Gå til innhold

iOS ikke så brukervennlig alikavel?


Anbefalte innlegg

 

Har dere noen videoer som kan bevise at man kan kopiere en slik adresse som han i videoen viste?

 

Mulig man kan kopiere annen tekst, men hvorfor i søren kan man ikke kopiere en adresse da?

 

Og jo, fyren i videoen jeg linket til i min første post så bruker han Safari.

 

Hvilken Safari bruker dere da?

 

Safari magic edition?

 

Er det en grunn til at du kun aksepterer video som eneste bevis? Jeg syns det virker veldig trangsynt.

 

Og jeg syns også du kunne spart deg for den siste kommentaren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere noen videoer som kan bevise at man kan kopiere en slik adresse som han i videoen viste?

 

Mulig man kan kopiere annen tekst, men hvorfor i søren kan man ikke kopiere en adresse da?

 

Og jo, fyren i videoen jeg linket til i min første post så bruker han Safari.

 

Hvilken Safari bruker dere da?

 

Safari magic edition?

 

Er det en grunn til at du kun aksepterer video som eneste bevis? Jeg syns det virker veldig trangsynt.

 

Og jeg syns også du kunne spart deg for den siste kommentaren.

 

Ja hva er det som er så galt med det?

 

Med at det er så enkelt å gjøre det slikt dere mener at det er, så må det vel finnes videoer som viser hva dere snakker om på YouTube i bøttevis?

 

Nettopp. Men traadstarter hevder at det ikke gaar paa safari. Har bare sett den videoen en gang, saa jeg husker ikke hvordan det blir gjort der, men alt jeg vet er at det virker og da er hele poenget med denne traaden borte. :)

(null)

 

Og fortsatt ingen bevis....................

 

EDIT: Les dette: http://www.ipadforum...e-ipad-1-a.html

 

EDIT 2: https://discussions.apple.com/thread/2645699?threadID=2645699

 

Flere som har samme problem med å ikke kunne kopiere enkelte tekster i Safai i iOS 5.

 

Men som sagt, dette er mulig i Android hele tiden så burde være mulig å gjøre i iOS da. Så det er nok et problem som ligger i iOS i seg selv.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Har ikke lest så mye i den tråden, men det er åpenbart at de som er i mot Android her ikke har prøvd ICS på feks. en Sensation eller S2.

 

Dere som beskytter Apple, har dere hatt en Android i 2012? Har dere hatt en Android lenge nok til å kjenne den, og tilpasse den etter ditt behov? Ikke? Tenkte meg deg.

 

Hadde sensation xl i 3 uker. Likte ikke android

Lenke til kommentar

Hva er så grunnen? Tror du ikke på oss med mindre du får se en video?

 

Det er forresten mye som er enkelt å gjøre men som det ikke finnes videoer av i bøttevis. For å være helt ærlig tror jeg folk har bedre ting å gjøre enn å laste opp en tre-sekunders video av at de kopierer en adresse.

Lenke til kommentar

Igjen, du er ikke alle.

Det har jeg heller aldri påstått. Tvert i mot så har jeg understreket gang på gang på gang at jeg snakker om MINE meninger, og MINE behov. Du derimot, sier at dine meninger i denne tråden er fasiten, og at alle som mener noe annet tar feil. Det er litt av en holdning du har når du forsøker å late som at du vil ha en "debatt".

 

Jepp, dere vil ikke innrømme [...]

Igjen så leser du noe annet enn det som står skrevet.

 

Nope, denne tråden handler om at denne personen i filmen legger frem problemene [...]

Og du har adoptert disse og oppdrar de som det var dine egne hjertebarn.

 

Igjen, dette handler ikke om at ting skal åpnes i Safari.

Du klarte med andre ord ikke å svare ja eller nei, og må i stedet forsøke å ro deg bort. Dette med at "ting skal åpnes i Safari" var ett av punktene som DU dro ut frem som "fakta" i ditt korstog mot iOS.

 

Dette handler om at iOS blir vanskelig og klumsete å bruke om man vil bruke alternative programmer over stock. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt dette nå.

Temaet du satte for tråden var "brukervennlighet i iOS". Ikke "brukervennlighet for de som vil bruke alternative programmer over stock i iOS".

 

Dette handler også om at Safari ikke tillater oss å kopiere en enkel tekst. I mean, come on. Vi lever i 2012 hvor slikt skal være mulig å gjøre lol.

Du må bare lol'e så mye du vil i din egen lille verden, men jeg kan kopiere tekst i hytt og pine i Safari på mine enheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde den første utgaven av galaxy i over et år, har også hatt en huawei samt at jeg har SII. Tenkte meg det ja... Min SII har dog ikke ICS fordi den er brandet fra telenor, og de mener visst at vi ikke fortjener ICS riktig ennå.

 

(null)

SII har ICS jo..(?) Ice Cream Sandwich, som i 4.0.3. Hva skjer med de rare bokstavene i innlegget ditt forresten?

Å påstå at SII har ICS er vell å ta litt hardt i. Samsung har jo trykka touchwiz oppå ICS og ødelagt et ellers håpefullt OS. Å gå fra Google Nexusen med ICS til SII med ICS touchwiz når vi driver å tester er rett og slett demotiverende:(

Lenke til kommentar

Igjen, du er ikke alle.

Det har jeg heller aldri påstått. Tvert i mot så har jeg understreket gang på gang på gang at jeg snakker om MINE meninger, og MINE behov. Du derimot, sier at dine meninger i denne tråden er fasiten, og at alle som mener noe annet tar feil. Det er litt av en holdning du har når du forsøker å late som at du vil ha en "debatt".

 

Igjen, dette handler ikke om noens meninger. Det handler om hvordan forskjellige ting fungerer i realiteten i iOS.

 

Jepp, dere vil ikke innrømme [...]

Igjen så leser du noe annet enn det som står skrevet.

 

Javel, hvorfor kan ikke dere forstå det fyren i filmen sier om dere skal ha meg til å skjøne det ene etter det andre?

 

Nope, denne tråden handler om at denne personen i filmen legger frem problemene [...]

Og du har adoptert disse og oppdrar de som det var dine egne hjertebarn.

 

Om det ikke er problemer det fyren legger frem, så vil jeg jo se noen beviser for at han ikke gjør det.

 

Igjen, dette handler ikke om at ting skal åpnes i Safari.

Du klarte med andre ord ikke å svare ja eller nei, og må i stedet forsøke å ro deg bort. Dette med at "ting skal åpnes i Safari" var ett av punktene som DU dro ut frem som "fakta" i ditt korstog mot iOS.

 

Dere drar dere jo bort i fra hva hele opplegget her handler om, nemlig at iOS blir vanskelig og klumsete å bruke når man vil bruke noe annet enn stock programmvare i iOS + det andre med at Safari ikke vil kopiere tekst i fra noen sider som gjør brukervennligheten dårlig.

 

Dette handler om at iOS blir vanskelig og klumsete å bruke om man vil bruke alternative programmer over stock. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt dette nå.

Temaet du satte for tråden var "brukervennlighet i iOS". Ikke "brukervennlighet for de som vil bruke alternative programmer over stock i iOS".

 

Saken var brukervennligheten i fra hva fyren i filmen viser.

 

Igjen så må dere kunne vise til filmer og andre linker som viser at jeg og denne fyren i filmen tar feil. men dere klarer jo ikke det.

 

Sjekk over på det jeg linket til om at flere personer faktisk har problemer med å kunne kopiere tekst i fra Safari på en del sider. Her har jeg bevis for mine påstander mens dere ikke kan vise til noe som sier at vi tar feil.

 

Dette handler også om at Safari ikke tillater oss å kopiere en enkel tekst. I mean, come on. Vi lever i 2012 hvor slikt skal være mulig å gjøre lol.

Du må bare lol'e så mye du vil i din egen lille verden, men jeg kan kopiere tekst i hytt og pine i Safari på mine enheter.

 

Helt til du kommer over sider som dem i de 2 linkene jeg linket til over kommer over. For det er nemlig ikke alle sider man kan kopiere tekst i fra på Safari.

 

Men siden dette er noe man kan gjøre uansett på Android, så er det ikke noe web side problem for dem som har laget web sidene. Da er det et Safari / iOS problem.

 

Jeg hadde den første utgaven av galaxy i over et år, har også hatt en huawei samt at jeg har SII. Tenkte meg det ja... Min SII har dog ikke ICS fordi den er brandet fra telenor, og de mener visst at vi ikke fortjener ICS riktig ennå.

(null)

SII har ICS jo..(?) Ice Cream Sandwich, som i 4.0.3. Hva skjer med de rare bokstavene i innlegget ditt forresten?

Å påstå at SII har ICS er vell å ta litt hardt i. Samsung har jo trykka touchwiz oppå ICS og ødelagt et ellers håpefullt OS. Å gå fra Google Nexusen med ICS til SII med ICS touchwiz når vi driver å tester er rett og slett demotiverende:(

Og dette gjør dette til en ikke ICS versjon?

 

Ooooooookeeeey........... :rofl:

 

Her har jeg gått inn på Dolly Dimple's, funnet en tilfeldig restaurant og kopiert adressen. Merk også at det står "Vis kart" under.

post-235989-0-06948500-1333244558_thumb.jpg

Har også sjekket ut Peppes. Også her kan man åpne et kart. Det tar ett - 1 - trykk.

post-235989-0-65931400-1333244577_thumb.jpg

 

Som du sikkert har fått med deg til nå, så har noen sider denne funksjonen. Men igjen så må jeg referere til de linkene som jeg linket til over som omhandler om at Safari ikke klarer å kopiere tekst i fra alle web sider. Er jo dette som er hovedpoenget at Safari ikke klarer på en del web sider.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hadde dere vært saklig så hadde dere kommet med fakta og ikke meninger som tråden faktisk handler om.

Apropos saklig ... Tror du at det kan finnes enkelte ting som iOS er bedre på enn Android? Nå spør jeg ikke om hva du tror du vet, eller hva du tror du kan bevise, men om du er åpen for muligheten for at det KAN finnes noe ved iOS som overgår Android. Ja eller nei?

Lenke til kommentar

Har ikke lest så mye i den tråden, men det er åpenbart at de som er i mot Android her ikke har prøvd ICS på feks. en Sensation eller S2.

 

Dere som beskytter Apple, har dere hatt en Android i 2012? Har dere hatt en Android lenge nok til å kjenne den, og tilpasse den etter ditt behov? Ikke? Tenkte meg deg.

 

Problemet har lite med Android vs iOS å gjøre, men hellert at mr Vindicator er så polarisert og sitter med hateboy brillene på, og ødelegger enhver form for saklig diskusjon. Jeg har etterlyst faktiske undersøkelser, og forsøkt å forklare ting ut fra et designperspektiv, men fyren mangler jo all form for forståelse for at "brukervennlighet" på generell basis ikke er noe en random android fanboy på youtube har kompetanse til å uttale seg om. Og når han er på et nivå der han ikke skjønner argumentasjonen til de andre debatantene er det hele lite fruktbart.

 

ICS er et bra OS, med potensiale, men fremdeles ikke på høyde med iOS for folk flest imo. Dette skyldes nok både markedsfilosofi og platformfragmentering. Spesielt HTC og Samsung ødelegger med Sense og Touchwiz. Det er også først i år, at google ga ut noen rettningslinjer til design på platformen, noe iOS har hatt nesten fra starten.

 

Det kan man jo gjøre med Android og? :)

Poenget er at i følge vindicator har han nettopp gjort noe som er umulig...

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde dere vært saklig så hadde dere kommet med fakta og ikke meninger som tråden faktisk handler om.

Apropos saklig ... Tror du at det kan finnes enkelte ting som iOS er bedre på enn Android? Nå spør jeg ikke om hva du tror du vet, eller hva du tror du kan bevise, men om du er åpen for muligheten for at det KAN finnes noe ved iOS som overgår Android. Ja eller nei?

 

Etter å ha prøvd iOS noe mere i dag, så tror jeg faktisk det ikke finnes noen ting på iOS som er lettere enn det som er på Android.

 

I så fall, hva måtte være enklere på iOS over Android?

 

Det vil jeg gjerne vite.

 

Da er det et Safari / iOS problem.

Nei, dette er et Vindicator-problem.

 

God natt.

 

Nope, er et problem for ALLE som vil bruke e-post programmet i iOS eller alternative nettlesere f.eks.

 

Har ikke lest så mye i den tråden, men det er åpenbart at de som er i mot Android her ikke har prøvd ICS på feks. en Sensation eller S2.

Dere som beskytter Apple, har dere hatt en Android i 2012? Har dere hatt en Android lenge nok til å kjenne den, og tilpasse den etter ditt behov? Ikke? Tenkte meg deg.

 

Problemet har lite med Android vs iOS å gjøre, men hellert at mr Vindicator er så polarisert og sitter med hateboy brillene på, og ødelegger enhver form for saklig diskusjon. Jeg har etterlyst faktiske undersøkelser, og forsøkt å forklare ting ut fra et designperspektiv, men fyren mangler jo all form for forståelse for at "brukervennlighet" på generell basis ikke er noe en random android fanboy på youtube har kompetanse til å uttale seg om. Og når han er på et nivå der han ikke skjønner argumentasjonen til de andre debatantene er det hele lite fruktbart.

 

ICS er et bra OS, med potensiale, men fremdeles ikke på høyde med iOS for folk flest imo. Dette skyldes nok både markedsfilosofi og platformfragmentering. Spesielt HTC og Samsung ødelegger med Sense og Touchwiz. Det er også først i år, at google ga ut noen rettningslinjer til design på platformen, noe iOS har hatt nesten fra starten.

 

Det kan man jo gjøre med Android og? :)

Poenget er at i følge vindicator har han nettopp gjort noe som er umulig...

 

1. Hvordan kan dette bli en saklig diskusjon når dere bare kommer med argumenter etter argumenter uten å kunne vise til at det er realiteten på det dere sier?

 

Jeg har flere ganger gitt dere linker på at det er flere som faktisk har samme problem som fyren i filmen viser at iOS har.

 

Hvor er deres beviser?

 

Ohhh, du sier jeg har fanboy briller på samtidig dere gjør damage control over iOS uten å ha et eneste snev av bevis for det dere sier.

 

Yeah, denne tråden blir jo virkelig saklig med dere her.

 

2. Umulig som hva?

 

EDIT: Noe jeg glemte å si anngående dette med tilbakeknappen i Android og iOS. i iOS så er tilbakeknappen plassert fra plass til plass fra program til program. Er det ikke mye bedre for en vanlig bruker å kunne forholde seg til kun en knapp som er kun på en plass i stedet?

 

Dette blir jo MYE lettere å holde seg til i lengden.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...