Gå til innhold

spøker det?


Anbefalte innlegg

dette er kansje satt på feil plass men.

 

 

jeg bor på inderøy å der er det et stort gamelt hus som heter Pentan å en gård,

vi har skole rett attme og musikkrom i et stabur med studio. veldig mange har opplevd ubehagelie ting der.

parfymelukt og noen har sett ei dame. Her om kvelden da satt jeg i musikkromet eller jeg gikk dit til stabburet, og ver gang jeg er der får jeg den ubegagelie følelsen av at jeg ikke skal vere der og at jeg ikke er alene.. jeg hørte banke lyder men nokk til å få meg redd, så jeg gikk etter 5 min.

åpnet døra i gangen der gikk i trappa, så snudde jeg med og teppe som lå på gulvet ble trekt ned under sprinklene i trappa på 3 - 4 sekunder...

Jeg sto ikke på det teppe det bare var som om noen dro det ned. Og så ble jeg svimmel og redd å alt føltes instenkt.

jeg vet Ole ricther og ebba astrup skal gå igjen der...

Noen som har opplevd lignende? eller har erfaring med hva jeg KAN gøre for å finne ut av det på egen hånd?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er kansje satt på feil plass men.

 

jeg bor på inderøy å der er det et stort gamelt hus som heter Pentan å en gård,

vi har skole rett attme og musikkrom i et stabur med studio. veldig mange har opplevd ubehagelie ting der.

parfymelukt og noen har sett ei dame.

 

Oy.... Da må du bo ganske langt unna vår sivilisasjon. Jeg mener i og med at kvinner og deres parfyme oppleves skremmende... Da vil jeg bare få si at de er ikke farlige, disse kvinnene... De kan være svært krevende, men de er ikke farlige. I alle fall ikke de fleste. =)

 

Her om kvelden da satt jeg i musikkromet eller jeg gikk dit til stabburet, og ver gang jeg er der får jeg den ubegagelie følelsen av at jeg ikke skal vere der og at jeg ikke er alene..

Det er fordi du tror på spøkelser... Når du gjør dette, samtidig som du sitter alene, så vil alle lyder og slikt tolkes (forståes) som lyder laget av spøkelser. ....Dersom jeg hadde vært der for eksempel, så ville jeg ikke lagt merke til noe spøkelse.. Om ingen hadde sagt det var spøkelser der, eller du ikke visste hva det var for noe, så ville det heller ikke ha spøkt der... =)

 

 

jeg hørte banke lyder men nokk til å få meg redd, så jeg gikk etter 5 min.

Så kan du spørre deg selv om disse tingene:

1. Du hørte bankelyder. Ergo må det ha vært noe fysisk som banket i noe annet fysisk slik at dette lagde lyden.

2. Spøkelser er ikke fysiske.

 

Så kan du jo reflektere litt over det... Hvordan kan et spøkelse som ikke er fysisk banke i ting som er fysiske og på den måten lage en bankelyd? Jeg kan jo banke i dette bordet jeg sitter ved. Er man gjennomsiktig og ikke har noen fysisk masse/volum/tetthet, så vil jo det være umulig...

 

For å høre at noen går i gulvet, og høre knirkelyder, så gjelder samme tingen. Det som lager lyden må være så tungt at det kan lage lydene...

 

åpnet døra i gangen der gikk i trappa, så snudde jeg med og teppe som lå på gulvet ble trekt ned under sprinklene i trappa på 3 - 4 sekunder...

Hva så? Her tenker du naturlig nok at det må ha vært et spøkelse, eller ånd eller hva det nå enn måtte være, mens virkeligheten er at disse kun befinner seg inni hodet ditt som forestillinger. Du vil derfor ha vansker med å se den egentlige sammenhengen.

 

Jeg sto ikke på det teppe det bare var som om noen dro det ned. Og så ble jeg svimmel og redd å alt føltes instenkt.

Det er hjernen din som lurer deg trill rundt. Du har en forestilling om spøkelser, og disse gjennomsyrer din forståelse når du er der, og du klarer ikke se de naturlige årsaks-sammenhengene. Når du er redd og svimmel, så har du heller ikke et klart hode, dvs. du tenker ikke like klart som ellers... Hjernen vil selvsagt finne mønstre og sammenhenger der det ikke er noen mønstre og sammenhenger. Og det er veldig avhengig av hva du tror på og har av forestillinger fra før...

 

jeg vet Ole ricther og ebba astrup skal gå igjen der...

Det vet du ikke... Det er noe du tror.

 

Men la oss si at det er slikt som skjer med alle... Alle begynner et nytt liv som spøkelser etter døden.. Da ville jo disse gått rundt i gatene på dagtid også? De ville vært rundt oss hele tiden, uten at vi la merke til det?

 

Men problemer kommer på rekke og rad: Hvordan kan de tenke når de ikke har noen fysisk hjerne? Eller trenger vi den ikke for å tenke? Det er mange andre spørsmål også, men jeg tipper at troen din har bleknet litt nå....

 

Saken er den at Ole Ricther og Ebba Astrup lever som forestillingvesener i hodene til dem som tror at de går igjen, men ikke så mange andre steder... De som tror på det, de vil assosiere alle ukjente og uforståelige ting med disse vesenene... Og de som er disponert til det kan også se dem (Hallusinasjon).

 

Noen som har opplevd lignende? eller har erfaring med hva jeg KAN gøre for å finne ut av det på egen hånd?

Ja jeg har hatt erfaring med det... Ikke nå lenger. Veldig lenge siden nå....Jeg leste noe vitenskaplige ting angående hjernen vår, og hvordan den virker i forbindelse med slike ting... Etter det så har jeg aldri opplevd noe som helst i nærheten av dette... Som regel er det også når man er trøtt og sliten (når hjernen er sliten og den trenger søvn), at slike ting skjer... Sånt skjer aldri på dagtid når du er lys våken (når hjernen fungerer optimalt) ....

 

Det er komplisert. Det er mange faktorer som kan spille inn, og mange av dem tenker man ikke på når ''det skjer''.

Jepp. Det er sant. Og er man klar over mye av det som er årsaken til disse faktorene, og faktorene i seg selv, så vil det ikke "skje" noen ting... =)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det slik så hadde jeg blitt ordentlig imponert om disse spøkelsene og gjenferdene vasket bilen min eller malte huset eller noe slikt, men neida, det er alltid den samme trøtte bankingen eller knirkingen, det er alt de får til liksom...

 

Vi mennesker er dagdyr, det vil si at vi ikke har utviklet syn som fungerer godt om natten. Siden vår hjerne også har utviklet en ekstrem mønster gjennkjenning (selv på en helt hvit vegg klarer hjernen å "lage" mønster bare du ser lenge nok) så sier det seg selv at mørket, god fantasi og ekstrem mønster gjennkjenning ikke er gode verktøy å ha med seg når man begynner å tro man ser/hører/føler spøkelser... For det som ikke er der det kommer når hjernen syntes at øynene "så" noe... og når hjernen, som er den beste 3D generatoren du noensinne vil komme i kontakt med, setter i gang er det egentlig ikke måte på hva du kan risikere å se/høre og føle...

 

Stiller du deg kritisk derimot er det godt mulig at du til og med finner ut av hva slags naturlige ting som ligger bak... Gamle hus (og nye til en viss grad) vandrer fordi grunnmuren vandrer pga tæle, vått og tørt i grunnen... Har selv bodd i et hus vi til stadighet hørte at noen gikk opp hele trappa, men når vi gikk for å se var det ingen der... Var litt skremmende ja, jeg innrømmer det... Og jeg og dama mi lurte fælt på hva det var og selv om ingen av oss sa spøkelse var nok tanken der, i og med at huset var fra 1913... Så en dag fikk vi svaret, for han som eide huset satt og murte igjen sprekkene i grunnmuren og kunne fortelle at det var noe han alltid gjorde på våren, når huset liksom hadde "satt" seg igjen etter vinter og tæle..

 

Så det "spøkelset" vi hadde i trappa var ikke noe annet enn huset selv som beveget på seg... Og når det kom på banen gikk det opp for oss at det kun var vår og høst dette skjedde også...

 

Men legg merke til at alt disse spøkelsene klarer å gjøre er helt ordinære ting. At ting ramler ned uten noen grunn kan ha andre årsaker, som fx mus... Men som jeg sier, vår hjerne er ekspert på mønster gjennkjenning og har man først bestemt seg for at det er et spøkelse på ferde, ja da tillegger man ALT som skjer til den historien, selv det som motstrider "teorien" om spøkelser blir da "bevis" i en eller annen form...

 

For er det noen som tror at slike ting, som flere hundre tusen rapporterer om bare her i landet i løpet av et år, aldri ville blitt bevist? I dag har jo alle kamera på mobilen og det er klart at noen ville, før eller senere, klart å ta et bilde av dette "noe"... Et vanlig kamera oppfatter faktisk ting vi ikke ser også... (Bare å prøve selv ved å rette kameraet på mobilen din mot lysdioden på en eller annen fjern kontroll og trykke på en av fjern kontrellens knapper... Du vil da se det lyset som TV'n ser, men som du med det blåtte øyet ikke er i stand til å se... Kjekt når man lurer på om batteriene er dårlige i fjernkontroller...)

 

Så det tror jeg ikke noe på... Er det "utenfor" vår lille verden av sanser så ville vi aldri ha oppdaget det allikevel... Og oppdager vi det så kan en opptager/fotoapparat ihvertfall oppdage det... så nei, spøkelser og slikt kan jeg ikke akkurat si at jeg holder for sannsynlig nei...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

... åpnet døra i gangen der gikk i trappa, så snudde jeg med og teppe som lå på gulvet ble trekt ned under sprinklene i trappa på 3 - 4 sekunder...

Jeg sto ikke på det teppe det bare var som om noen dro det ned. Noen som har opplevd lignende?

Ja. Jeg jeg minnes at jeg et par ganger i min ungdom var den som sto under trappa og dro i teppet... :)

 

Jeg har vært med jevnaldrende på steder der det angivelig kunne spøke, og det var garantert noen som falt for fristelsen til å ha det morro med de lettskremte.

 

...eller har erfaring med hva jeg KAN gøre for å finne ut av det på egen hånd?

Sånt er moro for spøkefuglene bare så lenge man lar seg skremme. Neste gang så ha en bøtte med iskaldt vann stående klart, og når du går ned trappa plasserer du bøtta på teppet på kanten av trappa. Så tipper jeg du får høre spøkelser som har lært å banne...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei Kjella 16!

 

Opplevelsene du beskriver er langt fra unike. Likevel ser det ut til at veldig mange ikke er villige til å anerkjenne og ta inn over seg at slike ”paranormale fenomener” er virkelige, noe som er min personlige oppfatning av grunner jeg forklarer nedenfor. Og det er jo selvfølgelig forståelig. Når man i utgangspunktet, som verdensbilde, er overbevist om at det ikke finnes noe mer mellom himmel og jord enn det man kan ta og føle på og forklare ut ifra kjente fysiske naturlover, så er det ikke noen plass for ting som ikke ”passer inn” i denne virkelighetsoppfatningen.

 

Jeg kjenner selv flere personer som har hatt erfaringer med å ha opplevd/erfart overnaturlige/paranormale hendelser. Personer som har sett avdøde familiemedlemmer gå rundt i huset, klatre i trærne osv. Det finnes mange eksempler. Jeg har lest flere bøker om temaet, og alle vet at det i dag også finnes flere TV-programmer på kjente TV-kanaler som handler spesifikt om nettopp paranormale fenomener. Det kan være visuelle ting som at møbler og andre ting svever og flyr rundt i rommet, låste dører som åpnes, direkte kommunikasjon med avdøde, ting som forsvinner, og veldig mye mer.

 

Når det gjelder hjernen: Jeg er selv medisinstudent og er kommet over halvveis i studiet, og jeg vet en god del om hvordan kroppen fungerer. For øyeblikket har vi masse nevrologi i studiet. Jeg har registrert at flere av dere i denne tråden har henvist til hvordan hjernen fungerer og at opplevelsene til Kjella 16 kun ”befinner seg inne i hodet hans som forestillinger”. Selv ønsker jeg ikke å uttale meg noe spesifikt om akkurat Kjella 16’s opplevelse, men om det hav av historier og erfaringer folk over hele kloden har om overnaturlige hendelser (noe jeg er åpen for at Kjella 16 også kan ha hatt). Hallusinasjoner, innbilninger og vrangforestillinger, som alle kan være reelle medisinske fenomener, er ikke engang i nærheten av å kunne forklare alle disse hendelsene. Det blir rett og slett så altfor enkelt, ufattelig naivt og helt komplett umulig å forklare disse fenomenene, fra så utrolig mange mennesker som er både friske og oppegående intelligente personer, på en slik måte. Dette er min mening, og jeg vet at veldig mange vil være uenig, noe som selvfølgelig er helt tillatt.

 

Så hva skyldes så disse hendelsene? Min personlige overbevisning er at disse hendelsene skyldes falne engler som sammen med Lucifer for lenge siden gjorde opprør mot Gud i himmelen. I dag gir de seg ut for blant annet å være avdøde slektninger og lignende, og de gjør alt de kan for å spre skremsel, ondskap, hat, fiendskap og opprør mellom mennesker og mot Gud. De ønsker å kommunisere med og ha innflytelse over menneskers liv. På den måten kan de dra mennesker bort fra Gud og få dem til å miste troen og tilliten til Guds uendelige kjærlighet, eller de kan hindre mennesker i å søke Gud og vende om til ham.

 

Hva sier Bibelen? 5. Mosebok 18:11: ”Ingen må drive med besvergelser, spørre gjenferd og spådomsånder til råds eller søke råd hos de døde.” Og hvorfor sier Bibelen dette? Job 14:10-12: ”Men når mannen dør, er det ute med ham; går mennesket bort, hvor finnes det da? Som vannet renner ut av sjøen, som elven minker og tørker ut, slik ligger mannen og står ikke opp; han våkner ikke så lenge himmelen er til, og vekkes ikke opp av søvnen.” Jesaja 26:14: ”De døde blir ikke levende, dødninger står ikke opp igjen. Du har krevd dem til regnskap, gjort ende på dem og utslettet hvert minne om dem.” Bibelen sier dette fordi det ikke er mulig å kontakte de døde. Når man prøver på det, kommer man ikke i kontakt med avdøde familiemedlemmer eller venner, men onde engler som ikke vil deg godt!

Lenke til kommentar

Hei Kjella 16!

Opplevelsene du beskriver er langt fra unike. Likevel ser det ut til at veldig mange ikke er villige til å anerkjenne og ta inn over seg at slike ”paranormale fenomener” er virkelige, noe som er min personlige oppfatning av grunner jeg forklarer nedenfor. Og det er jo selvfølgelig forståelig. Når man i utgangspunktet, som verdensbilde, er overbevist om at det ikke finnes noe mer mellom himmel og jord enn det man kan ta og føle på og forklare ut ifra kjente fysiske naturlover, så er det ikke noen plass for ting som ikke ”passer inn” i denne virkelighetsoppfatningen.

Sludder og vrøvl!

"Overbevist" sier du, hadde det bare vært så vel sier jeg…. Selv er jeg ikke overbevist om at noe ikke kan finnes i det hele tatt jeg, så her bruker du klassisk hersketeknikk for selv å framstå som klok og vis fordi du tror på hva det skal være… Hadde du lest hva jeg og andre skriver så glimrer bevisene med sitt fravær. Liten vits i å tro på noe på forskudd, FØR vi kan slå fast at dette ikke bare er vår engen fantasi som spiller oss et puss, er du ikke enig? Så det har ingenting med å være overbevist i den ene eller den andre rettningen å gjøre i det hele tatt, kun en sunn kritisk tilnærming på noe som totalt mangler bevis utenfor folks fantasi.

 

Jeg kjenner selv flere personer som har hatt erfaringer med å ha opplevd/erfart overnaturlige/paranormale hendelser. Personer som har sett avdøde familiemedlemmer gå rundt i huset, klatre i trærne osv. Det finnes mange eksempler.
Ja sikkert, fra folks frie fantasi… Spørsmålet som du og alle andre BØR stille dere snart er hvor bevisene for dette er? For hvis ikke er alt slikt sannhet da, det holder at noen "så" et eller annet og vips, det må være sant---
Jeg har lest flere bøker om temaet, og alle vet at det i dag også finnes flere TV-programmer på kjente TV-kanaler som handler spesifikt om nettopp paranormale fenomener. Det kan være visuelle ting som at møbler og andre ting svever og flyr rundt i rommet, låste dører som åpnes, direkte kommunikasjon med avdøde, ting som forsvinner, og veldig mye mer.
Ja akkurat, veldig mye mer. Og TVNorge kan vel knappest tilkjennegis å være en TV kanal med respekt for seg selv… eller sine seere…
Når det gjelder hjernen: Jeg er selv medisinstudent og er kommet over halvveis i studiet, og jeg vet en god del om hvordan kroppen fungerer. For øyeblikket har vi masse nevrologi i studiet. Jeg har registrert at flere av dere i denne tråden har henvist til hvordan hjernen fungerer og at opplevelsene til Kjella 16 kun ”befinner seg inne i hodet hans som forestillinger”. Selv ønsker jeg ikke å uttale meg noe spesifikt om akkurat Kjella 16’s opplevelse, men om det hav av historier og erfaringer folk over hele kloden har om overnaturlige hendelser (noe jeg er åpen for at Kjella 16 også kan ha hatt). Hallusinasjoner, innbilninger og vrangforestillinger, som alle kan være reelle medisinske fenomener, er ikke engang i nærheten av å kunne forklare alle disse hendelsene. Det blir rett og slett så altfor enkelt, ufattelig naivt og helt komplett umulig å forklare disse fenomenene, fra så utrolig mange mennesker som er både friske og oppegående intelligente personer, på en slik måte. Dette er min mening, og jeg vet at veldig mange vil være uenig, noe som selvfølgelig er helt tillatt.
Jeg er uenig. Hadde dette vært faktiske hendelser fra så mange mennesker vil jeg vel si at det er helt utrolig at det ikke er en eneste en som har et bevis på det annet enn sin egen fantasi… Sjansene for at dette er faktiske hendelser uten at et eneste bevis kan vises frem for noe av påstandene er rett og slett helt utrolig usannsynlige… Tenk over det litt..
Min personlige overbevisning er at disse hendelsene skyldes falne engler som sammen med Lucifer for lenge siden gjorde opprør mot Gud i himmelen.
Hadde du skjønt noe av det de forteller deg på de medisinske studiene ville du akkurat her forstått at du bruker lass med confirmation bias for å forklare et fenomen du tror du vet noe om… Her fabrikerer du din egen suspekte fortelling inn i hendelser du ikke aner noe om… Hvor er det du studerer medisin hen? På menighets fakultetet?
I dag gir de seg ut for blant annet å være avdøde slektninger og lignende, og de gjør alt de kan for å spre skremsel, ondskap, hat, fiendskap og opprør mellom mennesker og mot Gud. De ønsker å kommunisere med og ha innflytelse over menneskers liv. På den måten kan de dra mennesker bort fra Gud og få dem til å miste troen og tilliten til Guds uendelige kjærlighet, eller de kan hindre mennesker i å søke Gud og vende om til ham.
:D Beklager, men dette blir bare ufattelig komisk, for her drar du hendelser så langt det er mulig å komme ut på vidda… Du er til og med på feil vidde…
Hva sier Bibelen? 5. Mosebok 18:11: ”Ingen må drive med besvergelser, spørre gjenferd og spådomsånder til råds eller søke råd hos de døde.” Og hvorfor sier Bibelen dette? Job 14:10-12: ”Men når mannen dør, er det ute med ham; går mennesket bort, hvor finnes det da? Som vannet renner ut av sjøen, som elven minker og tørker ut, slik ligger mannen og står ikke opp; han våkner ikke så lenge himmelen er til, og vekkes ikke opp av søvnen.” Jesaja 26:14: ”De døde blir ikke levende, dødninger står ikke opp igjen. Du har krevd dem til regnskap, gjort ende på dem og utslettet hvert minne om dem.” Bibelen sier dette fordi det ikke er mulig å kontakte de døde. Når man prøver på det, kommer man ikke i kontakt med avdøde familiemedlemmer eller venner, men onde engler som ikke vil deg godt!

Så det er bibelen du har dette tullet fra?

For å si det enkelt så mistet du her enhver troverdighet i din "forklaring"… skulle likt og visst hva som er underliggende i dette da… Er det troen på gud? Er det et inderlig ønske om at "åndelivet" er virkelig og ikke noe som jernalder mennene bare fablet om i bibelen fordi de ikke visste bedre? Dette blir for dumt Ole Andreas…

  • Liker 6
Lenke til kommentar

En ting først: Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.

 

Og av en eller annen grunn virker det som at flere av de i posten her ikke tror det, og jeg kan skjønne det om personen selv ikke har opplevd noe, men dere kjenner vel noen som har det?

 

 

Jeg er 100% sikker på at det finnes ånder/spøkelser, døde mennesker, som fortsatt går igjen, og på en måte tror de fortsatt lever, og ikke har kommet over til "den andre siden" enda. Selv har jeg ikke opplevd så mye, jeg har følt at noen har sett på meg, jeg har sett at ting plutselig har flyttet på seg, rast ned osv. Hvor det ellers hadde vært fysisk umulig at det hadde skjedd uten at noen hadde dyttet på det. Jeg har vært hos en kamerat hvor det til tider er verre, de har til tider hatt banking i vegger når de har hørt musikk, eller nevnt ordet "musikk" og det har det vært flere vitner til. Og de har fått risset inn bokstaver i gulvbelegget på gulvet de la selv, en liten stund før.

 

 

Det finnes kanskje som nevnt ovenfor "onde engler", demoner, kall det hva du vil, som går rundt på jorden. Om du prøver å få kontakt med dem (spiritisme, ouija), kan det gå veldig galt, ALDRI utfør spiritisme sier nå jeg, jeg kjenner til flere som har slektninger som har slitt (psykisk) etterpå, noen takler det fint, men du kan bli veldig redd.

 

MEN en ting skal også sies det er at selvom at det spøker og sånt, så kan det hende at du innbiller deg at det er mer en det faktisk er, det at du synes du hører noe, føler at noe er der, e.l. Kan likegodt være innbillning som at det faktisk er en ånd eller et spøkelse.

Lenke til kommentar

En ting først: Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.

Utvilsomt. Vi vet bare om noen microdels promille av hva som foregår i universet....

 

Og av en eller annen grunn virker det som at flere av de i posten her ikke tror det, og jeg kan skjønne det om personen selv ikke har opplevd noe, men dere kjenner vel noen som har det?.
Nope... De jeg omgir meg med har det samme synet som meg på dette, de forholder seg skeptiske til slike ting til skikkelige bevis og ikke bare synsing og fri fantasi kommer på bordet... Av en eller annen grunn ser det ut til at noen tror at skeptisk er det samme som å være lukket og forutinntatt, men det er faktisk omvendt, for tror du på noe uten å ha filla av bevis så har du jo allerede bevist at du er forutinntatt da...

 

 

Dette....

Jeg er 100% sikker på at det finnes ånder/spøkelser, døde mennesker, som fortsatt går igjen,

 

må parres med dette....

 

MEN en ting skal også sies det er at selvom at det spøker og sånt, så kan det hende at du innbiller deg at det er mer en det faktisk er, det at du synes du hører noe, føler at noe er der, e.l. Kan likegodt være innbillning som at det faktisk er en ånd eller et spøkelse.

 

Som du selv sier, vi vet rett og slett ikke nok enda... Men det er først når skikkelig spørsmål blir stilt at vi får vite sannheten. Å hodeløst godta slike ting uten fnugg av bevis er ikke å få vite sannheten, det er å gjette vilt på sin egen og andres fantasi...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting først: Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.

Nei, jeg beklager å måtte si det, men i bunn og grunn gjør det ikke det...

 

Og av en eller annen grunn virker det som at flere av de i posten her ikke tror det, og jeg kan skjønne det om personen selv ikke har opplevd noe, men dere kjenner vel noen som har det?

Ja... Kjenner folk som tror på det, ja, og som av den grunnen har opplevd ting i sammenheng med de forestillingene de har...

 

Jeg er 100% sikker på at det finnes ånder/spøkelser, døde mennesker, som fortsatt går igjen, og på en måte tror de fortsatt lever, og ikke har kommet over til "den andre siden" enda.

Da lurer du deg 100% trill rundt, og lyver til deg selv.

 

Selv har jeg ikke opplevd så mye, jeg har følt at noen har sett på meg, jeg har sett at ting plutselig har flyttet på seg, rast ned osv.

Om du føler at noen ser på deg, er det dermed sagt at spøkelser ser på deg, dersom du ikke kan se noen andre? Tar du følerier som bevis på at "det er noe mer"?

 

Jeg har opplevd å bli løftet opp av demoner, ut av senga, i en søvn med åpne øyne hvor jeg trodde jeg var våken... Det betyr ikke at det finnes demoner og at de gjorde det... Jeg leste i etterkant noe om temporallappen og hvordan det er mulig for hjernen og generere slike opplevelser.... Alle såkalte magiske opplevelser kan man forklare med det som kan kalles "opplevelses-senteret" i hjernen.... Blandes den med fantasien, så vil man oppleve fantastiske ting, som ikke i virkeligheten eksisterer annet enn i hodet til den som opplever det...

 

Så det finnes mer i hjernen din og min enn hva de fleste er klar over....

 

Hvor det ellers hadde vært fysisk umulig at det hadde skjedd uten at noen hadde dyttet på det. Jeg har vært hos en kamerat hvor det til tider er verre, de har til tider hatt banking i vegger når de har hørt musikk, eller nevnt ordet "musikk" og det har det vært flere vitner til. Og de har fått risset inn bokstaver i gulvbelegget på gulvet de la selv, en liten stund før.

Siden spøkelser/ånder er immaterielle og ikke har verken et volum, masse eller tetthet, så vil det ikke være mulig for dem å "lage bankelyder" .. Bankelyder er grunnet at noe fysisk kommer ikontakt med noe annet fysisk...

De bankelydene du og kameraten din har hørt, er for dere ukjente lyder som dere ikke vet å plassere riktig, slik at hjernen deres assosierer med deres spøkelses/ånde-forestillinger, og ikke med faktiske forhold... Dere kjenner ikke til årsaken til lyden, derfor gjør dere feil konklusjoner... Hadde dere bare visst hva disse lydene kom fra, så ville dere fått en åpenbaring vil jeg tro.... Problemet er vel at dere ikke leter etter det....

 

Det finnes kanskje som nevnt ovenfor "onde engler", demoner, kall det hva du vil, som går rundt på jorden.

Hahaha... Nei.. Ikke noe annet sted enn i de overtroiske hodene i verden...

 

Om du prøver å få kontakt med dem (spiritisme, ouija), kan det gå veldig galt, ALDRI utfør spiritisme sier nå jeg, jeg kjenner til flere som har slektninger som har slitt (psykisk) etterpå, noen takler det fint, men du kan bli veldig redd.

Klart de hardbarkede troende på dette feltet kan utføre skadelig spiritisme som går ut over psyken deres om de holder på med denne overtroiske dumskapen... Det sier jo seg selv det... Var de ikke psykotiske før de begynte med det, så blir de det etter de har gjort det... Men de fleste som tror på dette er litt småpsykotiske fra før...

I alle fall psykotiske trekk slik som vrangforestillinger et cetera.

 

MEN en ting skal også sies det er at selvom at det spøker og sånt, så kan det hende at du innbiller deg at det er mer en det faktisk er, det at du synes du hører noe, føler at noe er der, e.l. Kan likegodt være innbillning som at det faktisk er en ånd eller et spøkelse.

Det er godt at du også har mer virkelighetsnære / jordnære tanker også i tillegg til det andre du sier ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge man tror kan hjernen spille deg en puss. Det er utrolig mye man kan oppleve med at man tror hardt nok på det. Har hørt om folk som har fått hallusinogener og hallusinert masse rart, så har det vist seg at det ikke var ekte varer. Placebo. Du kan tenke deg syk, du kan tenke det frisk igjen og hvis du vil, kan du tenke frem spøkelser. Men husk, alt skjer inne i hodet ditt. ;)

Lenke til kommentar

Så lenge man tror kan hjernen spille deg en puss. Det er utrolig mye man kan oppleve med at man tror hardt nok på det. Har hørt om folk som har fått hallusinogener og hallusinert masse rart, så har det vist seg at det ikke var ekte varer. Placebo. Du kan tenke deg syk, du kan tenke det frisk igjen og hvis du vil, kan du tenke frem spøkelser. Men husk, alt skjer inne i hodet ditt. ;)

 

Og hva VET folk om hva de innhallerte/fikk i seg før de så disse fantastiske synene?

 

Er litt for mye IF's and BUT'S here.....

Lenke til kommentar

Før man i det hele tatt drar inn tanken om spøkelser, bør man vurdere absolutt alt av andre mulige scenarioer. Det er faktisk mer sannsynlig at en krokodille har rømt fra dyrehagen i Panama, kommet seg ombord i ett fly og dermed kommet seg inn i stabburet og dratt vekk det teppet, enn at ett spøkelse har gjort det.

 

Dette fordi vi har klare beviser for krokodiller, Panama og fly.

Selvfølgelig satt litt på spissen, men jeg tror jeg fikk frem poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett "snakes on a airplane" i det siste..? Eller var det "crock's in air"? (Sorry, klarte ikke å la det være...

 

Joda du fikk frem poenget. Enkelt sagt er det alle andre forklringer som IKKE innehar noe overnaturlig i seg man skal foretrekke... Occhams razor vettu...

Lenke til kommentar

En ting først: Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.

Nei, jeg beklager å måtte si det, men i bunn og grunn gjør det ikke det...

 

Jeg må bare si at det er en veldig sterk påstand du har der, som folk flest ville sagt deg i mot. Det finnes uforklarlige ting mellom himmel og jord som skjer hver dag, som ingen kan forklare, som det ikke er noe svar på hva er for noe. De fleste tror på noe men det kan godt hende at du er ateist :)

 

 

Jeg er 100% sikker på at det finnes ånder/spøkelser, døde mennesker, som fortsatt går igjen, og på en måte tror de fortsatt lever, og ikke har kommet over til "den andre siden" enda.

Da lurer du deg 100% trill rundt, og lyver til deg selv.

Nok en gang en veldig stor påstand, må også nevne at min var en ganske stor påstand også, man kan vel egentlig aldri være 100% sikker på noe teoretisk sett, men er veldig sikker på det da, for å si det sånn.

 

 

Selv har jeg ikke opplevd så mye, jeg har følt at noen har sett på meg, jeg har sett at ting plutselig har flyttet på seg, rast ned osv.

Om du føler at noen ser på deg, er det dermed sagt at spøkelser ser på deg, dersom du ikke kan se noen andre? Tar du følerier som bevis på at "det er noe mer"?

 

En ting var at jeg hadde følt at noen så på meg, men som det også stod; Jeg har sett ting som har flyttet på seg, rast ned, osv. Men om det å føle noe skrev jeg noe om, det må du og huske :

 

MEN en ting skal også sies det er at selvom at det spøker og sånt, så kan det hende at du innbiller deg at det er mer en det faktisk er, det at du synes du hører noe, føler at noe er der, e.l. Kan likegodt være innbillning som at det faktisk er en ånd eller et spøkelse.

 

Jeg har opplevd å bli løftet opp av demoner, ut av senga, i en søvn med åpne øyne hvor jeg trodde jeg var våken... Det betyr ikke at det finnes demoner og at de gjorde det... Jeg leste i etterkant noe om temporallappen og hvordan det er mulig for hjernen og generere slike opplevelser.... Alle såkalte magiske opplevelser kan man forklare med det som kan kalles "opplevelses-senteret" i hjernen.... Blandes den med fantasien, så vil man oppleve fantastiske ting, som ikke i virkeligheten eksisterer annet enn i hodet til den som opplever det...

 

Så det finnes mer i hjernen din og min enn hva de fleste er klar over....

 

Det er godt mulig, og som sagt sa kan det innimellom være hjernen som spiller deg et puss.

 

Siden spøkelser/ånder er immaterielle og ikke har verken et volum, masse eller tetthet, så vil det ikke være mulig for dem å "lage bankelyder" .. Bankelyder er grunnet at noe fysisk kommer ikontakt med noe annet fysisk...

De bankelydene du og kameraten din har hørt, er for dere ukjente lyder som dere ikke vet å plassere riktig, slik at hjernen deres assosierer med deres spøkelses/ånde-forestillinger, og ikke med faktiske forhold... Dere kjenner ikke til årsaken til lyden, derfor gjør dere feil konklusjoner... Hadde dere bare visst hva disse lydene kom fra, så ville dere fått en åpenbaring vil jeg tro.... Problemet er vel at dere ikke leter etter det....

 

Uforklarlige ting skjer hver dag, og jeg er sikker på at det er mulig at et spøkelse kan lage en bankelyd, at man faktisk kan se det, og at det kan ta på deg eller ting. Må også nevne at i en annen episode der, så ble alle cdene som var på benken "kastet" ut over gulvet, som om ga dem en dytt. Umulig uten at noen var fysisk borti de.

 

 

Det finnes kanskje som nevnt ovenfor "onde engler", demoner, kall det hva du vil, som går rundt på jorden.

Hahaha... Nei.. Ikke noe annet sted enn i de overtroiske hodene i verden...

 

Tipper at de fleste religioner tror dette finnes, hvertfall kristendommen, men du er sikkert ateist :)

 

 

 

Mest sannsynligvis kommer ikke denne diskusjonen til å komme noen vei, jeg tror det jeg tror på, og du tror på det du tror på. Og vi kan egentlig ikke komme med noe å si at det er fakta, fordi egentlig vet vi nesten ingenting. Det er bare at vi tror det er sånn, jeg tror det finnes noe, du tror ikke det. Sånn er det. Men det hadde vært fint om du var åpen for at det kunne være flere muligheter, at det kanskje er en mulighet for at det fins noe, i stedet for å nærmest mene at det absolutt ikke finnes noe og at det er fakta, fordi det er det ikke. Det er bare hva man tror.

 

 

Det finnes mange hendelser som er uforklarlige, og hadde disse vært mulige å forklare, hadde jeg trodd deg.

 

 

 

Men det er tre store spørsmål som er uforklarlige og som vi mest sannsynligvis ikke får svar på:

 

 

Hvordan ble jorda, universet, livet til?

 

Finnes det noe mer? (En gud, en djevel, ånder/spøkelser)

 

Hva skjer etter døden?

Endret av PrideCake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...