Gå til innhold

Android 4.0 endelig klar til Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Det er ikke mulig å oppdatere en TEN-brandet GT-I9100 med KIES/PC eller som FOTA før Telenors Android 4.0.3 publiseres. Dette er en tanke irriterende og siden jeg ufrivillig har en TEN-brandet GT-I9100 har jeg valgt å fjerne branding.

 

Fjerne Branding (NB! Telefonen resettes 100%!):

CSC = TEN (Telenor) endres til NEE (Nordic). For å være sikker på at fremtidige oppdateringer går knirkefritt valgte jeg teste med først å legge på en standard Android 2.3.5 for GT-I9100 fra Samsung:

 

 

Vi må ha ODIN for å få til denne flash'en. Hentet ODIN v1.85 på XDA-Developers. Der finnes også fremgangsmåten for flash av firmware med ODIN.

http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278

 

Hentet STOCK Android 2.3.5

http://www.sammobile.com

I9100XWKI8 2.3.5 2011 October I9100OXXKI2 Nordic countries

(I9100XWKI8_I9100OXXKI2_NEE.zip)

 

Når STOCK Android 2.3.5 er flashet vil faktisk CSC fremdeles være "TEN". Men nå er det en mulighet til å endre på dette. ENDRING AV CSC RESETTER TELEFONEN! Ta en BACKUP nå hvis du vil ta vare på telefonbok osv. Finn frem IMEI på din GT-I9100: Meny Innstillinger - Om Telefonen - IMEI. Noter denne, tast så: *#272*IMEI-nummer#

Sett CSC til NEE. (En TEN-brandet telefon vil bare ha mulighet til å velge "TEN" her).

 

Når telefonen er bootet etter endring av CSC til "NEE", forutsatt at valgt firmware er 2.3.5 som ovenfor, vil du få mulighet til å oppdatere til 4.0.3 via KIES/PC eller FOTA over WLAN/Mobildata. Jeg fikk ikke til å oppdatere over KIES pga. at min PC har Win7 64-bit (brukergodkjenning=administrator kræsjer). Men oppdatering via WiFi/FOTA fungerte utmerket.

 

Min TEN-brandete GT-9100 er nå NEE med Android v4.0.3.

 

(Hvorfor gjorde jeg dette slik? Det var vesentlig for meg å kjøre en standard firmware fra Samsung og jeg ønsker ikke å være ROOT på telefonen min).

 

Min telefon sier XEN der og får ikke endret noe....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hm, virker som om ikke brukere som har kjøpt telefon med binding gjennom Telenor får oppdateringen ennå. Noen som vet når vi kan regne med å få den?

 

Ved forrige oppgradering mener jeg å huske at Telenor lå ca. tre uker i etterkant.

Lenke til kommentar

Spm om sync'ing...

 

Hovedgrunnen til at jeg la inn ICS er å kunne kjøre Google Chrome. Denne ser ut til å kreve at "account sync'ing" er enablet. Noen som vet om man kan enable en og en account for seg? Vil ikke enable dette for hverken Samsung eller Facebook sites, bare Google, men vil samtidig ikke fjerne de to førstnevnte.

Lenke til kommentar

Problemet med Nova er fremdeles at man ikke kan legge ut widgets overhode - med mindre man har rootet.

 

Er det slik at stort sett alle rooter, eller lever folk bare uten widgets?

 

Jeg har ikke engang fått klarhet i om jeg kan jailbreake en "proper" rom aka siste utgivelse fra Samsung selv - altså den vi "alle" har lagt inn. Er det slik, at en kan roote og beholde stock rom samtidig?

 

I'm confused :(

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte min S2 i forrige uke. Har merket drastisk lavere batteritid. I går lå telefonen på stuebordet nesten ubrukt med bare datatrafikk på, og holdt ut i 9 timer! Dette kan da umulig være normalt? Noen flere som har erfaringer med dette? En telefon med batteritid på under en arbeidsdag er helt ubrukelig!

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte min S2 i forrige uke. Har merket drastisk lavere batteritid. I går lå telefonen på stuebordet nesten ubrukt med bare datatrafikk på, og holdt ut i 9 timer! Dette kan da umulig være normalt? Noen flere som har erfaringer med dette? En telefon med batteritid på under en arbeidsdag er helt ubrukelig!

 

I går lot jeg telefonen ligge med WIFI på hele dagen, sjekka bare klokka ett par ganger og den hadde bare halvt batteri igjen.

Lenke til kommentar

Galaxy S blir også oppdatert forøvrig.The firmware upgrades for GALAXY S, for example, include Face Unlock, Snapshot, Photo Editor and others.

 

Det står vel at den får disse funksjonene, men at den vil beholde 2.3.. isåfall er dette veldig synd.

 

Er vell 2.3.7 som kommer til Galaxy S da, er det de nyeste telefonene som kommer med Android uten 4.0.x slippes med! Fordelen er jo at 2.3.7 er ekstremt stabilt.

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert min SGS2, samt 2 andre, med forskjellige utfall i forhold til batterilevetid.

 

For min del så har batteriet bestandig holdt en dag. Nå er jeg på 22% etter 8 timer, med minimalt bruk i forhold til vanlig.

Det som er uvanlig er at Android OS nå har brukt 59%, mens skjermen bare har brukt 17% !

Før så var det omvendt, og skjermbruken hadde alt å si.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest L_Skywalker sin guide og fått installert ICS på Telenor brandet telefon så får jeg ikke gjenopprettet telefonen til sikkerhetskopien jeg tok før jeg gjorde noe som helst av L_Skywalker sin forklaring under. Er det en eller annen måte jeg kan få tilbakestilt telefonen til den "gamle" android versjonen? Slik at alt blir som før liksom?

 

L_Skywalker's forklaring:

 

Det er ikke mulig å oppdatere en TEN-brandet GT-I9100 med KIES/PC eller som FOTA før Telenors Android 4.0.3 publiseres. Dette er en tanke irriterende og siden jeg ufrivillig har en TEN-brandet GT-I9100 har jeg valgt å fjerne branding.

 

Fjerne Branding (NB! Telefonen resettes 100%!):

CSC = TEN (Telenor) endres til NEE (Nordic). For å være sikker på at fremtidige oppdateringer går knirkefritt valgte jeg teste med først å legge på en standard Android 2.3.5 for GT-I9100 fra Samsung:

 

 

Vi må ha ODIN for å få til denne flash'en. Hentet ODIN v1.85 på XDA-Developers. Der finnes også fremgangsmåten for flash av firmware med ODIN.

http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278

 

Hentet STOCK Android 2.3.5

http://www.sammobile.com

I9100XWKI8 2.3.5 2011 October I9100OXXKI2 Nordic countries

(I9100XWKI8_I9100OXXKI2_NEE.zip)

 

Når STOCK Android 2.3.5 er flashet vil faktisk CSC fremdeles være "TEN". Men nå er det en mulighet til å endre på dette. ENDRING AV CSC RESETTER TELEFONEN! Ta en BACKUP nå hvis du vil ta vare på telefonbok osv. Finn frem IMEI på din GT-I9100: Meny Innstillinger - Om Telefonen - IMEI. Noter denne, tast så: *#272*IMEI-nummer#

Sett CSC til NEE. (En TEN-brandet telefon vil bare ha mulighet til å velge "TEN" her).

 

Når telefonen er bootet etter endring av CSC til "NEE", forutsatt at valgt firmware er 2.3.5 som ovenfor, vil du få mulighet til å oppdatere til 4.0.3 via KIES/PC eller FOTA over WLAN/Mobildata. Jeg fikk ikke til å oppdatere over KIES pga. at min PC har Win7 64-bit (brukergodkjenning=administrator kræsjer). Men oppdatering via WiFi/FOTA fungerte utmerket.

 

Min TEN-brandete GT-9100 er nå NEE med Android v4.0.3.

 

(Hvorfor gjorde jeg dette slik? Det var vesentlig for meg å kjøre en standard firmware fra Samsung og jeg ønsker ikke å være ROOT på telefonen min).

 

 

Edit: Eventuelt noen som vet hvordan jeg kan få gjenopprettet fra sikkerhetsoppdateringen?

 

Dette er forresten det som kommer opp når jeg prøver å gjenopprette:

capturejwv.png

Endret av Ferd!s
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...