Gå til innhold

iOS ikke så brukervennlig alikavel?


Anbefalte innlegg

Hei og hå.

 

Som sikkert mange vet, så er jeg ganske aktiv i forskjellige tråder som omhandler Android og iOS. Dette er jo noe jeg ikke trenger å nekte på fordi det er jo sannheten. Men siden jeg starter en slik tråd som dette nå, så skal jeg holde lav profil og holde meg unna all tull. Eller skal hvertfall prøve så godt jeg kan.

 

Nå er det slikt at jeg og mange andre har prøvd å forklare mange ganger i lang lang tid at iOS slettes ikke er så brukervennlig som folk skal ha det til. Men dette har jo blitt argumentert i mot av de aller fleste som eier en iPhone gang på gang.

 

Men saken er at jeg og mange andre faktisk har helt rett i det vi sier.

 

Nå er det jo slikt at de fleste som er iOS brukere alltid skal ha beviser i bøtter og spann på det ene og det andre av det vi (Android folk) sier.

 

Så da skal jeg gi dere en link nå som enkelt og greit beviser mine og de andres argumenter på at Android er mye mere brukervennlig og enklere å bruke.

 

http://www.youtube.com/watch?v=NMiY1kSTHZw

 

Dette er bare første del av hva som kommer ut i fra brukeren som har laget denne videoen. Så neste del kommer ut snart.

 

Nå vil jeg kun ha vanlig diskusjon rundt dette. Det vil da si at du må kunne bevise dine påstander om du mener at f.eks iOS faktisk er mere brukervennlig.

 

Å komme med tomme argumenter hvor du bare sier at iOS er lettest å bruke fordi det er Apple som har laget iOS f.eks, da vil tråden bli ødelagt og vil føre til MYE tull.

 

Jeg vil bare høre deres meninger om dette som fyren i linken sier. Han sier jo ting slikt det er i fra begge OS'ene.

 

Har dere argumentasjoner mot det fyren viser i videoen, så må dere gjerne komme med argumentasjoner på det så lenge dere har fakta'ene og bevisene klare på det dere mener.

 

Så da håper jeg at alle kan diskutere (jada jeg har skjerpet meg selv og skal selv diskutere på en skikkelig måte her) på en bra og høfflig måte her inne.

 

Om forum moderatorene vil at jeg skal gjøre noen forandringer eller endre på noe i tråden, så PM meg.

Endret av Vindicator
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke bevise noe når det kommer til smak og behag. Jeg syns kreps er bedre enn reker, men det blir bare rot om jeg skal prøve å bevise dette for noen andre.

Det er sant. Men det denne personen i videoen viser er jo bare realiteten på hvordan OS'ene fungerer.

 

Om noen mener at iOS er lettere å bruke, joda, ingenting galt med det, men det sier jo ingenting på hva som faktisk er lettest og mest brukervennlig å bruke i realiteten.

Lenke til kommentar

Om noen mener at iOS er lettere å bruke, joda, ingenting galt med det, men det sier jo ingenting på hva som faktisk er lettest og mest brukervennlig å bruke i realiteten.

Det gjør heller ikke denne videoen, eller andre lister over hva som fungerer bedre i Android enn i iOS.

 

For det første vil det ikke være så alt for vanskelig å snekre sammen en motsatt liste, en liste over ting som fungerer bedre i iOS enn i Android. Hva skal man da se på? Hvilken liste som har flest punkter? Hvilken liste som har flest punkter som betyr noe for deg personlig? Hvilken liste som har flest punkter som betyr mest for avanserte brukere? Hvilken liste som har flest punkter som betyr mest for en gjennomsnittsbruker? Eller andre ting?

 

Problemene han tar opp i videoen er reelle nok de, men for eksempel ikke noe jeg bryr meg om til mitt bruk.

 

Jeg bruker forøvrig Android, selv om det er helt uvesentlig for denne diskusjonen, da alt jeg mener er at diskusjonen er helt uten mål og mening så lenge det er snakk om å komme frem til én sannhet. Smak og behag kan selvfølgelig diskuteres, men hold bevisene utenfor.

Endret av Må jeg?
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Om noen mener at iOS er lettere å bruke, joda, ingenting galt med det, men det sier jo ingenting på hva som faktisk er lettest og mest brukervennlig å bruke i realiteten.

Det gjør heller ikke denne videoen, eller andre lister over hva som fungerer bedre i Android enn i iOS.

Og hvorfor gjør det ikke det?

 

Om noen mener at iOS er lettere å bruke, joda, ingenting galt med det, men det sier jo ingenting på hva som faktisk er lettest og mest brukervennlig å bruke i realiteten.

For det første vil det ikke være så alt for vanskelig å snekre sammen en motsatt liste, en liste over ting som fungerer bedre i iOS enn i Android.

Venter da på å se en slik video da.

 

Er iOS så mye enklere å bruke over Android, så skal det vel ikke være store bryet med å sette sammen en slik video som faktisk viser at iOS kan gjøre ting på en mye bedre og enklere måte?

 

Men som jeg også sa, så er denne filmen som jeg viser til bare første del av hva som kommer. Så mye mere vil komme fram.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Leste du det jeg skrev? Lister, videoer eller hva som helst kan ikke bevise noe som helst når det kommer til smak og behag.

 

Jeg kunne sikkert snekret sammen en slik video, og om jeg ikke kunne det er heller ikke det poenget.

 

Jeg har forresten aldri skrevet at iOS er enklere/bedre, men jeg har heller ikke skrevet det motsatte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Leste du det jeg skrev? Lister, videoer eller hva som helst kan ikke bevise noe som helst når det kommer til smak og behag.

 

Jeg kunne sikkert snekret sammen en slik video, og om jeg ikke kunne det er heller ikke det poenget.

 

Jeg har forresten aldri skrevet at iOS er enklere/bedre, men jeg har heller ikke skrevet det motsatte.

Dette handler ikke om smak og behag i denne sammenhengen. Dette handler om realiteten av hvordan OS'ene fungerer for en vanlig bruker uavhengig av hva andre måtte mene. Videoen viser ting slikt det er mellom OS'ene og ikke noe annet. Hva noen andre mener om det blir noe annet.

 

Personen viser enkelt på hvorfor ting er enklere i Android over iOS. Og dette er jo ikke til å nekte på av det han har vist så langt. Personen viser jo hvor mye flere ting man må gjøre i iOS over Android for å kunne gjøre enkle ting.

 

Hvis noen kan komme med en video som viser hva som er lettere med iOS over Android, så vil jeg ta i mot det så lenge det er relevante grunner for det som blir vist.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Du hopper fremdeles over store deler av det jeg skriver. Hvordan bedømmer man helt objektivt hva som er best? Selv om du har en liste på 100 punkter hvor Android overgår iOS, og listen over ting iOS gjør bedre kun er på et par punkter kan man ikke bare konkludere med at Android er best.

 

Nå er dette satt veldig på spissen, men det ser ut som om det er det man må gjøre for at du skal skjønne det. La oss si at Android er bedre på alt uten om én ting, og denne tingen er at en får kraftig støt hver gang en prøver å ringe. Er Android da best? Klart, for de som elsker kraftige støt er jo Android helt supert - overlegent, men det finnes i hvert fall et par personer som ikke har så mye til overs for støt under samtaler, og de vil nok benekte at Android er best.

Endret av Må jeg?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du hopper fremdeles over store deler av det jeg skriver. Hvordan bedømmer man helt objektivt hva som er best? Selv om du har en liste på 100 punkter hvor Android overgår iOS, og listen over ting iOS gjør bedre kun er på et par punkter kan man ikke bare konkludere med at Android er best.

 

Nå er dette satt veldig på spissen, men det ser ut som om det er det man må gjøre for at du skal skjønne det. La oss si at Android er bedre på alt uten om én ting, og denne tingen er at en får kraftig støt hver gang en prøver å ringe. Er Android da best? Klart, for de som elsker kraftige støt er jo Android helt supert - overlegent, men det finnes i hvert fall et par personer som ikke har så mye til overs for støt under samtaler, og de vil nok benekte at Android er best.

Så hvordan kan du mener at iOS gjør jobben enklere når videoen i klartekst viser at det faktisk er MYE vanskeligere å gjøre disse tingene med iOS over Android?

 

Hvordan kan du da mene at dette er irrelevant når det blir vist fram på samme måte mellom begge OS'ene at ting er vanskeligere på det ene OS'et?

 

Mener du at det han gjør ikke er slikt det er i realiteten på hvordan folk bruker telefonene?

 

Personen viser INGENTING på hva han synes er best av de 2 OS'ene. Han viser bare på en enkel og rask måte at det man gjør på begge OS'ene kan man gjøre på en enklere og raskere måte i Android.

 

Hvordan er dette irrelevant når dette kun viser sannheten på hvordan OS'ene fungerer?

 

Mener du at personen i videoen gjør alt feil når han viser hvor klumsete det er med dette om at han hadde fått en e-post og må åpne nettleserene i Safari uansett og må kopiere nettadressen og så gå ut av Safari og så inn i Dolphin Browser for å kunne bruke den som sin valgte nettleser i iOS?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Trådstarter en blind fanboy....

 

Hvilken smak man har er avgjørende. Jeg syns sjokolademelka til q melk er best da den har en terkere sjokoladesmak mens en kammerat kan si litago er best pga sjokoladesmaken ikke er så sterk.

 

Det kommer helt ann på hva man selv foretrekker. Og jeg er ikke en danboy. Har hatt iphone i 4 år og ha prøvd android og endt på windows phone.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har hatt to Android-telefoner, som jeg rootet og installerte masse custom roms etc på. Har nå brukt en Iphone 4s siden November, og må ærlig si at Android er langt mer brukervennlig for mitt bruk.

 

IOS er ENKELT, det er vanskelig å rote seg bort, men for min del er Android mer brukervennlig av grunnene han nevner i artikkelen. Er ofte jeg irriterer meg over hvor mye jeg må trykke for å få til det samme jeg kunne med et par klikk før.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Så hvordan kan du mener at iOS gjør jobben enklere når videoen i klartekst viser at det faktisk er MYE vanskeligere å gjøre disse tingene med iOS over Android?

 

Har jeg aldri sagt noe om.

 

Hvordan kan du da mene at dette er irrelevant når det blir vist fram på samme måte mellom begge OS'ene at ting er vanskeligere på det ene OS'et?

 

De bestemte tingene er vanskeligere på iOS, ja. Aldri benektet det.

 

 

Mener du at det han gjør ikke er slikt det er i realiteten på hvordan folk bruker telefonene?

Mange bruker nok telefonene til akkurat det han viser, men ikke alle. Og selv om en bruker telefonen til dette er det ikke sikkert det er den en legger størst vekt på.

 

 

 

Personen viser INGENTING på hva han synes er best av de 2 OS'ene. Han viser bare på en enkel og rask måte at det man gjør på begge OS'ene kan man gjøre på en enklere og raskere måte i Android.

Hvordan er dette irrelevant når dette kun viser sannheten på hvordan OS'ene fungerer?

Dette er ikke irrelevant på noen som helst måte, men det beviser ikke at det ene er bedre enn det andre.

 

Jeg foretrekker selv Android, altså er Android best for meg. Du foretrekker også Android, da det er best for deg. Dette betyr ikke at Android er bevist bedre enn iOS.

Endret av Må jeg?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Så hvordan kan du mener at iOS gjør jobben enklere når videoen i klartekst viser at det faktisk er MYE vanskeligere å gjøre disse tingene med iOS over Android?

 

Har jeg aldri sagt noe om.

 

Hvordan kan du da mene at dette er irrelevant når det blir vist fram på samme måte mellom begge OS'ene at ting er vanskeligere på det ene OS'et?

 

De bestemte tingene er vanskeligere på iOS, ja. Aldri benektet det.

 

 

Mener du at det han gjør ikke er slikt det er i realiteten på hvordan folk bruker telefonene?

ange bruker nok telefonene til akkurat det han viser, men ikke alle.

 

 

 

Personen viser INGENTING på hva han synes er best av de 2 OS'ene. Han viser bare på en enkel og rask måte at det man gjør på begge OS'ene kan man gjøre på en enklere og raskere måte i Android.

Hvordan er dette irrelevant når dette kun viser sannheten på hvordan OS'ene fungerer?

Dette er ikke irrelevant på noen som helst måte, men det beviser ikke at det ene er bedre enn det andre.

 

Jeg foretrekker selv Android, altså er Android best for meg. Du foretrekker også Android, da det er best for deg. Dette betyr ikke at Android er bevist bedre enn iOS.

Mulig dere kan holde dere unna denne tråden om dere ikke kan holde dere til det som blir vist i fra filmen.

 

Hva dere mener er likegjyldig så lenge dere ikke har noen form for beviser på at ting er sånn og sånn.

 

Jeg har mitt bevis på at noen ting så langt fungerer på en enklere og raskere måte i Android med å vise til denne videoen.

 

Dette handler kun om hva videoen viser i fra realiteten på hvordan OS'ene fungerer. Dette handler IKKE om hva folk mener og synes om OS'ene.

 

Hvordan et OS fungerer i realiteten har ikke noe om hva man synes eller mener.

 

Når fakta'ene blir lagt frem så kan man ikke gå etter hva man synes eller mener. Da må man kunne legge frem sine faktaer som motsier det som blir vist.

 

Men hvordan kan du mene dette som jeg sier om nettleserene i iOS er lettere i iOS over Android f.eks?

 

Om du mener at iOS gjør det lettere der, så vil jeg jo ha gode forklaring på hvorfor. Hvis ikke så står mine argumenter / beviser.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så mange teite ting i vidoen. Er ikek no problen å trykke på back knappen uansett hvor den er... Og ang youtube så opplevde jeg at youtube var en vits på android. Selve appen syns jeg var dårligere og bildekvaliteten var dårligere en iphone. Ihone klarte fint bilde på alt men på sensation l var det random?

 

Og huffda så hardt det erå trykke på x for å lukke programmene... Og ang multitasking syns jeg den er bedre på iphone. Den fryses i bakgrunnen og drar ikke så mye strøm som på android

Endret av Christoffero89
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så mange teite ting i vidoen. Er ikek no problen å trykke på back knappen uansett hvor den er... Og ang youtube så opplevde jeg at youtube var en vits på android. Selve appen syns jeg var dårligere og bildekvaliteten var dårligere en iphone. Ihone klarte fint bilde på alt men på sensation l var det random

Om du ikke har noe mere å komme med enn kunn unskyldninger og krangling og ikke vil få faktaene levert til deg og uten noen form for beviser på det du sier, så vennligst hold deg unna tråden takk.

 

Videoen viser realiteten og ikke noe annet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Men hvordan kan du mene dette som jeg sier om nettleserene i iOS er lettere i iOS over Android f.eks?

Om du mener at iOS gjør det lettere der, så vil jeg jo ha gode forklaring på hvorfor. Hvis ikke så står mine argumenter / beviser.

Pass på at du ikke setter deg helt fast i din egen virkelighet. For å hjelpe deg så skal jeg prøve å skrive med store bokstaver: JEG MENER IKKE AT DU, ELLER FYREN I VIDEOEN, TAR FEIL PÅ NOEN AV PUNKTENE PRESENTERT I VIDEOEN...trenger jeg utropstegn også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen unnskylninger mdet er min erfaring. Dessuten er android mye mer laggy. Testet flere toppmodeller og menyene hakker. Feks samsung s2, sensation. Heldigvis har det blirr bedre med sony s og htc one.

 

Driter langt i hva du mener om at jeg svarer. Jeg kommer med min erfaring og mye av videoen var bullshit argumenter. Er ye jeg ikke liker med android. Feks man må tilpasse telefonen for å få den som man vil. På iphonen kan man ikke endre noe og det gjør den mye mer stabil. Smatidig er app utvslget bedre og bedre kvalitet på appsene

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...