Gå til innhold

Android 4.0 endelig klar til Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har problemer med å laste ned store filer etter denne oppdateringen? virker som at alle filer over 11-20 mb bare er "ferdig" etter 1 sekund, selvfølgelig korrupte. har prøvd med innebygd internett og dolphin browser HD...

 

og er det noen som har forslag til hvordan man bytter fra Touchwiz ikoner til ICS ikoner etter installasjon av APEX launcher?

Og hvordan får man SMS-ikonet til å vise at man har fått en ny melding? Samme med e-post-ikonet... Hos meg vises det ikke, og det er kjedelig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å oppdatere en TEN-brandet GT-I9100 med KIES/PC eller som FOTA før Telenors Android 4.0.3 publiseres. Dette er en tanke irriterende og siden jeg ufrivillig har en TEN-brandet GT-I9100 har jeg valgt å fjerne branding.

 

Fjerne Branding (NB! Telefonen resettes 100%!):

CSC = TEN (Telenor) endres til NEE (Nordic). For å være sikker på at fremtidige oppdateringer går knirkefritt valgte jeg teste med først å legge på en standard Android 2.3.5 for GT-I9100 fra Samsung:

 

 

Vi må ha ODIN for å få til denne flash'en. Hentet ODIN v1.85 på XDA-Developers. Der finnes også fremgangsmåten for flash av firmware med ODIN.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

Hentet STOCK Android 2.3.5

http://www.sammobile.com

I9100XWKI8 2.3.5 2011 October I9100OXXKI2 Nordic countries

(I9100XWKI8_I9100OXXKI2_NEE.zip)

 

Når STOCK Android 2.3.5 er flashet vil faktisk CSC fremdeles være "TEN". Men nå er det en mulighet til å endre på dette. ENDRING AV CSC RESETTER TELEFONEN! Ta en BACKUP nå hvis du vil ta vare på telefonbok osv. Finn frem IMEI på din GT-I9100: Meny Innstillinger - Om Telefonen - IMEI. Noter denne, tast så: *#272*IMEI-nummer#

Sett CSC til NEE. (En TEN-brandet telefon vil bare ha mulighet til å velge "TEN" her).

 

Når telefonen er bootet etter endring av CSC til "NEE", forutsatt at valgt firmware er 2.3.5 som ovenfor, vil du få mulighet til å oppdatere til 4.0.3 via KIES/PC eller FOTA over WLAN/Mobildata. Jeg fikk ikke til å oppdatere over KIES pga. at min PC har Win7 64-bit (brukergodkjenning=administrator kræsjer). Men oppdatering via WiFi/FOTA fungerte utmerket.

 

Min TEN-brandete GT-9100 er nå NEE med Android v4.0.3.

 

(Hvorfor gjorde jeg dette slik? Det var vesentlig for meg å kjøre en standard firmware fra Samsung og jeg ønsker ikke å være ROOT på telefonen min).

 

Sikkert et mega dumt spm. Vil dette gå utover garantien slik det gjør om en rooter telefonen?

Lenke til kommentar

Etter å ha kjørt ICS en dag merker jeg - vel - stort sett ikke forskjell. Som jo er sjarmerende på sitt vis?

 

Har enda ikke lagt inn noen andre lockscreens / ting foreslått tidligere i tråden. Det kommer, har bare vært alt for opptatt.

 

Hittil har telefonen av totalt ukjente vis bare skrudd seg av av seg selv et par ganger - noe som er spennende. Den har også nektet plent å legge på telefonen etter samtale - bare hengt og kost seg i rundt 30 sekunder etter at jeg har trykket "legg på".

 

Batteritiden merker jeg ikke noe på. Den har alltid vært ganske krise, og den forsetter å være det - sånn egentlig.

 

Alt i alt - meh? Skal i allefall ikke klage på strabasiøs oppgradering - alt gikk totalt knirkefritt, og det er jeg jo riktig glad for.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å oppdatere en TEN-brandet GT-I9100 med KIES/PC eller som FOTA før Telenors Android 4.0.3 publiseres. Dette er en tanke irriterende og siden jeg ufrivillig har en TEN-brandet GT-I9100 har jeg valgt å fjerne branding.

 

Fjerne Branding (NB! Telefonen resettes 100%!):

CSC = TEN (Telenor) endres til NEE (Nordic). For å være sikker på at fremtidige oppdateringer går knirkefritt valgte jeg teste med først å legge på en standard Android 2.3.5 for GT-I9100 fra Samsung:

 

 

Vi må ha ODIN for å få til denne flash'en. Hentet ODIN v1.85 på XDA-Developers. Der finnes også fremgangsmåten for flash av firmware med ODIN.

http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278

 

Hentet STOCK Android 2.3.5

http://www.sammobile.com

I9100XWKI8 2.3.5 2011 October I9100OXXKI2 Nordic countries

(I9100XWKI8_I9100OXXKI2_NEE.zip)

 

Når STOCK Android 2.3.5 er flashet vil faktisk CSC fremdeles være "TEN". Men nå er det en mulighet til å endre på dette. ENDRING AV CSC RESETTER TELEFONEN! Ta en BACKUP nå hvis du vil ta vare på telefonbok osv. Finn frem IMEI på din GT-I9100: Meny Innstillinger - Om Telefonen - IMEI. Noter denne, tast så: *#272*IMEI-nummer#

Sett CSC til NEE. (En TEN-brandet telefon vil bare ha mulighet til å velge "TEN" her).

 

Når telefonen er bootet etter endring av CSC til "NEE", forutsatt at valgt firmware er 2.3.5 som ovenfor, vil du få mulighet til å oppdatere til 4.0.3 via KIES/PC eller FOTA over WLAN/Mobildata. Jeg fikk ikke til å oppdatere over KIES pga. at min PC har Win7 64-bit (brukergodkjenning=administrator kræsjer). Men oppdatering via WiFi/FOTA fungerte utmerket.

 

Min TEN-brandete GT-9100 er nå NEE med Android v4.0.3.

 

(Hvorfor gjorde jeg dette slik? Det var vesentlig for meg å kjøre en standard firmware fra Samsung og jeg ønsker ikke å være ROOT på telefonen min).

 

Luke, du er en gud! Herregud så bra å bli kvitt Telenor og få ICS. Og i motsetning til en del klager histen og pisten er ICS faktisk et meget bra skritt oppover. Nesten så jeg vurderer å ikke gå tilbake til iPhone.

Lenke til kommentar

Og ting blir bare enda bedre hvis man tester ut Apex Launcher. Da blir man (nesten) kvitt TouchWiz også. Ser ryddig ut, kan bytte ut ikoner på hjemskjermen, dock osv.

Satt og lekte litt med diverse ting igår, og er for øyeblikket ganske fornøyd med oppsettet. Må bare se om jeg klarer å bli kvitt flere ikoner...

post-31295-0-95012500-1331802393_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg skal nok over på ICS Vanilla (riktig betegnelse?) jeg også når ting er stabilt og fint. Kan ikke si jeg er imponert over Samsung og deres TouchWiz. De burde i det minste gi oss mulighet til å velge stock. Men neida, den launcheren har de fjernet totalt!

Inntil videre får jeg overleve med Apex.

 

Noen Apex-brukere som har klart å få et "aktivt" SMS-ikon ennå? Slik at den viser med et nummer oppi hjørnet når det er kommet en ny melding.. Samme med mail. Den funksjonen er borte hos meg, selv om jeg har gitt programmet admin-rettigheter (system app)

Lenke til kommentar

Etter å ha oppdatert til ICS så mottar alltid mottakere 2 stk SMS av meg for hver SMS jeg sender med en 3rd party SMS-app. Bruker jeg default SMS-app'en så mottar mottakere bare 1 stk SMS. Noen som kan fortelle meg hva problemet er? :)

Er mange(kanskje alle?) som har dette problemet. Vi får håpe det kommer en løsning snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha oppdatert til ICS så mottar alltid mottakere 2 stk SMS av meg for hver SMS jeg sender med en 3rd party SMS-app. Bruker jeg default SMS-app'en så mottar mottakere bare 1 stk SMS. Noen som kan fortelle meg hva problemet er? :)

Er mange(kanskje alle?) som har dette problemet. Vi får håpe det kommer en løsning snart.

 

Sier du det ja. Noe sted disse "mange" har meldt fra om problemet?

Lenke til kommentar

Vet ikke om andre plasser å melde fra om dette, en til de som lager det sms-programmet du bruker.

 

Aha. Så det er 3rd party-utviklerne som ikke har forberedt programvaren sin på ICS. Vet du, eller noen andre, om en 3rd party SMS-app som _ikke_ har dette problemet i ICS?

Lenke til kommentar

Sett flere som får dobbelt opp av SMS etter ICS oppdateringen, metoder apps brukte for å overstyre SMS funksjonen på telefonen har sikkert blitt endret i Android 4, slik at utviklerene også må oppdatere programmene sine for at de skal støtte Ice Cream Sandwich.

 

f.eks.

Me and my friend that tried ICS got a multiple messages sent more than once when both of us using Go SMS and Handcent SMS to send messages. (Is this because those applications not support ICS? )

http://phonebia.com/...by-samsung.html

 

Ser ut som problemet gjelder Samsung sin oppdatering til S2, ser ikke noen med nexus som klager over problemet.

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=26939&thanks=26939&ts=1331741071

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Hei! Oppdaterte til ics 4.0.3. Og får ikke starta Navigon sad.gif!!! Jeg bruker gpsen i drosja jeg kjører, og håper noen vet hvordan jeg kan fikse det :/ må jeg evt downgrade?

Jeg oppgraderte min i går og hos meg virker Navigon uten problemer. Har du oppgradert Navigon til siste versjon? Mener at det kom en ny versjon forleden dag.

 

Jeg måtte følge oppskriften til skywalker siden min mobil var telenor-branded. Jeg klarte ikke å ta backup av mobilen med Kies uten at jeg avinstallerte mange applikasjoner (bl.a. Navigon) og ryddet litt opp i filsystemet på mobilen. Navigon måtte derfor installeres på nytt etter oppgradering til ICS og alle kartene måtte lastes inn på nytt.

Lenke til kommentar

Erhm så vel forsåvidt nå at det er noen som sliter med Telenor kjøpte S2...

Litt sent, men bedre sent enn aldri. Jeg har en S2 kjøpt via Telenor Web Shop og jeg kjørte oppdatering den dagen den kom ut og hadde ingen problemer annet enn at den frøs første oppstart og måtte ta ut batteriet for å få den av igjen. Har siden da ikke hatt noen problemer av noe slag og får både ringt og sendt sms

Lenke til kommentar

Uptime 11 timer, brukt 26% batteri. Den er på bedringens vei. Største synder ser ut til å være Kernel (bruker Badass Battery Monitor), som har omtrent 36%.

 

Anbefaler forøvrig alle å teste ut Apex Launcher. Det er en fantastisk Launcher som gjemmer TouchWiz og får den til å se ut som stock ICS. Har ikke hatt noe trøbbel med den, glir glatt og fint mellom skjermene.

Foreløpig er jeg ganske fornøyd med ICS, gitt at batteriet begynner å bedre seg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...