Gå til innhold

Kan vi stole på Norske sykehus og leger?


Anbefalte innlegg

Det har nå vært veldig misnøye med ventelister for å få en operasjon på et sykehus. Det er ettehvert blitt lange køer av folk som ettehvert begynner å bli veldig utålmodige pga. ventetiden.

I tillegg så jukses det med pasientlister, noen som kanskje ligger øverst på en saksbehandler liste kan bli lagt i bunnen eller rett og slett bli kastet i søpla og glemt.

 

I tillegg til det så har vi problemer med leger som driver med feilbehandlig og enda verre for noen, å bli utsatt for organ tyveri og ilagt unødvendig vektbelastning ved at tunge gjenstander er blitt operert inn i kroppen, noe som jeg er blitt utsatt for.

 

Selv fastlegen min er ikke å stole på, da hun ikke skjønner hvorfor jeg veier 150 kg og ser ganske slank ut. prøver viser også at jeg omtrent ikke har fett i kroppen.

 

Hadde det vært en ide å nedlagt deler av Norsk helsevesen og heller sende folk til utlandet for å få en operasjon.

Jeg tror leger er av den oppfatning at fordi de er leger så er det vanskelig for myndighetene å gi dem sparken.

Det er direkte livsvarlig å bli operert på et sykehus i dag, man har jo heller ingen garanti for at den som presenterer seg som lege virklig er det.

Dette er kort fortalt fra min side, hva mener dere om situasjonen ved dagens helsevesen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ble jeg nysjerrig. Hva slags gjenstander er du mener du har fått operert inn? Og hvor på kroppen?

 

Håper det ikke er slemt å påpeke følgende: Hvis du er slank og ikke har fett på kroppen så må den jo veie 60-70 kilo. Det er mye. Om de så var av bly ville det tilsvare 5-6 melkekartonger. Mer om du er liten av høyde. Og da ville du jo ikke se slank ut lenger. Selv om de hadde fjernet et organ eller to. (Hvilket er du mangler?)

 

Til emnet: Det er svært trygt å bli operert av norske leger. Det som derimot ikke er helt på stell er måten sykehusene drives på. Helsesystemet er overmodent for reform.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå ble jeg nysjerrig. Hva slags gjenstander er du mener du har fått operert inn? Og hvor på kroppen?

 

Håper det ikke er slemt å påpeke følgende: Hvis du er slank og ikke har fett på kroppen så må den jo veie 60-70 kilo. Det er mye. Om de så var av bly ville det tilsvare 5-6 melkekartonger. Mer om du er liten av høyde. Og da ville du jo ikke se slank ut lenger. Selv om de hadde fjernet et organ eller to. (Hvilket er du mangler?)

 

Til emnet: Det er svært trygt å bli operert av norske leger. Det som derimot ikke er helt på stell er måten sykehusene drives på. Helsesystemet er overmodent for reform.

 

Geir :)

Gjenstandene jeg har fått operert inn befinner seg i bukhule(festet til ribbeina) med den følge at jeg har fått en svært kraftig overkropp. Det skal også være lagt inn noe i ryggen , på sidene hvor det gjør vondt når jeg beveger meg.Ellers så ble jeg fratatt halve lungen, en nyre og en stor del av leveren. Det ble faktisk forsøkt tranplantert over til en annen pasient, men det misslyktest og vedkommende døde.Dette ble gjort uten tilatelse fra meg.

 

Legen ville ikke at jeg skulle ri hest mere derfro gjorde han dette mot meg.

Mulig dette var et engangs tilfelle. (legen gikk bort å ble beskåret like etterpå)Men jeg har hørt at enkelte idretts folk har fått sin karriere avsluttes ved lignende tilfeller.

 

Så din påstand om at det er så trygt på Norske sykehus setter jeg et spørsmål tegn ved, ja det finnes sikkert noen hederlige leger også, men hvordan kan man egentlig vite om det på forhånd.

En annen ting er jo dette med ventelister som det blir rotet med, det tolker jeg som at liker ikke en i helsevesenet deg så får du ikke den behandlings du har krav på.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at legen din ikke ville at du skulle ri hest, derfor så tok han nyren din, litt av lungen din og halve leveren din uten ditt samtykke, og i tillegg la inn noen implanter som gjør at du veier 150 kilo uten at du ser ut som du veier 150 kilo?

Jeg har en mistanke om at det er mer som er fjernet også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Gå til en annen lege. Dersom det du sier er sant, burde han eller henne lett være i stand til å finne et fremmedlegme som veier opp til 50 kg.

 

Beklager å si det trådstarter, men det virker veldig fjernt.

Du tror vel ikke at jeg dikter opp en historie bare for å ha noe å skrive om på dette forumet?

Du ville ikke ha vært den første. Det er så klart også mulig at du har et alvorlig tilfelle av paranoia og/eller vrangforestillinger.

Endret av Pseudopod
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager å si det trådstarter, men det virker veldig fjernt.

Du tror vel ikke at jeg dikter opp en historie bare for å ha noe å skrive om på dette forumet?

 

Problemet er at det du skriver er så fjernt at man vanskelig kan tro på det. Men om du feks har vrangforestillinger så er ikke det noe å gjøre narr av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager å si det trådstarter, men det virker veldig fjernt.

Du tror vel ikke at jeg dikter opp en historie bare for å ha noe å skrive om på dette forumet?

 

Problemet er at det du skriver er så fjernt at man vanskelig kan tro på det. Men om du feks har vrangforestillinger så er ikke det noe å gjøre narr av.

Nei, vrang forestillinger har jeg ikke, det undrer meg at du stoler på at leger er så uskyldige.Du skulle ikke tilfeldigvis være lege selv som tror bare godt om dine koleger?

Lenke til kommentar

Vel, ta en røntgen på et privat sykehus, få med deg røngtenbildene og legg de inn her, så vi kan få se disse fremmedlegemene. Før det tror jeg nok du bare troller. Eller kanskje de er usynlige også, disse implantene du har fått i stedet for organer? :p

 

Fra spøk til revolver: JA, jeg stoler på det norske helsevesenet. Mer enn jeg stoler på en fremmed som på en åpen nettside skriver "Å nei, noen stjal organene mine og la inn noe tungt slik at jeg veier mye uten å se feit ut!". Sorry.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan vet du at du ikke har vrangforestillinger? Det er ikke noe man selv innser at man har, men heller noe andre mennesker kan mistenke når en person kommer med utsagn som virker veldig usannsynlige. Og så drar du en klassisk "om du ikke mener det samme som meg, så må du være en av de selv". Da er det forståelig hvorfor noen ikke tar deg seriøst.

 

Som sagt, gå til en annen lege. Dersom det er sant at du har 50 kg ikke-mennesklige legemer inne i kroppen din, så burde det være en smal sak for en annen lege å finne dette. Med mindre denne legen også er en del av den ondskapsfulle legekonspirasjonen da :p.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager å si det trådstarter, men det virker veldig fjernt.

Du tror vel ikke at jeg dikter opp en historie bare for å ha noe å skrive om på dette forumet?

 

Problemet er at det du skriver er så fjernt at man vanskelig kan tro på det. Men om du feks har vrangforestillinger så er ikke det noe å gjøre narr av.

Nei, vrang forestillinger har jeg ikke, det undrer meg at du stoler på at leger er så uskyldige.Du skulle ikke tilfeldigvis være lege selv som tror bare godt om dine koleger?

 

Finnes helt sikkert lugubre leger der ute, men din historie er rett og slett så hinsides at jeg enten avfeier den som lørgn/trolling eller vranforestillinger. Er ikke lege selv, men jeg hadde et førstehjelpskurs i militæret hvis det hjelper....

 

Du kan jo kanskje forklare litt mer om hva som har skjedd med deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjenstandene jeg har fått operert inn befinner seg i bukhule(festet til ribbeina) med den følge at jeg har fått en svært kraftig overkropp. Det skal også være lagt inn noe i ryggen , på sidene hvor det gjør vondt når jeg beveger meg.Ellers så ble jeg fratatt halve lungen, en nyre og en stor del av leveren. Det ble faktisk forsøkt tranplantert over til en annen pasient, men det misslyktest og vedkommende døde.Dette ble gjort uten tilatelse fra meg.

 

Så du ble neddopet, åpnet kirurgisk og fått fjernet organer uten din tilatelse? :blink:

Neieh...dette altså..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjenstandene jeg har fått operert inn befinner seg i bukhule(festet til ribbeina) med den følge at jeg har fått en svært kraftig overkropp. Det skal også være lagt inn noe i ryggen , på sidene hvor det gjør vondt når jeg beveger meg.Ellers så ble jeg fratatt halve lungen, en nyre og en stor del av leveren. Det ble faktisk forsøkt tranplantert over til en annen pasient, men det misslyktest og vedkommende døde.Dette ble gjort uten tilatelse fra meg.

 

Så du ble neddopet, åpnet kirurgisk og fått fjernet organer uten din tilatelse? :blink:

Neieh...dette altså..

Jeg var på sykehuset pga et brukket håndledd som hadde grodd feil. Så fikk jeg denne timen hvor alt skjedde. Jeg er foresten ikke fornøyd med håndleddet enda, virker ikke som de har gjort noe særlig der.Men da jeg våknet så var høyrehånden i gips.Så jeg trodde alt var såre vel, trodde jeg.

Endret av vill panda
Lenke til kommentar

Forklar igjen hvorfor legen din ikke ville at du skulle ri?

Fordi jeg var medlem av en forening med spesiell interesse opplæring og riding av hest.

Det jeg ikke vist var at de fleste var kun medlem pga. de skulle vise frem sine kunnskaper før de gikk bort og ble beskåret, men det viste jo ikke jeg.De tålte ikke at jeg var flinkere enn de andre. Ble faktisk utsatt for sabotasje flere ganger, men så overvant jeg alle problemene og lot som ingenting. Jeg trodde faktisk det skulle være sånn.

Endret av vill panda
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...