Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Har du kilde på at "de" krevde penger? Er selv temmelig irritert over utviklingen og at det ikke handles, men den siste halvsiden her blir rett og slett for usakelig og dum.

Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.8241261

 

Var det jeg regnet med. "de" er faktisk bare en person som langt fra er talsmann for alle sigøynerne. Det blir for usaklig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kilde på at "de" krevde penger? Er selv temmelig irritert over utviklingen og at det ikke handles, men den siste halvsiden her blir rett og slett for usakelig og dum.

Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge.

http://www.nrk.no/ny...ingen/1.8241261

 

Var det jeg regnet med. "de" er faktisk bare en person som langt fra er talsmann for alle sigøynerne. Det blir for usaklig.

Han er selvsagt ikke noen offisiell talsmann.(Det finnes jo ingen offisiell talsmann) Han snakker trolig bare for de sigøynerne som er rundt ham i leiren hans. Men et slikt utsagn er definitivt usaklig. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at folk blir opprørt over denne typen uttalelser:

"Skulle ønske at noen snittet opp romfolket i småbiter og brukte det som hundefôr"

Det blir selvsagt jeg også. Men det er veldig viktig å merke seg at denne typen uttalelser er skrevet av syke personer. Ikke legg dette til grunn for å rakke ned på alle motstandere av romfolkets handlinger.

Neish. Det er ikke bare skrevet av syke personer dette. Dagbladet blåser her opp en filleting. Man har ikke noe "ytrings-ansvar" på facebook, og avisene burde holde seg langt unna. Det jeg ser er en utvikling i form av et overvåkningssamfunn.

 

Blir man irritert så tyr man til verbale kraftige uttrykk. Man sper gjerne på litt når man er irritert, og mener ofte ikke det man sier rent bokstavelig.

I dette tilfellet så er det mest sannsynlig at personen sa det for at det skulle virke frastøtende...

Syntes avisene, spessielt Dagbladet, ofte er overfladiske og kommer med kjedelige nyheter jeg. Svært lite interessant... Faktisk en hel artikkel om en enkelt facebook kommentar fra en tidligere FrP-politiker.

Gudene må vite hva media tenker med all driten de pusher på oss - men når det gjelder pussige utbrudd fra politikere, synes jeg det er på sin plass å presentere.

Nei. Ikke når det kommer fra tidligere politikere. Tidligere politikere er ikke lenger politikere. Det ligger i kortene. Og facebook-bruken deres burde ikke bli overvåket av media, og brukt mot dem.

 

Jeg mener det strider mot personvern. Siden du stiller meg kritiske spørsmål om mitt medlemskap i Venstre, så vil jeg si at Venstre er spesielt opptatt av personvern. De er også spesielt opptatt av ytringsfrihet også.

 

Bare disse to tingene går mange av de andre partiene i mange tilfeller hus forbi. Venstre er i aller største grad i mot et overvåkningsregime og meningstyranti.

 

Og det er fordi vi har tydeligvis en god del grums som ligger begravd i folkemeningen, og da er det greit å vite hvor mesteparten eventuelt ligger. Så kan man ta hensyn til nettopp det ved neste valg.

Ikke når det kommer fra en tidligere FrP-politiker. Det er en ting, en annen ting er at Facebook-meldinger er private, sånn i bunn og grunn. Dagbladet kjenner heller ikke til grunnen til at personen sa dette, i alle fall legger de ikke spesielt vekt på dette. Hva folk sier tidlig på morran, når de er litt morgengretne, på facebook, det burde avisene gi fullstendig faen i. Det ligger i kortene at denne personen sa dette fordi han ble irritert og ville frastøte seg vedkommende som personen skrev melding til. Det har man fullstendig rett til på facebook uten at mediene skal blåse det opp og henge ut person, og hans tidligere politiske parti.

 

 

Når det gjelder mediene og deres missbruk av facebook, så blir jeg irritert!

 

Selv har du reklame for partiet Venstre, og mener å huske at du i andre debatter har sagt at du er medlem i det partiet!?

Ja, det stemmer.

 

Hvis det stemmer - lurer jeg på hva dine synspunkter og holdninger baserer seg på - er det dine personlige holdninger, eller er det partiets holdninger du presenterer her i tråden og i denne saken?

Det er mine egne personlige holdninger/meninger.

Jeg er fullstendig enig i Venstres synspunkter og holdninger omkring temaet, bare sånn at det er sagt...

 

Hva har dette egentlig med saken å gjøre? Hva har dette å si for debatten? Hva vil du med dette frem til?

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Send dem tilbake dit de kom fra, de har INGENTING her å gjøre. Kommer kjørenes med hele slekta, og nærmest forlanger at norske myndigheter skal finne dem boplasser. De er TURISTER i norge, i norge er det dyrt å være turist. Har de ikke råd til å leie noe, da får de heller holde seg hjemme. Er så dritt lei hele denne saken, bare kopier Frankrike fra 2010 og bli ferdig med dritten.

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Jeg mener at man burde få ut dette forbaskede romfolket. De har ingen rett til å være her å tigge og drive med kriminalitet. Norge kan ikke løse den økonomiske krisen i Europa...

 

AP gjør ingen verdens ting med problemet, og de beskylder oss godtfolk for å være både det ene og det andre, og forstår ikke problemet. De bruker også en veldig moraliserende og generaliserende pekefinger mot oss og minner oss om Terrorangrepet, og om ekstreme ideologier og så videre.. Helt forkastelig!

Og selv sitter de jo trygt og gjør ingen verdens ting med det økende problemet. Folks missnøye, kaller de bare rasisme. Det er vel den enkleste løsningen partiet kan komme med... De er ikke redde noen ting, for de vet at de blir valgt uansett, år etter år, så det bekymrer dem ikke så veldig mye, og det viser de tydelig. Håper de får seg en skikkelig smell neste stortingsvalg!!!

Selv kommer du med rasistiske utspill

Nei det er ikke rasistisk. Det handler ikke om at jeg ikke liker "rasen" romfolk. Og det gjelder kun det romfolket som er her i Norge for å tilegne seg våre penger, ved å tigge dem, eller å drive med kriminell virksomhet. De er ikke velkomne her. Det samme ville jeg sagt om svensker, eller tyrkere dersom de kom hit og gjorde det samme.

 

- så sutrer du etterpå fordi noen politikere sier at folks misnøye er rasistisk begrunnet. Hva mener du egentlig?

Jeg mener at disse politikerne er pliktige til å gjøre noe, i stedet for å kalle alle som kritiserer dem for nynazister, terrorister, rasister og så videre. Folk har ikke valgt dem for at de skal oppdra oss, og bestemme over hva vi kan mene og ikke mene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg mener at man burde få ut dette forbaskede romfolket. De har ingen rett til å være her å tigge og drive med kriminalitet. Norge kan ikke løse den økonomiske krisen i Europa...

 

AP gjør ingen verdens ting med problemet, og de beskylder oss godtfolk for å være både det ene og det andre, og forstår ikke problemet. De bruker også en veldig moraliserende og generaliserende pekefinger mot oss og minner oss om Terrorangrepet, og om ekstreme ideologier og så videre.. Helt forkastelig!

Og selv sitter de jo trygt og gjør ingen verdens ting med det økende problemet. Folks missnøye, kaller de bare rasisme. Det er vel den enkleste løsningen partiet kan komme med... De er ikke redde noen ting, for de vet at de blir valgt uansett, år etter år, så det bekymrer dem ikke så veldig mye, og det viser de tydelig. Håper de får seg en skikkelig smell neste stortingsvalg!!!

Selv kommer du med rasistiske utspill

Nei det er ikke rasistisk. Det handler ikke om at jeg ikke liker "rasen" romfolk. Og det gjelder kun det romfolket som er her i Norge for å tilegne seg våre penger, ved å tigge dem, eller å drive med kriminell virksomhet. De er ikke velkomne her. Det samme ville jeg sagt om svensker, eller tyrkere dersom de kom hit og gjorde det samme.

 

La gå da, men siden du snakker om hele grupper, var det var bare litt god gammeldags diskriminering, altså ...

 

 

- så sutrer du etterpå fordi noen politikere sier at folks misnøye er rasistisk begrunnet. Hva mener du egentlig?

 

Jeg mener at disse politikerne er pliktige til å gjøre noe, i stedet for å kalle alle som kritiserer dem for nynazister, terrorister, rasister og så videre.

Folk har ikke valgt dem for at de skal oppdra oss, og bestemme over hva vi kan mene og ikke mene.

 

Først skal de være tydelige på hva de ser - så skal de så klart gjøre sin plikt, og hvis resultatet fordrer litt "veiledning" av folket, så gjerne for meg!

Politikere skal ikke bare være så populære som mulig, synes jeg - de skal gjøre jobben sin, først og fremst. Skape resultater, altså

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Hvis det stemmer - lurer jeg på hva dine synspunkter og holdninger baserer seg på - er det dine personlige holdninger, eller er det partiets holdninger du presenterer her i tråden og i denne saken?

Det er mine egne personlige holdninger/meninger.

Jeg er fullstendig enig i Venstres synspunkter og holdninger omkring temaet, bare sånn at det er sagt...

 

Hva har dette egentlig med saken å gjøre? Hva har dette å si for debatten? Hva vil du med dette frem til?

 

Du kan ikke engang forsøke å gjette på hvorfor jeg er interessert i avklaring på det spørsmålet?!

 

Prøv da, vel!

 

;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du kilde på at "de" krevde penger? Er selv temmelig irritert over utviklingen og at det ikke handles, men den siste halvsiden her blir rett og slett for usakelig og dum.

Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge.

http://www.nrk.no/ny...ingen/1.8241261

 

Var det jeg regnet med. "de" er faktisk bare en person som langt fra er talsmann for alle sigøynerne. Det blir for usaklig.

Han er selvsagt ikke noen offisiell talsmann.(Det finnes jo ingen offisiell talsmann) Han snakker trolig bare for de sigøynerne som er rundt ham i leiren hans. Men et slikt utsagn er definitivt usaklig.

 

Pussig at du ofte liker å hente frem den typen artikler, og anekdoter - hvor lettere hysteriske mennesker uttaler seg i hytt og pine - det være seg romfolk, eller oss nordmenn. Tilbakemeldingene som du gir på de seriøse, og vitenskapsbaserte dokumentene jeg selv fremlegger - leser du vel knapt, og på automatikken skriver du ned noen ord om hvor lite du stoler på disse spesialistene og forskere, og bruker det som tilsvar.

 

Blir ikke mye bevegelse av sånt - og vi får være glade for at ikke vi to har ansvaret for å løse annet enn å poste litt her på forumet - Romfolket hadde nok daua som fluer, hvis vi to fikk leke oss i hemningsløs konfliktløsing over deres situasjon ...

 

Rasisme-kortet kanskje?

 

Misforstod du brukernavnet?

Lenke til kommentar

Pussig at du ofte liker å hente frem den typen artikler, og anekdoter - hvor lettere hysteriske mennesker uttaler seg i hytt og pine - det være seg romfolk, eller oss nordmenn. Tilbakemeldingene som du gir på de seriøse, og vitenskapsbaserte dokumentene jeg selv fremlegger - leser du vel knapt, og på automatikken skriver du ned noen ord om hvor lite du stoler på disse spesialistene og forskere, og bruker det som tilsvar.

Hvilke personer mener du kvalifiserer som "ikke hysteriske" sigøynere da? Jeg kan ikke huske å ha sett så mye seriøse og vitenskapsbaserte dokumenter presentert av deg(Eller henviser du til dokumenter som er satt sammen av kilder som er fullstendig utdaterte ifølge din egen kildepraksis ;) ), men om et dokument viser klare mangler bryr jeg meg lite om hvem som har skrevet det. Et dokument kan forøvrig være seriøst ment selv om det har mangler.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener at man burde få ut dette forbaskede romfolket. De har ingen rett til å være her å tigge og drive med kriminalitet. Norge kan ikke løse den økonomiske krisen i Europa...

 

AP gjør ingen verdens ting med problemet, og de beskylder oss godtfolk for å være både det ene og det andre, og forstår ikke problemet. De bruker også en veldig moraliserende og generaliserende pekefinger mot oss og minner oss om Terrorangrepet, og om ekstreme ideologier og så videre.. Helt forkastelig!

Og selv sitter de jo trygt og gjør ingen verdens ting med det økende problemet. Folks missnøye, kaller de bare rasisme. Det er vel den enkleste løsningen partiet kan komme med... De er ikke redde noen ting, for de vet at de blir valgt uansett, år etter år, så det bekymrer dem ikke så veldig mye, og det viser de tydelig. Håper de får seg en skikkelig smell neste stortingsvalg!!!

Selv kommer du med rasistiske utspill

Nei det er ikke rasistisk. Det handler ikke om at jeg ikke liker "rasen" romfolk. Og det gjelder kun det romfolket som er her i Norge for å tilegne seg våre penger, ved å tigge dem, eller å drive med kriminell virksomhet. De er ikke velkomne her. Det samme ville jeg sagt om svensker, eller tyrkere dersom de kom hit og gjorde det samme.

La gå da, men siden du snakker om hele grupper, var det var bare litt god gammeldags diskriminering, altså ...

Jeg definerte hvem jeg mente når det gjaldt romfolket. Det var de av dem som "tigger og driver med kriminalitet". Jeg sa ingen ting om de andre som ikke gjør dette.

 

Om du mener jeg er rasist, diskriminerende eller hva du enn måtte mene, så er ikke dette god nok grunn til å endre mening.

 

Hvorfor skal jeg og andre kritikere av det forbaskede romfolket som tigger, stjeler, lyver, svindler, driter i hagene våre, og så videre, la oss overbevise av sånn type retorikk som du kommer med her? Skal vi bli engstelige og redde for våre egne meninger når vi blir konfrontert med dette?

 

 

Er det rasisme å påpeke at en gruppe mennesker gjør irriterende/plagsomme ting, og kritisere enkelte politikere for ikke å ta tak i problemet? Diskriminering? Jeg klager da ikke bare over romfolket heller. Men jeg kritiserer alt det jeg syntes er kritikkverdig, og da diskriminerer jeg vel ikke? Eksempler, på dette er blant annet Jehovas Vitner. En meget kritikkverdig religiøs sekt (...).

 

Alt dette kan jeg kritisere så mye jeg vil uten å se på meg selv som "en som diskriminerer", eller verre: "rasist"... Og går det an å kritisere religiøse grupper for hva de gjør galt, i mine øyne, så går det an å kritisere tiggerpakket som kommer hit for å hente pengene våre.

 

Når jeg omtaler romfolket, så beskriver jeg de som har som livsstil å snylte, stjele, selge falske tepper (svindle), og så videre. Og falsk trekkspillmusikk på gatene, som irriterer folk, skal de selvsagt ikke få slant i koppen for.

 

 

Om du mener at det diskriminerende at jeg gjør det (omtaler Romfolket som er her som snyltere, tyver og andre beskrivende egenskaper som gjelder det romfolket som er her av disse nevnte grunnene), så vel, da gjør jeg det med god samvittighet. Jeg syntes ikke selv at det er noe mer diskriminerende enn det at politiet behandler de kriminelle annerledes enn de lovlydige.

 

Og nå har du gått fra "rasisme" til "diskriminering", det sier jo en god del om denne saken.

 

- så sutrer du etterpå fordi noen politikere sier at folks misnøye er rasistisk begrunnet. Hva mener du egentlig?

 

Jeg mener at disse politikerne er pliktige til å gjøre noe, i stedet for å kalle alle som kritiserer dem for nynazister, terrorister, rasister og så videre.

Folk har ikke valgt dem for at de skal oppdra oss, og bestemme over hva vi kan mene og ikke mene.

 

Først skal de være tydelige på hva de ser - så skal de så klart gjøre sin plikt, og hvis resultatet fordrer litt "veiledning" av folket, så gjerne for meg!

Politikere skal ikke bare være så populære som mulig, synes jeg - de skal gjøre jobben sin, først og fremst. Skape resultater, altså

 

:)

De skal ikke være tydelige på hva de ser, og komme med en moraliserende pekefinger til oss, men de skal gjøre noe med problemet, ellers møter de et folk med en dirrende og illsint langefinger.

 

De skal la seg veilede av våre formaninger. De skal være vår tjener. Til det beste for det norske folk.

 

Populære må de nødvendigvis være i et demokrati. Det sier seg selv.

Slik det er nå så skaper de ikke andre resultater enn sinne og frustrasjon i befolkningen.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Hvis det stemmer - lurer jeg på hva dine synspunkter og holdninger baserer seg på - er det dine personlige holdninger, eller er det partiets holdninger du presenterer her i tråden og i denne saken?

Det er mine egne personlige holdninger/meninger.

Jeg er fullstendig enig i Venstres synspunkter og holdninger omkring temaet, bare sånn at det er sagt...

 

Hva har dette egentlig med saken å gjøre?

Hva har dette å si for debatten?

Hva vil du med dette frem til?

 

Du kan ikke engang forsøke å gjette på hvorfor jeg er interessert i avklaring på det spørsmålet?!

 

Prøv da, vel!

;)

Nei, altså, hva slags intensjoner du måtte ha for å si noe sånt, kan jeg ikke vite med sikkerhet før du forteller meg det.

 

 

 

Såe, hva slags intensjoner ligger bak?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å dreie diskusjonen vekk fra å handle om person, men det ser ikke ut til at trådstarter er interessert i en real diskusjon, så here we go.

 

Rasisme og diskriminering dras alltid frem i slike diskusjoner når motparten begynner å gå tom for argumenter, men samtidig nekter å innse at h*n kan ta feil.

 

Hadde bare ikke argumenter som kriminalitet, forsøpling og driting på andres eiendommer blitt oversett (merk at tigging i seg selv ikke er det største problemet), samtidig som man faktisk forstår at om vi er for snille, så vil problemet øke dramatisk, så hadde vi kunnet ha en god diskusjon. Men det blir umulig når trådstarter har satt seg fast i dette sporet. Det virker som trådstarter egentlig ikke har den fjerneste peiling på saken, da alt han vet er det han leser ut fra artikler og rapporter (og han velger følgelig kun de som støtter hans egen sak).

 

Så trådstarter: Hvor bor du, og i hvilken grad opplever du romfolket på daglig basis?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg mener at man burde få ut dette forbaskede romfolket. De har ingen rett til å være her å tigge og drive med kriminalitet. Norge kan ikke løse den økonomiske krisen i Europa...

 

AP gjør ingen verdens ting med problemet, og de beskylder oss godtfolk for å være både det ene og det andre, og forstår ikke problemet. De bruker også en veldig moraliserende og generaliserende pekefinger mot oss og minner oss om Terrorangrepet, og om ekstreme ideologier og så videre.. Helt forkastelig!

Og selv sitter de jo trygt og gjør ingen verdens ting med det økende problemet. Folks missnøye, kaller de bare rasisme. Det er vel den enkleste løsningen partiet kan komme med... De er ikke redde noen ting, for de vet at de blir valgt uansett, år etter år, så det bekymrer dem ikke så veldig mye, og det viser de tydelig. Håper de får seg en skikkelig smell neste stortingsvalg!!!

Selv kommer du med rasistiske utspill

Nei det er ikke rasistisk. Det handler ikke om at jeg ikke liker "rasen" romfolk. Og det gjelder kun det romfolket som er her i Norge for å tilegne seg våre penger, ved å tigge dem, eller å drive med kriminell virksomhet. De er ikke velkomne her. Det samme ville jeg sagt om svensker, eller tyrkere dersom de kom hit og gjorde det samme.

La gå da, men siden du snakker om hele grupper, var det var bare litt god gammeldags diskriminering, altså ...

Jeg definerte hvem jeg mente når det gjaldt romfolket. Det var de av dem som "tigger og driver med kriminalitet". Jeg sa ingen ting om de andre som ikke gjør dette.

 

Om du mener jeg er rasist, diskriminerende eller hva du enn måtte mene, så er ikke dette god nok grunn til å endre mening.

 

Og nå har du gått fra "rasisme" til "diskriminering", det sier jo en god del om denne saken.

 

Du definerte hvem det gjaldt etter at jeg gjorde deg oppmerksom på det. Men fremdeles er det ikke ulovlig å tigge, så da er det ulovlig og diskriminerende å jage disse ut av landet.

 

 

 

Så trådstarter: Hvor bor du, og i hvilken grad opplever du romfolket på daglig basis?

 

Det har ingenting med saken å gjøre, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Så trådstarter: Hvor bor du, og i hvilken grad opplever du romfolket på daglig basis?

Det har ingenting med saken å gjøre, slik jeg ser det.

Daglig og personlig erfaring har i høyest grad noe å si for saken. Uten det vil man jo bare være en hvilken som helst annen tilfeldig person som har "lest ett eller annet". Hvis ikke dette har noe med saken å gjøre da lurer jeg egentlig på hva som har noe med saken å gjøre? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Pussig at du ofte liker å hente frem den typen artikler, og anekdoter - hvor lettere hysteriske mennesker uttaler seg i hytt og pine - det være seg romfolk, eller oss nordmenn. Tilbakemeldingene som du gir på de seriøse, og vitenskapsbaserte dokumentene jeg selv fremlegger - leser du vel knapt, og på automatikken skriver du ned noen ord om hvor lite du stoler på disse spesialistene og forskere, og bruker det som tilsvar.

Hvilke personer mener du kvalifiserer som "ikke hysteriske" sigøynere da? Jeg kan ikke huske å ha sett så mye seriøse og vitenskapsbaserte dokumenter presentert av deg(Eller henviser du til dokumenter som er satt sammen av kilder som er fullstendig utdaterte ifølge din egen kildepraksis ;) ), men om et dokument viser klare mangler bryr jeg meg lite om hvem som har skrevet det. Et dokument kan forøvrig være seriøst ment selv om det har mangler.

 

 

Tiggerbander og kriminelle bakmenn eller

fattige EU-borgere?

Myter og realiteter om utenlandske tiggere i Oslo

 

Så trådstarter: Hvor bor du, og i hvilken grad opplever du romfolket på daglig basis?

Det har ingenting med saken å gjøre, slik jeg ser det.

Daglig og personlig erfaring har i høyest grad noe å si for saken. Uten det vil man jo bare være en hvilken som helst annen tilfeldig person som har "lest ett eller annet". Hvis ikke dette har noe med saken å gjøre da lurer jeg egentlig på hva som har noe med saken å gjøre? ;)

 

Det handler om prinsipper, derfor har det liten betydning hvor man er lokalisert.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Pussig at du ofte liker å hente frem den typen artikler, og anekdoter - hvor lettere hysteriske mennesker uttaler seg i hytt og pine - det være seg romfolk, eller oss nordmenn. Tilbakemeldingene som du gir på de seriøse, og vitenskapsbaserte dokumentene jeg selv fremlegger - leser du vel knapt, og på automatikken skriver du ned noen ord om hvor lite du stoler på disse spesialistene og forskere, og bruker det som tilsvar.

Hvilke personer mener du kvalifiserer som "ikke hysteriske" sigøynere da? Jeg kan ikke huske å ha sett så mye seriøse og vitenskapsbaserte dokumenter presentert av deg(Eller henviser du til dokumenter som er satt sammen av kilder som er fullstendig utdaterte ifølge din egen kildepraksis ;) ), men om et dokument viser klare mangler bryr jeg meg lite om hvem som har skrevet det. Et dokument kan forøvrig være seriøst ment selv om det har mangler.

 

 

Tiggerbander og kriminelle bakmenn eller

fattige EU-borgere?

Myter og realiteter om utenlandske tiggere i Oslo

Aha, så det var rapporten din som var basert på fullstendig utdaterte kilder du viste til :) For å bruke dine egne ord: "Du fant ikke noe eldre"? Eller gjelder kanskje dette bare andres kildebruk og ikke din egen? ;)

 

Men finner det svært interessant med rapporten at den delen som faktisk er basert på praktisk omgang med dem, bekrefter at de er notoriske løgnere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Pussig at du ofte liker å hente frem den typen artikler, og anekdoter - hvor lettere hysteriske mennesker uttaler seg i hytt og pine - det være seg romfolk, eller oss nordmenn. Tilbakemeldingene som du gir på de seriøse, og vitenskapsbaserte dokumentene jeg selv fremlegger - leser du vel knapt, og på automatikken skriver du ned noen ord om hvor lite du stoler på disse spesialistene og forskere, og bruker det som tilsvar.

Hvilke personer mener du kvalifiserer som "ikke hysteriske" sigøynere da? Jeg kan ikke huske å ha sett så mye seriøse og vitenskapsbaserte dokumenter presentert av deg(Eller henviser du til dokumenter som er satt sammen av kilder som er fullstendig utdaterte ifølge din egen kildepraksis ;) ), men om et dokument viser klare mangler bryr jeg meg lite om hvem som har skrevet det. Et dokument kan forøvrig være seriøst ment selv om det har mangler.

 

 

Tiggerbander og kriminelle bakmenn eller

fattige EU-borgere?

Myter og realiteter om utenlandske tiggere i Oslo

Aha, så det var rapporten din som var basert på fullstendig utdaterte kilder du viste til :) For å bruke dine egne ord: "Du fant ikke noe eldre"? Eller gjelder kanskje dette bare andres kildebruk og ikke din egen? ;)

 

Men finner det svært interessant med rapporten at den delen som faktisk er basert på praktisk omgang med dem, bekrefter at de er notoriske løgnere.

 

Hvis du finner norsk forskning på problemstillingen som er av nyere dato, får du gjerne legge den ut. Og hvis du kan dokumentere at denne er falsk, eller har store uriktigheter, vil jeg tro at NOVA er interessert i å høre om disse. Slik jeg ser det er denne slett ikke utdatert - det ville fordre at du kommer med noe som er både av nyere dato og relevans.

 

Det handler om prinsipper, derfor har det liten betydning hvor man er lokalisert.

Men hvordan skal du diskutere en sak når du demonstrert har så lite kunnskap om den?

 

Det får være ditt synspunkt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...