Gå til innhold

iOS ikke så brukervennlig alikavel?


Anbefalte innlegg

Morsomt hvordan du I første innlegg skriver at du skal være høffelig og diskutere på en vanlig måte. Så svarer du ikke på hva folk skriver og oppfører deg som en skikkelig fan-boy :p

 

:)

Dere kan si hva dere vil. Kall meg gjerne for fanboy (som moderatorene er i mot at man gjør) eller whatever, men mine poeng står med hva videoen viser.

 

Videoen viser at brukervennligheten i Android så langt er bedre enn det som er i iOS.

 

Er jeg fanboy bare fordi jeg har gode poeng i min tråd og fordi personen i videoen legger frem gode faktaer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt hvordan du I første innlegg skriver at du skal være høffelig og diskutere på en vanlig måte. Så svarer du ikke på hva folk skriver og oppfører deg som en skikkelig fan-boy :p

 

:)

Dere kan si hva dere vil. Kall meg gjerne for fanboy (som moderatorene er i mot at man gjør) eller whatever, men mine poeng står med hva videoen viser.

 

Videoen viser at brukervennligheten i Android så langt er bedre enn det som er i iOS.

 

Er jeg fanboy bare fordi jeg har gode poeng i min tråd og fordi personen i videoen legger frem noen faktaer og endel meninger?

Fiksaden linja di jeg:)

 

Lenke til kommentar

Poengene i videoen er bygget opp av personlige meninger og det fins helt sikkert ting iOS gjør som ikke android gjør Og omvendt. Jeg har ingen androide å sammenligne med, men har en episode der jeg og en annen var å kjøpte den nye ipaden. For morroskyld gikk vi inn på Expert og testet noen andre nettbrett. Begge var enige om at det var rotete tungt og tregt. En app som var lastet ned ville ikke spilles av. Og det kom beskjed om at systemet krasjer. Nå testet vi de bare i 10 min(vi holdt ut så vidt) men førsteinntrykket var dårlig.

Hva har dette å si for tråden? Egentlig ikke så mye, men det viser at folk har forskjellige behov og meninger. Syvende og sist er det hva man selv mener som er det som teller. (som er sagt mange ganger før her)

 

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan du I første innlegg skriver at du skal være høffelig og diskutere på en vanlig måte. Så svarer du ikke på hva folk skriver og oppfører deg som en skikkelig fan-boy :p

 

:)

Dere kan si hva dere vil. Kall meg gjerne for fanboy (som moderatorene er i mot at man gjør) eller whatever, men mine poeng står med hva videoen viser.

 

Videoen viser at brukervennligheten i Android så langt er bedre enn det som er i iOS.

 

Er jeg fanboy bare fordi jeg har gode poeng i min tråd og fordi personen i videoen legger frem noen faktaer og endel meninger?

Fiksaden linja di jeg:)

Du kan ikke fikse noe på den før du kan legge frem at dette med å måtte gjøre alle disse punktene for å kunne få åpnet denne e-post linken i Dolphin Browser i iOS er enklere å gjøre enn slikt det blir gjort i Android.

 

Han i videoen forteller sannheten på hva som er enklest å bruke.

 

Poengene i videoen er bygget opp av personlige meninger og det fins helt sikkert ting iOS gjør som ikke android gjør Og omvendt. Jeg har ingen androide å sammenligne med, men har en episode der jeg og en annen var å kjøpte den nye ipaden. For morroskyld gikk vi inn på Expert og testet noen andre nettbrett. Begge var enige om at det var rotete tungt og tregt. En app som var lastet ned ville ikke spilles av. Og det kom beskjed om at systemet krasjer. Nå testet vi de bare i 10 min(vi holdt ut så vidt) men førsteinntrykket var dårlig.

Hva har dette å si for tråden? Egentlig ikke så mye, men det viser at folk har forskjellige behov og meninger. Syvende og sist er det hva man selv mener som er det som teller. (som er sagt mange ganger før her)

:)

Så du mener på måten man må gå frem på for å få denne e-post linken åpnet i Dolphin Browser i iOS bare er personlige meninger i fra denne personen?

 

Heeeeeeeeelt klart :roll:

 

I så fall vil jeg at du skal gi oss instrukser på hvordan du ville ha gått frem for å gjøre det samme som denne personen i videoen gjør på en enklere måte.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er ikke relevant det med dollhin browser da jeg ikke bruker annet en det som er intregert i alle enhetene fra før av. Så den er streker vekk.. Multitakinga kommer ann p hva man selv foretrekker. Odv. D klarer bist ikke skjønne at mennesker er forskjellige. Man foretrekker forskjellige funksjoner og løsninger. Noen liker litago mens andre liker qmelk.

Lenke til kommentar

Det er ikke relevant det med dollhin browser da jeg ikke bruker annet en det som er intregert i alle enhetene fra før av. Så den er streker vekk.. Multitakinga kommer ann p hva man selv foretrekker. Odv. D klarer bist ikke skjønne at mennesker er forskjellige. Man foretrekker forskjellige funksjoner og løsninger. Noen liker litago mens andre liker qmelk.

Mange folk vil bruke andre programmer som fungerer bedre og som passer dem bedre så lenge det er mulig.

 

Bare fordi du ikke bruker noe annet enn Safari i iOS så betyr det fortsatt at iOS er vanskelig og klumsete å bruke om man vil bruke en nettleser som Dolphin Browser f.eks.

 

Så man blir straffet med å ville bruke noe annet enn Safari. Kult liksom. Og dette kaller dere for brukervennlig?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det skimter nok litt gjennom her at jeg er litt Apple-frelst, men prøver å være objektiv. Til opplysning, jeg har hatt en Android-telefon i et halvt år.

 

For å starte, slik jeg ser det er Apple opptatt av å treffe størst mulig målgruppe med iOS. Dermed har de fokusert veldig på at ting skal være intuitivt å forstå og være enkelt til daglig bruk. Tror du virkelig at mamma bryr seg om hvilken nettleser hun bruker? Eller hvilken musikk-app? Hun vil at det skal virke, og bryr seg ikke om hvordan det virker.

Her er iOS genialt, siden alt er likt på enhver iPhone/iPod touch og iPad. Siden enhver produsent som lever telefonene sine med Android kan overstyre design og standard app-utvalg, gjør veldig mange dette. Resultatet er _veldig_ mange telefoner hvor ting ser totalt annerledes ut på skjermen. Og fyren snakker om inkonsistent tilbakeknapp i iOS? Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært litt irritert over det i iOS, men blir enda mer irritert på at Google ikke kan skjære gjennom å få på plass et felles deisgn. Ikke misforstå meg, mener ikke at det skal være så låst som i iOS. Hadde bare vært greit å fått noe som var standard for alle Android-telefoner, så kunne man evt. forandret på det selv hvis man måtte ønske det.

 

En annen ting er oppdateringer. Med en iPhone er man nesten sikret oppdateringer i noen år fremover i tid. Og man får de med en gang. Dette er ikke tilfelle med Android-telefonene (unntak Nexus). Dette har veldig mye å si, da det stadig kommer nye funksjoner som påvirker brukervennligheten.

 

Jeg synes man ikke kan svare på hviket OS som er mest brukervennlig, det er en subjektiv sak. Alt til sitt bruk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare fordi du ikke bruker noe annet enn Safari i iOS så betyr det fortsatt at iOS er vanskelig og klumsete å bruke om man vil bruke en nettleser som Dolphin Browser f.eks.

 

Bare fordi du ikke bruker noe annet enn radioen i Nissan Micraen din så betyr det fortsatt at Nissan Micra er vanskelig og klumsete å bruke om man vil bruke den i skogen eller på fjellet f.eks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes man ikke kan svare på hviket OS som er mest brukervennlig, det er en subjektiv sak. Alt til sitt bruk!

 

Du må ikke nevne subjektivitet! Fyren har jo lagt frem de absolutte fakta, det er ingenting som heter personlige meninger og «alt til sitt bruk»!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har ingen Android-telefon jeg kan sammenligne med, så du må nok spørre noen andre hvis du vil ha en detaljert liste eller oppsummering lik videoen som har blitt postet her.

Du vet med andre ord ikke hva som er enklere på Ios? Videoen illustrerer helt vanlig bruk av en smartmobil, så jeg ser ikke helt at det skal være enklere på Ios. Kom gjerne med et konkret eksempel og ikke bare med "smak og behag". Jeg liker at mobilen er enkel i bruk og at jeg kan bytte ut programmer slik at jeg

 

Trådstarter en blind fanboy....

 

Hvilken smak man har er avgjørende. Jeg syns sjokolademelka til q melk er best da den har en terkere sjokoladesmak mens en kammerat kan si litago er best pga sjokoladesmaken ikke er så sterk.

 

Det kommer helt ann på hva man selv foretrekker. Og jeg er ikke en danboy. Har hatt iphone i 4 år og ha prøvd android og endt på windows phone.

Å spille fanboykortet er for dumt når det er du som ikke kan innrette deg etter de enkle reglene Vindicator har satt, at du må kunne bakke argumentene dine opp med i hvertfall et snev bevis. Det gjør du ikke, men tyr heller til kjente taktikker og snakker om smak og behag. Det er ikke snakk om hvilket OS som er best her, men brukervennlighet og hvordan man enkelt kan effektivisere mobilbruken uten særlig ekstra innsats.

 

Hvis du absolutt skal delta i tråden kan du heller gjøre en liten innsats for å argumentere på en saklig måte.

 

Feks så er det ikke enklere å swipe en å trykke på x for å lukke programmer. Det var hans mening. Og feks safari sine bokmerker kan fint sendes til telefonen. Sa han det? Nei. han og du er åpenbart fanboys som er blind for andre produkter..

 

Hvis du hørte etter på videoen sier han at han foretrekker Dolphin HD og vil bruke den som standard, så da hjelper det ikke at man kan importere bokmerkene i Safari. Hva om personen ikke bruker Safari på PC? Kan man også da importere bokmerkene? Man er vel ikke vanskelig eller blind for andre produkter når man ønsker å bruke noe annet enn standard programmene? Tvert i mot.

 

Hva er vitsen med å si noe når trådstarter ikke vil høre?

Det er du som ikke vil høre i denne sammenhengen, som trådstarter påpeker, er det IKKE snakk om smak og behag eller hva som er best, men muligheten til å gjøre ting enkelt. Jeg liker ikke standardnettleseren til Android, så jeg bruker Boat browser som standard. Det er en klar fordel at man kan velge egne at andre apps skal brukes som standard så man slipper å klippe og lime.

 

Hvorfor viste ikke han de andre tingene som iPhone gjør bedre da?

 

og ang linken tok han med vilje tyngste veien. Han kunne kopiert linken fra mail og limt inn i Dolphin. Men for hverdagsbrukeren har det ikke noe å si fører bruker dennsom er instalert fra før av på begge plattformer. Ha den delen er bedre på Android men er masse som iPhone gjør bedre og... Frks multitasking. Jeg syns den gjør det på en bedre og mer elegant måte. Og det er min mening.

Det er jo også himla tungvint. Hvorfor skal man straffes for å velge andre programmer enn de som er standard?

 

En annen ting er oppdateringer. Med en iPhone er man nesten sikret oppdateringer i noen år fremover i tid. Og man får de med en gang. Dette er ikke tilfelle med Android-telefonene (unntak Nexus). Dette har veldig mye å si, da det stadig kommer nye funksjoner som påvirker brukervennligheten.

Men funksjonene blir færre med nye oppdateringer på eldre Iphone også for at kundene skal kjøpe den nye modellen? Siri kjører fint på 3gs, men Apple valgte å ikke gjøre Siri tilgjengelig for den modellen for å selge flere Iphone 4/4s.

http://www.redmondpi...ort-successful/

Det har vel strengt tatt ikke vært så store oppdateringer på hverken hardware eller OS, snarere en oppgradering for å ta igjen konkurrentene på funksjoner. Ios er jo det samme som da det kom i 2007.

 

Produsenter plikter å holde telefoner oppdatert i 18 måneder. http://www.amobil.no...undelofte/98110

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes man ikke kan svare på hviket OS som er mest brukervennlig, det er en subjektiv sak. Alt til sitt bruk!

 

Du må ikke nevne subjektivitet! Fyren har jo lagt frem de absolutte fakta, det er ingenting som heter personlige meninger og «alt til sitt bruk»!

Du som er moderator må jo definitivt skjønne det at det nytter lite å mene noe når man ikke kan vise til det man mener.

 

Jeg mener det jeg mener om brukervennligheten siden denne personen i videoen viser nøyaktig hvordan man bruker Android og iOS. Jeg har noe å vise / forholde meg til i det minste.

 

Hadde det vært mulig å f.eks å åpne linken i e-posten og og starte Dolphin Browser i iOS direkte, så hadde dette ikke være noe å diskutere, men når det ikke er mulig, så legger jeg frem beviser som viser på hvorfor ting med iOS er vanskelig og klumsete, og dermed så er det noe man kan diskutere.

 

Om dere da ikke klarer å vise til noe annet som gjør prosessen med å få dette til enklere, ja da står poengene mine og jeg har rett.

 

Han viser jo ikke disse fordelene med Android bare fordi han måtte like Android bedre enn iOS, men fordi han viser det fordi det er slikt ting fungerer med OS'ene.

 

Tror dere at dette med linker i en e-post hadde blitt gjort på en enklere måte om han i filmen hadde vist frem på hvordan man gjør dette på iOS som han gjør med Android nå og vært en Apple fanboy?

 

Nei, prosessen med å gå frem hadde ikke blitt noe enklere for iOS her. Han viser til dette fordi han har gode poenger i det han sier og viser.

 

EDIT: Stian216, flott svar, så jeg ga deg en +1 for svaret ditt.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Du vet med andre ord ikke hva som er enklere på Ios? Videoen illustrerer helt vanlig bruk av en smartmobil, så jeg ser ikke helt at det skal være enklere på Ios. Kom gjerne med et konkret eksempel og ikke bare med "smak og behag". Jeg liker at mobilen er enkel i bruk og at jeg kan bytte ut programmer slik at jeg

 

Jeg vet at operativsystemet (iOS) føles raskere og behageligere på min iPhone enn Android-telefonene jeg har prøvd (min mening, men like fullt et bevis på mine påstander). Jeg føler at iOS er mer gjennomført på systemnivå enn Android, spesielt med tanke på UI (også min mening, men fortsatt bevis). Apple har veldig klare «retningslinjer» når det kommer til UI (iOS Human Interface Guidelines), som gjør at de fleste applikasjonene er bygget opp med de samme grunnprinsippene, som gjør at hvis du klarer å bruke én, klarer du å bruke alle. Ja, Android har også slike retningslinjer, men det er «ingen» som følger de, noe som resulterer i ting som dette.

 

Men igjen, dette er mine meninger. Det tar ikke lang tid å finne både de som er enige, og de som er uenige med meg og det jeg sier her. Likevel, påstanden over alle påstander må være at begge operativsystemer har sine styrker og sine svakheter. Det er derfor umulig å avgjøre hvilket system som er best når det kommer til brukervennlighet. Denne artikkelen anbefales, spesielt første avsnitt:

 

A favorite, ultimately unanswerable question for mobile junkies is whether Google’s Android or Apple’s iOS platform has spawned applications that are more user-friendly. We should clarify that the question is only unanswerable in a collective sense; individual mobile users are bound to have very strong views on the matter, and aren’t reluctant to share them with you.

 

 

Produsenter plikter å holde telefoner oppdatert i 18 måneder. http://www.amobil.no...undelofte/98110

 

Det har de tydeligvis ikke begynt med det enda: http://www.zdnet.com...f-android/20242

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du som er moderator må jo definitivt skjønne det at det nytter lite å mene noe når man ikke kan vise til det man mener.

 

Hvordan kan man vise til personlige meninger og oppfatninger?

 

 

Hadde det vært mulig å f.eks å åpne linken i e-posten og og starte Dolphin Browser i iOS direkte, så hadde dette ikke være noe å diskutere, men når det ikke er mulig, så legger jeg frem beviser som viser på hvorfor ting med iOS er vanskelig og klumsete.

 

Videoen er på over tolv minutter, og det eneste du føler er verdt å trekke frem er Dolphin Browser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet at operativsystemet (iOS) føles raskere og behageligere på min iPhone enn Android-telefonene jeg har prøvd (min mening, men like fullt et bevis på mine påstander). Jeg føler at iOS er mer gjennomført på systemnivå enn Android, spesielt med tanke på UI (også min mening, men fortsatt bevis). Apple har veldig klare «retningslinjer» når det kommer til UI (iOS Human Interface Guidelines), som gjør at de fleste applikasjonene er bygget opp med de samme grunnprinsippene, som gjør at hvis du klarer å bruke én, klarer du å bruke alle. Ja, Android har også slike retningslinjer, men det er «ingen» som følger de, noe som resulterer i ting som dette.

 

Men igjen, dette er mine meninger. Det tar ikke lang tid å finne både de som er enige, og de som er uenige med meg og det jeg sier her. Likevel, påstanden over alle påstander må være at begge operativsystemer har sine styrker og sine svakheter. Det er derfor umulig å avgjøre hvilket system som er best når det kommer til brukervennlighet. Denne artikkelen anbefales, spesielt første avsnitt:

 

A favorite, ultimately unanswerable question for mobile junkies is whether Google’s Android or Apple’s iOS platform has spawned applications that are more user-friendly. We should clarify that the question is only unanswerable in a collective sense; individual mobile users are bound to have very strong views on the matter, and aren’t reluctant to share them with you.

Som tatt i fra hva en bruker på ITavisen sier om dette her:

 

Merkelig sak dette her.

 

Han er sur fordi utviklingen går for fort? Sur fordi han har kjøpt en bra telefon på 2-årskontrakt og 3 måneder etterpå kommer det en ny model som er bedre? Ble telefonen hans plutselig ubrukelig? Hva er løsningen på dette da? At Google og alle leverandørene synkroniserer utviklingen og slipper nye modeller samtidig hvert 2. år?

 

At han forventer oppgraderinger og er sur fordi han ikke får dem raskt nok er greit. Spesielt det der med at leverandørene lover oppgraderinger innen visse datoer og så utsetter og utsetter det, men... det gamle OSet slutter jo ikke å virke bare fordi det kommer et nytt? Hva er løsningen på det da? At Google og alle leverandørene synkroniserer oppgraderingene? At de raskeste må vente med oppgraderingene sine i påvente av de tregeste?

Men, men... hvis det blir for mange muligheter og for mye valg er det da bare å holde seg unna.

 

En annen sa dette i samme artikkel:

 

Nå skal det sies at Verizon er viden kjent i USA for å være ekstremt dårlige/late når det kommer til oppdatering av Android. Ikke bare vil de bruke flere måneder på å oppdatere telefonene. De vil også fylle opp telefonene med bloatware og unødvendige apps når den først kommer ut(Også noe som gjør at prosessen tar lengre tid). At verizon er talentløse og at 2-års kontrakter er normen i usa er vel ikke noe Android kan klandres for?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Du som er moderator må jo definitivt skjønne det at det nytter lite å mene noe når man ikke kan vise til det man mener.

 

Hvordan kan man vise til personlige meninger og oppfatninger?

 

 

Hadde det vært mulig å f.eks å åpne linken i e-posten og og starte Dolphin Browser i iOS direkte, så hadde dette ikke være noe å diskutere, men når det ikke er mulig, så legger jeg frem beviser som viser på hvorfor ting med iOS er vanskelig og klumsete.

 

Videoen er på over tolv minutter, og det eneste du føler er verdt å trekke frem er Dolphin Browser?

1. Dette handler ikke om personlige meninger.

 

Om du sier at måten man går frem på for å kopiere en link i fra en e-post over til Dolphin Browser i iOS er lettere enn det som er i Android, så må du vise til på hvorfor det skulle være lettere da.

 

Jeg har i lang lang tid på dette forumet sagt at brukervennligheten på Android er ganske bra med at man har mere valgmuligheter i Android og at ting i iOS kan bli rotete med måten iOS er på.

 

Og hva skjer?

 

Jo det blir lagt frem av film på hvorfor det er slikt.

 

Hvordan ville du ha gjort det enklere for å få denne linken i e-posten over til Dolphin Browser over hva denne personen i filmen gjør det?

 

Om du ikke kan vise til andre måter som er enklere og som viser at det også er enklere å gjøre på iOS over hvordan det blir gjort på Android, nei da har du ingenting du skulle ha sagt faktisk. Og da har jeg rett i det jeg sier.

 

Det han viser er hvordan ting fungerer i OS'ene. Så dette har ingenting med personlige meninger å gjøre.

 

2. Jeg snakker i hovedsak nå om dette med Dolphin Browser nå fordi det viser ekstremt bra på hvor klumsete noe kan være i iOS.

 

Jeg har også snakket om dette med multitasking som også er rett på at multitasking fungerer på en enklere og skikkelig måte på Android enn det det gjør i iOS (selv om måten iOS gjør det på sparer litt på batteriet).

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Som tatt i fra hva en bruker på ITavisen sier om dette her:

 

[…]

 

At han forventer oppgraderinger og er sur fordi han ikke får dem raskt nok er greit. Spesielt det der med at leverandørene lover oppgraderinger innen visse datoer og så utsetter og utsetter det

 

Det har du jo hele poenget, noe brukeren på ITavisen forstår.

 

 

1. Dette handler ikke om personlige meninger.

 

Jo, det er akkurat det det gjør. Du kan ikke bevise brukervennlighet, spesielt ikke med én video laget av en person som ikke prøver å legge skjul på at han foretrekker Android over iOS.

 

(Legg merke til hvordan jeg overser resten av innlegget ditt, da jeg har null interesse av å diskutere Dolphin Browser.)

 

 

Jeg har også snakket om dette med multitasking som også er rett på at multitasking fungerer på en enklere og skikkelig måte på Android enn det det gjør i iOS (selv om måten iOS gjør det på sparer litt på batteriet).

 

Multitasking på Android er mer «ordentlig multitasking» enn på iOS, men å si at iOS’ «multitasking» ikke er enkel blir for dumt. Android lar deg kjøre flere applikasjoner samtidig. Det samme gjør iOS, men på en litt annen måte. Verken jeg eller noen jeg kjenner (du er jo å glad i å trekke frem bekjente) har klaget over hvordan multitasking er gjennomført på iOS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som tatt i fra hva en bruker på ITavisen sier om dette her:

 

[…]

 

At han forventer oppgraderinger og er sur fordi han ikke får dem raskt nok er greit. Spesielt det der med at leverandørene lover oppgraderinger innen visse datoer og så utsetter og utsetter det

 

Det har du jo hele poenget, noe brukeren på ITavisen forstår.

 

 

1. Dette handler ikke om personlige meninger.

 

Jo, det er akkurat det det gjør. Du kan ikke bevise brukervennlighet, spesielt ikke med én video laget av en person som ikke prøver å legge skjul på at han foretrekker Android over iOS.

 

(Legg merke til hvordan jeg overser resten av innlegget ditt, da jeg har null interesse av å diskutere Dolphin Browser.)

 

 

Jeg har også snakket om dette med multitasking som også er rett på at multitasking fungerer på en enklere og skikkelig måte på Android enn det det gjør i iOS (selv om måten iOS gjør det på sparer litt på batteriet).

 

Multitasking på Android er mer «ordentlig multitasking» enn på iOS, men å si at iOS’ «multitasking» ikke er enkel blir for dumt. Android lar deg kjøre flere applikasjoner samtidig. Det samme gjør iOS, men på en litt annen måte. Verken jeg eller noen jeg kjenner (du er jo å glad i å trekke frem bekjente) har klaget over hvordan multitasking er gjennomført på iOS.

1. Så med andre ord det er ikke Android (Google) sin feil at ting er som det er for han. Det er teleoperatøren sin feil. Det er dem han skal klage om.

 

2. Nei, så lenge de tingene som blir vist i videoen ikke kan gjøres på noen enklere måter for iOS, så er dette ikke meninger men et bevis på at ting er slikt det er for iOS.

 

3. Den er grei, men betyr jo lite på at multitaskingen i iOS er noe bedre. For alle vet at multitaskingen i Android fungerer på samme måte som det gjør i Windows og OSX. Og da vil jeg jo si at multitaskingen i Android er det beste så langt.

 

Måten multitaskingen i iOS fungerer kan faktisk fustrere mange med at de fleste med Windows i dag er vandt til at programmer i bakgrunnen fortsatt er aktive som vanlig.

 

For finnes det noe bedre multitasking enn det som er på Windows og OSX nå?

 

Nemlig, det gjør ikke det.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Du vet med andre ord ikke hva som er enklere på Ios? Videoen illustrerer helt vanlig bruk av en smartmobil, så jeg ser ikke helt at det skal være enklere på Ios. Kom gjerne med et konkret eksempel og ikke bare med "smak og behag". Jeg liker at mobilen er enkel i bruk og at jeg kan bytte ut programmer slik at jeg

 

Jeg vet at operativsystemet (iOS) føles raskere og behageligere på min iPhone enn Android-telefonene jeg har prøvd (min mening, men like fullt et bevis på mine påstander). Jeg føler at iOS er mer gjennomført på systemnivå enn Android, spesielt med tanke på UI (også min mening, men fortsatt bevis). Apple har veldig klare «retningslinjer» når det kommer til UI (iOS Human Interface Guidelines), som gjør at de fleste applikasjonene er bygget opp med de samme grunnprinsippene, som gjør at hvis du klarer å bruke én, klarer du å bruke alle. Ja, Android har også slike retningslinjer, men det er «ingen» som følger de, noe som resulterer i ting som dette.

Igjen er det snakk om applikasjoner. Om du vil bruke andre applikasjoner enn de som er standard er du like langt...

Artikkelen omhandler tablets og ikke mobiltelefoner. Etter det jeg har fått med meg er ikke utvalget apps så stort på Android tablets enda. Jeg har ikke en slik selv. Videoen Vindicator postet omhandlet mobiltelefoner. Jeg ser ikke relevansen i å dra inn tablets, da det er et annet produkt.

 

Men igjen, dette er mine meninger. Det tar ikke lang tid å finne både de som er enige, og de som er uenige med meg og det jeg sier her. Likevel, påstanden over alle påstander må være at begge operativsystemer har sine styrker og sine svakheter. Det er derfor umulig å avgjøre hvilket system som er best når det kommer til brukervennlighet. Denne artikkelen anbefales, spesielt første avsnitt:

 

A favorite, ultimately unanswerable question for mobile junkies is whether Google’s Android or Apple’s iOS platform has spawned applications that are more user-friendly. We should clarify that the question is only unanswerable in a collective sense; individual mobile users are bound to have very strong views on the matter, and aren’t reluctant to share them with you.

 

Det har de tydeligvis ikke begynt med det enda: http://www.zdnet.com...f-android/20242

 

Igjen er det snakk om tablets. Videoen Vindicator postet var om mobiltelefoner.

 

Når det gjelder produsentenes oppdatering av aktuelle modeller er det noen som ikke er flinke. De mister kunder, da de berørte velger et tilsvarende eller bedre produkt hos en annen produsent.

 

Jeg har kjøpt min første og siste telefon fra LG etter min erfaring med LGO2X. Jeg velger å bruke min forbrukermakt ved å ikke kjøpe flere modeller fra LG.

 

Hva kan du gjøre? Være lydig og kjøpe den nyeste Iphone eller sitte med den gamle til det kommer en ny modell som er "revolusjonerende" nok? Det er jo realiteten for mange Applekunder.

 

Da tar jeg kvelden.

Og håper at jeg kan finne noen gode poster i morgen når jeg har stått opp som f.eks kan vise en video mellom en iPhone 4 / 4S mot en Android telefon hvor dem viser at iOS kan gjøre en ting på en enklere og raskere måte enn det man kan med Android telefonen.

Det kommer ikke til å skje. Eneste argumenter du får er hva som er best for den enkelte og personlig synsing. Folk liker tydeligvis ikke snarveier og enkle metoder for å øke produktiviteten. Harde fakta vil forbli fraværende....

 

Jeg har et favorittsitat: “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.” - Christopher Hitchens

Endret av Stian216
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...