Gå til innhold

Nytt skjermkort - Hvor langt kan jeg gå?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker på å kjøpe et nytt skjermkort.

 

Kanskje et AMD 6970

 

Problemet her er:

Jeg har et AMD Phenom II Black edition 965 3.4ghz Quad core

Hvor langt kan jeg gå med skjermkort før det blir til en flaskehals?

Jeg har en 750W PSU, så tror ikke strøm blir noe problem,

jeg har også 8GB 1333MHZ RAM fra Corsair.

 

Tror du dette blir bra nok ?

 

TAKK FOR SVAR !

 

PS! Jeg spør noen som kan dette, ikke dere som TROR dere kan det.

Endret av wApz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo vurdere det billigste av disse

 

Kjører på 1920x1080

har følgende: i7-2600K, 8gb 1333mhz ram, hd6970, sabertooth P67, 120gb ssd disk

 

Kan ikke si hvor mye fps jeg ligger da jeg ikke vet dette, men spillet kjører på ultra uten problemer, har aldri opplevd noe form for lagg. Har ikke prøvet online spilling, men ellers så funker det fjell.

 

Så man trenger ikke en pc til 20 tusen for å spille BF3.

 

Jeg skal selv oppdatere til 7970, men det har ingenting med BF3 å gjøre, det er rett og slett fordi jeg ønsker å være klar til eventuelt hvis det skulle komme et spill som jeg ikke klarer å drive godt nok en gang i fremtiden, men akkurat per dags dato, holder dette nok i massevis :)

 

glemte å nevne at jeg har en 1100W strømforsyning :)

Lenke til kommentar

@San22_ Kjøp heller 7970 når det du har ikke er godt nok. Ikke kjøp nå mm du opplever lagg :)

 

 

Edit: jeg kjører Bf3 med gtx 560 ti med overklokk på High med ca 50 fps. Og det kortet koster bare 1600kr så man trenger egentlig ikke å fyre på med kort til 3-4k hvis du ikke har så mye penger. Cpu er i5 2500.

 

Edit nr 2: for å måle fps trykk på knappen til venstre for 1 og skriv: render.drawfps 1 for å slå det av skriver du render.drawfps 0

Endret av Gurre
Lenke til kommentar

@San22_ Kjøp heller 7970 når det du har ikke er godt nok. Ikke kjøp nå mm du opplever lagg :)

 

 

Edit: jeg kjører Bf3 med gtx 560 ti med overklokk på High med ca 50 fps. Og det kortet koster bare 1600kr så man trenger egentlig ikke å fyre på med kort til 3-4k hvis du ikke har så mye penger. Cpu er i5 2500.

 

Edit nr 2: for å måle fps trykk på knappen til venstre for 1 og skriv: render.drawfps 1 for å slå det av skriver du render.drawfps 0

 

Kjekt å vite, takk for det. Har alltid trodd at man måtte ha et slags program for å måle fps. Skal sjekke asap hvor mye jeg får :) Jeg skal vent litt til, skal ikke kjøpe 7970 før mot slutten av sommeren, da er det billigere :) Spill som krever mer enn BF3 er sikkert like rundt hjørne, alt utvikler seg raskt i dag, så om jeg kjøper det om 5-6 måneder burde være greit :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke velge et HD7870 fremfor HD6970? HD7870 er kraftigere, kjøligere og bruker mindre strøm. Ikke koster det stort mer enn 100-200kr mer heller.

 

Kjøpte ikke pc'n, byttet en gaming bærbar pc mot den :) Poenget mitt var at han over ikke måtte ut med 4-5 tusen for et bra skjermkort. Har man muligheten til å ta seg råd til noe slikt, så kjør på. For dem som har kone, barn, hus, lån og ikke tjener 60k i måneden, vel det finnes skjermkort til halve prisen som fungere topp :)

Lenke til kommentar

Synes nå det høres rart ut at du ikke merker noe skurr med ett HD6970 i BF3 på ultra da fps. i krevende områder nok vil duppe ned på det lave tredvetall. AMD har/hadde attpåtil problemer med MSAA, men mulig dette er fikset nå. Det er dog store forskjeller på hva enkelte opplever som lagg/hakking, men under 40fps merker jeg personlig veldig godt.

 

Hvis man skal klare 60fps kontinuerlig i 1080p må man fremdeles ha GTX580 SLI el.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...