Gå til innhold

Til dere kristne


Anbefalte innlegg

Denne tråden er først og fremst ment for kristne som diskuterer med kristne om temaer innen kristendom. Så hvis dere ikke er kristne, så ber jeg om at dere diskuterer om andre ting et annet sted en denne tråden. :)

 

Det er mange uenigheter innenfor kristendom. Så denne tråden skal bli den store kristen vs kristen tråden. :)

 

Først tenkte jeg vi kunne ta opp temaet kvinnelig eldste.

Så: dåp vs barnedåp

Så: skal homofili være akseptert som en legning eller synd.

 

Noen ønsker om saker vi skal ta opp Send meg pm ;)

 

I tillegg er dette en tråd hvor kristne kan møtes og snakke om andre ting innenfor kristendom.

 

Med vennlig hilsen Tombomkom :)

[email protected]

 

PS: Hadde blitt glad om denne ble sticky.

Endret av medlem-230551
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag kom JV på døren. Jippi :green:

 

Samtalen var kort. Tema var påsken, og hvordan folk har glemt temaet for den kommende høytiden til de kristne.

 

Er JV å regne for å høre inn under de kristne rekker, med alle deres finurlige bokstavtrohet?

 

Hva med den store stygge utstøtelsen deres egne medlemmer opplever nå og da, dersom de ikke ønsker å vie livet sitt til JV religion, for jeg synes det er en forkastelig praksis?

 

OK til tema:

Kvinnelig eldste. Her vil jeg si at kvinner må slutte å være underdanig menn (submissiv). Tidlige kristne gruppering under betegnelsen gnostiske kristne lot kvinner lede møter.

 

Tidlig kristne under betegnelsen ortodokse kristne er ikke bedre enn muslimer. Kvinnen skal underkaste seg mannen i alt og ingenting. Forkastelig sier jeg! Og det er DETTE dagens kristne baserer sin religion på, altså den ortodokse kristne retningen.

 

Dåp vs. barnedåp.

Jeg synes dåp er en mer voksen ting. Men, det bør være en lyst den enkelte har inni seg, og man skal ikke forsøke å påvirke folk til å døpe seg. La dem finne ut av dette selv. Det er forkastelig å påvirke barnesinnet for mye i relgionen. Foreldrene bør heller la barna få vokse opp uten for mye preging i religion. Om foreldrene er f.eks. kristne så vil barna automatisk få en liten fot innen tema uansett, og la dem få bestemme seg som voksne.

 

Homofili

Jeg tror de gamle kulturer tok feil. Aksepter homofili for den legningen den er.

 

Til kristenfolket:

Ikke pirk for mye i det seksuelle temaene. Jeg synes det er et blindspor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Angående kvinnelige eldste, føler jeg at kvinnelige ledere har ført mye tull inn i kirka.

Og revolusjonen med kvinnelige prester har også åpnet døra for endringer på en annen måte - dvs at andre som vil ha endringer sier at de også vil ha gjennom sine krav, "siden kvinnene fikk lov til å være prester".

 

Før var det "prestinner" kun i hedenske templer, der de blant annet virket som prostituerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående kvinnelige eldste, føler jeg at kvinnelige ledere har ført mye tull inn i kirka.

Og revolusjonen med kvinnelige prester har også åpnet døra for endringer på en annen måte - dvs at andre som vil ha endringer sier at de også vil ha gjennom sine krav, "siden kvinnene fikk lov til å være prester".

Er det virkelig så enkelt bland de kristne? De trenger ikke å legge gode argumenter i argumentasjonen engang, bare peke på hva andre har og ikke har? Da er det litt grundt rundt om i kristenheta skjønner jeg...

 

Før var det "prestinner" kun i hedenske templer, der de blant annet virket som prostituerte.

De damene var antagelig like mye prostituerte som at alle prestene i den kristne kirken er pedofile barne skjendere... OG voldtekkts menn...

Hvor lærer du alt dette hen Frankline? Er det av pastoren eller presten din du lærer å ha en ringakt for alt som smaker av anderledeshet? Er det virkelig helt utenkelig for deg at andre utenfor kristnedom kan være OK mennesker med en god moral og en god etikk?

For her bedriver du en ned RAKKING på alt annet enn ditt eget snevre livssyn... I din verden er ALT som ikke inneholder jesus en synd, der hor, løgn, utroskap også videre ikke bare var fremtredende men noe de drev med og elsket, akkurat som bibelen påstår at alle som ikke godtar påstandene om YAHWE er av natur liksom... Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt at det ville blitt fred i verden bare alle trodde pån jesus, men det er jo soleklart at en slik verdens fred aldri kan oppnåes med kristne som deg Frankline, for dere har ALT for mange fordommer og idiotiske doktriner dere tror på til at det ville skje. Skjerp deg er du snill, for nå snakker du som om det kun er du og sekten din som er gode nok for verden. Greit at du er opplært til å tro det, men det eer faktisk lov til å både sjekke om det faktisk er tilfelle OG tenke litt på egenhånd...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liberalteologi har vært DNK sitt største feilgrep.

Det begynte med kvinnelig eldste og har etter det også kommet til at homofili er rett, men tilbake til tema.

 

1 timoteusbrev:

På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær, 10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig. 11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt. 12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille. 13 For Adam ble skapt først og så Eva. 14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet. 15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.

 

 

Nå har vi fakta, så over til noe som kan virke opplysende.

 

Paulus brev til efeserne 5,22:

21 Vær hverandre underordnet i ærefrykt for Kristus! 22 Dere kvinner, underordne dere ektemennene deres som under Herren selv. 23 For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sin kropp. 24 Som kirken underordner seg Kristus, skal kvinnene underordne seg sine menn i alt.

25 Dere menn, elsk konene deres, slik Kristus elsket kirken og ga seg selv for den, 26 for å gjøre den hellig og rense den med badet i vann, i kraft av et ord. 27 Slik ville han selv føre kirken fram for seg i herlighet, uten den minste flekk eller rynke. Hellig og uten feil skulle den være. 28 På samme måte skal altså mennene elske sine koner som sin egen kropp. Den som elsker sin kone, elsker seg selv. 29 Ingen har noen gang hatet sin egen kropp. Nei, man gir kroppen næring og pleier den på samme måte som Kristus gjør med kirken. 30 For vi er lemmer på hans kropp. 31 Derfor skal mannen forlate far og mor og holde fast ved sin kvinne, og de to skal være én kropp. 32 Dette er et stort mysterium; jeg tenker på Kristus og kirken. 33 Men det gjelder også hver enkelt av dere: Hver mann skal elske sin kone som seg selv, og hun skal ha respekt for sin mann.

'

 

Nå skal jeg vise dere hvordan ekteskapet fungerer.

 

Kvinnen skal underordne seg mannen slik som menigheten underordner seg kristus.

Mannen skal elske kvinnen lik som gud elsket menigheten.

Det at mannen skal elske kvinnen slik som gud elsket menigheten er det de fleste liberalteologer overser når de traler for overdreven likestilling. Det er en vanskeligere oppgave for mannen enn det er for kvinnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå skal jeg vise dere hvordan ekteskapet fungerer. Kvinnen skal underordne seg mannen slik som menigheten underordner seg kristus. Mannen skal elske kvinnen lik som gud elsket menigheten. Det at mannen skal elske kvinnen slik som gud elsket menigheten er det de fleste liberalteologer overser når de traler for overdreven likestilling. Det er en vanskeligere oppgave for mannen enn det er for kvinnen.

 

Har mye mer tro på at man skal være snill og grei jeg mot kvinnen din... Enn å forlange at hun skal holde kjeft og underordne seg på noen måte. Kunne aldri i verden tenkt meg å vært gift med et hodeløst nek av en kvinne, samme hvor pen og flott og underdannig hun var... Jeg vil ha en kvinne som vet hva hun vil, som har karakter og som skjønner at ingen er noe mer verdt enn andre selv om noen ignorante mannegriser skrev dette i en gammel bok. Akkurat som i afganistan, der loven i landet sier at en kvinne ikke på noe grunnlag kan nekte sin mann å ha samleie med henne... (Tenk å være så stygg og uappetittelig at du må lovpålegge kona di å ha sex med deg... Makan...) En form for statelig pålagt voldtekt med andre ord...

 

Du vet faktisk ikke hvordan et ekteskap fungerer om det hoppet opp og bet deg i ræva min gode mann... Og hvordan du i din frekkhet kan pålegge folk som ikke tror på denne påstands guden å følge påstandene hans er vel kun fordi du tror du er hevet over folk pga din tro...? Har du et bedre forslag selv hvorfor du tror rådene til disse jernalder mennene som skrev bibelen er bedre enn faktisk likestilling av noe som fra naturens side er likestilt? Problemet til disse skribentene var antagelig at de følte kvinner tok rotta på dem og de ønsket seg derfor et fortrinn.. Vel, da har jeg et bedre forslag, jobb med deg selv til du er likestilt kvinnen din, for det er der det ligger, ikke at kvinner ikke er likestilt....

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Beklager at jeg svarte i denne tråden, men jeg fikk faktisk ikke med meg hovedinnlegget mye pga siteringene øverst på hovedsiden, de linkene det går an å klikke på for å se innlegget til siste skribent...

 

Så det var altså ikke tilsiktet, for å si det slik... :)

Lenke til kommentar
Kvinnelig eldste. Her vil jeg si at kvinner må slutte å være underdanig menn (submissiv). Tidlige kristne gruppering under betegnelsen gnostiske kristne lot kvinner lede møter.

 

Tidlig kristne under betegnelsen ortodokse kristne er ikke bedre enn muslimer. Kvinnen skal underkaste seg mannen i alt og ingenting. Forkastelig sier jeg! Og det er DETTE dagens kristne baserer sin religion på, altså den ortodokse kristne retningen.

Fikk lyst til å utdype noe. Lå og tenkte litt på det etter forrige innlegg faktisk.

 

Hvorfor i huleste uttrykket "Eldste kvinne", som om hun er noe bedre enn den unge kvinnen. Makan!

 

Så til De gnostiske kristne:

Her var ikke kvinnen nødvendigvis noen prestinne. Hvorfor presteskap!? En slik dominanstrang er også forkastelig i grunnen. Ja, greit at man har noen som kan lede litt, men det skal være for å hjelpe. Men, så slipp nå opp på jerngrepet og la være å bli en "diktator prest/prestinne" !

 

Gnostikerne praktiserte å kaste lodd om hvem som skulle lede forsamlingen.

 

Hvorfor skal ikke en ny i flokken ha like mye å si om ting som den gamle gnurebukken av en eventuellt prest i det ortodokse systemet?

 

Når Gnostikerne kastet lodd så ble kanskje det nyeste medlemmet trukket sånn en gang i blant til å lede. Hva er galt med det? Hun/han vil jo normalt ikke kunne påvirke mer enn at man lytter til hva vedkommende sier, og på den måten vil man kunne oppnå å få nye refleksjoner over forskjellige tema.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liberalteologi har vært DNK sitt største feilgrep.

Det begynte med kvinnelig eldste og har etter det også kommet til at homofili er rett, men tilbake til tema.

 

1 timoteusbrev:

På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær, 10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig. 11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt. 12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille. 13 For Adam ble skapt først og så Eva. 14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet. 15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.

 

 

Nå har vi fakta, så over til noe som kan virke opplysende.

 

Paulus brev til efeserne 5,22:

21 Vær hverandre underordnet i ærefrykt for Kristus! 22 Dere kvinner, underordne dere ektemennene deres som under Herren selv. 23 For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sin kropp. 24 Som kirken underordner seg Kristus, skal kvinnene underordne seg sine menn i alt.

25 Dere menn, elsk konene deres, slik Kristus elsket kirken og ga seg selv for den, 26 for å gjøre den hellig og rense den med badet i vann, i kraft av et ord. 27 Slik ville han selv føre kirken fram for seg i herlighet, uten den minste flekk eller rynke. Hellig og uten feil skulle den være. 28 På samme måte skal altså mennene elske sine koner som sin egen kropp. Den som elsker sin kone, elsker seg selv. 29 Ingen har noen gang hatet sin egen kropp. Nei, man gir kroppen næring og pleier den på samme måte som Kristus gjør med kirken. 30 For vi er lemmer på hans kropp. 31 Derfor skal mannen forlate far og mor og holde fast ved sin kvinne, og de to skal være én kropp. 32 Dette er et stort mysterium; jeg tenker på Kristus og kirken. 33 Men det gjelder også hver enkelt av dere: Hver mann skal elske sin kone som seg selv, og hun skal ha respekt for sin mann.

'

 

Nå skal jeg vise dere hvordan ekteskapet fungerer.

 

Kvinnen skal underordne seg mannen slik som menigheten underordner seg kristus.

Mannen skal elske kvinnen lik som gud elsket menigheten.

Det at mannen skal elske kvinnen slik som gud elsket menigheten er det de fleste liberalteologer overser når de traler for overdreven likestilling. Det er en vanskeligere oppgave for mannen enn det er for kvinnen.

 

 

Nå har det seg slik at dette ble skrevet til en menighet hvor kvinnene hadde gjort mye opprør eller noe lignende. Dvs. at dette ikke ble skrevet for å gjelde "alle", men nettopp den menigheten, som har blitt feiltolket av mange... Jeg mener det er vanskelig å si hvordan man skal likestille menn og kvinner, for jeg mener at kvinner selv i stor grad ødelegger selvrespekten for seg selv slik det har blitt.. Kvinner i undertøyet i alle reklamer som finnes, ikke at jeg har noe i mot det men...

 

Når det gjelder homofili er jeg sannelig ikke sikker, det er jo ikke akkurat noen "sykdom" som kan "fikses".. Likevel synes jeg bare det blir feil, men jeg vet ikke hvordan man skal forholde seg til dette..

Endret av jensapro
Lenke til kommentar
Kvinnelig eldste. Her vil jeg si at kvinner må slutte å være underdanig menn (submissiv). Tidlige kristne gruppering under betegnelsen gnostiske kristne lot kvinner lede møter.

 

Tidlig kristne under betegnelsen ortodokse kristne er ikke bedre enn muslimer. Kvinnen skal underkaste seg mannen i alt og ingenting. Forkastelig sier jeg! Og det er DETTE dagens kristne baserer sin religion på, altså den ortodokse kristne retningen.

Fikk lyst til å utdype noe. Lå og tenkte litt på det etter forrige innlegg faktisk.

 

Hvorfor i huleste uttrykket "Eldste kvinne", som om hun er noe bedre enn den unge kvinnen. Makan!

 

Så til De gnostiske kristne:

Her var ikke kvinnen nødvendigvis noen prestinne. Hvorfor presteskap!? En slik dominanstrang er også forkastelig i grunnen. Ja, greit at man har noen som kan lede litt, men det skal være for å hjelpe. Men, så slipp nå opp på jerngrepet og la være å bli en "diktator prest/prestinne" !

 

Gnostikerne praktiserte å kaste lodd om hvem som skulle lede forsamlingen.

 

Hvorfor skal ikke en ny i flokken ha like mye å si om ting som den gamle gnurebukken av en eventuellt prest i det ortodokse systemet?

 

Når Gnostikerne kastet lodd så ble kanskje det nyeste medlemmet trukket sånn en gang i blant til å lede. Hva er galt med det? Hun/han vil jo normalt ikke kunne påvirke mer enn at man lytter til hva vedkommende sier, og på den måten vil man kunne oppnå å få nye refleksjoner over forskjellige tema.

Eldste er bare et begrep på at du er i ledelsen.

Lenke til kommentar

Liberalteologi har vært DNK sitt største feilgrep.

Det begynte med kvinnelig eldste og har etter det også kommet til at homofili er rett, men tilbake til tema.

 

1 timoteusbrev:

På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær, 10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig. 11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt. 12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille. 13 For Adam ble skapt først og så Eva. 14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet. 15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.

 

 

Nå har vi fakta, så over til noe som kan virke opplysende .. (( -- snip -- ));

Bokstavtro du, med andre ord.

 

Jeg blir rett og slett provosert over slike mennesker som har skrevet slik sludder i det nye testamentet. Men jeg leser nå jensapro sin tolkning:

Nå har det seg slik at dette ble skrevet til en menighet hvor kvinnene hadde gjort mye opprør eller noe lignende. Dvs. at dette ikke ble skrevet for å gjelde "alle", men nettopp den menigheten, som har blitt feiltolket av mange...
Endret av G
Lenke til kommentar

Når det gjelder homofili er jeg sannelig ikke sikker, det er jo ikke akkurat noen "sykdom" som kan "fikses".. Likevel synes jeg bare det blir feil, men jeg vet ikke hvordan man skal forholde seg til dette..

ikke for å spore av tema(kvinnelig eldste), men jeg har ett bra svar på den.

 

Jeg mener at gud skaper ingen i synd. Homofili er en vederstyggelighet for gud. Men sånn jeg ser det så er homofili en synd likesom hor er synd og drap er synd og løgn er synd. Når du ljuger så er det satan som frister deg, når du stjeler, dreper og er/bedriver homofili også.

 

Derfor mener jeg at vi ikke kan akseptere homofile i kirken, men vi skal tilgi det.

Den store forskjellen er at vi kan ikke tillate homofile, men tilgi dem.

Tilgivelse har en forutsetning og det er at man angrer og stopper. Du/dere skjønner her om dagen så snakket jeg med en som kjente en homofil som mente at han hadde fått tilgivelse fra gud, men han fortsatte å være/bedrive homofili. For at han kunne blitt tilgitt måtte i så-fall gud tillate at han synder, OG DET GJØR IKKE GUD. Tilgi<>Tillate to forskjellige ting.

 

Homofilt ekteskap er en direkte og vederstyggelig spottelse av skapelsen.

 

Mange sier kanskje: "men det er ikke dems feil at dem er sånn"

Da kan dem si om en morder: "men det er ikke hans feil at han dreper"

Jo likesom alle andre satans fristelser så blir de brutt av gud hvis du blir frelst og ber om det.

 

MVH: tombomkom

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående G's uttalelser om min forståelse av bibelen.

Jeg tror alt som står i bibelen er guds vilje at skal stå der.

Jeg tror de som skrev bibelens tekster var inspirert av ånden.

Jeg tror at ingenting er ulikt i bibelenn enn det var for 1700 år siden, for jeg tror gud har passet på at bibelen ikke blir lagt noe til eller fra.

Endret av medlem-230551
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ang. opprøret du ville ha svar på...

Dette er først noe jeg har hørt på et eller annet kristent møte tror jeg.. Religionslæreren vår fortalte også litt om dette for noen uker siden. Det handler egentlig om at sannsynligvis var det noen kvinner i denne menigheten som hadde gjort et eller annet opprør (jeg vet ikke hva eller hvorfor), men de hadde forstyrret møtene/gudstjenestene der (er ikke 100 % sikker), derfor skrev paulus det brevet til dem. Det ble skrevet for på en måte å "irettesette" kvinnene litt...

Jeg er sikker på at noen som etterhvert involverer seg i tråden kan mer om dette...

 

Når det gjelder det med at homofile blir fristet? Ingen har jo klart å "helbrede" dem om det er det som skal til... Om du hadde plassert en naken kvinne foran dem tror jeg rett og slett at det ikke hadde "skjedd" noe :p Hvordan skal man endre på det?

Lenke til kommentar

Kanskje hvis dere hadde snakket med andre kvinner enn iphonens "Siri" hadde dere vist at ingen kjærlighet skapes uten respekt ;)

 

Vil du ha en i ekteskapet som underordner seg deg i alt, få deg en hund.

 

 

Edit:Ingen grunn til å diskutere videre,jeg vet at jeg brøt TS regler for dette innlegget,men måtte bare få det ut :)

Endret av mobillader
Lenke til kommentar

Angående G's uttalelser om min forståelse av bibelen.

Jeg tror alt som står i bibelen er guds vilje at skal stå der.

Jeg tror de som skrev bibelens tekster var inspirert av ånden.

Jeg tror at ingenting er ulikt i bibelenn enn det var for 1700 år siden, for jeg tror gud har passet på at bibelen ikke blir lagt noe til eller fra.

Det er mange kristne som tenker i de baner.

 

Det er bra å tenke selv også. Jeg er nokså sikker i min tro på at dette med bibelen, hvor det står at man ikke skal legge til noe eller trekke fra noe er en maktfaktor designet av bibeloversetterne.

 

OK, tenk deg at du er en bibeloversetter. Har brukt mange år på å oversette fra hebraisk, gresk, eller hva dokumentet (kilden) krever av språkkunnskaper. Man blir vel litt beskyttende da tenker jeg. Spesiellt om man tror på det i tillegg. Noe jeg går ut i fra at de fleste slike oversettere gjorde/gjør.

 

Jeg tenker også at kirken ønsker en slik tekst som maktfaktor for sin dominans her i verden.

 

Dessuten, ikke glem at formanelsen står på siste side i Bibelen. Altså er det etterkommerne (av kristne), framfor forfedre (jøder) som står for teksten. Jeg mener det er en sannhet, da det står på en kristen bibel og ikke en jødisk bibel, samt at det står på siste side i Det nye testamentet.

 

For ens egen mentale helse (å forbli frisk) synes jeg det er riktig å etterprøve det som står i bibelen. Når man går kirken etter i sømmene, og finner slike uedle motiv for å forme bibelen, så er det et absolutt krav å etterprøve det som står skrevet i bibelen.

 

Jeg vet det blir litt ullent å bruke begrepet hjernevaske. Men, om det mer eller mindre minner om hjernevaskelse, så er det et ganske ok begrep. Ordet hjernevaske slår hardt, og jeg tror det kan såre mange å bruke det. Men, jeg vil ha ordet nevnt her sammen med religiøs tro.

 

Det vil alltid være fare for å bli hjernevasket. Ikke glem det!

 

La seg påvirke er mye mildere, men har ikke den samme "Våkne opp"-faktoren!

 

Også å nevne mental helse oppi dette, blir å tråkke delvis i salaten.

Men, det påvirker det mentale. Man blir også nokså låst/bundet til budskapet i bibelen, slik det presenteres, uten å la egne tanker om budskapet få spillerom til å snu og vende på de forskjellige ting.

 

Det sunneste man kan gjøre er å etterprøve litt der man kan, slik at man ikke går i flere feller. Da må man snu og vende på en del steiner i prosessen. Tankefengsel er et veldig bra ord for hva man risikerer ved å tro på en slik religion som f.eks. kristendom.

 

Etter å ha sagt dette, så er ikke alt man finner i bibelen søppel. Kjærlighet er vel det beste bidraget Jesus kom med, så det!

Endret av G
Lenke til kommentar

Har ikke lest bibelen selv, men vår kateket har nok gjort det opptil flere ganger, jeg har han som min hovedkilde.

 

ANG. homofile

Jeg mener at homofile har like stor rett til kristendommen og jorden som alle andre. Noen sier at de er fristet av satan, men ifølge min kateket er det eneste som står om satan i bibelen er at han styrer i helvete. Og hvis dere fortsatt mener at de er syndfulle, så sier jeg til dere: "Den som er uten synd kan kaste den første steinen!" eller noe i den moll. Husk at det kun er en mann som var syndfri, og det var Jesus, og han døde for våre synder. "For så høyt elsket Gud verden, at han ga sin sønn den enebårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv."

 

ANG. kvinnelige prester

Jeg mener at kvinner har like stor rett til å bli prester som alle andre. Hvorfor skal de være noe dårligere enn oss menn?

Lenke til kommentar

Har ikke lest bibelen selv, men vår kateket har nok gjort det opptil flere ganger, jeg har han som min hovedkilde.

Du burde nok lese dritt... ehh,beklager, det skulle være bibelen selv ogselv gjøre deg opp en mening om demn, HELST uten jesus briller på. (IE: briller om gjør at du konsekvent leser det som står der i favør av en gud...) Les hele bibelen er du snil og kke bar deler av den...

 

 

ANG. homofile

Jeg mener at homofile har like stor rett til kristendommen og jorden som alle andre. Noen sier at de er fristet av satan, men ifølge min kateket er det eneste som står om satan i bibelen er at han styrer i helvete. Og hvis dere fortsatt mener at de er syndfulle, så sier jeg til dere: "Den som er uten synd kan kaste den første steinen!" eller noe i den moll. Husk at det kun er en mann som var syndfri, og det var Jesus, og han døde for våre synder. "For så høyt elsket Gud verden, at han ga sin sønn den enebårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv."

Så bra!!! Homnofile er tilgitt altså, så bra... Resten av påstandene fr stå på dine gen kappe... vi vet i dag at fælt lite av det som står om jesus er til å stole på. om du vet det samme vet jeg ikke, men jeg oppfordrer deg til å lese litt om det,,, -For ingen skulle legge for stor lit til det som er skrevet om jesus når det er skrevt uten bevis for at det skjedde,,,,

 

ANG. kvinnelige prester

Jeg mener at kvinner har like stor rett til å bli prester som alle andre. Hvorfor skal de være noe dårligere enn oss menn?

Nei si det.... Dettte er ting jeg har undret over i et helt liv... For når jeg gikk på skolen fikk vi dette spørsmålet stadig vekk... Og formaninger om at kvinner ikke sto noe tilabake for oss menn... What a load og bullshit..... Relaly!!!!!

 

 

For kvinner står faktisk tilbake for oss menn styrkemessig, det er det ingen tvil om! Jeg kan slå enhver kvinne jeg noen sinne har møtt i ren styrke og har faktisk gjort det også....

 

Og so what!!!! Nei nettopp, hva så? Joda, de kvinnene jeg har møtt har stått langt unna den styrken jeg selv har oppvist (noe som bare skulle mangle da jeg veier hunde og tyve kilo så og si rene muskler fordelt over hundre og nitti centimeter....), men de har femdelses gjort jobben, har de ikke? Joda, det har de og til overmål faktisk, de fleste til og md langt bedreenn de mennene de skulle erstattete også, så hva er egentlig problemet? Jo nettopp, de er jenter såklart....

 

Noen av de streigeste jentene jeg har møtt har vært nettopp jenter som har kjempet seg frem i typiske "gutteyrker".... Og hvor har de kjent motsteanden størst? Jo, nettopp i såkalte "kristne" med mennesker.... Joda, selv i dag, i 2012 å så har du kristne som følger bibelen... og bibelens ord om a kvinner er nedverdiget mannens... helt utrolig når man ser hva kvinnen klarere i dag,.... Da faller man KU tilbake til overtro når man tillegger kvinner dårlige egenskaper,,,, Og hvem vil vel det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...