Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Hvis du finner norsk forskning på problemstillingen som er av nyere dato, får du gjerne legge den ut. Og hvis du kan dokumentere at denne er falsk, eller har store uriktigheter, vil jeg tro at NOVA er interessert i å høre om disse. Slik jeg ser det er denne slett ikke utdatert - det ville fordre at du kommer med noe som er både av nyere dato og relevans.

Har jeg sagt at den er falsk? Jeg sier mangler da den i bunn og grunn ikke er basert på forhold i Norge. Og for din egen del så er mye av kildebruken deres tildels svært gammel, og det må vel være interessant for deg? Eller?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hvis du finner norsk forskning på problemstillingen som er av nyere dato, får du gjerne legge den ut. Og hvis du kan dokumentere at denne er falsk, eller har store uriktigheter, vil jeg tro at NOVA er interessert i å høre om disse. Slik jeg ser det er denne slett ikke utdatert - det ville fordre at du kommer med noe som er både av nyere dato og relevans.

Har jeg sagt at den er falsk? Jeg sier mangler da den i bunn og grunn ikke er basert på forhold i Norge. Og for din egen del så er mye av kildebruken deres tildels svært gammel, og det må vel være interessant for deg? Eller?

 

Så lenge du ikke klarer å finne større feil ved denne, er det vel relativt uinteressant hvor nye eller gamle kildene er, og hvor de var lokaliserte. Det skulle vært relativt umulig å forske på "Romfolk" uten å bevege seg over landegrensene, eller? Så, hva er konkret feil, eller riktig i konklusjonene og de kvalifiserte antagelsene de trekker i den rapporten?

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke klarer å finne større feil ved denne, er det vel relativt uinteressant hvor nye eller gamle kildene er, og hvor de var lokaliserte. Det skulle vært relativt umulig å forske på "Romfolk" uten å bevege seg over landegrensene, eller? Så, hva er konkret feil, eller riktig i konklusjonene og de kvalifiserte antagelsene de trekker i den rapporten?

Som jeg sa: Den er ikke basert på nyere informasjon fra Norge. Og en mangel er ikke det nødvendigvis det samme som en feil. Men interessant at du nå har endret syn på kildebruk. Det er altså ikke så viktig om en kilde ikke er eldre enn noen dager lenger om jeg forstår deg rett? Eller er det som jeg spurte om før, men ikke fikk svar på;noe som kun gjelder andres kildebruk og ikke din egen?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så lenge du ikke klarer å finne større feil ved denne, er det vel relativt uinteressant hvor nye eller gamle kildene er, og hvor de var lokaliserte. Det skulle vært relativt umulig å forske på "Romfolk" uten å bevege seg over landegrensene, eller? Så, hva er konkret feil, eller riktig i konklusjonene og de kvalifiserte antagelsene de trekker i den rapporten?

Som jeg sa: Den er ikke basert på nyere informasjon fra Norge. Og en mangel er ikke det nødvendigvis det samme som en feil. Men interessant at du nå har endret syn på kildebruk. Det er altså ikke så viktig om en kilde ikke er eldre enn noen dager lenger om jeg forstår deg rett? Eller er det som jeg spurte om før, men ikke fikk svar på;noe som kun gjelder andres kildebruk og ikke din egen?

 

En forskningsrapport (forutsatt at den er arbeidet frem ved bruk av aksepterte metoder) vil gi ett mer balansert og ekte bilde av virkeligheten, enn mange likelydende anekdoter som er hentet fra den samme kilden (de misfornøyde borgerne, i denne saken). Skulle det være noen form for balanse i disse anekdotiske konklusjonene, bør vel de fornøyde borgerne også vises der, eller?

Lenke til kommentar

En forskningsrapport (forutsatt at den er arbeidet frem ved bruk av aksepterte metoder) vil gi ett mer balansert og ekte bilde av virkeligheten, enn mange likelydende anekdoter som er hentet fra den samme kilden (de misfornøyde borgerne, i denne saken). Skulle det være noen form for balanse i disse anekdotiske konklusjonene, bør vel de fornøyde borgerne også vises der, eller?

Jeg vet ikke egentlig hva du sikter til i denne rapporten men slik jeg ser så er forhold i Norge representert ved noen intervjuer med sigøynere. Men selv forfatteren erkjenner at det er stor sjanse for at disse intervjuene består av løgnhistorier fra sigøynerne (!)

Ellers kan jeg heller ikke finne noen aktuell kriminalstatistikk fra Norge? En ørliten mangel kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En forskningsrapport (forutsatt at den er arbeidet frem ved bruk av aksepterte metoder) vil gi ett mer balansert og ekte bilde av virkeligheten, enn mange likelydende anekdoter som er hentet fra den samme kilden (de misfornøyde borgerne, i denne saken). Skulle det være noen form for balanse i disse anekdotiske konklusjonene, bør vel de fornøyde borgerne også vises der, eller?

Jeg vet ikke egentlig hva du sikter til i denne rapporten men slik jeg ser så er forhold i Norge representert ved noen intervjuer med sigøynere. Men selv forfatteren erkjenner at det er stor sjanse for at disse intervjuene består av løgnhistorier fra sigøynerne (!)

Ellers kan jeg heller ikke finne noen aktuell kriminalstatistikk fra Norge? En ørliten mangel kanskje?

 

Kanskje det ikke finnes noen spesiell kriminalstatistikk over tiggere ... Kanskje det bare finnes en haug med anekdoter, og synsinger osv ... Kanskje tiggere har nok med å tigge ... og ikke er kriminelle ...

Og til slutt; de skal behandles individuelt, ellers er det staten som begår kriminaliteten.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Kanskje det ikke finnes noen spesiell kriminalstatistikk over tiggere ... Kanskje det bare finnes en haug med anekdoter, og synsinger osv ... Kanskje tiggere har nok med å tigge ... og ikke er kriminelle ...

Og til slutt; de skal behandles individuelt, ellers er det staten som begår kriminaliteten.

Joda, du er fortsatt i full fornektelse ser jeg :) Tror du politiet kommer opp med anekdoter? Er det dit du nå har kommet?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje det ikke finnes noen spesiell kriminalstatistikk over tiggere ... Kanskje det bare finnes en haug med anekdoter, og synsinger osv ... Kanskje tiggere har nok med å tigge ... og ikke er kriminelle ...

Og til slutt; de skal behandles individuelt, ellers er det staten som begår kriminaliteten.

Joda, du er fortsatt i full fornektelse ser jeg :) Tror du politiet kommer opp med anekdoter? Er det dit du nå har kommet?

 

Politiet er jo nesten like vage, og unøyaktige som de fleste andre. Og hvis det gjelder ordensforstyrrelser, ja da får de håndtere dette, og bøtelegge/straffe slik loven sier. I det siste virker det som de fleste har gitt opp å værte nøyaktige, og omtaler alle som "rumenske" tiggere. Så da har vi vel ikke problemer lengre med romfolket, men har det først og fremst med rumenske statsborgere.

Lenke til kommentar

Politiet er jo nesten like vage, og unøyaktige som de fleste andre. Og hvis det gjelder ordensforstyrrelser, ja da får de håndtere dette, og bøtelegge/straffe slik loven sier. I det siste virker det som de fleste har gitt opp å værte nøyaktige, og omtaler alle som "rumenske" tiggere. Så da har vi vel ikke problemer lengre med romfolket, men har det først og fremst med rumenske statsborgere.

I den grad du mener tallmateriale er vagt...

Men du er er inne på et problem, som jeg også har tatt opp før: Sigøynere buntes inn under Rumenere av frykt for å "stigmatisere" sigøynere eller ikke være politisk korrekt. Politiet spesielt er veldig utsatt for anklager om stigmatisering, rasisme etc.og må opptre svært forsiktig. Dessverre går dette på bekostning av redelige Rumenske borgere, men det er tydeligvis greit å stigmatisere dem, så lenge man ikke "stigmatiserer" sigøynerne. Alle vet selvsagt at når det skrives "Rumenske tiggere" så henvises det til sigøynere/romfolk, men i ekstreme tilfeller omtales de kun som kun Rumenere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje det blir litt mindre komplisert for oss å oppnå resultater for lokale problemer hvis vi forholder oss til at romatiggerne er i første instans; rumenske statsborgere, deretter av romaslekt?

 

Det gjør vel budskapet overfor rumenske myndigheter litt klarere, kanskje - og at det er de som må ta større ansvar for hjemmeforholdene, og la alle få de samme rettighetene der nede først og fremst, uavhengig av sleksforholdet.

 

Jeg tviler litt på at det har så mye å si - fordi det virker som årets invasjon, ble akkurat det som i hvert fall media trengte for å live opp en regnfull drittsommer ... :) Og, det betyr vel at neste år kan bli enda ett hakk verre, hvis ingen reagerer i mellomtiden.

Den norske satsningen på romania og romfolket strekker seg altså over en tiårsperiode, og er en raus gave - men den lille summen som er øremerket romfolket, er også forsvinnede liten. Det meste går til den rumenske staten - og da bør de jaggu sette langt sterkere krav til handling hos dem, og det helst før de får pengene.

 

Det nye, og som gir størst håp, er euoroparådets satsning på "tett oppfølging" av romfolket, ved at de har utdannet 1000 "kulturcoacher" som skal inn i lokalmiljøene til romfolket, og bidra med veiledning og opplæring. Det kan gi veldig gode resultater over tid.

 

Så, det er ikke helsvart, enda

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg tviler litt på at det har så mye å si - fordi det virker som årets invasjon, ble akkurat det som i hvert fall media trengte for å live opp en regnfull drittsommer ... :) Og, det betyr vel at neste år kan bli enda ett hakk verre, hvis ingen reagerer i mellomtiden.

Skal ikke se bort ifra at det kan skje. Men etterhvert som "metningspunktet" er nådd og flere og flere blir berørt vil det blir mer og mer bråk inntil noen blir nødt til å ta affære. For 5-6 år siden var det sikkert bare noen få beboere som ble berørt og det var lett å tråkke ned disse med utsagn som fordommer, rasisme etc. dersom de klaget. Nå begynner flere og flere å få øynene opp, eller bli direkte berørt og det hjelper med å holde fokus på saken. Politiet har også nå fått fokus på saken og vil være et viktig pressmiddel ovenfor staten.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener at man burde få ut dette forbaskede romfolket. De har ingen rett til å være her å tigge og drive med kriminalitet. Norge kan ikke løse den økonomiske krisen i Europa...

 

AP gjør ingen verdens ting med problemet, og de beskylder oss godtfolk for å være både det ene og det andre, og forstår ikke problemet. De bruker også en veldig moraliserende og generaliserende pekefinger mot oss og minner oss om Terrorangrepet, og om ekstreme ideologier og så videre.. Helt forkastelig!

Og selv sitter de jo trygt og gjør ingen verdens ting med det økende problemet. Folks missnøye, kaller de bare rasisme. Det er vel den enkleste løsningen partiet kan komme med... De er ikke redde noen ting, for de vet at de blir valgt uansett, år etter år, så det bekymrer dem ikke så veldig mye, og det viser de tydelig. Håper de får seg en skikkelig smell neste stortingsvalg!!!

Selv kommer du med rasistiske utspill

Nei det er ikke rasistisk. Det handler ikke om at jeg ikke liker "rasen" romfolk. Og det gjelder kun det romfolket som er her i Norge for å tilegne seg våre penger, ved å tigge dem, eller å drive med kriminell virksomhet. De er ikke velkomne her. Det samme ville jeg sagt om svensker, eller tyrkere dersom de kom hit og gjorde det samme.

La gå da, men siden du snakker om hele grupper, var det var bare litt god gammeldags diskriminering, altså ...

Jeg definerte hvem jeg mente når det gjaldt romfolket. Det var de av dem som "tigger og driver med kriminalitet". Jeg sa ingen ting om de andre som ikke gjør dette.

 

Om du mener jeg er rasist, diskriminerende eller hva du enn måtte mene, så er ikke dette god nok grunn til å endre mening.

 

Og nå har du gått fra "rasisme" til "diskriminering", det sier jo en god del om denne saken.

 

Du definerte hvem det gjaldt etter at jeg gjorde deg oppmerksom på det.

Nei. Det gjorde jeg allerede i helt i begynnelsen. Der du har markert med fet skrift.

 

...Så nei, jeg definerte det før du forsøkte å "gjøre meg oppmerksom på det".

 

 

Men fremdeles er det ikke ulovlig å tigge, så da er det ulovlig og diskriminerende å jage disse ut av landet.

Ikke de som driver med kriminalitet.

Tigging benyttes ofte som et skalkesjul for kriminell virksomhet.

Det er dessuten straffbart å urinere og "ekskrementere" i offentlige parker, private hager o.l

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men fremdeles er det ikke ulovlig å tigge, så da er det ulovlig og diskriminerende å jage disse ut av landet.

Ikke de som driver med kriminalitet.

Tigging benyttes ofte som et skalkesjul for kriminell virksomhet.

Det er dessuten straffbart å urinere og "ekskrementere" i offentlige parker, private hager o.l

 

Nei, de enkelte individene som driver beviselig på med kriminalitet, bør få rettferdig straff iht. vanlige almenne regler og lover.

Det påståes at tiggingen medfører endel annen krminalitet, men det savnes beviser for at dette er systematisk (organisert kriminalitet). Så de enkelttiggerne som beviselig driver på med kriminalitet, bør behandles som ovenfor beskrevet. Og så klart er det ulovlig å gjøre fra seg i offentligheten - der er vi ikke uenige.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg kan bare ikke tro at etter det som skjedde den 22. juli, at så mange kan få seg til å skrive så hatefulle og rasistiske ting. Mennersker er Mennesker! Romfolket er mennesker og de fortjener så mye bedre enn de har det nå. Ærlig talt så gjør det meg sint, når politikerne står på tv å sier at vi skal stå sammen som et land! Jeg er enig i at vi skal gjøre det, og jeg føler sterkt med de som var innvolvert i 22. juli. Men burde vi ikke være opene for andre folk som vil bo her? Som vil være norske, folk med barn som ikke ber om annet enn en plas å bo? Jeg må innrømme at de siste dagene hvor jeg har sett på nyhetene har jeg skammet meg over å være norsk. Jeg har gått fra å være sint, til lei meg. Nå er jeg bare skuffet.

Nå må du høre godt etter. For som Vice sier, bør du sette deg bedre inn i en sak før du uttaler deg.

 

Romfolket er mennesker, akkurat som oss. Det er riktig. Dessverre gjør de visse ting som øker både misnøyen og for enkelte "hatet" mot dem. Les mitt forrige innlegg lenger oppe på siden, så ser du hva for eksempel jeg reagerer på. Nemlig at majoriteten av de bringer med seg kriminalitet og forsøpling.

 

Og de er ikke etter å bosette seg her, men et sted å tjene penger i sommermånedene. Og det er greit, men da får de gjøre det på ærlig vis uten å rote til parker og andre menneskers bakgårder... og uten å måtte ty til lommetyverier, nasking og innbrudd.

 

Og hvis du mener det er løse påstander at de fleste av de er kriminelle, så får du lese enda litt lenger bakover i tråden. Kriminaliteten (vinningskriminalitet) øker i takt med at romfolket øker, og i en aksjon tidligere så avdekket politiet at 68 av 69 tiggere i hovedstaden hadde kriminelle handlinger bak seg eller der og da... og de fleste tiggere i hovedstaden er for tiden romfolk.

 

Så ikke dra inn 22. juli i dette. Det blir for dumt. Romfolket som gruppe ønsker ikke å bli lovlydige, ønsker ikke å bli sett på som en del av det norske samfunnet ved å følge norske lover, regler og normer, og da mener jeg vi er i vår fulle rett til å be de dra seg tilbake til sitt eget land.

 

Det er ikke rasistisk, det kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med 22. juli, og de som sier det du sier har verken fulgt veldig godt med i media eller bor ikke midt i elendigheten og ser ikke utrivselen og kriminaliteten de fører med seg. Faktisk er det fornærmende og lite gjennomtenkt å sammenligne en stor del av Norges befolkning med ABB når man ikke en gang har grunnlag nok til å uttale seg.

 

Jeg liker ikke å tenke noen former for link til hverken nazisme eller 22juli, eller annet faenskap - men ser at en god del av norges elite, påpeker strømninger og trekk som minner om slike hendelser.

Nå må du også tenke på at den største delen av norges elite ikke bor i områder som påvirkes av romfolkets handlinger og levesett.

 

Rasisme er rasisme uansett hvordan du legger det ut. Du liker kanskje ikke å tenke at nazisme og 22juli har noe link til dette, men det har det. Hat er hat, rasisme er rasisme og folk er folk. Tro det eller ei, så har jeg lest meg opp på dette nok til å vite at folk som ikke bor i området av sigøynerene også har kraftige meninger.

 

Når det gjelder alle form for ugjerninger må dere tenke på at romfolket/sigøynerne har vært et jaget folk gjennom historien. De er et fattig folk som kommer til Norge for arbeid. Jeg prøver ikke å forsvare alle ugjerninger de gjør, jeg mener heller ikke at det er greit at de gjør det fordi de er fattige. Men hvis vi hadde vært open for å gi dem noe å gjøre- hvilket ikke kan skje før de får llov til å bo her-kanskje vi kan skille bedre hvem som stjeler og hvem som ikke gjør det. Vi må også huske at det ikke bare er voksene som bor sånn, det er også barn.

 

Og bare for saks skyld, at noen er godtroende eller naive eller dumsnille er ikke et godt argument! (sukk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvis vi hadde vært open for å gi dem noe å gjøre- hvilket ikke kan skje før de får llov til å bo her-kanskje vi kan skille bedre hvem som stjeler og hvem som ikke gjør det. Vi må også huske at det ikke bare er voksene som bor sånn, det er også barn.

Hæ? De får da lov til å bo her i landet på lik linje med alle andre!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så de enkelttiggerne som beviselig driver på med kriminalitet, bør behandles som ovenfor beskrevet. Og så klart er det ulovlig å gjøre fra seg i offentligheten - der er vi ikke uenige.

Enkelttiggere er vel i beste fall en grov feil. Når det er snakk om 68 av 69 tiggere er ikke ordet enkellttiggere.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kan bare ikke tro at etter det som skjedde den 22. juli, at så mange kan få seg til å skrive så hatefulle og rasistiske ting. Mennersker er Mennesker! Romfolket er mennesker og de fortjener så mye bedre enn de har det nå. Ærlig talt så gjør det meg sint, når politikerne står på tv å sier at vi skal stå sammen som et land! Jeg er enig i at vi skal gjøre det, og jeg føler sterkt med de som var innvolvert i 22. juli. Men burde vi ikke være opene for andre folk som vil bo her? Som vil være norske, folk med barn som ikke ber om annet enn en plas å bo? Jeg må innrømme at de siste dagene hvor jeg har sett på nyhetene har jeg skammet meg over å være norsk. Jeg har gått fra å være sint, til lei meg. Nå er jeg bare skuffet.

Nå må du høre godt etter. For som Vice sier, bør du sette deg bedre inn i en sak før du uttaler deg.

 

Romfolket er mennesker, akkurat som oss. Det er riktig. Dessverre gjør de visse ting som øker både misnøyen og for enkelte "hatet" mot dem. Les mitt forrige innlegg lenger oppe på siden, så ser du hva for eksempel jeg reagerer på. Nemlig at majoriteten av de bringer med seg kriminalitet og forsøpling.

 

Og de er ikke etter å bosette seg her, men et sted å tjene penger i sommermånedene. Og det er greit, men da får de gjøre det på ærlig vis uten å rote til parker og andre menneskers bakgårder... og uten å måtte ty til lommetyverier, nasking og innbrudd.

 

Og hvis du mener det er løse påstander at de fleste av de er kriminelle, så får du lese enda litt lenger bakover i tråden. Kriminaliteten (vinningskriminalitet) øker i takt med at romfolket øker, og i en aksjon tidligere så avdekket politiet at 68 av 69 tiggere i hovedstaden hadde kriminelle handlinger bak seg eller der og da... og de fleste tiggere i hovedstaden er for tiden romfolk.

 

Så ikke dra inn 22. juli i dette. Det blir for dumt. Romfolket som gruppe ønsker ikke å bli lovlydige, ønsker ikke å bli sett på som en del av det norske samfunnet ved å følge norske lover, regler og normer, og da mener jeg vi er i vår fulle rett til å be de dra seg tilbake til sitt eget land.

 

Det er ikke rasistisk, det kan ikke på noen som helst måte sammenlignes med 22. juli, og de som sier det du sier har verken fulgt veldig godt med i media eller bor ikke midt i elendigheten og ser ikke utrivselen og kriminaliteten de fører med seg. Faktisk er det fornærmende og lite gjennomtenkt å sammenligne en stor del av Norges befolkning med ABB når man ikke en gang har grunnlag nok til å uttale seg.

 

Jeg liker ikke å tenke noen former for link til hverken nazisme eller 22juli, eller annet faenskap - men ser at en god del av norges elite, påpeker strømninger og trekk som minner om slike hendelser.

Nå må du også tenke på at den største delen av norges elite ikke bor i områder som påvirkes av romfolkets handlinger og levesett.

 

Rasisme er rasisme uansett hvordan du legger det ut. Du liker kanskje ikke å tenke at nazisme og 22juli har noe link til dette, men det har det. Hat er hat, rasisme er rasisme og folk er folk. Tro det eller ei, så har jeg lest meg opp på dette nok til å vite at folk som ikke bor i området av sigøynerene også har kraftige meninger.

 

Ja, det er litt vanskelig å skille mellom hva som er hva ... Ordene har blitt brukt og for det meste; misbrukt, i mange år nå - og det virker nesten som "vi" har blitt vaksinerte, på en måte. Noe annet er at straks man begynner å bruke slike sterke nedsettende ord, vil dialog og debatt som regel ende opp i kaos og "idioti".

 

Her på forumet, er det heldigvis ikke like "lovløst" som ute på endel andre nettsteder hvor ting debatteres. Og da mener jeg grensen for å bruke de ordene bør være nokså høy ... men jeg er ikke helt sikker ...

 

Men det jeg virkelig lurer grundig på, er alle hvorfor folk som knapt nok har sett en tigger, blir så voldsomt engasjerte, og uappetittelige i språkføringen?

 

Så de enkelttiggerne som beviselig driver på med kriminalitet, bør behandles som ovenfor beskrevet. Og så klart er det ulovlig å gjøre fra seg i offentligheten - der er vi ikke uenige.

Enkelttiggere er vel i beste fall en grov feil. Når det er snakk om 68 av 69 tiggere er ikke ordet enkellttiggere.

 

Jeg går da ut fra at minst 68 av de er vel hjemme i Romania nå, ellers har vel noen glemt seg litt?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Så de enkelttiggerne som beviselig driver på med kriminalitet, bør behandles som ovenfor beskrevet. Og så klart er det ulovlig å gjøre fra seg i offentligheten - der er vi ikke uenige.

Enkelttiggere er vel i beste fall en grov feil. Når det er snakk om 68 av 69 tiggere er ikke ordet enkellttiggere.

 

Kom gjerne men en kilde om hvor du hentet de tallene fra.

 

Uansett om noen driver med kriminalitet (på grunn av at de er et lutfattig folk. Fattige tar fra de rike. Det er vel det de blir tvunget til å gjøre innen dette systemet) så er jo mesteparten av tiggerne bare tiggere. Og det at du som fråtser i penger og mannsikt (i forhold til dem og resten av verden) gir de en liten slump i koppen skader ikke.

 

Så en som skrev tidligere i denne tråden at han sluttet å gi romfolket penger, fordi han hadde lest at noen til og med bygget seg hus i hjemlandet. Huff! Tenk deg det. At du gav de en liten slump i koppen. Har bidratt til at de har bygget seg tak over hodet. De folkene eier ikke skam...

Endret av kmatis
Lenke til kommentar

Jeg går da ut fra at minst 68 av de er vel hjemme i Romania nå, ellers har vel noen glemt seg litt?

Vi kunne jo håpe det, men dessverre tror jeg at det kun er i veldig grove tilfeller at folk blir sendt hjem. Disse 68 personene hadde jo allerede registrerte tilfeller på seg når de ble kontrollert. Og da var de jo følgelig i Norge da de ble kontrollert.

Det er også en økonomisk spørsmål. Hvor mye skal man bruke på å sende hjem folk hver eneste gang noen blir tatt for butikktyveri, nasking etc.?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...