Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

 

Jeg er mer for det å betale dem for at de skal komme seg til helvete ut, enn at de blir værende her og skape unødevendige problemer...

 

De krevde jo 100 000kr, da sa de at de ville dra frivillig. Om dette er noe de virkelig mener, så håper jeg en eller annen med mye penger betaler dem det, slik at vi blir kvitt dem... Kommer de tilbake, kan jo denne personen saksøke dem for ikke å ha holdt avtalen el. noe sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri gitt en krone til tiggere, kommer aldri til å gjøre det. I mai var jeg i Oslo for å møte en kompis som studerer. Vi kjøpte oss en burger og satt på en benk foran Nationaltheateret når det selvfølgelig dukker opp ei kjerring med Narvesen-koppen sin. Vi sa pent nei når hun spurte, og hun svarte med å si "ok, fuck off".

 

Da ble jeg provosert. Den gjengen der unner jeg alt vondt.

Hadde jeg vært der du var, og møtt det samme, fått det samme svaret, ville jeg svart: "No. You fuck off! I hope you get hit by a train or something, you dirty parasite!" (det siste betyr snylter i følge Clue ordbok)

 

Koselig ikke sant? :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Så en av disse "stakkars" tiggerne klage sin nød på dagsrevyen i kveld (i forbindelse med saken i innlegget over), han var redd for å dø i Norge og ville så gjerne hjem til Romania igjen, men hadde ikke råd. Mitt spørsmål er da, hvorfor i "/&¤%¤#" kom denne personen hit til Norge i det hele tatt da?

Det har jeg sagt tidligere men jeg gjentar det gjerne for sikkerhets skyld:

De er ikke her på ferie. De er her på grunn av pengene vi har. De er kun ute etter en ting, våre penger.

Og de gjør ALT for å tilegne seg våre penger. De spiller sure trekkspill. Kler seg ut som stusselige tiggere. Det, eller så har de utrolig dårlig smak på klær. På kvelden og natta kommer de med roser som de nærmest tvinger på fulle folk, og når den fulle er så dum å holde i rosen, så krever de betaling, og da en betaling som er ti ganger mer enn hva rosen er verd. På nattetid, driver også mange av dem med vinningskriminallitet, også for å tilegne seg våre penger.

 

De har ikke noen ting her å gjøre. Og hvis politikerne mener at de har det, så gi dem en ordentlig jobb og utdanning da for faen. Problemet er jo at det ikke skjer en jævla dritt!!

 

De krevde jo 100 000kr, da sa de at de ville dra frivillig.

 

Sivilisert somalisk piratvirksomhet.

Hehe. Ja, nettopp! Det er hva det er! =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er 100.000 pr. person det er snakk om så kan sikkert "Folk er folk" få noen tips fra de kriminelle vennene sine i "SOS rasisme" på hvordan de skal svindle staten?

Det kunne de sikkert gjort, men jeg antar at de ikke tørr dette, da de nok helt sikkert fikk nok negativ media-oppmerksomhet som det var, sist gang de gjorde noe galt

 

Forøvrig er det galt å si at: "Folk er folk" .... Man er ikke "Folk" før man oppfører seg som folk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gledelig nyhet fra Oppland: En AP-politiker gikk nylig ifra partiet sitt. Grunnen var at han hadde skrevet en artikkel i Oppland Arbeiderblad, om romfolket som ikke ble godt mottatt av de andre apene... De ba ham faktisk om å trekke sine meninger tilbake... Det var dråpen som fikk det til å renne over. Han meldte seg ut av partiet.

 

Det er bra. Et mindre AP-medlem i Oppland.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg er mer for det å betale dem for at de skal komme seg til helvete ut, enn at de blir værende her og skape unødevendige problemer...

 

De krevde jo 100 000kr, da sa de at de ville dra frivillig. Om dette er noe de virkelig mener, så håper jeg en eller annen med mye penger betaler dem det, slik at vi blir kvitt dem... Kommer de tilbake, kan jo denne personen saksøke dem for ikke å ha holdt avtalen el. noe sånt.

 

Har du kilde på at "de" krevde penger? Er selv temmelig irritert over utviklingen og at det ikke handles, men den siste halvsiden her blir rett og slett for usakelig og dum.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
- Det hadde vært lettere både for oss og for Norge hvis dere hadde laget en leir der vi kunne bo, med tak over hodet og mulighet til å vaske oss, sier han.

Ja, hvorfor ikke?

Skjønner du virkelig ikke hvorfor? Det får du meg ikke til å tro :)

 

Hint om du virkelig ikke forstår: Ekstrem økning i romfolk som drar hit fordi man blir tatt vare på her, fulgt av ekstremt mye mer stjeling, nasking, forsøpling og tigging.

 

Jeg tenker slike tiltak som "brannslokking" - ikke permanent, men for å få oversikt og håndtere alle de "usikre" som tydeligvis allerede har kommet. Bedre å holde oversikt, enn å overlate saken til tilfeldigheter. Så får politikerne bestemme seg for mer varige ordninger, slik at vi ikke ender opp på denne måten om ett knapt år, igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kan skjønne at folk blir opprørt over denne typen uttalelser:

"Skulle ønske at noen snittet opp romfolket i småbiter og brukte det som hundefôr"

Det blir selvsagt jeg også. Men det er veldig viktig å merke seg at denne typen uttalelser er skrevet av syke personer. Ikke legg dette til grunn for å rakke ned på alle motstandere av romfolkets handlinger.

Neish. Det er ikke bare skrevet av syke personer dette. Dagbladet blåser her opp en filleting. Man har ikke noe "ytringsansvar" på facebook, og avisene burde holde seg langt unna. Det jeg ser er en utvikling i form av et overvåkningssamfunn.

 

Blir man irritert så tyr man til verbale kraftige uttrykk. Man sper gjerne på litt når man er irritert, og mener ofte ikke det man sier rent bokstavelig.

I dette tilfellet så er det mest sannsynlig at personen sa det for at det skulle virke frastøtende...

Syntes avisene, spessielt Dagbladet, ofte er overfladiske og kommer med kjedelige nyheter jeg. Svært lite interessant... Faktisk en hel artikkel om en enkelt facebook kommentar fra en tidligere FrP-politiker.

 

Gudene må vite hva media tenker med all driten de pusher på oss - men når det gjelder pussige utbrudd fra politikere, synes jeg det er på sin plass å presentere. Og det er fordi vi har tydeligvis en god del grums som ligger begravd i folkemeningen, og da er det greit å vite hvor mesteparten eventuelt ligger. Så kan man ta hensyn til nettopp det ved neste valg.

 

Selv har du reklame for partiet Venstre, og mener å huske at du i andre debatter har sagt at du er medlem i det partiet!?

Hvis det stemmer - lurer jeg på hva dine synspunkter og holdninger baserer seg på - er det dine personlige holdninger, eller er det partiets holdninger du presenterer her i tråden og i denne saken?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du kan utdype den uthevingen hadde det hjulpet litt (dokumentere)!?

Poenget er som jeg tidligere skrev: Nekte dem skolegang og istedet bruke dem til menneskehandel.

Jeg kjenner til ett annet forlkeslag som laget seg en kultur hvor bla. a-våpen ble deres beste "vaktbikkje", og det later til at de trengte å beskytte seg på den måten. Andre folkeslag ble tvunget til å utvikle bla. tigging og nasking for å overleve. Synd å tvinge folk til å bli slasker, fordi de var nok sikkert minst like gode som deg og meg, i utgangspunktet. Ellers får jeg med meg at du ikke fant flere folkeslag som har det like jævlig som romfolket, og det var jo fint.

Som sagt, man kan ikke tvinge hjelp på folk når de selv nekter å ta imot.

Når folk bruker hatspråk, reagerer jeg - det stemmer helt perfekt. Hvis du sikter til noe annet, må du forklare litt ...!?

Poenget er at du reagerer på tydelig overdrevne og ekstreme utsagn og gjør disse til talspersoner for folk som har hatt negative opplevelser med sigøynere. Samtidig forsøker du å bagatellisere/ignorere moderate uttalelser fra folk som faktisk har sett og opplevd sigøyneres måte å operere på.

 

Jeg har gitt aksept for at moderate folk synes dette er strevsomt å forholde seg til - så har jeg også sagt fra om at det høres ut som "seriesutring" når de ikke evner å snakke om annet enn sine personlige problemer, og hvor endel av de problemene, var og er som peanøtter å regne i større sammenhenger. Når det gjelder alle de uttalelsene i denn tråden som kun var ment som utbrudd og provokasjoner, har jeg forsøkt å forbigå dem i stillhet. Så legger jeg til at jeg har en god del personlige erfaringer med disse tiggerne, også

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Aldri gitt en krone til tiggere, kommer aldri til å gjøre det. I mai var jeg i Oslo for å møte en kompis som studerer. Vi kjøpte oss en burger og satt på en benk foran Nationaltheateret når det selvfølgelig dukker opp ei kjerring med Narvesen-koppen sin. Vi sa pent nei når hun spurte, og hun svarte med å si "ok, fuck off".

 

Da ble jeg provosert. Den gjengen der unner jeg alt vondt.

 

Så det som skulle til for at du kom med et hatfullt utbrudd mot en hel folkegruppe, var ei tilfeldig kjerring som sa "fuck off" til deg, og i tillegg vet du ikke sikkert om hun virkelig tilhører romfolket ...

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så en av disse "stakkars" tiggerne klage sin nød på dagsrevyen i kveld (i forbindelse med saken i innlegget over), han var redd for å dø i Norge og ville så gjerne hjem til Romania igjen, men hadde ikke råd. Mitt spørsmål er da, hvorfor i "/&¤%¤#" kom denne personen hit til Norge i det hele tatt da?

 

Ja, det er ett veldig godt spørsmål.

Hva tror du svaret kan være?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg mener at man burde få ut dette forbaskede romfolket. De har ingen rett til å være her å tigge og drive med kriminalitet. Norge kan ikke løse den økonomiske krisen i Europa...

 

AP gjør ingen verdens ting med problemet, og de beskylder oss godtfolk for å være både det ene og det andre, og forstår ikke problemet. De bruker også en veldig moraliserende og generaliserende pekefinger mot oss og minner oss om Terrorangrepet, og om ekstreme ideologier og så videre.. Helt forkastelig!

Og selv sitter de jo trygt og gjør ingen verdens ting med det økende problemet. Folks missnøye, kaller de bare rassisme. Det er vel den enkleste løsningen partiet kan komme med... De er ikke redde noen ting, for de vet at de blir valgt uansett, år etter år, så det bekymrer dem ikke så veldig mye, og det viser de tydelig. Håper de får seg en skikkelig smell neste stortingsvalg!!!

 

Selv kommer du med rasistiske utspill - så sutrer du etterpå fordi noen politikere sier at folks misnøye er rasistisk begrunnet. Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar

Har du kilde på at "de" krevde penger? Er selv temmelig irritert over utviklingen og at det ikke handles, men den siste halvsiden her blir rett og slett for usakelig og dum.

Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.8241261

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så en av disse "stakkars" tiggerne klage sin nød på dagsrevyen i kveld (i forbindelse med saken i innlegget over), han var redd for å dø i Norge og ville så gjerne hjem til Romania igjen, men hadde ikke råd. Mitt spørsmål er da, hvorfor i "/&¤%¤#" kom denne personen hit til Norge i det hele tatt da?

 

Ja, det er ett veldig godt spørsmål.

Hva tror du svaret kan være?

Så lenge Norge har dratt på seg et (fortjent?) rykte om at man kan sitte på ræva og få utbetalt penger til livets opphold, så vil det fungere som en magnet på lykkejegere. Såkalt "brannslokking" som du er inne på vil kun være med på å befeste ryktet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du kilde på at "de" krevde penger? Er selv temmelig irritert over utviklingen og at det ikke handles, men den siste halvsiden her blir rett og slett for usakelig og dum.

Gir de meg 100.000 kroner så reiser jeg, men ikke uten. For alle familiene som er her på Sofienberg bør de gi én million kroner. Én million kroner er ingenting i Norge.

http://www.nrk.no/ny...ingen/1.8241261

 

Sånt er med på å hause opp stemningen. De intervjuer kreti og pleti, og helst skal de være sånn passe dumme i uttalelsene, slik at mange klikk oppnås på siden, og alle ler hele veien til banken, men ikke de som har banken i ett pappkrus foran beina.

 

Ligner mer på ett helt vanlig realityshow, og det med faste utskudd - så blir det ingen som trenger bruke hodet sitt på "utdømmingen", og kan heller bruke den energien på å uffe seg litt mer ...

 

Hvorfor ikke slenge med "Sigøynerkongen" din også?

 

Så en av disse "stakkars" tiggerne klage sin nød på dagsrevyen i kveld (i forbindelse med saken i innlegget over), han var redd for å dø i Norge og ville så gjerne hjem til Romania igjen, men hadde ikke råd. Mitt spørsmål er da, hvorfor i "/&¤%¤#" kom denne personen hit til Norge i det hele tatt da?

 

Ja, det er ett veldig godt spørsmål.

Hva tror du svaret kan være?

Så lenge Norge har dratt på seg et (fortjent?) rykte om at man kan sitte på ræva og få utbetalt penger til livets opphold, så vil det fungere som en magnet på lykkejegere. Såkalt "brannslokking" som du er inne på vil kun være med på å befeste ryktet.

 

Her er det snakk om en tigger, 74 år gammel, og som knapt kan gå. Klarer du å forholde deg til personer, eller liker du helst å bare snakke om andre greier?

Lenke til kommentar

Sånt er med på å hause opp stemningen. De intervjuer kreti og pleti, og helst skal de være sånn passe dumme i uttalelsene, slik at mange klikk oppnås på siden, og alle ler hele veien til banken, men ikke de som har banken i ett pappkrus foran beina.

 

Ligner mer på ett helt vanlig realityshow, og det med faste utskudd - så blir det ingen som trenger bruke hodet sitt på "utdømmingen", og kan heller bruke den energien på å uffe seg litt mer ...

 

Hvorfor ikke slenge med "Sigøynerkongen" din også?

De som hausser opp situasjonen er sigøynerne selv som kommer med slike uttalelser. Men igjen, disse uttalelsene er bare "morsomt" i forhold til det virkelige problemet: All kriminaliteten de bidrar med. Men det bidrar med på å belyse holdningen de sitter med: De skal ha mye for ingenting.

.

Her er det snakk om en tigger, 74 år gammel, og som knapt kan gå. Klarer du å forholde deg til personer, eller liker du helst å bare snakke om andre greier?

Ja jeg har selv sett disse som "knapt kan gå" når de tigger. Når dagen er omme, og de skal tilbake til hvor de enn oppholder seg, eller skal drive med andre ting, så spaserer de helt fint med krykkene på skuldrene...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du hørt

Sånt er med på å hause opp stemningen. De intervjuer kreti og pleti, og helst skal de være sånn passe dumme i uttalelsene, slik at mange klikk oppnås på siden, og alle ler hele veien til banken, men ikke de som har banken i ett pappkrus foran beina.

 

Ligner mer på ett helt vanlig realityshow, og det med faste utskudd - så blir det ingen som trenger bruke hodet sitt på "utdømmingen", og kan heller bruke den energien på å uffe seg litt mer ...

 

Hvorfor ikke slenge med "Sigøynerkongen" din også?

De som hausser opp situasjonen er sigøynerne selv som kommer med slike uttalelser. Men igjen, disse uttalelsene er bare "morsomt" i forhold til det virkelige problemet: All kriminaliteten de bidrar med. Men det bidrar med på å belyse holdningen de sitter med: De skal ha mye for ingenting.

.

Her er det snakk om en tigger, 74 år gammel, og som knapt kan gå. Klarer du å forholde deg til personer, eller liker du helst å bare snakke om andre greier?

Ja jeg har selv sett disse som "knapt kan gå" når de tigger. Når dagen er omme, og de skal tilbake til hvor de enn oppholder seg, eller skal drive med andre ting, så spaserer de helt fint med krykkene på skuldrene...

 

Mulig at det sier noe om holdningen til èn romfolk, men ikke hele gruppen. De holdningene disse "morsomme" artiklene egentlig retter seg til, er våre fordommer og frustrasjoner.

 

Ellers ser jeg at du fremdeles ikke klarer å forholde deg til èn konkret person - altså denne 74åringen som var på kveldsnyheten i går. Eller var det kanskje han du har observert med krykker som brukes etter tiggerbehovet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...