Gå til innhold

Nytt skjermkort - Hvor langt kan jeg gå?


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke velge et HD7870 fremfor HD6970? HD7870 er kraftigere, kjøligere og bruker mindre strøm. Ikke koster det stort mer enn 100-200kr mer heller.

 

Kjøpte ikke pc'n, byttet en gaming bærbar pc mot den :) Poenget mitt var at han over ikke måtte ut med 4-5 tusen for et bra skjermkort. Har man muligheten til å ta seg råd til noe slikt, så kjør på. For dem som har kone, barn, hus, lån og ikke tjener 60k i måneden, vel det finnes skjermkort til halve prisen som fungere topp :)

Tenkte mer på trådstarter som vurderer HD6970 jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes nå det høres rart ut at du ikke merker noe skurr med ett HD6970 i BF3 på ultra da fps. i krevende områder nok vil duppe ned på det lave tredvetall. AMD har/hadde attpåtil problemer med MSAA, men mulig dette er fikset nå. Det er dog store forskjeller på hva enkelte opplever som lagg/hakking, men under 40fps merker jeg personlig veldig godt.

 

Hvis man skal klare 60fps kontinuerlig i 1080p må man fremdeles ha GTX580 SLI el.

 

Nå kan ikke jeg utale meg om hvor mye FPS jeg ligger på da jeg ikke har fått testet dette. Det er klart at fps vil gå opp og ned ettersom hvor du befinner deg i spillet, og hva du gjør. Jeg vil bare si at jeg alt i alt er kjempefornøyd med mitt 6970. Merk at jeg på ingen måte prøver å si at et 7970 ikke er et bra kort eller verdt pengene, prøver bare si at det finnes alternativer som er mye billigere, men som igjen fungere utrolig bra.

 

Nå spiller ikke jeg mye BF3, har hatt spillet siden det kom ut, men personlig pga Origin og at alt skjer via en nettside med mye forsinkelser droppet jeg spillet etter bare ett par timer med spillig. Etter min mening er det ingenting som slår MW3, grafikken er ikke liker bra, men storyen knuser BF3 enyday, personlig synes jeg BF3 er en "fail", da BF2 etter min menig var mye bedre. Det handler ikke bare om grafikk :)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Da har jeg fått målt fps på BF3:

 

Ultra oppløsning:

Max: 57fps

Min: 35fps (Gikk ned på 35fps en del ganger, men bare for veldig korte perioder, så la ikke stort merke til det)

*Lå som regel hele tiden mellom 40-50fps

 

Max oppløsning:

Max: 92fps

Min: 48fps (Gikk kun en gang så lavt iløpet av nesten 2 timer med spilling)

* Lå sånn som regel hele tiden over 70fps

 

Ikke akkurat verdens beste score, men for å være et skjermkort til 2200 tusen kroner er jeg storfornøyd :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått målt fps på BF3:

 

Ultra oppløsning:

Max: 57fps

Min: 35fps (Gikk ned på 35fps en del ganger, men bare for veldig korte perioder, så la ikke stort merke til det)

*Lå som regel hele tiden mellom 40-50fps

 

Max oppløsning:

Max: 92fps

Min: 48fps (Gikk kun en gang så lavt iløpet av nesten 2 timer med spilling)

* Lå sånn som regel hele tiden over 70fps

 

Ikke akkurat verdens beste score, men for å være et skjermkort til 2200 tusen kroner er jeg storfornøyd :)

Singleplayer eller Multiplayer?

Hvilken map?

Hvor testet du?

Hva skal Oppløsning og Ultra vs Max bety?

Kjørte du en FRAPS Benchmark eller var det bare de tallene du så?

 

Jeg får noe bedre resultater med mitt 7970 på 1920x1080 Ultra Preset i B2K maps, og det er helt ærlig ikke godt nok å spille BF3 i multiplayer med drops under 40fps når man kan kjøre på 100+ fps med et og annet drop ned til 60 fps

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere kjører jeg på 1920x1080 hele tiden. Hva mener du med "hva max og ultra betyr"? Snakker selvfølgelig om grafikk innstillingene du kan velge. Spilte i ca. 2 timer, hvor jeg har vært iløpet av de 2 timene i spillet hadde jeg ikke orket å prøve å finne ut om så noen hadde betalt meg, så mye fritid har jeg ikke :p Spillet er testet med Fraps ja :) Spilte Singleplayer.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere kjører jeg på 1920x1080 hele tiden. Hva mener du med "hva max og ultra betyr"? Snakker selvfølgelig om grafikk innstillingene du kan velge. Spilte i ca. 2 timer, hvor jeg har vært iløpet av de 2 timene i spillet hadde jeg ikke orket å prøve å finne ut om så noen hadde betalt meg, så mye fritid har jeg ikke :p Spillet er testet med Fraps ja :) Spilte Singleplayer.

Ultra er så høyt spillet går, vet ikke hva "max" skal bety da?

Ultra, High, Medium og Low er presets i spillet, kjører du noe annet enn dette må du si hva det er for noe ;)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere kjører jeg på 1920x1080 hele tiden. Hva mener du med "hva max og ultra betyr"? Snakker selvfølgelig om grafikk innstillingene du kan velge. Spilte i ca. 2 timer, hvor jeg har vært iløpet av de 2 timene i spillet hadde jeg ikke orket å prøve å finne ut om så noen hadde betalt meg, så mye fritid har jeg ikke :p Spillet er testet med Fraps ja :) Spilte Singleplayer.

Ultra er så høyt spillet går, vet ikke hva "max" skal bety da?

Ultra, High, Medium og Low er presets i spillet, kjører du noe annet enn dette må du si hva det er for noe ;)

 

Sorry min feil, mener selvfølgelig High og ikke max, blandet litt med et annet spill jeg spiller :)

Lenke til kommentar
Kan ikke si hvor mye fps jeg ligger da jeg ikke vet dette, men spillet kjører på ultra uten problemer, har aldri opplevd noe form for lagg. Har ikke prøvet online spilling, men ellers så funker det fjell.

 

Singleplayer og Online er det stor forskjell på.

 

Spill på Gulf Of Oman med 64 spillere som går amokk med tanks og helikopter så vegger spruter, så skal du få se FPS Drop's.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Kan ikke si hvor mye fps jeg ligger da jeg ikke vet dette, men spillet kjører på ultra uten problemer, har aldri opplevd noe form for lagg. Har ikke prøvet online spilling, men ellers så funker det fjell.

 

Singleplayer og Online er det stor forskjell på.

 

Spill på Gulf Of Oman med 64 spillere som går amokk med tanks og helikopter så vegger spruter, så skal du få se FPS Drop's.

 

Spiller ikke online, så det slipper jeg å tenke på :)

Lenke til kommentar

Da tør jeg jaggu meg vedde en tier på at du ikke har kjøpt spillet heller harhar.gif

 

Klart at jeg har kjøpt det, hvordan skulle jeg ellers ha fått taket i det. Med mindre enn stjeler det og en tyv er jeg ikke. Kjøper alle spillene mine selv. Bortsett fra Mass Effect 3, det fikk jeg i gave av min samboer igår :)

 

Kan legge til at grunnet til at jeg ikke spiller online er fordi alle er så flinke, jeg rekker som regel ikke å flytte meg 50 meter før en eller annen har skutt meg i hode fra en mils avstand. Online er kjempefint, men jeg spiller som regel kun singleplayer, med mindre jeg spiller et spill som krever at jeg må spille online :)

 

btw, Mass effect 3 er konge, løp og kjøp :D

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Kan legge til at grunnet til at jeg ikke spiller online er fordi alle er så flinke, jeg rekker som regel ikke å flytte meg 50 meter før en eller annen har skutt meg i hode fra en mils avstand. Online er kjempefint, men jeg spiller som regel kun singleplayer, med mindre jeg spiller et spill som krever at jeg må spille online :)

 

btw, Mass effect 3 er konge, løp og kjøp :D

Jobb på lag sammen med andre, så går det bra. BF3 singleplayer er så dårlig at den ikke er verdt å spille.

 

Mass Effect 3 har godt gameplay, men elendig historie.

Lenke til kommentar

Kan legge til at grunnet til at jeg ikke spiller online er fordi alle er så flinke, jeg rekker som regel ikke å flytte meg 50 meter før en eller annen har skutt meg i hode fra en mils avstand. Online er kjempefint, men jeg spiller som regel kun singleplayer, med mindre jeg spiller et spill som krever at jeg må spille online :)

 

btw, Mass effect 3 er konge, løp og kjøp :D

Jobb på lag sammen med andre, så går det bra. BF3 singleplayer er så dårlig at den ikke er verdt å spille.

 

Mass Effect 3 har godt gameplay, men elendig historie.

 

Enig der når det gjelder BF3, trodde det skulle være mye bedre. Mass Effect er greit nok. Likte 2'ern veldig godt så er nok derfor jeg liker 3 så bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...