Gå til innhold

Håvards foreldre søker fortsatt svar på politiforsinkelsene


Anbefalte innlegg

Mener fortsatt at alle politibetjentene som kom først til utøya burde sparkes.

 

Det finnes steder, som diverse u-land og diktatur-stater, hvor du får sparken (og blir drept) hvis du gjør en feil (ikke at jeg mener de handlet feil). Har du vurdert å gjøre oss alle en tjeneste å flytte dit?

 

 

Hva legger du i det?

 

Les det han skriver to-tre ganger til, så forstår du hva han mener.

 

Jeg mener og vil alltid mene at de var feige, og politiet skal ikke være feige de skal tørre gå inn i skarpe situasjoner spesielt når det er barn involvert..

 

Om du er såpass ignorant at du ikke ser at politiet må settes på plass for å unngå dårlig trender innad så får det være din mening..

 

De har hatt SEFO i mange år og de er kjent som en gruppe som ikke greier ta kritikk, eneste grunnen til de tar kritikk for 22juli er fordi noe annet ville ført til protester og full mistillit til dem, dette er ren taktikk ifra dem..Merk deg hvordan de oppførte seg rett etter 22juli, de ble kalt arrogante av de etterlate osv, etterlate ble hysjet osv ifra statsoverhoder..

 

Men ja jeg håper engang få flyttet til verdens eneste direkte demokrati, falsk demokrati funker ikke for meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er såpass ignorant at du ikke ser at politiet må settes på plass for å unngå dårlig trender innad så får det være din mening..

 

Selvsagt må de «settes på plass», men ikke ved å gi enkeltindivider skylden.

 

 

De har hatt SEFO i mange år og de er kjent som en gruppe som ikke greier ta kritikk, eneste grunnen til de tar kritikk for 22juli er fordi noe annet ville ført til protester og full mistillit til dem, dette er ren taktikk ifra dem..Merk deg hvordan de oppførte seg rett etter 22juli, de ble kalt arrogante av de etterlate osv, etterlate ble hysjet osv ifra statsoverhoder..

 

Mange var i sjokk, og så seg rundt etter noen å legge skylden på. Politiet var en god kandidat som syndebukk, noe vi så (og fortsatt ser) her på forumet. Selv når de tar kritikk er det ikke bra nok, for de gjør det på feil grunnlag.

 

Blir du aldri fornøyd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du er såpass ignorant at du ikke ser at politiet må settes på plass for å unngå dårlig trender innad så får det være din mening..

 

Selvsagt må de «settes på plass», men ikke ved å gi enkeltindivider skylden.

 

 

De har hatt SEFO i mange år og de er kjent som en gruppe som ikke greier ta kritikk, eneste grunnen til de tar kritikk for 22juli er fordi noe annet ville ført til protester og full mistillit til dem, dette er ren taktikk ifra dem..Merk deg hvordan de oppførte seg rett etter 22juli, de ble kalt arrogante av de etterlate osv, etterlate ble hysjet osv ifra statsoverhoder..

 

Mange var i sjokk, og så seg rundt etter noen å legge skylden på. Politiet var en god kandidat som syndebukk, noe vi så (og fortsatt ser) her på forumet. Selv når de tar kritikk er det ikke bra nok, for de gjør det på feil grunnlag.

 

Blir du aldri fornøyd?

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Fortsatt-apne-sporsmal-6785752.html#.T2NIPcyiFbs

 

Jo jeg blir fornøyd når de har forbedret sitt image og gjør jobben sin, samt greier sette ressurser der de trengs og ikke bare klager over for lite penger!!

 

Kan vel på en måte se hva du mener med ikke gi enkelt individer skylden når de er en homogen gruppe av hjernevasket individer..

Endret av Dani46
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo jeg blir fornøyd når de har forbedret sitt image […]

 

Du lar de ikke forbedre sitt image.

 

 

[…] og gjør jobben sin, samt greier sette ressurser der de trengs og ikke bare klager over for lite penger!!

 

Faktum er at de får ikke nok penger til å gjøre alt du og mange andre mener de skal gjøre. Faktum er at de har ikke en gang råd til å ansette nyutdannede polititjenestemenn.

Lenke til kommentar

Jo jeg blir fornøyd når de har forbedret sitt image […]

 

Du lar de ikke forbedre sitt image.

 

 

[…] og gjør jobben sin, samt greier sette ressurser der de trengs og ikke bare klager over for lite penger!!

 

Faktum er at de får ikke nok penger til å gjøre alt du og mange andre mener de skal gjøre. Faktum er at de har ikke en gang råd til å ansette nyutdannede polititjenestemenn.

 

Tullprat.

Justisdepartmentet burde henvise en del lover til historie bøkene samt gjøre en del tiltak de også, samtidige burde Politiet lære å bruke sine ressurser bedre..

 

Mer penger betyr ikke bedre tjeneste ifra Politiet, jeg tror det det bare gjør dem latere og mer tiltaksløse en de er pr idag..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Justisdepartmentet burde henvise en del lover til historie bøkene samt gjøre en del tiltak de også, samtidige burde Politiet lære å bruke sine ressurser bedre..

 

Mer penger betyr ikke bedre tjeneste ifra Politiet, jeg tror det det bare gjør dem latere og mer tiltaksløse en de er pr idag..

 

Hvorfor søker du deg ikke inn i en lederstilling, du som tydeligvis har store kunnskaper om hvordan man leder noe så stort og omfattende som politiet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Justisdepartmentet burde henvise en del lover til historie bøkene samt gjøre en del tiltak de også, samtidige burde Politiet lære å bruke sine ressurser bedre..

 

Mer penger betyr ikke bedre tjeneste ifra Politiet, jeg tror det det bare gjør dem latere og mer tiltaksløse en de er pr idag..

 

Hvorfor søker du deg ikke inn i en lederstilling, du som tydeligvis har store kunnskaper om hvordan man leder noe så stort og omfattende som politiet?

 

Min oppgave som sivil er å kritisere om det er positivt eller negativt, når nok folk er misfornøyd som jeg er må de endre sin praksis så jeg trenger ikke komme i noe "leder" stilling for å se en forandring, folk i Norge har generelt fått en mindre tillit til politiet og det ser ikke ut til å bli bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min oppgave som sivil er å kritisere om det er positivt eller negativt, når nok folk er misfornøyd som jeg er må de endre sin praksis så jeg trenger ikke komme i noe "leder" stilling for å se en forandring

 

Har du noen konkrete forslag til hva politiet må gjøre for at du ikke lenger skal være misfornøyd?

Lenke til kommentar

Min oppgave som sivil er å kritisere om det er positivt eller negativt, når nok folk er misfornøyd som jeg er må de endre sin praksis så jeg trenger ikke komme i noe "leder" stilling for å se en forandring

 

Har du noen konkrete forslag til hva politiet må gjøre for at du ikke lenger skal være misfornøyd?

 

Ja les over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja les over.

 

Er det dette du kaller forslag?

 

Justisdepartmentet burde henvise en del lover til historie bøkene samt gjøre en del tiltak de også, samtidige burde Politiet lære å bruke sine ressurser bedre..

 

Mer penger betyr ikke bedre tjeneste ifra Politiet, jeg tror det det bare gjør dem latere og mer tiltaksløse en de er pr idag..

 

Det kan på ingen måte kalles «forslag til hva politiet må gjøre for at du ikke lenger skal være misfornøyd»!

 

Her er det jeg snakker om. Der har du en lang liste med punkter hvor hvor politiet tar selvkritikk, punkter de kan bli bedre på. Kom opp med noe lignende, eller i det minste mer enn én setning, så skal jeg ta deg seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja les over.

 

Kan ikke se noen plass i denne tråden der du kommer med direkte forslag til hva politiet kan gjøre.

Politiet er som all annen statlig organisasjon underlagt et budsjett. Dette budsjettet skal dekke de utgiftene som Justis- og beredskapsdepartementet har bestilt av tjenester hos den norske Politi- og lensmannsetaten. Politiet kan ikke gjøre ting gratis det sier seg selv.

 

Ps. Hva betyr din avatar?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...ml#.T1xTfcyiFbt

 

 

Min personlig mening er at betjentene som kom først burde sparkes de har ikke noe i Politiet å gjøre, og alle som sympatiserer med dem burde ta en realitets sjekk..

 

Du mener to betjenter fra et lite politidistrikt skal sparkes fordi de ventet 10 minutter på Beredskapstroppen, som er spesialtrent for akkurat denne type hendelser? For ikke å nevne at de (beredskapstroppen) også hadde rifler, noe som har gått media fullstendig hus forbi. "Bevæpnet politi" er ikke synonymt med at dagen er reddet når det varierer fra politimenn med mp5 fra et søvnig lite politidistrikt til spesialtrente "soldater" med AR-15. Det sier seg selv.

Endret av Neptun_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...ml#.T1xTfcyiFbt

 

 

Min personlig mening er at betjentene som kom først burde sparkes de har ikke noe i Politiet å gjøre, og alle som sympatiserer med dem burde ta en realitets sjekk..

 

Du mener to betjenter fra et lite politidistrikt skal sparkes fordi de ventet 10 minutter på Beredskapstroppen, som er spesialtrent for akkurat denne type hendelser? For ikke å nevne at de (beredskapstroppen) også hadde rifler, noe som har gått media fullstendig hus forbi. "Bevæpnet politi" er ikke synonymt med at dagen er reddet når det varierer fra politimenn med mp5 fra et søvnig lite politidistrikt til spesialtrente "soldater" med AR-15. Det sier seg selv.

 

Utifra hva jeg kan se hadde de full utrustning med vest,hjelm samt MP5.

Hvis du ikke tør gå inn i en skarp situasjon der barn drepes så har du ikke noe i Politiet å gjøre, og det var ikke 10minuter..

 

 

Delta var jo bare en stor fasade 22juli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener to betjenter fra et lite politidistrikt skal sparkes fordi de ventet 10 minutter på Beredskapstroppen, som er spesialtrent for akkurat denne type hendelser? For ikke å nevne at de (beredskapstroppen) også hadde rifler, noe som har gått media fullstendig hus forbi. "Bevæpnet politi" er ikke synonymt med at dagen er reddet når det varierer fra politimenn med mp5 fra et søvnig lite politidistrikt til spesialtrente "soldater" med AR-15. Det sier seg selv.

 

Det man dog vet, er om de første på plass konfronterer en gjerningsperson ala ABB, vil fokuset dreie seg radikalt for gjerningspersonen, fra potensielle ofre til politi. Som oftest overgir personen seg ganske raskt. Noe også ABB med telefoninnringningene sine gjorde det klart han var en halv time før han ble pågrepet.

 

Hvis man da tar det "værste" scenario, ved at de første politimennene tok seg over og fått konfrontert ABB, og samtidig tar det faktum at minst 20 av de drepte ble drept det siste kvarteret så blir bildet annerledes.

 

Man har altså potensielt 2 trente personer med våpen mot ABB VS 20 ungdommer uten våpen mot ABB.

 

Tallenes tale er ganske så klare. Hvis alt hadde gått på skinner, ville altså man kunne ha reddet minst 20 ungdommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dani46 skrev (På 18.3.2012 den 11.39):

Delta var jo bare en stor fasade 22juli.

 

Har du lyst til å svare på innleggene til og meg fra fredag?

 

 

norskgoy skrev (På 18.3.2012 den 12.17):

Hvis alt hadde gått på skinner, ville altså man kunne ha reddet minst 20 ungdommer.

 

Hvis alt hadde gått på skinner, hadde ABB blitt stoppet før bomben gikk av.

Lenke til kommentar

Så hva var det du skulle frem til egentlig?

 

Jeg kan stille deg det samme spørsmålet.

 

Det er meningsløst å spekulere i hva som hadde skjedd hvis det og det hadde blitt gjort annerledes. Vi (politiet) må finne ut hva som gikk galt, og sørge for at det ikke gjentar seg. Da hjelper det ikke å si at «hvis politimennene som kom frem først hadde grepet inn tidligere, hadde vi spart mange titalls liv», for det er, som du sier, opplagt.

Lenke til kommentar

Jeg kan stille deg det samme spørsmålet.

 

Det er meningsløst å spekulere i hva som hadde skjedd hvis det og det hadde blitt gjort annerledes. Vi (politiet) må finne ut hva som gikk galt, og sørge for at det ikke gjentar seg. Da hjelper det ikke å si at «hvis politimennene som kom frem først hadde grepet inn tidligere, hadde vi spart mange titalls liv», for det er, som du sier, opplagt.

 

Klart du kan.

 

Ved Utøya hadde man altså mulighet. Den tar politiet ikke. Og grunnlaget er at man heller venter på Delta, til et helt annet sted enn der de første politifolkene dukker opp. De beordres altså til å gjøre noe annet enn å komme hurtigst mulig til konfrontasjon med en faktisk hendelse. Selv om man utmerket godt vet at man bør hurtigst mulig konfrontere. Ut i fra et faglig synspunkt.

 

Det kostet altså ca 20 mennesker livet.

Lenke til kommentar

Hva legger du i det?

 

Les det han skriver to-tre ganger til, så forstår du hva han mener.

 

Nei faktisk ikke.

Er vel mer deg og TEE som tviholder på oppfatnig av ting.

 

Selv støtter ikke jeg hva de andre sier heller vedr. at politibetjenter skal miste jobben.

Greit å ikke svare DERE men sitere akkurat de det omhandler.

Det er ikke fotabllag vi diskuterer så prøv å ikke vær supporter.

 

Hadde alle oppført seg som dere vil vi stå like uklare neste gang hvis noe slikt skulle skje igjen.

 

Ola dunk står klar med Janteloven.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...