Gå til innhold

– Assassin's Creed III funker best med kontroller (PC)


Anbefalte innlegg

Ingen fanboy. Bare kvalitetsbevist og har markedsvett.

 

Ja, ingenting sier "kvalitetsbevist" som å forsvare alle ulemper en produsent skyfler over på forbrukerene, og bare ukritisk ta imot alt mulig....

 

AtW

 

Slettes ikke ukritisk. Har bare forstårelse for at utgivere ikke har utømmelige pengebinger, og må fokusere kreftene og ressursene sine der de kommer til å tjene mest penger.

 

Du konstaterer at du har markedsvett. Da regner jeg med at du vet at PC-markedet er mye større og drar inn mye mer penger enn konsoll markedet? IGN publiserte en artikkel om dette får noen måneder siden hvorav PC-markedet håvet inn mye mer penger enn konsoll-markedet. Med andre ord så kan de tjene mye mer penger ved å selge spillet på PC - dersom de gjør det riktig. Dette er et faktum du ikke kan ignorere.

 

Gjør deg selv en stor tjeneste og ikke nevnt piratkopiering da dette er like enkelt på PC som på Xbox 360 og PS3. Den enste forskjellen er at man trenger en modchip for PS3 noe man ikke trenger på Xbox 360.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen fanboy. Bare kvalitetsbevist og har markedsvett.

 

Ja, ingenting sier "kvalitetsbevist" som å forsvare alle ulemper en produsent skyfler over på forbrukerene, og bare ukritisk ta imot alt mulig....

 

AtW

 

Slettes ikke ukritisk. Har bare forstårelse for at utgivere ikke har utømmelige pengebinger, og må fokusere kreftene og ressursene sine der de kommer til å tjene mest penger.

 

Du konstaterer at du har markedsvett. Da regner jeg med at du vet at PC-markedet er mye større og drar inn mye mer penger enn konsoll markedet? IGN publiserte en artikkel om dette får noen måneder siden hvorav PC-markedet håvet inn mye mer penger enn konsoll-markedet. Med andre ord så kan de tjene mye mer penger ved å selge spillet på PC - dersom de gjør det riktig. Dette er et faktum du ikke kan ignorere.

 

Gjør deg selv en stor tjeneste og ikke nevnt piratkopiering da dette er like enkelt på PC som på Xbox 360 og PS3. Den enste forskjellen er at man trenger en modchip for PS3 noe man ikke trenger på Xbox 360.

 

Jeg ville gjerne se offisielle tall på at fks Assassins Creed spillene har solgt mer kopier til pc en konsoll..?

Lenke til kommentar

Du konstaterer at du har markedsvett. Da regner jeg med at du vet at PC-markedet er mye større og drar inn mye mer penger enn konsoll markedet? IGN publiserte en artikkel om dette får noen måneder siden hvorav PC-markedet håvet inn mye mer penger enn konsoll-markedet. Med andre ord så kan de tjene mye mer penger ved å selge spillet på PC - dersom de gjør det riktig. Dette er et faktum du ikke kan ignorere.

 

Gjør deg selv en stor tjeneste og ikke nevnt piratkopiering da dette er like enkelt på PC som på Xbox 360 og PS3. Den enste forskjellen er at man trenger en modchip for PS3 noe man ikke trenger på Xbox 360.

 

Har du link til den artikkelen? Salg av titler til konsoller er meg bekjent mye større, m,en det kan og tenkes at MS og Sony tar sin del av kaka for hvert spill sem selges som gjør at PC markedet er mer lønnsomt.

Lenke til kommentar

 

Jeg ville gjerne se offisielle tall på at fks Assassins Creed spillene har solgt mer kopier til pc en konsoll..?

 

Hvorfor det? Har er det snakk om markedet som en helhet og ikke enkelte spill. Med andre ord så er potensiale der men ikke viljelysten. Det er beste å se på ting som en helhet og ikke enkelttilfeller.

Lenke til kommentar

Jeg ville gjerne se offisielle tall på at fks Assassins Creed spillene har solgt mer kopier til pc en konsoll..?

 

Hvorfor det? Har er det snakk om markedet som en helhet og ikke enkelte spill. Med andre ord så er potensiale der men ikke viljelysten. Det er beste å se på ting som en helhet og ikke enkelttilfeller.

 

Så vis til en rapport som viser at pc spill selger mer en konsoll spill da? Altså jeg tror konsoll spill selger mer, men det er noe jeg bare tror og ikke noe jeg kan vise til noe offisielle rapporter. Dem som sier pc spill selger mer eller dem som sier konsoll spill selger mer, vi drar det vel alle ut derifra sola ikke skinner for det er vel ikke noe offisielle tall på ting som dette?

Lenke til kommentar

Jeg ville gjerne se offisielle tall på at fks Assassins Creed spillene har solgt mer kopier til pc en konsoll..?

 

Hvorfor det? Har er det snakk om markedet som en helhet og ikke enkelte spill. Med andre ord så er potensiale der men ikke viljelysten. Det er beste å se på ting som en helhet og ikke enkelttilfeller.

 

Her er jeg uenig. Salg av enkelt titler har mye å si for ett selskap hvorvidt de vil prioritere PC eller konsollmarkedet. Hvis Ubisoft tjener absolutt best på konsoll er det logisk at de vil satse der. Og en vikitg del av grunnen er nok og at Ubisoft har gjort seg upopulære blant PC brukerne med sine DRM løsninger og utspill mot nettopp dette markedet. De har håndtert PC markedet dårlig og de får de svi for, folk piratkopierer heller spillene for å slippe en DRM løsning som er tvilsom.

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Det er både positive og negative sider med konsoll versus PC. Jeg spiller ikke lengre på konsoll (spilte PS1 og N64 for lenge siden), men en av de positive tingene er at grafikken ikke trenger å være så bra, noe som overlater mer til fantasien. Det som er dumt, er at på grunn av dette, ser man manglene på PC-portene hvor man har større oversikt over grafikken, og derfor lettere ser feilene. Et godt eksempel er Mass Effect 3, som har fin grafikk på en konsoll, men hvor man virkelig ser manglene på PC-porten.

Lenke til kommentar

Jeg ville gjerne se offisielle tall på at fks Assassins Creed spillene har solgt mer kopier til pc en konsoll..?

 

Hvorfor det? Har er det snakk om markedet som en helhet og ikke enkelte spill. Med andre ord så er potensiale der men ikke viljelysten. Det er beste å se på ting som en helhet og ikke enkelttilfeller.

 

Så vis til en rapport som viser at pc spill selger mer en konsoll spill da? Altså jeg tror konsoll spill selger mer, men det er noe jeg bare tror og ikke noe jeg kan vise til noe offisielle rapporter. Dem som sier pc spill selger mer eller dem som sier konsoll spill selger mer, vi drar det vel alle ut derifra sola ikke skinner for det er vel ikke noe offisielle tall på ting som dette?

Jeg ville gjerne se offisielle tall på at fks Assassins Creed spillene har solgt mer kopier til pc en konsoll..?

 

Hvorfor det? Har er det snakk om markedet som en helhet og ikke enkelte spill. Med andre ord så er potensiale der men ikke viljelysten. Det er beste å se på ting som en helhet og ikke enkelttilfeller.

 

Her er jeg uenig. Salg av enkelt titler har mye å si for ett selskap hvorvidt de vil prioritere PC eller konsollmarkedet. Hvis Ubisoft tjener absolutt best på konsoll er det logisk at de vil satse der. Og en vikitg del av grunnen er nok og at Ubisoft har gjort seg upopulære blant PC brukerne med sine DRM løsninger og utspill mot nettopp dette markedet. De har håndtert PC markedet dårlig og de får de svi for, folk piratkopierer heller spillene for å slippe en DRM løsning som er tvilsom.

 

pcgaming610.jpg

 

The PC Gaming Alliance's third annual Horizons report pegs the overall size of the 2011 PC gaming market at $18.6 billion, an increase of 15 percent over 2010's figure. The traditional market leaders Korea, the U.S., Germany, and Japan account for just $8 billion of the overall figure combined.

 

The report, compiled for the industry group by market research firm DFC intelligence, points to explosive growth in the free-to-play space as the primary driver behind the impressive 2011 report. Zynga and Nexon both went public with similarly massive IPOs, pulling in around $7 billion apiece after hugely successful years that saw revenues around $1.1 billion for each company.

 

Her er en offisiell undersøkelse:

http://pcgamingalliance.org/press/entry/the-pc-gaming-alliance-horizons-research-2011-reports-record-in-pc-gaming-s

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med fare for å være dust her nå, men den undersøkelsen der tar også med seg F2P spill og MMO spill. Noe som Konsoller ikke har. Skulle vært interessant å sett resultatet hadde man sammenlignet samme titler på konsoller og PC. Fordi denne undersøkelsen her er så nøyaktig at du kan bruke den som dasspapir. Det er ingen tvil om at enkelte titler selger svært bra på PC, men ikke bruk denne undersøkelsen som fasit. Skal man få korrekte tall må man foreta en sammenligning på samme grunnlag.

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Med fare for å være dust her nå, men den undersøkelsen der tar også med seg F2P spill og MMO spill. Noe som Konsoller ikke har. Skulle vært interessant å sett resultatet hadde man sammenlignet samme titler på konsoller og PC. Fordi denne undersøkelsen her er så nøyaktig at du kan bruke den som dasspapir. Det er ingen tvil om at enkelte titler selger svært bra på PC, men ikke bruk denne undersøkelsen som fasit. Skal man få korrekte tall må man foreta en sammenligning på samme gruinnlag.

 

Det er ikke poenget. Dersom du ser på grafen en gang til så har Ubisoft muligheten til å forsøke å selge til et marked som er 7 ganger større enn konsoll markedet. Dersom de gjør dette riktig så er det ingen tvil om at de kan håve inn enorme summer. Gjør de det feil slik som nå så går det ikke bra. Det er med andre ord opp til dem selv hvorav potensialet er enormt.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Med fare for å være dust her nå, men den undersøkelsen der tar også med seg F2P spill og MMO spill. Noe som Konsoller ikke har. Skulle vært interessant å sett resultatet hadde man sammenlignet samme titler på konsoller og PC. Fordi denne undersøkelsen her er så nøyaktig at du kan bruke den som dasspapir. Det er ingen tvil om at enkelte titler selger svært bra på PC, men ikke bruk denne undersøkelsen som fasit. Skal man få korrekte tall må man foreta en sammenligning på samme grunnlag.

 

Spill mot spill er ikke "samme grunnlag" når en plattform har mye flere spill, og større variasjon i spilltype (PC)

 

AtW

Lenke til kommentar

Ingen fanboy. Bare kvalitetsbevist og har markedsvett.

 

Ja, ingenting sier "kvalitetsbevist" som å forsvare alle ulemper en produsent skyfler over på forbrukerene, og bare ukritisk ta imot alt mulig....

 

AtW

 

Slettes ikke ukritisk. Har bare forstårelse for at utgivere ikke har utømmelige pengebinger, og må fokusere kreftene og ressursene sine der de kommer til å tjene mest penger.

 

Du konstaterer at du har markedsvett. Da regner jeg med at du vet at PC-markedet er mye større og drar inn mye mer penger enn konsoll markedet? IGN publiserte en artikkel om dette får noen måneder siden hvorav PC-markedet håvet inn mye mer penger enn konsoll-markedet. Med andre ord så kan de tjene mye mer penger ved å selge spillet på PC - dersom de gjør det riktig. Dette er et faktum du ikke kan ignorere.

 

Gjør deg selv en stor tjeneste og ikke nevnt piratkopiering da dette er like enkelt på PC som på Xbox 360 og PS3. Den enste forskjellen er at man trenger en modchip for PS3 noe man ikke trenger på Xbox 360.

 

Prøvd å finne artikkelen du henviser til, men uten hell så langt. Du må nesten publisere den artikkelen for at jeg skal gå god for påstanden din. Tror ikke utgivere er så dumme at de ignorer det største markedet. Og det gjør de heller ikke. Hvis det er noe hold i den påstanden din, så er det på det grunnlag at spill på Facebook og andre sosiale medier tas med i regnestykket. Tror vi begge innser at det blir helt tullete.

 

Hadde ikke tenkt å nevne piratkopiering, men all den tid det hovedsakleig er et problem på PC-platformen er det jo irrelevant hvor lett det er å gjøre det på Xbox 360 og Playstation 3.

 

Bare for å ta for meg et klasseeksempel på at spill selger mer på kosnoll. Dragon Age: Origins var vel ansett som den største PC-utgivelsen i 2009, og et av de absolutt største PC-rollespillene på lang tid. Spillet var utvilsomt produsert med fokus på PC-platformen. Spillet hadde mye vind i seilene, og hadde massiv støtte fra både media og entusiaster som gledet seg til et rollespill av den gamle typen.

 

Tross alt dette solgte spillet mer på konsoll. Da snakker vi altså om en forferdelig dårlig port av et helt fantastisk rollespill. Det gir da selvfølgelig mening for EA og Bioware å fokusere det neste spillet i serien hovedsakelig på konsoll.

 

Enda et eksempel er Battlefield 3. Et slagskip hva skytespill angår. Også dette spillet har aspekter som er ekslusive til PC. Etter en uke på markedet hadde spillet solgt to millioner eksemplarer for Xbox 360 og halvannen million eksemplarer for Playstation 3. Tallene for PC-versjonen var langt dårligere, faktisk så lavt som en halv million.

 

Når store utgivelser som hovedsakelig er bygd for PC ikke selger, er det bare ikke kostnadseffektiv å produsere et spill med den platformen i førersetet. Hadde det vært like attraktivt som konsollmarkedet ville utviklere og utgivere fokusert akkurat like mye tid til begge markedene.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Prøvd å finne artikkelen du henviser til, men uten hell så langt. Du må nesten publisere den artikkelen for at jeg skal gå god for påstanden din. Tror ikke utgivere er så dumme at de ignorer det største markedet. Og det gjør de heller ikke. Hvis det er noe hold i den påstanden din, så er det på det grunnlag at spill på Facebook og andre sosiale medier tas med i regnestykket. Tror vi begge innser at det blir helt tullete.

 

Hadde ikke tenkt å nevne piratkopiering, men all den tid det hovedsakleig er et problem på PC-platformen er det jo irrelevant hvor lett det er å gjøre det på Xbox 360 og Playstation 3.

 

Spillutviklere tenker alltid kortsiktig da de kan dumme ned spillene sine for en kortere utviklingsperiode som resulterer i spill av lavere kvalitet. Et godt eksempel på dette er Call of Duty som er konsollifisert. Det er ingen tvil om at PC markedet er der de veldig store pengene ligger - som nevnt tidligere så er det 7 ganger så manger PCer enn konsoller:

 

Behovet og potensialet er der men det må vekkes til live. Dette er en helt grunnleggende tankegang for markedsførere og ganske åpenbart. Spillutviklere er ikke så markedsbevisste som du tror. Har du virkelig ikke lagt merke det den enorme mengden av IDIOTISKE valg som spillutviklere har gjort det siste året?

 

pcgaming610.jpg

 

Piratkopiering er problem på alle platformer hvorav PCer er mest utsatt ettersom at det er langt flere PCer enn konsoller. Dersom vi tar utgangspunkt i det faktum at det er 7 ganger flere PCer enn konsoller sammenlagt så er dette logisk. I sammenheng med denne artikkelen samt det faktum at det er langt færre konsoller så virker det som om at piratkopiering er et større problem på konsoller. Piratnedlastninger er cirka dobbelt så stor på PC men husk at det er 7 ganger så mange PCer som konsoller.

 

Figures were also given for illegal console game downloads. Gears of War 3 was supposedly Xbox 360's most pirated game with 890,000 downloads, followed by Modern Warfare 3 with 830,000 downloads, Battlefield 3 with 760,000, Forza Motorsport 4 at 720,000 and Kinect Sports: Season Two with 690,000 downloads.

 

Wii download figures were surprisingly higher than Xbox 360.

 

 

 

Super Mario Galaxy 2 is said to have received 1,280,000 illegal downloads, making it the most pirated Wii game and putting it nearly 400,000 more downloads above Gears of War 3.

 

The second most downloaded Wii title was Mario Sports Mix with 1,090,000 downloads, followed by Xenoblade Chronicles with 950,000, LEGO Pirates of the Caribbean with 870,000 and FIFA 12 with 860,000.

 

http://www.computerandvideogames.com/330912/crysis-2-named-most-pirated-game-of-2011/

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvd å finne artikkelen du henviser til, men uten hell så langt. Du må nesten publisere den artikkelen for at jeg skal gå god for påstanden din. Tror ikke utgivere er så dumme at de ignorer det største markedet. Og det gjør de heller ikke. Hvis det er noe hold i den påstanden din, så er det på det grunnlag at spill på Facebook og andre sosiale medier tas med i regnestykket. Tror vi begge innser at det blir helt tullete.

 

Hadde ikke tenkt å nevne piratkopiering, men all den tid det hovedsakleig er et problem på PC-platformen er det jo irrelevant hvor lett det er å gjøre det på Xbox 360 og Playstation 3.

 

Spillutviklere tenker alltid kortsiktig da de kan dumme ned spillene sine for en kortere utviklingsperiode som resulterer i spill av lavere kvalitet. Et godt eksempel på dette er Call of Duty som er konsollifisert. Det er ingen tvil om at PC markedet er der de veldig store pengene ligger - som nevnt tidligere så er det 7 ganger så manger PCer enn konsoller:

 

Behovet og potensialet er der men det må vekkes til live. Dette er en helt grunnleggende tankegang for markedsførere og ganske åpenbart. Spillutviklere er ikke så markedsbevisste som du tror. Har du virkelig ikke lagt merke det den enorme mengden av IDIOTISKE valg som spillutviklere har gjort det siste året?

 

pcgaming610.jpg

 

Piratkopiering er problem på alle platformer hvorav PCer er mest utsatt ettersom at det er langt flere PCer enn konsoller. Dersom vi tar utgangspunkt i det faktum at det er 7 ganger flere PCer enn konsoller sammenlagt så er dette logisk. I sammenheng med denne artikkelen samt det faktum at det er langt færre konsoller så virker det som om at piratkopiering er et større problem på konsoller. Piratnedlastninger er cirka dobbelt så stor på PC men husk at det er 7 ganger så mange PCer som konsoller.

 

Figures were also given for illegal console game downloads. Gears of War 3 was supposedly Xbox 360's most pirated game with 890,000 downloads, followed by Modern Warfare 3 with 830,000 downloads, Battlefield 3 with 760,000, Forza Motorsport 4 at 720,000 and Kinect Sports: Season Two with 690,000 downloads.

 

Wii download figures were surprisingly higher than Xbox 360.

 

 

 

Super Mario Galaxy 2 is said to have received 1,280,000 illegal downloads, making it the most pirated Wii game and putting it nearly 400,000 more downloads above Gears of War 3.

 

The second most downloaded Wii title was Mario Sports Mix with 1,090,000 downloads, followed by Xenoblade Chronicles with 950,000, LEGO Pirates of the Caribbean with 870,000 and FIFA 12 with 860,000.

 

http://www.computera...d-game-of-2011/

 

Feil, feil og atter feil. Selvfølgelig er det flere PCer der ute enn det er konsoller. Om de har grafikkort eller ikke er også helt uvesentlig. Faren min har en PC med grafikkort, men han har aldri rørt et spill. Hvis behovet er så utrolig stort burde vel spill som Crysis, The Witcher 2, Battlefield 3 og Dragon Age: Origins solgt i bøtter og spann for PC. Kan du fortelle meg hvorfor spill som er produsert først og fremst med PC i tankene ikke klarer å skape noen interesse blant alle disse brukerene? Jeg skal fortelle deg hvorfor, det er enkelt og greit fordi at de fleste som ønsker å spille kjøper en konsoll, og dekker et helt annet bruksområde med PCen sin.

 

Videre er det jo helt historieløst å si at man må vekke til liv PC-markedet. Det har jo fått en mulighet siden tidenes morgen, men i tråd med at spill blir dyrere å lage, må også utviklere og utgivere fokusere på det markedet som gir dem tilbake det de investerer. Det er veldig enkelt, hadde markedet vært så stort og fult av potensial som du sier, så ville det vært utnyttet. Er det noe utgivere finner ut av kvikt så er det hvor pengene ligger.

 

Piratkopiering er ikke et produkt av et det er langt flere PCer enn konsoller. Som sagt er bruksområdet for de aller fleste noe helt annet enn å spille. Piratkopiering er større på PC på grunn av et det er enklere, og at det finnes en slags holdning blant PC-spillere at utviklere og utgivere skylder dem noe. Helt latterlig.

 

Det er mulig Super Mario Galaxy ble piratkopiert en million ganger. Men til gjengjeld solgte spillet over seks ganger så mye. The Withcer 2 på den annen side solgte omlag en million eksemplarer på PC, og ble piratkopiert over seks ganger så mye.

 

Gears of War 3 - Over tre millioner solgte eksemplarer og i underkant av en million lasted ned ulovlig.

 

Modern Warfare 3 - Over seks millioner solgte eksemplarer for Xbox 360 i November alene, og i underkant av en million eksemplarer lasted ned ulovlig.

 

Battlefield 3 - Solgte over to millioner eksemplarer første uke i salg for Xbox 360, og ble piratkopiert omlag trekvart million.

 

Alle disse spillene selger altså langt mer enn de blir piratkopiert for Xbox 360 alene. Det disse spillene har til felles er at de alle er konsollspill. Nå kan vi snu litt på det.

 

The Withcer 2 - I overkant av en million solgte eksemplarer for PC, piratkopiert over fire millioner ganger.

 

Man trenger altså ikke være rakettforsker for å forstå at pengene ligger i konsollmarkedet. Jeg uttaler meg ikke om dette er en bra eller dårlig ting, men bare påpeker at dette er tingenes tilstand per nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

pcgaming610.jpg

 

Men altså nå blir det litt tullete her slik, det er vel ingen tvil i verden at det er flere pc'r i hjemmene rundt omkring en konsoller. Men det er spill salg vi diskuterer er det ikke? Som jeg nevnte tidligere så tror jeg at det selges mer spill til konsoll en pc, og andre mener det motsatte. Ingen "sider" har noen offisielle bevis på at den ene har rett og det er det som hadde vært interessant å se.

 

Om utviklere av spill som fks Assassin's Creed har kommet med en rapport som viser hvor mange kopier dem har solgt til konsoller kontra pc så hadde det vært interessant å sett.

Lenke til kommentar

 

Her var det mye tull:

 

Om de har grafikkort eller ikke er også helt uvesentlig.

 

Nei, PCer med grafikkkort kan spille spill hvorav de med integrerte løsninger ikke kan (da de er for dårlig).

 

Faren min har en PC med grafikkort, men han har aldri rørt et spill.

 

Det er et subjektivt valg han selv har tatt da han mest sannsynlig ikke er interessert i gaming som derav gjør han irrelevant i forhold til det segmentet jeg sikter til.

 

Hvis behovet er så utrolig stort burde vel spill som Crysis, The Witcher 2, Battlefield 3 og Dragon Age: Origins solgt i bøtter og spann for PC.

 

The Witcher 2 og Battlefield 3 har solgt ekstremt mye på PC så jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å henviste til med de latterlige utsagnene dine. Enten så finner du på tull eller så vet du rett og slett ikke hva du snakker om - da du er en konsoll fanboy og har ingen kunnskaper om PC gaming.

 

Kan du fortelle meg hvorfor spill som er produsert først og fremst med PC i tankene ikke klarer å skape noen interesse blant alle disse brukerene?

 

World of Warcraft og Warcraft serien var laget kun for PCer og er den mest suksessfulle serien i spillhistorien. Diablo? Minecraft? Jeg kan liste opp hundrevis av spill som er (eller var) PC-only som har revolusjonert spillbransjen.

 

Battlefield 3? Tja, det er nok det beste online skytespillet som noen gang er laget. Grafikken på PC versjonen er revolusjonerende. Du er en konsoll-fanboy.

 

Jeg skal fortelle deg hvorfor, det er enkelt og greit fordi at de fleste som ønsker å spille kjøper en konsoll, og dekker et helt annet bruksområde med PCen sin.

 

Typisk tegn på en konsoll-fanboy. Det er flere hundre millioner spillere som spiller online aktivt på PCen hver dag. Det spilles flere online spill på PCen enn alle konsoller kombinert sammen hver dag. Dette er et velkjent faktum da KUN WoW is seg selv har 12 millioner aktive spillere hvorav det er tusenvis av online spill.

Lenke til kommentar

Nå må du ta deg en bolle Symmetrical!

 

Venter fortsatt på bevis at pc spill selger mer en konsoll spill, eller omvendt.

 

Det er et velkjent faktum at MMO spill (F2P eller P2P) genererer mest penger i spillmarkedet men dersom du er i tvil så kan du fint ta initiativet selv til å søke etter dette.

 

Blizzard tjener cirka 1,2 milliarder kroner med WoW på en måned. Det blir 14.4 milliarder kroner i året som kun er en av utrolig mange P2P eller F2P online spill. Ser du sammenhengen?

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

 

Her var det mye tull:

 

Om de har grafikkort eller ikke er også helt uvesentlig.

 

Nei, PCer med grafikkkort kan spille spill hvorav de med integrerte løsninger ikke kan (da de er for dårlig).

 

Faren min har en PC med grafikkort, men han har aldri rørt et spill.

 

Det er et subjektivt valg han selv har tatt da han mest sannsynlig ikke er interessert i gaming som derav gjør han irrelevant i forhold til det segmentet jeg sikter til.

 

Hvis behovet er så utrolig stort burde vel spill som Crysis, The Witcher 2, Battlefield 3 og Dragon Age: Origins solgt i bøtter og spann for PC.

 

The Witcher 2 og Battlefield 3 har solgt ekstremt mye på PC så jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å henviste til med de latterlige utsagnene dine. Enten så finner du på tull eller så vet du rett og slett ikke hva du snakker om - da du er en konsoll fanboy og har ingen kunnskaper om PC gaming.

 

Kan du fortelle meg hvorfor spill som er produsert først og fremst med PC i tankene ikke klarer å skape noen interesse blant alle disse brukerene?

 

World of Warcraft og Warcraft serien var laget kun for PCer og er den mest suksessfulle serien i spillhistorien. Diablo? Minecraft? Jeg kan liste opp hundrevis av spill som er (eller var) PC-only som har revolusjonert spillbransjen.

 

Battlefield 3? Tja, det er nok det beste online skytespillet som noen gang er laget. Grafikken på PC versjonen er revolusjonerende. Du er en konsoll-fanboy.

 

Jeg skal fortelle deg hvorfor, det er enkelt og greit fordi at de fleste som ønsker å spille kjøper en konsoll, og dekker et helt annet bruksområde med PCen sin.

 

Typisk tegn på en konsoll-fanboy. Det er flere hundre millioner spillere som spiller online aktivt på PCen hver dag. Det spilles flere online spill på PCen enn alle konsoller kombinert sammen hver dag. Dette er et velkjent faktum da KUN WoW is seg selv har 12 millioner aktive spillere hvorav det er tusenvis av online spill.

 

Du kan jo ikke alvorlig talt mene at alle som kjøper PC med grafikkort kan regnes som en potensiell kjøper? Som sagt, de aller fleste som kjøper seg en PC, gjør dette for å bruke den til helt andre ting enn å spille. Det er irrelevant å måle antall PCer der ute opp mot antall konsoller all den tid en konsoll har et definert bruksområde, mens en PC ikke har det.

 

Vi har nok svært forskjellige oppfatninger om hva det betyr å selge "ekstremt mye". The Witcher 2 har solgt i overkant av en million kopier på PC.

 

Battlefield 3 hadde i løpet av sin første uke i salg flyttet en halv million kopier, mens spillet solgte over to millioner kopier på Xbox 360, og halvannen million på Playstation 3 i samme tidsrom.

 

Dragon Age 2 ble produsert med konsoll i førersetet siden Dragon Age: Origins solgte langt mer på konsoll enn PC.

 

Det første Crysis solgte i overkant av en million kopier på PC og ble ansett som en skuffelse når det gjaldt salgstall. Crysis 2 har solgt over fire millioner kopier. Bare 14 prosent av salget fant sted på PC. I rest my case.

 

Ja, Warcraft, Diablo og Starcraft er alle klassikere. Det samme er Plancescape, Baldur's Gate, Icewind Dale osv. Jeg kan fortsette i evigheten. Men dette er spill fra en annen tid. Etter konsoller ble introdusert har PCen mistet fotfeste litt eller litt, helt frem til den situasjonen vi ser i dag. Jeg sier ikke at PC er en ubetydelig platform. Det jeg sier er at man må fokusere pengene sine der man har størst mulighet til å tjene de inn igjen, og for øyeblikket er det konsollmarkedet som tilbyr den beste muligheten.

 

Forøvrig helt historieløst å kalle Battlefield 3 det beste online skytespillet noensinne. Hva med klassikere som Tribes, Battlefield 2, Counter Strike, Halo og Quake? Grafikken er veldig, veldig god, men den er ikke revolusjonerende. Battlefield 3 er ikke en revoluson overfor det originale Crysis for eksempel.

 

Blir feil å dra MMO inn i denne diskusjonen. De aller fleste som spiller et MMO spiller et eneste spill eksklusivt, eller utforsker ikke utenom den sjangeren. Du må for all del ikke tro at alle de ti millioner som spiller World of Warcraft er gamere, eller at man kan markedsføre et hvilket som helst spill mot dem. Hadde det vært faktum ville The Withcer 2 solgt langt mer enn en million.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...