Gå til innhold

Håvards foreldre søker fortsatt svar på politiforsinkelsene


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Havards-foreldre-soker-fortsatt-svar-pa-politiforsinkelsene-6781615.html#.T1xTfcyiFbt

 

 

Min personlig mening er at betjentene som kom først burde sparkes de har ikke noe i Politiet å gjøre, og alle som sympatiserer med dem burde ta en realitets sjekk..

 

Hvis man har tid til å nekte folk å hjelpe ungdommer så har man tid å be en båt om å føre dem over til utøya om det så "kun" hadde reddet et liv, ja det er farlig men sånn er det være politi man skal beskytte befolkningen det er derfor de sitter med mer makt en oss sivile..

 

Hvis man ikke er villig til å ofre sitt liv for å redde andre har man heller ikke noe å gjøre i Politiet..

 

Heltene på Utøya var de lokale i båtene sine samt ambulanse personalet som nektet å følge Politiet sine ordre..

 

Uten dem hadde dødstallene vært langt høyere..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det blir interessant å få detaljer fra rapporten som er klar på torsdag - så da kan vel hoderullingen vente til i hvert fall nest helg.

 

Står det virkelig i politiets vedtekter at de skal sette livet til hvis det trengs?

 

Ellers er jeg enig i at det var endel sivile heltedåder.

Lenke til kommentar

Det blir interessant å få detaljer fra rapporten som er klar på torsdag - så da kan vel hoderullingen vente til i hvert fall nest helg.

 

Står det virkelig i politiets vedtekter at de skal sette livet til hvis det trengs?

 

Ellers er jeg enig i at det var endel sivile heltedåder.

Jeg er usikker om det står noe i vedtektene til politiet at de skal risikere sitt liv for andre, for meg er det som en selvfølge når man velger det yrke..

Lenke til kommentar
Min personlig mening er at betjentene som kom først burde sparkes de har ikke noe i Politiet å gjøre, og alle som sympatiserer med dem burde ta en realitets sjekk..

De første politifolkene på stedet skal sparkes fordi det ikke fantes båter de kunne bruke da de prøvde å ta seg Over?

 

Merkelig logikk.

 

Hvis man har tid til å nekte folk å hjelpe ungdommer så har man tid å be en båt om å føre dem over til utøya om det så "kun" hadde reddet et liv, ja det er farlig men sånn er det være politi man skal beskytte befolkningen det er derfor de sitter med mer makt en oss sivile..

Ingen ble nektet å hjelpe ungdommer. Politiet har prosedyrer å forholde seg til, og har ansvaret for sikkerheten til andre instanser. Hadde ambulansepersonell blitt drept, hadde du sittet her og skrålt over hvor forferdelige politiet var som ikke beskyttet dem.

 

Hvis man ikke er villig til å ofre sitt liv for å redde andre har man heller ikke noe å gjøre i Politiet..

Men nå var det jo nettopp dette politiet gjorde. Tjenestemenn og kvinner satte sine egne liv i fare, spesielt i Oslo sentrum, der de hadde fått melding om at det var flere bomber, men likevel ble de på stedet for å få evakuert vanlige folk.

 

Og på Utøya prøvde politiet å komme seg over, men det var ingen båter tilgjengelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg håper Dani er villig til å dø for meg i sin jobb, om det så er å skaffe meg indrefilet eller bake en kake.

 

Det er et totalt urealistisk krav at man krever at andre ikke bare skal gjøre sitt beste, men dø i forsøket å redde mennesker selv om dette kan føre til flere døde.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg håper Dani er villig til å dø for meg i sin jobb

Jeg jobber ikke med å vokte & passe på befolkningen med påfølgende ekstra makt.

 

Jeg kan ikke strape på meg våpen,taktisk utstyr osv, jeg kan ikke med loven i hånden skyte noen om det er nødvendig osv osv !!

Lenke til kommentar
Min personlig mening er at betjentene som kom først burde sparkes de har ikke noe i Politiet å gjøre, og alle som sympatiserer med dem burde ta en realitets sjekk..

De første politifolkene på stedet skal sparkes fordi det ikke fantes båter de kunne bruke da de prøvde å ta seg Over?

 

Merkelig logikk.

 

Hvis man har tid til å nekte folk å hjelpe ungdommer så har man tid å be en båt om å føre dem over til utøya om det så "kun" hadde reddet et liv, ja det er farlig men sånn er det være politi man skal beskytte befolkningen det er derfor de sitter med mer makt en oss sivile..

Ingen ble nektet å hjelpe ungdommer. Politiet har prosedyrer å forholde seg til, og har ansvaret for sikkerheten til andre instanser. Hadde ambulansepersonell blitt drept, hadde du sittet her og skrålt over hvor forferdelige politiet var som ikke beskyttet dem.

 

Hvis man ikke er villig til å ofre sitt liv for å redde andre har man heller ikke noe å gjøre i Politiet..

Men nå var det jo nettopp dette politiet gjorde. Tjenestemenn og kvinner satte sine egne liv i fare, spesielt i Oslo sentrum, der de hadde fått melding om at det var flere bomber, men likevel ble de på stedet for å få evakuert vanlige folk.

 

Og på Utøya prøvde politiet å komme seg over, men det var ingen båter tilgjengelig.

 

Akkurat det at de ikke hadde båter tilgjengelig er det vi to er uenig på, var 10talls sivile båter i området at Politi ikke kunne hoppe i en av de?

 

Hvis det viser seg med BEVIS at politiet prøvde få tak i båt/båter for å komme over men ikke fikk det, nå snakker jeg de første som kom på plass ikke delta så skal jeg være den første til å si at jeg tok feil.

 

 

for meg er det som en selvfølge når man velger det yrke..

 

Hva er du verdt i kroner?

Spørs vel på hvem man spør.

Myndighetene -500000,-

Mamma +12500000000,-

Endret av Dani46
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

2 poeng for det forsøket - prøv igjen!

 

Hvor meget er du verdt?

 

Jeg for min del vedder hatten på at egenverdi har noe med annens verdi å gjøre.

 

Grunnen for at jeg maser litt er at noen påstår at politi burde vært flinkere til å ofre seg selv under krisen - og der er jeg dypt uenig.

 

Peace out

 

smile.gif

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

for meg er det som en selvfølge når man velger det yrke..

 

Hva er du verdt i kroner?

 

La oss anta 50.000 per skoleår. Og 40.000 i medisiner og helsetjenster.

659.000 på en helt vanlig person det gitt.

 

Kudos for kjapp summering

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10079069

 

- Noen vil si at den dårlige beredskapen fritar de involverte polititjenestemenn for kritikk. Hva mener du om det?

 

- Jeg stusser fortsatt på at det gikk såpass lang tid før politifolk på landsiden gikk til aksjon, til tross for at frivillige forsøkte å redde ungdommer i båtene sine, sier Perreau.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10079042

 

Politiet snakket kun om EN gjerningsmann.

 

 

Rest my case..

Endret av Dani46
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg finner det også fortsatt rart at de sier at politibetjentene ikke fant noe båt i nærheten.

På enkelte videoer og bilder ser man at det ligger båter ved campingen.

Det er vanlighvis flere fortøyd rett ved brygga også.

At de ventet på en annen båt som de trodde var på vei er grei forklaring og ikke rakk å skaffe en båt.

Men at de ikke fant noen høres rart ut.

post-217476-0-33608300-1331817570_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg finner det også fortsatt rart at de sier at politibetjentene ikke fant noe båt i nærheten.

På enkelte videoer og bilder ser man at det ligger båter ved campingen.

Det er vanlighvis flere fortøyd rett ved brygga også.

At de ventet på en annen båt som de trodde var på vei er grei forklaring og ikke rakk å skaffe en båt.

Men at de ikke fant noen høres rart ut.

post-217476-0-33608300-1331817570_thumb.png

 

Ikke noe rart med det, de ventet på delta og delta sin båt da de ikke selv turte hoppe i en båt å redde barn ifra en drapsmann på Utøya..

Lenke til kommentar

Man kan ikke forlange at det lokale politiet skulle gå i land på Utøya, men det var nok en litt passiv tankegang at de ikke ble med på å hente opp svømmende ungdommer fra fjorden.

Hvorfor kom egentlig det lokale politiet til stedet i det hele tatt, om det ikke var noe de kunne bidra med bortsett fra å blinke med blålysene og hindre folk i å reise ut med båtene sine? Jaja, det kalles vel å "ivareta sikkerheten på åstedet" eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere egentlig ventet på politiets utredning når dere helt tydelig gir blanke i hva som faktisk ble forklart og dokumentert?

bryr meg jeg, men har ikke tiltro til dem 100% så tar alt med en klype salt.

Mener fortsatt at alle politibetjentene som kom først til utøya burde sparkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Her er en sak om hvor langt politiet skal strekke seg for å redde liv.

http://www.finnmarke...icle5963062.ece

 

Blir helt feil å kritisere politiet. når det er de med pengesekken som legger arbeidsforholdene til rette for politiet.

 

BTW. De sørgende vil alltid ha spørsmål. De vil få svar på de spørsmålene, men nye vil alltid oppstå. Det er endel av det å sørge. Når og om alle spørsmål er besvart, så sitter men enda igjen med hvorfor-spørsmålet. Man kan enten la dette siste spørsmålet tære på deg eller ikke, men alle svar finnes ikke.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Mener fortsatt at alle politibetjentene som kom først til utøya burde sparkes.

 

Det finnes steder, som diverse u-land og diktatur-stater, hvor du får sparken (og blir drept) hvis du gjør en feil (ikke at jeg mener de handlet feil). Har du vurdert å gjøre oss alle en tjeneste å flytte dit?

 

 

Hva legger du i det?

 

Les det han skriver to-tre ganger til, så forstår du hva han mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...