Gå til innhold

– Assassin's Creed III funker best med kontroller (PC)


Anbefalte innlegg

Synes dette er helt knall jeg. Har omtrent sluttet med PC-spill. Eneste jeg spiller på PC nå er RTS- og MMO-titler

 

Javel? Du spiller ikke denne typen spill i det hele tatt på PC, hvorfor synes du det er knall? Hvorfor bryr du deg i det hele tatt?

 

AtW

 

Selvfølgelig funker det bedre med kontroll. Det gjør jo alle spill som er verdt å spille.

 

Haha, dette er faktisk dagens festligste innlegg :)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner godt dem anbefaler bruk av en håndkontroller, det er helt for j*vlig å spille slike spill med mus&tastatur, har prøvde å spille Skyrim med dette også og var like før jeg regelrett knuste det forbanna tastaturet her om dagen.... :D

 

Personlig synes jeg de er ganske likeverdige. Tomb Raider er en god sammenlikning, er det best med mus& tast eller joypad? Litt begge deler synes jeg, noe fungerer bedre med det ene, noe med det andre, spørs hva slags del av styringen man er mest opptatt av. I 3d-versjonene bruker jeg mus og tast med knapp margin, i Guardian of Light bruker jeg joypad.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan funker egentlig sniking med tastatur? Er det en egen snikeknapp? Hvis det er en egen knapp, blir det sånn at man bare kan snike seg frem i én satt hastighet, eller finnes det en måte å regulere hvor raskt man vil snike? Det samme gjelder forsåvidt ting som bilspill også. Er det enten full eller null gass?

 

Merker at jeg ikke har spilt så mye på PC:)

Lenke til kommentar

Latterlig at de ikke bruker tid på noe som i utgangspunktet er en smal sak og som likevel er betydningsfullt for spillopplevelsen. Det er ikke første gang Ubisoft viser at de er en gjeng med rasshøl, som tross et par gode titler ikke fortjener ei krone.

 

Nei, de får kose seg med kopisperrer gjennom taket og null bruktspillsalg, men det kan de gjøre uten mine penger.

Lenke til kommentar

Synes dette er helt knall jeg. Har omtrent sluttet med PC-spill. Eneste jeg spiller på PC nå er RTS- og MMO-titler

Javel? Du spiller ikke denne typen spill i det hele tatt på PC, hvorfor synes du det er knall? Hvorfor bryr du deg i det hele tatt?

 

Grunnen til at jeg ikke spiller spill som dette på PC er i stor grad fordi jeg foretrekker gamepad. Dersom det blir mer vanlig å tilrettelegge for bruk av pads på PC, kan det fort hende jeg spiller mindre på konsoll, og mer på PC. Det er hvorfor jeg bryr meg.

 

Er forøvrig enig med deg i at det er litt hipp som happ hva som kontrollmessig er best. Det er bare så mye mer comfy med en padde i hånda imo.

 

Edit: Innlegg nummer 666 \m/

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar

Synes dette er helt knall jeg. Har omtrent sluttet med PC-spill. Eneste jeg spiller på PC nå er RTS- og MMO-titler

Javel? Du spiller ikke denne typen spill i det hele tatt på PC, hvorfor synes du det er knall? Hvorfor bryr du deg i det hele tatt?

 

Grunnen til at jeg ikke spiller spill som dette på PC er i stor grad fordi jeg foretrekker gamepad. Dersom det blir mer vanlig å tilrettelegge for bruk av pads på PC, kan det fort hende jeg spiller mindre på konsoll, og mer på PC. Det er hvorfor jeg bryr meg.

 

Er forøvrig enig med deg i at det er litt hipp som happ hva som kontrollmessig er best. Det er bare så mye mer comfy med en padde i hånda imo.

 

Edit: Innlegg nummer 666 \m/

 

Jeg undres litt på hvor mye du egentlig har prøvd. Fra de siste 3-4 årene, hva slags spill "som dette" har kommet til PC som ikke støtter gamepad?

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes dette er helt knall jeg. Har omtrent sluttet med PC-spill. Eneste jeg spiller på PC nå er RTS- og MMO-titler

 

Javel? Du spiller ikke denne typen spill i det hele tatt på PC, hvorfor synes du det er knall? Hvorfor bryr du deg i det hele tatt?

 

AtW

 

Selvfølgelig funker det bedre med kontroll. Det gjør jo alle spill som er verdt å spille.

 

Haha, dette er faktisk dagens festligste innlegg :)

 

AtW

 

Takk. Sannheten kan være morsom den også.

Lenke til kommentar

Jeg undres litt på hvor mye du egentlig har prøvd. Fra de siste 3-4 årene, hva slags spill "som dette" har kommet til PC som ikke støtter gamepad?

 

AtW

 

Mass Effect-spillene støtter ikke gamepad. I hvertfall ikke enern og toern. Oblivion støtter heller ikke pad på noe vettugt vis. Prøvde å sette opp xpadder (eller hva den appen nå het). Ellers er PC-spill svært lite optimalisert for bruk av pads. Menyer og slikt er jo stort sett laget mtp. bruk av mus/tastatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg undres litt på hvor mye du egentlig har prøvd. Fra de siste 3-4 årene, hva slags spill "som dette" har kommet til PC som ikke støtter gamepad?

 

AtW

 

Mass Effect-spillene støtter ikke gamepad. I hvertfall ikke enern og toern. Oblivion støtter heller ikke pad på noe vettugt vis. Prøvde å sette opp xpadder (eller hva den appen nå het). Ellers er PC-spill svært lite optimalisert for bruk av pads. Menyer og slikt er jo stort sett laget mtp. bruk av mus/tastatur.

 

Ok, da skjønner jeg mer hva du mener. Jeg regnet ikke RPG som samme spilltype som AC i denne sammenheng, men jeg mass effect er udugelig med joypad-støtte. Oblivion er 6 år gammelt. Når det gjelder menyer opplever jeg sjeldent det som ett problem i spill som støtter joypad.

 

AtW

 

selvsagt fungerer ac best med kontroller. Av samme grunn som bilspill fungerer best med kontroller.

Kontroller duger ikke på fps og rts, da er mus/tastatur milevis foran kontroller. Alt er ikke svart/hvitt hvor en ting alltid er bedre enn det andre

 

Er ikke helt enig, på bilspill er det ingen fordeler med tastatur, på slike spill er det litt begge deler, feks er kamerastyringen langt bedre med mus+tast

 

AtW

 

Selvfølgelig funker det bedre med kontroll. Det gjør jo alle spill som er verdt å spille.

 

du er jo bare dum.

 

Huh, jeg ble utestengt fra forumet for å si det om noen. Spent på å se om min teori om forksjellsbehandling på diskusjon.no har rot i virkeligheten. Rapportert i hvertfall.

 

Det tas vel stort sett en helhetsvurdering, og om det er engangsforseelser. Når man viser en mer gjennomført useriøs tone, så senkes lista. Men vi får se hva det ender med.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har allerede boikottet Ubisoft, så dette bryr meg egentlig fint lite, kan ikke si at Ubisoft overasker akurat.

Jeg tør påstå at en del spill er definitivt best med gamepad.

FPS og RTS spill er definitivt best med tastatur og mus.

Når det gjelder bilspill så er de definitivt best med RATT, kommer aldri til å spille bilspill med gamepad igjen.

 

Lenke til kommentar

Mass Effect-spillene støtter ikke gamepad. I hvertfall ikke enern og toern. Oblivion støtter heller ikke pad på noe vettugt vis. Prøvde å sette opp xpadder (eller hva den appen nå het). Ellers er PC-spill svært lite optimalisert for bruk av pads. Menyer og slikt er jo stort sett laget mtp. bruk av mus/tastatur.

 

Har spilt svært mange spill på PC med 360 kontroll, dette er da spill som er konsollports, da spill designet først og fremst for PC fungerer også ofte best med mus og tastatur, mens det samme gjelder for konsoll, bare med en kontroll. I konsollport-spill er det også ofte bare plug'n'play med en 360 kontroll.

 

Slik jeg har erfart det:

Er spillet laget først og fremst for PC, har first person view, så fungerer mus og tastatur best.

Er spillet laget først og fremst for konsoll, altså en portering fra konsoll til PC, så fungerer kontroll best.

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg Assassin's Creed på PC med håndkontroller selv, men det virker som om mus og tastatur funker utrolig godt egentlig. Har to kompiser som bruker det, og de ga meg grisejuling i de spesielle "komme seg fortest fram"-banene i AC: Brotherhood der man kunne få opp tidene til dem man hadde på vennelista. Mens de begge såvidt jeg kan huske var topp 5 i verden på alle disse banene klarte jeg å karre meg inn på topp *noen hundre* etter å ha spilt hver bane sikkert 40 ganger, mot deres vesentlig færre. Da hadde jeg som den eneste fullført de to forrige spillene og generelt nerda hardt i serien.

Lenke til kommentar

Assassins creed er en av de porteringene med velfungerende mus og tastatur kontroller. Ihvertfall om man tar i bruk de to knappene på sia av musa, om man har disse. Har dog bare spilt AC II, da de to neste spillene bare føltes ut som en stor DLC, så jeg gadd ikke mer enn tre timer på hver. Var ferdig med Assassins Creed 2 etter jeg hadde spilt gjennom det, jeg. Håper AC III blir annerledes. Men det blir ikke noe kjøp fra meg, har fint råd til det, men jeg støtter ikke ubisoft etter opplevelsen jeg hadde med AC II, kort fortalt: DRM fra helvete, avinstallerte det kjøpte spillet og la inn en cracket versjon.

Lenke til kommentar

Jeg undres litt på hvor mye du egentlig har prøvd. Fra de siste 3-4 årene, hva slags spill "som dette" har kommet til PC som ikke støtter gamepad?

 

AtW

 

Mass Effect-spillene støtter ikke gamepad. I hvertfall ikke enern og toern. Oblivion støtter heller ikke pad på noe vettugt vis. Prøvde å sette opp xpadder (eller hva den appen nå het). Ellers er PC-spill svært lite optimalisert for bruk av pads. Menyer og slikt er jo stort sett laget mtp. bruk av mus/tastatur.

 

Ok, da skjønner jeg mer hva du mener. Jeg regnet ikke RPG som samme spilltype som AC i denne sammenheng, men jeg mass effect er udugelig med joypad-støtte. Oblivion er 6 år gammelt. Når det gjelder menyer opplever jeg sjeldent det som ett problem i spill som støtter joypad.

 

AtW

 

selvsagt fungerer ac best med kontroller. Av samme grunn som bilspill fungerer best med kontroller.

Kontroller duger ikke på fps og rts, da er mus/tastatur milevis foran kontroller. Alt er ikke svart/hvitt hvor en ting alltid er bedre enn det andre

 

Er ikke helt enig, på bilspill er det ingen fordeler med tastatur, på slike spill er det litt begge deler, feks er kamerastyringen langt bedre med mus+tast

 

AtW

 

Selvfølgelig funker det bedre med kontroll. Det gjør jo alle spill som er verdt å spille.

 

du er jo bare dum.

 

Huh, jeg ble utestengt fra forumet for å si det om noen. Spent på å se om min teori om forksjellsbehandling på diskusjon.no har rot i virkeligheten. Rapportert i hvertfall.

 

Det tas vel stort sett en helhetsvurdering, og om det er engangsforseelser. Når man viser en mer gjennomført useriøs tone, så senkes lista. Men vi får se hva det ender med.

 

AtW

 

Jeg har en useriøs tone fordi jeg ikke liker bruktsalg og piratkopiering, og kan gi helt klare argumenter på hvorfor det ikke er bra? OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...