Gå til innhold

iOS ikke så brukervennlig alikavel?


Anbefalte innlegg

Det som faen meg tok kaka meg 4s som jeg kjøpte for noen mnd siden var at det ikke gikk an å skru av 3g. Altså makan til IDIOTISK design skal du faen meg lete lenge etter. Jeg var i Sverige i tre dager, og i løpet av de dagene hadde faen meg mobilen klart å motta e-poster og facebookoppdateringer av selv for over 50 kr. Si hva du vil, men det er faen meg amøbe.

 

Ja, dette var en bug som ble rettet i 5.1. Forøvrig kunne du fint ha deaktivert mobildata og sluppet regningen. ;)

 

Ja, jeg kunne ha gjort ditten og datten. Saken er det var innvikla og ikke like "straight forward" som alle applefolk skal ha det til

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke hjulpet å skrubav 3g. Pga Edge er jo på. . For å ikke ha Internet må enten roaming av, eller mobildata. Slik er det på alle plattformer

Da drar jeg bare ned notification baren i Android og slår av Data, og vips så har jeg slått av 3G og Edge.

 

Jeg har også en egen knapp jeg kan putte inn i notification baren som heter 2G-3G som switcher mellom 2G (Edge) og 3G og motsatt. Men ser ikke vitsen med det så lenge jeg har Data (som slår av alt som heter internett) slått av.

 

For bruker jeg ikke internett, da har jeg ingen behov for å ha Edge på. Skal jeg bruke internett, så har jeg like så greit bare 3G på uansett.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Altså, på min HTC Desire trykker jeg på èn knapp så er alt av mobilnett av. Trykker jeg på èn knapp til så er trådløst på. Og begge disse finnes som shortcut til startskjerm.

 

Hehe, liker at dere faktisk motsier det hele tråden er om, å gi meg andre guider til hvordan jeg kunne ha skrudd av 3g, mobilnett eller whatever. Er det sånn med alt på iOS, eller? At jeg må finne andre måter og walkarounds for å gjøre alt?

 

Ok, jeg skriver denne med caps lock for å vise at jeg er seriøs;

 

SAKEN ER AT JEG IKKE FANT NOE STED Å SKRU AV 3G ELLER MOBILNETT!!

 

Er ikke helt idiot, hadde det vært så innlysende hadde jeg funnet det. Og en annen ting er at iPhone er på nett hele tiden, og melder med en gang om når jeg enten får en ny mail eller facebookoppdatering. På Android kan jeg velge etter hvor mange minutter (sekunder, timer - whatever) jeg vil at en app skal oppdatere seg. La oss si at jeg vil at mail skal oppdatere seg hvert femte min, lett. Har nå sett på min 3GS og det finnes ingen slik funksjon der, alle bare plopper opp og fungerer som en vanlig SMS ringetonemessig.

 

EDIT: Det finnes sikkert, må vel bare lete igjennom alt av menyer og skumlese alt av instruksjoner, eller hva? ;)

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å si noe når trådstarter ikke vil høre?

Høre hva?

 

At dere ikke vil inrømme at det blir BEVIST via en video at ting er lettere å gjøre i Android over iOS?

 

I så fall, hvilken andre måter ville dere ha fått Dolphin Browser til å åpne direkte etter at man trykker på en link i en e-post?

 

Nemlig, det finnes ikke en annen vei og dermed så er måten det blir gjort på iOS dårlig og vanskelig. Dette er hva alt handler om, at ting blir vist frem på en helt vanlig måte på hvordan man bruker telefonene og på hvor vanskelig enkelte ting kan være med iOS.

 

Eller har du noen super magiske triks (i ren Apple stil at alt er så magiskt med iOS) du kan få til som gjør det enklere enn det personen i videoen viser frem?

 

Med andre ord, så er ikke iOS så brukervennlig som det sies at den er. Og dermed så var denne tråden laget.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvorfor viste ikke han de andre tingene som iPhone gjør bedre da?

 

og ang linken tok han med vilje tyngste veien. Han kunne kopiert linken fra mail og limt inn i Dolphin. Men for hverdagsbrukeren har det ikke noe å si fører bruker dennsom er instalert fra før av på begge plattformer. Ha den delen er bedre på Android men er masse som iPhone gjør bedre og... Frks multitasking. Jeg syns den gjør det på en bedre og mer elegant måte. Og det er min mening.

Lenke til kommentar

Hvorfor viste ikke han de andre tingene som iPhone gjør bedre da?

 

og ang linken tok han med vilje tyngste veien. Han kunne kopiert linken fra mail og limt inn i Dolphin. Men for hverdagsbrukeren har det ikke noe å si fører bruker dennsom er instalert fra før av på begge plattformer. Ha den delen er bedre på Android men er masse som iPhone gjør bedre og... Frks multitasking. Jeg syns den gjør det på en bedre og mer elegant måte. Og det er min mening.

Fordi han tar seg av Android nå. Hvem vet om han kommer ut med videoer som viser hva som er enklere og raskere å gjøre på en iPhone 4S f.eks?

 

Da skal dere gjerne for lov til å poste det på samme måte som jeg poster om Android nå.

 

Å måtte kopiere en link for så å måtte gå ut av e-post appen for så å måtte finne Dolphon Browser for så å måtte lime inn lenken for så å trykke GO / OK er fortsatt MYE vanskeligere enn å bare trykke på en link i en e-post og velge nettleseren man vil vise innholdet direkte i.

 

Er jo dette som er hele poenget med tråden at ting er enklere å gjøre i Android over iOS.

 

Utenom det, si meg en ting som er lettere å gjøre på iOS over Android?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Som jeg sa så er jeg enig i det er enklere men for de fleste er det ikke et tema da de fleste bruker vanlig nettleser som følger med telefonene.

 

Og nei. Videoen viser ikke at Android er lettest. Den viser noen funksjoner Android gjør bedre men det betyrbikke Android er best

 

Den vidoen er ikke bare fakta. Flere ting var hans meninger...

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

Med andre ord, så er ikke iOS så brukervennlig som det sies at den er.

 

For hvem?

 

For deg er den kanskje ikke brukervennlig, men for meg er den absolutt det.

Hvordan kan du mene at å kopiere en link i en e-post for så å måtte gå ut av programmet for så å måtte finne Dolphin Browser og åpne programmet for så å måtte lime inn linken du kopierte og så trykke GO / OK for å kunne få åpnet linken i e-posten i din favoritt nettleser er lettere enn å bare trykke på linken i en e-post og bare velge hvilken nettleser du vil åpne linken direkte i er vanskeligere å gjøre?

 

Hvordan kan noen mennesker på jorden mene at måten det blir gjort på iOS er enklere enn det som blir gjort på Android her?

 

Om du ikke ser poenget her, nei da er det ikke vits i å diskutere med folk som ikke vil få faktaene levert.

 

Som jeg sa så er jeg enig i det er enklere men for de fleste er det ikke et tema da de fleste bruker vanlig nettleser som følger med telefonene.

Og nei. Videoen viser ikke at Android er lettest. Den viser noen funksjoner Android gjør bedre men det betyrbikke Android er best

Den vidoen er ikke bare fakta. Flere ting var hans meninger...

Har jeg noen plasser sagt at Android er best?

 

Jeg har satt et spørsmålstegn på at folk mener at iOS er mest brukervennlig når det motsatte blir vist.

 

Vi snakker om brukervennligheten her. Vi / jeg snakker om hvorfor Android er mere brukervennlig enn iOS.

 

Men det har jo ingenting med på hva dere synes er det beste OS'et. Jeg bare legger frem faktaene på hva som er mest brukervennlig / enkleste OS'et å bruke.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt iPhone så tror jeg ikke jeg ville brukt noen andre browsere enn stock-browser, og da blir begge OSene like brukervennlige igjen.

 

På min HTC desire Z bruker jeg bare stock-mailapp og stock-browser. På denne måten blir det likt med min kjæreste sin iPhone ;)

Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet tidligere i tråden anerkjenner jeg det faktum at de oppgavene som blir vist på videoen blir framstilt enklere å utføre på Android.

 

Personlig er jeg fornøyd med å bruke Safari, så det problemet der opplever jeg ikke, derfor er det irrelevant for meg.

 

Jeg syns også det blir litt tilfeldig å bruke en manns subjektive framstilling på en video som "fasit" for alle og enhver.

Lenke til kommentar

Akkurat det er enklere på Android men hvermansen vil ikke merke det som sagt over. men Android blir ikke enklest pga kun de tingene der

Hvermansen vil ikke merke noe på at det er mye mere klumsete å gjøre ting og tang på iOS?

 

Haha, tror du jeg kjøper den?

 

Mulig en som KUN har prøvd iOS vil si det.

 

Jeg kan garantere deg at de fleste som har prøvd Android og iOS vil lett si at Android er det letteste OS'et å bruke.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt iPhone så tror jeg ikke jeg ville brukt noen andre browsere enn stock-browser, og da blir begge OSene like brukervennlige igjen.

 

På min HTC desire Z bruker jeg bare stock-mailapp og stock-browser. På denne måten blir det likt med min kjæreste sin iPhone ;)

Det finnes nettlesere, e-post programmer, mp3 spillere, film programmer osv som rett og slett gruser de standarde programmene i Android og iOS.

 

Kan ta noen fine eksempler. Google Chrome nettleseren til Android 4.0.3 -> Standarde nettleseren i Android ANY days.

 

K-9 e-post programmet -> Standarde e-post / Gmail programmet i Android.

 

PowerAMP / Winamp -> Standarde musikk programmet i Android.

 

Å ha muligheten for å selv velge det rette mp3 programmet og det rette nettleser programmet osv som passer deg best er alltid en STOR fordel.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Poenget mitt var at de aller fleste bruker stock programmene og da blir begge enhetene ike i bruk...

Ja dem med iOS har vel ingen andre valg på en måte. Finnes ingen skikkelige nettleser erstattere til Safari, ingen e-post erstattere som er bedre en det standarde e-post programmet osv.

 

Men la oss nå se på Google Chrome Beta som er til Android. Med tanke på hvor få enheter det er ute nå som har fått Android 4.0.3, så kan du se at den er blitt installert omtrent 1 million ganger.

 

Og la oss se på Dolphin Browser HD som er til de fleste Android versjoner. Her er den blitt installert omtrent 50 millioner ganger. Det er jo 1/8 del av alle som faktisk eier en Android enhet i dag.

 

Så har man muligheten så vil det være ganske mange som vil bruke andre programmer som er bedre enn det som følger med Android.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...