Gå til innhold

Til dere kristne


Anbefalte innlegg

Jeg tror de aller fleste kan være enige om at homofili er et avvik fra naturen som er uønskelig ettersom de ikke kan produsere avkom.

Vi bruker ikke naturen som målestokk for hva som er ønskelig eller ikke. Fra naturens synspunkt er alt ønskelig. Variasjon er ønskelig. Ulike seksuelle orienteringer er variasjon.

 

Er du klar over hvordan livet formerer seg i naturen? Det er både kjønnet formering og ukjønnet formering. Noen dyr har begge deler! Og noen har partegonese, kjønnet formering uten befruktning. Så hvis du vil ha barn så kan du velge om du vil parre deg med noen eller lage de selv. Noen arter må både ha kjønnet og ukjønnet formering ved hjelp av generasjonsveksling. Annenhver generasjon har kjønnet og ukjønnet formering. Noen er tvekjønnet, de er både hann og hunn! De kan derfor befrukte seg selv!

 

Som du selv ser, homofili er ikke noe unaturlig eller noe naturen ikke ønsker seg.

Endret av Griffar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal få mene hva du vil. Jeg respekterer at du ikke tror på noe, Kanskje du burde respektere de som tror.
Nå må du lære deg å skille person fra sak her da... Jeg har ikke noen problemer med å respektere DEG som person, og det er heller ikke DEG dette handler om, det er ikke DEG som kritiseres men hva DU tror på. Ser du forskjellen nå? Eller tror du, ikke uvanlig blandt kristne, at når noen kritiserer troen din så kritiserer de automatisk deres person?
Og jeg har det bra, så den siste setningen skjønner jeg ikke!? Du tenker kanskje på Islam og hvordan den religion herjer i araberlandene? Henretter uskyldige mennesker gjennom sharia osv.
Vel, hadde vi ikke hatt sekulære lover som trygger alle mennesker her i landet så ville kristendommen og dens kirke ha sørget for en forfølgese av anderledes tenkende, alle som ikke passer inn i kristendommens A4 menneske type "mal", over en lav sko tenker jeg... Du sier nei? Javel, men du er villig til å forfølge homofile for deres legning ved å nekte dem å være hele mennesker når du nekter dem sex (og hadde kirken bestemt spørs det vel om vi ikke hadde hatt steining av homofile som lørdags underholdning den dag i dag... Pluss steile og hjul for de ugudelige...) Hva annet kunne du tenke deg å forfølge på grunn av din tro? Ugudelige, frafallene, avguds dyrkerne (selv om ateister ikke har noen gud...) hadde vel vært det neste tenker jeg...? For din tro lærer deg opp til å tro at ALLE som ikke tror på påstandene i bibenen er late, feige, uduglige, djeveldyrkende løgnhalser, (sjekk det opp selv, det står i bibelen, ikke ordrett, men meningen er det samme, at alle som ikke tror på gud er mindreverdige fjols som enten bør drepes eller omskoleres til den rette tro) Eller kanskje kvinner var lettere å hakke på for deg og dine? Forfølgelsen har jo ikke stoppet her heller, for du har fremdeles noen som er ignorante nok til å tro at kvinner er mindre verdt enn menn og igjen er det kun bibelen de legger til grunn... Så alt i alt skal vi alle være sjeleglade for at vi har gått vekk fra bibelen som noe styrende i våre liv, da det er soleklart at et samfunn under kristendom er et samfunn som aldri kan bli godt for alle mennesker og det er jo akkurat det vi prøver å få til! Der kristne velger å følge gamle idiotiske doktriner som er direkte menneskefientlige vil en sekulær forsøke å tenke på en middelvei som passer for alle. Der en kristen tenker tommeskruer og tortur for de som har gjort noe galt tenker den sekulære opplæring og menneskeverd, slik at vedkommende kan komme tilbake til samfunnet igjen og være en nytte isteden for en last samtidig som han beholder menneskeverdet. Der en kristen tenker på guders ve og vel tenker en sekulær på menneskers ve og vel, det er tross alt mennesker og ikke guder som lever på jorden og man bør derfor ta hensyn til mennesker og la imaginære guder klare seg selv, hvor de enn er... Ser du forskjelleen? Der du tenker bibelsk ignoranse fra jernalderen tenker vi menneskeverd og næstekjærlighet. Der du tenker gudelig ære og storhet tenker vi på menneskers ve og vel.. Det merkelige er at det er de kristne som ser på seg selv som nestekjære og slikt, uten at de faktisk er det når alt kommer til alt.... Nettopp fordi de er opphengt i gamle tanker, tanker som sikkert var riktige den gangen de ble ytret (eller nesten, da slaveri foreksempel, er like galt i dag som den gangen jesus og paulus godkjente svineriet...), men som i dag fremstår som barbariske tanker for alle oss andre som aldri fant klarte å vri vårt intellekt nok til at vi fant noen gud i fantasiene våre... Ser du forskjellen og endringene? Men disse endringene er ikke noe for barbariet du støtter, for der skal homofile være annenrangs mennesker uten rett til selv å kunne bestemme over sin egen kropp og fremtid, for det er det du og dine trosfeller som skal gjøre, på vegne av en gud... Hmm, ligner FÆLT på diktatur, gjør det ikke...? Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Javel, men du er villig til å forfølge homofile for deres legning ved å nekte dem å være hele mennesker når du nekter dem sex (og hadde kirken bestemt spørs det vel om vi ikke hadde hatt steining av homofile som lørdags underholdning den dag i dag)

Gadd dessverre ikke lese hele boken du la ut her, men kan svare på dette.

 

Jeg har absolutt ingenting imot homofile, de kan ha sex med hvem de vil og hvor dem vil (bare ikke på min eiendom), men de lever i synd og kan derfor ikke være kristne, selv om mange tror dem er! Men det får være deres eget problem, jeg driter vel i det..

Lenke til kommentar

Javel, men du er villig til å forfølge homofile for deres legning ved å nekte dem å være hele mennesker når du nekter dem sex (og hadde kirken bestemt spørs det vel om vi ikke hadde hatt steining av homofile som lørdags underholdning den dag i dag)

Gadd dessverre ikke lese hele boken du la ut her, men kan svare på dette.

 

Jeg har absolutt ingenting imot homofile, de kan ha sex med hvem de vil og hvor dem vil (bare ikke på min eiendom), men de lever i synd og kan derfor ikke være kristne, selv om mange tror dem er! Men det får være deres eget problem, jeg driter vel i det..

Du lever i synd, som dømmer mennesker. Du er ikke dommer, Gud er. Så la han få bestemme med himmelens port hvem som skal få komme inn og hvem som ikke skal komme inn? Hva får deg til å tro at DU har noen autoritet til å bestemme hvem som fortjener plass i himmelriket? Jeg trodde da vittelig at Jesus hadde påtatt seg alle menneksets synder, ved å lide på korset, slik at alle kunne komme til himmelen bare ved å tro?

 

Og uansett... Om gud er allmektig så hvorfor har han skapt homofile da? For å se dem lide? er det en moderne utgave av Job? Der de skal pines et helt liv med valget mellom kjærlighet på jorden eller kjærlighet i himmelen? Høres ut som en sadistisk jævel han guden din for å være ærlig. Og joda. Du kan jo snakke om fri vilje. Men er ikke gud almektig, og kan se fremtiden? Hvor var den frie viljen når Jesus forutså at Judas kom til å forråde han? En slik spådom ville vært umulig om fri vilje hadde vært reell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har absolutt ingenting imot homofile, de kan ha sex med hvem de vil og hvor dem vil (bare ikke på min eiendom), men de lever i synd og kan derfor ikke være kristne, selv om mange tror dem er! Men det får være deres eget problem, jeg driter vel i det..

Som en god kristen så driter du i andres problemer? Nice...

Endret av insolvent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har absolutt ingenting imot homofile, de kan ha sex med hvem de vil og hvor dem vil (bare ikke på min eiendom), men de lever i synd og kan derfor ikke være kristne, selv om mange tror dem er! Men det får være deres eget problem, jeg driter vel i det..

Som en god kristen så driter du i andres problemer? Nice...

Jeg er ingen god kristen.

Lenke til kommentar

Ser ut til at ballen ligger stille. Kan vi konkludere med at homofili er synd ettersom den blir fordømt i både GT og NT? Jeg tror de aller fleste kan være enige om at homofili er et avvik fra naturen som er uønskelig ettersom de ikke kan produsere avkom.

Mange dyrearter praktiserer homofili til egen forlystelse og til å styrke familiære bånd. Det å si at homofili er uønske fordi det ikke produserer avkom er en alt for enkel konklusjon, som overhode ikke tar sosiale grupper med i betraktningen.

 

 

Hva skjer med de udøpte barna som dør? Helvete? I don't think so. De er uskyldige. Troen frelser, ikke en skvett vann.

Et nyfødt barn tror ikke på gud, so to hell it goes!

Lenke til kommentar

Du lever i synd, som dømmer mennesker. Du er ikke dommer, Gud er. Så la han få bestemme med himmelens port hvem som skal få komme inn og hvem som ikke skal komme inn? Hva får deg til å tro at DU har noen autoritet til å bestemme hvem som fortjener plass i himmelriket? Jeg trodde da vittelig at Jesus hadde påtatt seg alle menneksets synder, ved å lide på korset, slik at alle kunne komme til himmelen bare ved å tro?

 

Og uansett... Om gud er allmektig så hvorfor har han skapt homofile da? For å se dem lide? er det en moderne utgave av Job? Der de skal pines et helt liv med valget mellom kjærlighet på jorden eller kjærlighet i himmelen? Høres ut som en sadistisk jævel han guden din for å være ærlig. Og joda. Du kan jo snakke om fri vilje. Men er ikke gud almektig, og kan se fremtiden? Hvor var den frie viljen når Jesus forutså at Judas kom til å forråde han? En slik spådom ville vært umulig om fri vilje hadde vært reell.

Hvordan vet du at Gud er dommer? Trodde ikke du trodde? Har jeg misforstått?

 

Det stemmer forøvrig at Gud er dommer. Har jeg dømt noen?

 

Igjen, Jesus dø på korset for våre synder, fordi vi ikke klarte å være syndefri. Men det er forskjell på å synde og angre og be om tilgivelse for våre synder, eller leve i synd og ikke angre og ikke be om tilgivelse. Gud tilgir nemlig gjennom Jesus, men hvordan kan en få tilgivelse viss en ikke ber om det?

 

Og uansett... Om gud er allmektig så hvorfor har han skapt homofile da?

Han har ikke skapt homofile, homofili er i likhet med alle synder et resultat av syndefallet.

 

Jeg tror dessuten at homofile ikke blir født homofile, noe også forskere nå har funnet ut. Det finnes ingen hormoner som kan bekrefte at homofile blir født som homofile. De er dermed forvirret, en av grunnen kan være feil i oppveksten. Bare en Far til stede i oppveksten? Bare en Mor? Eller andre ting...

Lenke til kommentar
Hva skjer med de udøpte barna som dør? Helvete? I don't think so. De er uskyldige. Troen frelser, ikke en skvett vann.

Et nyfødt barn tror ikke på gud, so to hell it goes!

"These all died in faith, not having received the promises, but having seen them afar off were assured of them, embraced them, and confessed that they were strangers and pilgrims on the earth. For those who say such things declare plainly that they seek a homeland. And truly if they had called to mind that country from which they had come out, they would have had opportunity to return. But now they desire a better, that is, a heavenly country. Therefore God is not ashamed to be called their God, for He has prepared a city for them."

 

"Moreover your little ones and your children, who you say will be victims, who today have no knowledge of good and evil, they shall go in there; to them I will give it and they shall possess it."

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at Gud er dommer? Trodde ikke du trodde? Har jeg misforstått?

Troende? Du mener hvilken av de 12787698 forskjellige religionene som alle hevder å være den ene, sanne og rette veien til frelse jeg velger å følge?

 

Det stemmer forøvrig at Gud er dommer. Har jeg dømt noen?

Du hevder at prester ikke kan være homofile fordi det er synd. Da har du dømt dem for synd.

Du kan anklage dem for det, men det er ikke en rettskraftig dom før gud avsier den, og frem til da kan de være prester. Har du forresten spurt gud hva han synes om homofile? Jeg synes denne kjærlige og elskende guden som så mange kristne snakker om er fryktelig lite tolerant.

 

Igjen, Jesus dø på korset for våre synder, fordi vi ikke klarte å være syndefri. Men det er forskjell på å synde og angre og be om tilgivelse for våre synder, eller leve i synd og ikke angre og ikke be om tilgivelse. Gud tilgir nemlig gjennom Jesus, men hvordan kan en få tilgivelse viss en ikke ber om det?

Så alle blir frelst bare de tror, og ber om tilgivelse?

 

Og uansett... Om gud er allmektig så hvorfor har han skapt homofile da?

Han har ikke skapt homofile, homofili er i likhet med alle synder et resultat av syndefallet.

Gud har skapt ALT. Han er allmektig. Syndefallet var noe han i form av sin allmektighet forutså og godtok. Han forutså at judas skulle selge jesus, og da burde syndefallet være like lett å forutse.

Til å være en allmektig omnipresent skaper av alt, tiden og universet, så synes jeg det er veldig mye som foregikk som han ikke fikk med seg. Merkelig det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"These all died in faith, not having received the promises, but having seen them afar off were assured of them, embraced them, and confessed that they were strangers and pilgrims on the earth. For those who say such things declare plainly that they seek a homeland. And truly if they had called to mind that country from which they had come out, they would have had opportunity to return. But now they desire a better, that is, a heavenly country. Therefore God is not ashamed to be called their God, for He has prepared a city for them."

 

"Moreover your little ones and your children, who you say will be victims, who today have no knowledge of good and evil, they shall go in there; to them I will give it and they shall possess it."

 

Og hva står det her da?Kan ikke se at det har noe med saken å gjøre, annet enn at gud ikke skjemmes over over å bli kalt noens gud. Det sies at de dør "inf aith" og da er det vell alelrede poengløst? Samtidig som det står at han gir dem evnen til å skille rett og galt (moral). Det står ikke noe om frelse, hvorvidt nyfødte barn tror, eller noe som har noe med det jeg påsto.

 

Forresten så kan jeg også parrere med et par sitater:

 

"Newborn childs are by definition atheists, as they know nothing about any god, and thus have no belif."

 

"Nyfødte barn er ateister."

 

"Et nyfødt barn har ingen gudstro"

Lenke til kommentar

Men viss han skulle unngått syndefallet, måtte han skapt oss som roboter, uten fri vilje, og hva var da poenget?

Hvordan kunne han forutse at Judas skulle forråde Jesus dersom Judas har fri vilje?

Hvordan kan gud være utenfor tiden (dvs se fremtiden, og fortiden) samtidig som vi har fri vilje?

 

Jeg håper du klarer å se hvilke implikasjoner fri vilje har for guds (mangel på) makt?

Lenke til kommentar

Men viss han skulle unngått syndefallet, måtte han skapt oss som roboter, uten fri vilje, og hva var da poenget?

Hvordan kunne han forutse at Judas skulle forråde Jesus dersom Judas har fri vilje?

Hvordan kan gud være utenfor tiden (dvs se fremtiden, og fortiden) samtidig som vi har fri vilje?

 

Jeg håper du klarer å se hvilke implikasjoner fri vilje har for guds (mangel på) makt?

Jeg håper du er klar over at du aldri vil få noen beviser for Guds eksistens noensinne, av verken noen her eller andre plasser.

 

Noen ting vil vi mennesker aldri forstå, nettopp fordi vi er mennesker og ikke Gud.

 

Men la meg si det på denne måten. Du sier at ingenting i Bibelen kan bevises, men kan DU motbevise noe?

Lenke til kommentar

Jeg håper du er klar over at du aldri vil få noen beviser for Guds eksistens noensinne, av verken noen her eller andre plasser.

For 400 år siden sa en av datidens største vitenskapsmenn at vi aldri kom til å få vite hva en stjerne er laget av. I dag vet vi det.

Så du kan spare deg for å postulere hva vi kommer til å vite noe om. For det vet du ikke en dritt om :) Om gud eksisterer, så kan han bevises. Guds eksistens er et vitenskapelig problem, og det kan bevises. Har han hatt noen inngripen i vår fysiske verden, så har det etterlatt spor.

 

Noen ting vil vi mennesker aldri forstå, nettopp fordi vi er mennesker og ikke Gud.

Ja, det sier alle kristne når de blir trengt opp i et hjørne. Selv Newton påkallte gud når han ikke kunne forklare noe. Men gud er fremdeles bare "god of the gaps". Gud er intet annet enn et resultat av vår fantasi. Dette er det nok av indikasjoner for i bibelen. Han er et veldig menneskelig vesen på alle måter. Han er sjalu, herskesyk, hevgjerrig, sadistisk, og overlegen. Samtlige egenskaper ved gud er så erketypisk menneskelig, at han må være et resultat av vår fantasi. Man kan nemlig ikke forestille seg noe man ikke vet om.

 

Men la meg si det på denne måten. Du sier at ingenting i Bibelen kan bevises, men kan DU motbevise noe?

Kan motbevise no i bibelen? Det er en ganske smal sak. Det finnes ingen arkeologise eller geologiske beviser som støtter "syndefloden". Jorden ble skapt på 5 dager for 6000 år siden. Motbevist. Gud tok Job(?) opp på et fjell og viste han alle kantene på jorden. Altså jorden må da være flat i følge bibelen. Dinosaurer ble overhode ikke nevnt i bibelen, og det er ganske merkelig hvordan man bare glemmer å nevne et 4 meter høyt rovdyr som eter mennesker til desert (t-rex).

Vidre har du jo exodus og hele egypthistorien. Bløff fra ende til annen. Arkeologiske beviser indikerer at egypterne betalte alle arbeiderne sine, og at de ikke holdt slaver i det hele tatt. Arkeologiske funn indikerer også at "Kong David" bare var en høvding for en meget liten stamme av ur-kristne.

I gamme utgaver av bibelen omtales også gud som "el elohin" (den høyeste, altså finnes den noen lavere guder) og "Yhwh" eller Yahwhe som begge er deler av den gammle "cananite" mytologien. Yahwe var da krigsguden, og en del av en mengde guder. Han hadde tilogmed en kone. At han var krigsgud forklarer det ganske blodige GT. Ekskluderingen av de andre gudene og dyrkingen av "den ene gud" skjedde tilfeldigvis samtidig som de ur-kristnes land ble invadert.

 

Kunnskapen om hvordan bibelen ble til, hvorfor og når er ikke noe hokuspokus. Det er vitenskap på linje med alle andre former for arkeologi. Men kristne glemmer å sjekke dette før de begynner å lage egne teorier, i bunn og grunn er det en politisk propagandabok som er skrevet og omskrevet av personer med en klar agenda. Bibelhistorikere, lingvister og arkeologer har ingen problemer med å skille ut deler av bibelen etter forfatter, fortellermåte og dialekt, og man ser lett hvordan hver redigering henspeiler seg direkte til den politiske situasjonen til de tidlige kristne.

For eksempel så er den veldig klare ideen om en gud, tilegnet kun en av de 5 forskjellige forfattergruppene, og tidsepoke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bortsett fra at de var ur jødiske da og ikke ur kristne... Kristne kom ikke på banen før jesus myten oppsto av de jødiske skribleriene, et godt stykke etter også faktisk...

 

Men det er riktig som du sier, det meste av de store eventene som bibelen beretter om er bare tull og jug. Men isteden for å være sannhets søkende og oppriktige så vil 999 av tusen kristne heller fornekte fakta enn å være så ærlige at de godtar fakta...

 

Bare vent å se.... Det kommer nok her også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, men du er villig til å forfølge homofile for deres legning ved å nekte dem å være hele mennesker når du nekter dem sex (og hadde kirken bestemt spørs det vel om vi ikke hadde hatt steining av homofile som lørdags underholdning den dag i dag)

Gadd dessverre ikke lese hele boken du la ut her, men kan svare på dette.

Jeg har absolutt ingenting imot homofile, de kan ha sex med hvem de vil og hvor dem vil (bare ikke på min eiendom), men de lever i synd og kan derfor ikke være kristne, selv om mange tror dem er! Men det får være deres eget problem, jeg driter vel i det..

Dersom hvem som helst legger godvilje til, også de kristne; og tenker seg en Jesus-karakter. Denne Jesus tas ut fra noen av hans beste egenskaper man finner i bibelen, grenseløs kjærlighet. Når man så tenker og forestiller seg hvordan en slik Jesus så må være, altså hvordan du forestiller deg hvordan denne Jesus-karakteren opptrer med grenseløs kjærlighet. Da er det fort gjort å se mange feil i bibelen. Faktisk blir den så stappfull av feil at det blir en stor konflikt med denne Jesus-karakteren man først forestillet seg.

 

Dette i seg selv finner jeg som et bevis på at bibelen er forfattet og latt seg forme av mennesker. Man kan om man fremdeles vil ønske det, beholde en allmektig Jesus-karakter, eller la denne fare (altså valgfritt). Ja, da berører en jo spørsmålet om guden er forfatteren. Om man så fastholder ved Jesus-karakteren som man forestillet seg i begynnelsen, så blir bibelen rett og slett usmakelig slik den framtoner forskjellig ting.

 

Det er mange ganske greie undertoner i bibelen, hvor man finner ymse leveregler som er lett å la seg forføre av. F.eks. du skal ikke lyve. I utgangspunktet en ganske grei leveregel å basere livet sitt på, inntil man får behov for faktisk å lyve. Man kommer ganske langt uten å lyve. Man opparbeider seg dessuten automatisk mer tillitt hos andre mennesker man omgås. Men, før eller siden vil man jo slite litt med å følge det. Under normale omstendigheter/omgivelser tror jeg alle vil kunne se at det er riktig å holde på mengden "litt", at det faktisk går an å omstille seg i retning å lyve mindre enn man har følt at var behovet tidligere.

 

Men, det er også en del leveregler hvor jeg tror mange vil synes bibelen går drøyt til verks.

Ok, man kan klare seg med en livspartner, elske og behandle han/henne så fint man makter. Og man kan også føle seg fornøyd med det man har. Men, det er likevel unaturlig å ikke tiltrekkes av andre vakre mennesker (utenpå og innvendig). Det blir gjerne litt kleint å skulle sammenlikne seg med andre dyr da naturen er så mangfoldig. Men, mange hanndyr har gjerne en gjeng med hunnkjønn rundt seg, og vil bruke mye energi og krefter på å forsvare sine parringsrettigheter. Jeg tror forfatterne har studert dyr og mennesker rundt seg, og så kommet fram til at mennesket som har et såpass høyt intellekt vil kunne klare å holde seg til en partner, klare å forbli fornøyd med en partner. Vi har naturlige seksualdrifter, og å holde seg til en partner blir fra et vitenskapelig ståsted så og si "umulig" å forholde seg til. Noe skilsmissestatistikken kanskje underbygger vitenskapen på.

 

Bibelen kommer med nok et viktig poeng, og det er at det er Jesus som er satt til å

være dommeren. Når man innledningsvis har fått med seg at Jesus-karakteren har en grenseløs kjærlighet å gi, uansett hvor ille man som menneske måtte ha trådt ting til, så blir det også naturlig å åpne for at han tilgir alt og alle uansett ståsted (om det er homofili med mere). Det blir videre naturlig å luke vekk guden i bibelen og erstatte ham med en Jesus som har grenseløs kjærlighet. Her feiler kristne alvorlig! De vil ikke gi slipp på guden sin, for å slippe til den Jesus-karakteren som kommer i egenskap av grenseløs kjærlighet! Kristne er virkelig ute å kjører i blinde. Siden kristne forfekter en kristendom som er sånn og sånn, fordi bibelen forteller at det er "SÅNN det skal være", så blir det å være kristen straks en mindre attraktiv ting å hige etter å skulle bli. Det blir mer attraktivt å tenke på en Jesus som gir grenseløs kjærlighet.

 

Mer trenger jeg ikke å utdype dette, da jeg tror poenget allerede er kommet fram.

Endret av G
Lenke til kommentar

Poenget er at gud skaper ingen i synd.

Gud tilgir, gud tilgir all synd hvis du ber om tilgivelse, men du må aldri gjøre det igjen(ikke missforstå, gud tilgir deg hvis du gjør det igjen, men hvis du har intensjoner til å gjøre det igjen blir du ikke tilgitt.).

Gud tilgir, men TILLATER IKKE Derfor kan ingen som bedriver homofili være kristen. Homofili er en handling, ikke en legning. Det at homofili er noe man "er", er en satans måte å forføre de som tror de er homofile.

 

Søskenbarnet mitt har en homofil venn som sier han er blitt tilgitt at gud, dette er galt, fordi han fortsatt bedriver homofili altså så må hans homofili vært tillat av gud, men det er umulig! (Gud hater synd, men elsker synderen)

 

Hvis denne person bekjenner at homofili er synd og blir kristen, så er jeg sikker på at han ikke vil bli plaget av satans homofile tanker mer.

 

Sånn har jeg forstått det.

 

http://kristenbloggen.net/?p=884

denne mannen har forstått det ganske likt som meg.

 

Nytt tema:

Mange av dere har sikkert hørt om Emanuel Minos, for ett par tiår siden kom en gammel dame og frambringte ett syn hun hadde fått til emanuel, han forteller om det i denne prekenen.

 

 

 

 

Her kan dere lese det hun så:

 

 

http://www.egil.bjel...n%20profeti.htm

 

En gammel dame fra Valdres på 90 år fikk en profeti (et syn) fra Gud i 1968.

Emmanuel Minos holdt møter der hun bodde. Han traff henne og fikk høre hva hun hadde opplevd. Han skrev det ned, men syntes det hørtes så uforstående ut at han la det i en skuff. Men nå, etter nesten 30 år, så han på det, og da forsto han at han måtte dele det med andre.

Dette er skrevet av fra en kassett som var tatt opp fra et møte på Sunnmøre i 1995. Damen fra Valdres var en våken og sannferdig kristen som hadde et godt skussmål av alle som kjente henne:

”Jeg fikk se verden som en slags globus. Jeg så Europa – land etter land. Jeg så Skandinavia. Jeg så Norge. Jeg så visse scener som ville finne sted like før Jesus kommer igjen, like før den siste ulykken bryter løs over menneskeslekten, en ulykke som vi aldri før har opplevd maken til. Hun nevnte fire bolker.”

1.Like før Jesus kom og alvoret brøt løs, var det en avspenning som vi aldri før har hatt. Det var fred, og freden kom til å vare en tid. I denne fredsperioden var det nedrustning i mange land, også Norge, og vi var ikke forberedt denne gangen heller når det kom. Den tredje verdenskrigen kom til å starte på en måte som ingen hadde ventet, - og ifra helt uventet hold.

2.Det kommer til å oppstå en lunken holdning uten sidestykke blant kristenfolket. Et frafall fra sann og levende kristendom blant de kristne. Kristne kommer ikke til å være åpne for ransakende forkynnelse like før Jesus kommer igjen. De vil ikke som før i tiden høre om synd og nåde, lov og evangelium, bot og bedring. Isteden kommer det et surrogat:

LYKKEKRISTENDOM

Det gjelder å bli vellykket. Det gjelder fremgang. Det gjelder materielle goder, ting som Gud aldri har lovet oss på denne måten. Kirker, bedehus og frikirkelokaler ble mer og mer tomme. I stedet for den forkynnelse som vi har vært vant til gjennom generasjoner – som å ta sitt kors opp og følge Jesus – var det underholdning, kunst og kultur som overtok kirker, bedehus og lokaler der hvor det skulle være vekkelse, nød og botsmøte. Dette kommer til å skje i sterk grad like før Jesus kommer igjen og ulykker bryter løs over oss, og folk kommer til å sove i sin ånd.

3. Det blir en moraloppløsning som Norge aldri før har opplevd maken til. Folk vil leve som gifte uten å være gift. Urenskap før ekteskapet og utroskap i ekteskapet kommer til å bli det naturlige, og en kommer til å unnskylde det på alle hold. Det kommer til og med til å snike seg inn i kristne kretser, og vi duller for det – også synder mot naturen. Like før Jesus kommer igjen, kommer det til å bli saker på TV som vi aldri tidligere har opplevd. TV kommer til å bli full av vold, en vold så grusom at det kommer til å lære folk å myrde og ødelegge hverandre, og det blir utrygt å gå i gatene våre.

Folk kommer til å ta etter. Det blir ikke ett tilbud på TV, det blir fullt av tilbud. (Hun så dette med flere kanaler allerede i 1968.) Det kommer til å bli akkurat slik som vi har det på radioen, der vi kan ta inn den ene stasjonen etter den andre, og den kommer til å fylles med vold. Folk kommer til å ha det som underholdning – de verste scener av mord og ødeleggelser av hverandre, og det kommer til å spre seg i samfunnet. På TV kommer det også til å bli samlivsscener. De mest intime ting som foregår i et ekteskap kommer til å bli vist på skjermen.

(Dette var i 1968, og jeg protesterte med at vi hadde paragrafer som forbyr den slags, Emmanuel Minos).

Da sa den gamle damen: Det kommer til å skje, og du får se det. Alle ting vi har hatt før, kommer til å brytes ned, og det blir vist det mest usømmelige for våre øyne.

4. Folk fra fattige land kommer til å strømme til Europa. De kommer også til Skandinavia og Norge. Det blir såpass mange av dem at folk kommer til å mislike dem og være harde mot dem. De vil bli behandlet slik som jødene før krigen. Da er målet for våre synder nådd. (Jeg protesterte på det med innvandring. Jeg forstod det ikke da. Emmanuel Minos)

Da strømmet tårene ned på den gamle damen, og sa: Jeg får ikke se det, men du får se det. Da plutselig kommer Jesus igjen, og den tredje verdenskrig bryter løs. Det blir en kort krig. Alt av krig som jeg har opplevd før er bare en lek i forhold til denne, og den kommer til å avslutte med en atombombe.

Luften kommer til å bli så forurenset at en ikke kan puste i den. Det kommer over flere kontinenter:

Amerika, Japan, Australia, - de rike landene. Vannet kommer til å bli ødelagt. Vi kan ikke dyrke mer på jorden. Resultatet blir at bare en levning igjen. Og levningen i de rike landene kommer til å rømme til de fattige land, men de blir like harde mot oss som vi var mot dem når tiden er inne. Jeg er så glad for at jeg fikk se dette. Men når tiden nærmer seg, må du ta mot til deg og si dette. Jeg har fått dette fra Gud. Ingenting av dette strider mot bibelens ord. Se Johannes Åpenbaring kapittel 6 og utover. Men den som har fått sin synd tilgitt og har Jesus til Frelser og Herre er trygg.

 

 

 

Endret av medlem-230551
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...