordlegge meg for å presisere at dette er min mening , noe jeg fortsatt kommer til å stå ved.

Og du har forsåvidt rett at jeg har kommet med litt "bastante" påstander her , sannsynligvis er nok dette basert på antallet trippel A titler vi har på dette mediet kontra feks konsoll. Uansett vi får se hva som skjer i løpet av 2012 og 2013 og veien ting går videre.

Lenke til kommentar
For noe bullshit! Hva faen for en kontroll skal jeg bruke da? Bare koble til min trådløse PS3 kontroller i pcen? Dude, comon!
Funker fint å bruke PS3 kontrollern, last ned MotioninJoy, da funker ps3'n akkurat som en hvilken som helst annen.

 

Selv om jeg liker initiativet til MotioninJoy, så vil jeg bare si at driveren deres og/eller kontrollsoftwaren er noe av det mest ustabile jeg noensinne har puttet inn på min PC.

 

Når det faktisk virker, så virker det jo greit nok, men det jeg virkelig skulle ønske meg var at Sony selv lagde en offisiell windows-driver til DS3-kontrollerene sine. Det er jo en kjent sak at konsollutviklere forsøker å tjene en god sum på tilbehør til konsollene sine. Dersom man lett kunne koble en DS3 til PC med offisielle og velfungerende drivere, så kan jeg ikke se annet enn at de hadde kommet til å tjene greit med penger på det. Det kan da ikke være *så* vanskelig å lage en driver?

Lenke til kommentar

Er faktisk einig her! Har spelt alle AC spela med kontroll på pc, med tastatur går da til helvette... Er slikt med dei fleste rolle spel, fable, ac, skyrim, ect--ect

 

Assassins Creed har faktisk brukbare PC-kontrollere, hvis man har et par knapper på sia av musa til disposisjon. Det å kunne bevege kamera mens man hopper, angriper, løper, klatrer osv i spill er ofte veldig bra og deilig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...