Gå til innhold

Hvordan kan vi stoppe Voldtekter i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Voldtekter skjer stadig, og vi hører mer og mer på nyhetene

at flere voldtekter blir utført, spesielt i Oslo.

 

Stadig hører vi om mennesker som blir utsatt for det

verste psykiske og fysiske overgrepet.

Man leser kanskje en ny artikkel i VG og tenker "oh nei :o"

 

..Men bare få minutter etterpå er det glemt.

 

Det er fordi tekst ikke lager samme opplevelse som å faktisk

være i en slik situasjon.

Personer lider, og de sliter med å fortsette livet på normalt vis!

 

 

Hva gjør vi? Ingenting, eller bare tenker at vi må gjøre noe?

Gjør vi noe? Nei.. ikke noe særlig, vi oppfører oss som politikere.

 

Lager planer, diskuterer saker, blir det handling? Til tider.

 

 

Få tall av dere som leser dette har blitt utsatt for overgrep, og det er

som regel jenter som blir utsatt. Men enda flere av dere kjenner nok noen som har blitt utsatt eller har en mistanke om at overgrep kan ha skjedd.

 

De som blir voldtatt sliter kraftig, og det er noe av det verste som kan skje en person!

Er man en 12 år gammel jente eller gutt, og man blir voldtatt, blir mest sannsynlig livet til personen ødelagt!

Hvordan skal personer med kraftige psykiske skader klare å leve i ett "fredfullt" sted som Norge? Når vi stadig hører om overgrep!

 

 

Jeg kjenner veldig mange som har blitt utsatt for overgrep!

Hvordan jeg kjenner så mange?

Jeg hjelper ungdommer som sliter med livet!

 

De fleste sier som regel at vi ikke skal gjøre noe, og at "jeg velger å glemme det"

Alle vet at å glemme dramatiske ting er både vanskelig og umulig for enkelte. Ondskapen vokser på innsiden av personen!

Og man kan ikke glemme slikt. Sånn er det bare!

 

Flere av de jeg kjenner har også fått trusler som:

"Sier du det, voldtar jeg deg igjen!"

"Vil du ikke ha sex? Hva om jeg voldtar deg?!"

"Jeg kommer når du ikke er hjemme!"

"Hold kjeft, eller så dreper jeg deg!"

 

De blir selvfølgelig redde, og tørr ikke si noe til noen.

Enkelte forteller det kanskje til en venninne/venn eller psykolog.

Men ikke alle!

Noen ganger kan det være enda lettere å stole på noen du ikke kjenner, men som du faktisk føler du kan stole på.

 

Slik som meg, jeg snakker med tilfeldige personer, og jeg merker når noe er galt, og har uforklarlig i alle situasjoner avslørt hva vedkommende sliter med. Og ved å fortelle eller spørre om vedkommende har opplevd det, eller rett og slett si:

"Du har blitt utsatt for noe alvorlig, har du ikke...?" eller

"Har du ofte problemer med foreldrene dine hjemme?"

 

Det er slik jeg får informasjon fra personer som sliter, noen vil kanskje kjenne seg igjen, og tenke, det kan jeg også, andre vil tenke "dette er noe pisspreik."

 

Men det er ikke det som er poenget.

Poenget er at alt for mange blir utsatt for voldtekt, og lite blir gjort med det!

 

De fleste voldtekter blir utført av personer av kjennskap. Enten venner, bekjente, eller i enkelte tilfelle, familiemedlemmer!

 

 

Og hva har overgriperne å frykte?

Ett par år i fengsel? Bot?

 

For å være ærlig, hadde jeg vert i stand til å gjøre slikt mot mennesker, hadde jeg ikke tenkt så mye på 4 år i fengsel, i alle fall ikke der og da!

 

Og det hjelper ikke at tiltalte føler medskyld når overgrepet er gjennomført? Vi alle mener at alle skal få en sjanse, og at fengsel kan være ett alternativ på å tenke over syndene sine med den tiden man sitter alene.

Men det hjelper fint lite for fornærmede!

 

Og i enkelte situasjoner blir tiltalte sintere og får følelsen av å ta hevn, ved å begå flere voldtekter eller ta igjen på fornærmede eller, den som anmeldte han/hun.

 

Staten ville vel sagt, "nei, la oss gi dem en sjanse, slipp dem fri" evt. "er jo bare å pågripe dem om det skjer igjen"

 

Vil vi virkelig risikere å la det skje igjen?

Er det noen her som vil at noen skal bli utsatt for voldtekt?

 

 

Jeg kjenner flere, som sagt, og de forteller historier som:

 

"Jeg ble tvunget til å suge ham, og å runke ham(gutt 16 år)"

"Jeg ville først ha sex, men siden det var første gang, gjorde det vondt, men han ville ikke stoppe! Og jeg skrek av smerte, men han bare fortsatte (gutt 13/14 år)"

"Han tvang meg til å suge ham, men jeg nektet, så han slo meg, kuttet meg og kvelte meg, til jeg ikke klarte å stå imot lenger! (gutt 14 år)"

 

"Jeg kjenner noen som holdt på å bli voldtatt, men klarte å komme seg unna. Men bestevenninna mi er blitt voldtatt.."

 

 

Det ødelegger livet til stakkars ungdommer!

Og i Sverige sto det i aftonbladet no om at:

"En dame i 37 årene hadde blitt brutalt voldtatt av 7 menn etterhverandre i 8 timer i strekk" (usikker)

 

 

Det er jo rett og slett galskap!

 

 

 

Men for å være helt ærlig, så ville jeg valgt en straff der menn hadde fått fjernet penis om funnet skyldig av voldtekt.

  • Straffen ville vert skremmende for overgriperen, og mest sannsynlig fått personen til å tenke seg om 2 ganger!
  • Voldtekter hadde mest sannsynlig blitt redusert
  • Overgriperen kan ikke voldta igjen
  • Viktigst av alt: Flere menneskeliv villet hatt blitt reddet

Folk tar selvmord av voldtekt, det forteller bare i en liten skala hvor alvorlig det er.

 

Jeg ber dere vennlig om deres hjelp, for å prøve å lage oppmerksomhet til folket om at det er nødt til å bli en stopp! Og det nå!

 

(Er du ute etter å kommentere useriøst, eller skrive frekke kommentarer i trass, hold det for deg selv..)

 

Jeg beklager om jeg fastslår ting som ikke er sant, men jeg tar meg ikke tid til å researche på det. Hva kan vi gjøre? Hva synes du?

 

Mvh

-Daniel 16 år.

Endret av Axxxy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva kan vi gjøre? Hva kan vi gjøre med vold og kriminalitet generelt? Gjennom tidene har det alltid vært folk som har villet "kurere" menneskets ondskap, men som har feilet. Mennesker er mennesker, uansett hva man tror.

 

Det snakkes ikke så mye om voldtekt begått av bekjente i media kontra overfallsvoldtekter, selv om dette tallet etter sigende er MYE høyere. Kan man motvirke voldtekter med holdningskampanjer? Strengere straffer? Bedre sikkerhet? Ikke vet jeg, og det tror jeg ikke så mange andre heller gjør

 

  • Straffen ville vert skremmende for overgriperen, og mest sannsynlig fått personen til å tenke seg om 2 ganger!
  • Voldtekter hadde mest sannsynlig blitt redusert
  • Overgriperen kan ikke voldta igjen
  • Viktigst av alt: Flere menneskeliv villet hatt blitt reddet

Nei, dette er en feil antakelse. Du har ingen beviser for at dette kommer til å være tilfelle. I land hvor det er dødsstraff er det jo ikke akkurat noe betydelig mindre kriminalitet. Fin tanke i teorien, i praksis dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men for å være helt ærlig, så ville jeg valgt en straff der menn hadde fått fjernet penis om funnet skyldig av voldtekt.

 

urealistisk, vertfall her i Norge.

 

litt om mitt syn og tanker om voldtekt og hindring:

Som du utdyper sterkt her, er såklart voldtekt en hel forferdelig ting. Selv kjenner jeg ingen som har blitt voldtatt, jeg har bare hørt grusomme historier. (ikke døm meg) men nok engang, i tillegg til all gate/natt volden i Stavanger regionen, føler jeg at mesteparten av voldtektene er av folk med utenlandsk opprinnelse. Det er det jeg føler, dette er en følelse og en tanke, ikke nødvendigvis fakta. OG, jeg er ikke rasist, not at all.

 

Lurer på hvor mange ganger jeg har hørt om damer som går inn i pirat taxier og blir voldtatt av taxi-driveren. Så er det alt en eller annen "det er jo litt jentene sin feil da, siden dem klær seg bortimot nakne, drikker seg drita og tar en pirattaxi hjem" I dette tilfelle var den ei som trodde hun hadde blitt voldtatt av taxi-driveren, men hun husket ikke helt eller noe slikt (usikker)

 

Hva kan vi gjøre? vell, ikke så mye for å forhindre at voldtekter skjer rundt om kring i Norge. Det er opp til de høyere makter.

 

hva jeg syntes? at voldtekst folk kan enkelt og greit bare kunne pakt solkremen og brent i helvette :)

Lenke til kommentar

Hva kan vi gjøre? Hva kan vi gjøre med vold og kriminalitet generelt? Gjennom tidene har det alltid vært folk som har villet "kurere" menneskets ondskap, men som har feilet. Mennesker er mennesker, uansett hva man tror.

 

Det snakkes ikke så mye om voldtekt begått av bekjente i media kontra overfallsvoldtekter, selv om dette tallet etter sigende er MYE høyere. Kan man motvirke voldtekter med holdningskampanjer? Strengere straffer? Bedre sikkerhet? Ikke vet jeg, og det tror jeg ikke så mange andre heller gjør

 

  • Straffen ville vert skremmende for overgriperen, og mest sannsynlig fått personen til å tenke seg om 2 ganger!
  • Voldtekter hadde mest sannsynlig blitt redusert
  • Overgriperen kan ikke voldta igjen
  • Viktigst av alt: Flere menneskeliv villet hatt blitt reddet

Nei, dette er en feil antakelse. Du har ingen beviser for at dette kommer til å være tilfelle. I land hvor det er dødsstraff er det jo ikke akkurat noe betydelig mindre kriminalitet. Fin tanke i teorien, i praksis dårlig.

 

Men det er da flott at han vil gjøre noe med det, og faktisk viser at han vil gjøre en forskjell. Det er helt sant at det nesten er umulig, fordi at mange mennesker er så onde og ikke tenker på andre, men det er veldig bra at han vil få flere til å sperre øynene sine opp for dette, og få dem til å innse at dette er et veldig viktig tema. Greit at du prøver å være realistisk, men du sier selv at du ikke vet hva som må til, men det er nettopp det ingen vet; Derfor vil Daniel her, prøve å komme opp med en løsning, eller få folk til å skjønne at NOE må gjøres.

 

Jeg som jente, føler meg ikke alltid trygg når jeg går alene, for jeg hadde ikke hatt noen sjans om en gutt hadde prøvd å holde meg fast eller noe slikt.. Meningen med en straff er at personen som har gjort noe gale skal forstå feilen han/hun har gjort og forhåpentligvis at de ikke skal gjøre den igjen. Men det er også meningen at menneskene utenom skal føle seg trygge. Jeg tipper at nesten alle jenter har tenkt minst en gang "Tenk om jeg skulle blitt utsatt for seksuelt overgrep." Det er ikke kjekt, og det er ikke alle som føler seg trygge når de går alene i gatene! Dere menn som ikke har blitt utsatt for noe seksuelt overgrep forstår ikke hvordan det føles. Den redselen. Dere er sterke og har ikke så masse å være redd for i grunn. Jeg støtter Daniel fult og helt på å få en forandring når det gjelder dette!

Endret av Caroline Denise
Lenke til kommentar

urealistisk, vertfall her i Norge.

 

 

 

Det er nok ganske sikkert urealistisk, og ikke egentlig ett forslag, men jeg tror det hadde gjort stor forskjell. Menn uten penis er skam, og mister mann den, mister man manndommen sin. Også muligheten for voldtekt for egen velfølelse

 

 

Da er neste steg å nå de høyere makter..

 

det vil alltid begås kriminelle handlinger.

 

Det er noe vi ikke kan hindre. Men redusere er poenget

Lenke til kommentar

Dere menn som ikke har blitt utsatt for noe seksuelt overgrep forstår ikke hvordan det føles. Den redselen. Dere er sterke og har ikke så masse å være redd for i grunn. Jeg støtter Daniel fult og helt på å få en forandring når det gjelder dette!

1. Har du blitt utsatt for seksuelt overgrep og vet hvordan det føles?

2. Ikke så masse å være redd for?

3. Blir menn utsatt for seksuelle overgrep i det hele tatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før det gjøres noe med strafferammen for voldtekt så bør det gjøres noe med dømmingen. Såvidt jeg husker hadde vi nylig en lang liste på forumet over saker hvor menn har blitt dømt feilaktig eller forhåndsdømt. Det er ille nok med dagens strafferamme, men å få penisen avskåret feilaktig er rimelig forbanna sykt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men for å være helt ærlig, så ville jeg valgt en straff der menn hadde fått fjernet penis om funnet skyldig av voldtekt.

 

Det er helt forferdelig at det fortsatt finnes mennesker med slike meninger i et opplyst land som Norge i dag. Heldigvis er dere i et kraftig mindretall.Dette er i prinsippet øye for øye, tann for tann (faktisk en del verre enn det; jeg tror de fleste hadde foretrukket å bli voldtatt over å miste penis), og det er heldigvis lenge siden dette var normal rettspraksis. Voldtekt er en forferdelig handling, men two wrongs don't make a right. (Hva heter det på norsk igjen?) Når en voldtekt først har funnet sted er det ingen ting som kan endre på det, akkurat som det å drepe en morder ikke bringer noen tilbake til livet. Å straffe noen for hevnens skyld er et barbarisk prinsipp som ikke hører hjemme i en sivilisert verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja la oss kutte av kjøtt pølsene til voldteks menn, men ops der var vist en mann uskyldig, ja ja, den vokser sikkert ut igjen etter noen uker, ikke noe fare her.

 

Og hva skal vi gjøre med damer som voldtar, skal vi helle syre ned vaginan dems, eller noe annet gøy?

 

Og hva om noen brukte en dildo til å voldta en mann eller kvinne med, skal vi da kutte av dildoen men la pølsa være?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Voldtekter kan ikke stoppes da det er en svært snever terskel for hva som er voldtekt, du kan bli voldtektsmann med din egen kone, om hun føler for at det ikke var "riktig tidspunkt å ha sex".

 

Men en ting vi må lære oss er å integrere de folkene vi henter inn fra krigsherjede afrikanske land, hvor voldtekt er et virkemiddel i krig. I slike land lærer de å ha et avslappet forhold til voldtekt og når de kommer til Norge behøver disse å lære nye regler.

Lenke til kommentar

Vel, en kan nok ikke bare regulere seg til et voldtektsfritt samfunn, men en kan gjøre problemet mindre, og hindre at de som voldtar slipper ut i samfunnet på nytt og blir gjengangsforbrytere. Straffenivået for all voldskriminalitet kan høynes betraktelig, og samtidig bør en fjerne alle tullelover som opptar politiets tid og ressurser, og fører til at loven blir mindre respektert. Den beste måten å få folk til å respektere loven på er, som kjent, å gjøre loven respektabel.

 

Konsekvensene for å utføre overgrep mot andre mennesker burde være knallharde. I utgangspunktet synes jeg at forbrytelser som overlagt drap, skjønt det finnes formildende omstendigheter, burde straffes med livstid i fengsel. I tilfeller hvor drapene er av særlig stort og grotesk omfang, og hvor skyldsspørsmålet er utover enhver tvil, er jeg også åpen for anvendelse av dødsstraff. Breivik er et eksempel på hvor bruk av dødsstraff er rimelig. Grov vold og overfallsvoldekter kan gjerne ha en strafferamme på inntil 30-40 år.

 

Legalisering av prostitusjon er et annet tiltak som kan finne på å bringe antall voldtekter ned. For øvrig overrasker det meg ikke dersom våre naive strafferammer og velferdsstaten fungerer som en magnet på en del uønskede innvandrere, som jo er overrepresentert i voldtektsstatistikkene. Her vil jeg imidlertid påpeke at problemet ikke ligger i innvandringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja la oss kutte av kjøtt pølsene til voldteks menn, men ops der var vist en mann uskyldig, ja ja, den vokser sikkert ut igjen etter noen uker, ikke noe fare her.

Men for å være helt ærlig, så ville jeg valgt en straff der menn hadde fått fjernet penis om funnet skyldig av voldtekt

Om funnet skyldig betyr at tiltalte er bevist skyldig med dna eller lignende. Konkret bevis.

 

 

 

 

 

 

Barbarisk?

Det er ikke for hevn?

Fengsler vi folk for hevn?

Gir vi bot for hevn?

Nei, vi gir bot for å betale tilbake skadene.

Med voldtekt og død er ikke dette mulig.

 

jeg tror de fleste hadde foretrukket å bli voldtatt over å miste penis

Nettopp! Om noen er så redde for å bli voldtatt, er de i alle fall ukomfortable med å miste penis, som igjen vil føre til frykt for straff av voldtekt.

Lenke til kommentar

Vi må få en bedre nødalarm enhet i norge, annet enn 110,112,113. Vi behøver en brikke med GPS enhet integrert, så er det bare å klikke en knapp, så vet politiet med en gang hvor du befinner deg og at det foregår en kriminell handling der.

 

Om ikke en brikke, vi er nødt til å få til en alarmberedskap som er ekstremt nøyaktig og at alle som vil skal rekke å benytte den om nødvendig, i kriser.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Dessuten. Fjerning av penis er ikke hovedtemaet i dette forumet.

Poenget er å prøve å finne metoder, og få folk oppmerksom på at voldtekt er noe som bør

tas mer alvorlig.

 

1. tanken som slo meg, var straff nok til å frykte voldtekt.

Dødstraff? neh. som i andre land, sagt tidligere, bryr seg fint lite

Livstid? kanskje tolkes på samme måte

Miste penis? er med første tanke verre en livstid..

 

(man kan ikke "leke" seg i fengsel og vil da kjede seg enda mer...)

som igjen kommer til: norge har luksus fengsler

Endret av Axxxy
Lenke til kommentar

En ting som jeg også kan flette inn:

"Han tvang meg til å suge ham, men jeg nektet, så han slo meg, kuttet meg og kvelte meg, til jeg ikke klarte å stå imot lenger! (gutt 14 år)"

Om gutter under straffbar alder kan begå, ikke bare voldtekt, men også kutting og kveling av en annen person, synes jeg vi burde gjøre noe med straffbar lavalder.

Ikke gjøre den lavere. men lage unntak, for sinnsyke mennesker som dette

 

Vi er nødt til å lære folk hva voldtekt er, hva konsekvensene av det er og hva som forårsaker voldtekter i skolene. Om vi vet hva som forårsaker det, kan unger bekjempe det før omstendighetene for det oppstår. Mer opplæring om voldtekt i skolen

Allerede inne på noe!

Dette er ting som faktisk kan virke gjennomførbart.

Lenke til kommentar

Men for å være helt ærlig, så ville jeg valgt en straff der menn hadde fått fjernet penis om funnet skyldig av voldtekt

 

Om funnet skyldig betyr at tiltalte er bevist skyldig med dna eller lignende. Konkret bevi

 

Ja, for ingen har noen gang blitt funnet skyldig i noen ting uten at de har gjort noe.

Vi har jo flere mennesker i norge som har sittet nesten 20 år i fengsel for mord de ikke har gjort.

 

Hvorfor ikke gå enda lengre å innføre totur som en del av rettsvesnet, viss vi torturer en mann lenge nok, kanskje han innrømmer en voldtekt og da kan vi kutte av en penisen hans.

Jeg syns også vi skal innføre strekk benk og av avkutting av hender på folk som blir "funnet skyldige" i tyveri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...