Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Men hvis vi hadde vært open for å gi dem noe å gjøre- hvilket ikke kan skje før de får llov til å bo her-kanskje vi kan skille bedre hvem som stjeler og hvem som ikke gjør det. Vi må også huske at det ikke bare er voksene som bor sånn, det er også barn.

 

Og bare for saks skyld, at noen er godtroende eller naive eller dumsnille er ikke et godt argument! (sukk)

Er det ikke rasistisk å gi sigøynere noe å gjøre, mens spanjoler og grekere blir sendt hjem fordi de ikke får arbeid?

 

Skal Norge gi arbeid til alle arbeidsledige i Europa? Eller bare de som nekter å dra hjem igjen?

Men det jeg virkelig lurer grundig på, er alle hvorfor folk som knapt nok har sett en tigger, blir så voldsomt engasjerte, og uappetittelige i språkføringen?

Hvem er det som knapt nok har sett en tigger? Er det noen som knapt nok har sett en tigger? Er det noen som ikke knapt nok har sett en tigger?

 

Det jeg virkelig lurer på er hvorfor du ordlegger deg på den måten.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Kom gjerne men en kilde om hvor du hentet de tallene fra.

Dette er gitt tidligere i tråden. Les gjerne den litt før du buser inn her.

 

Hold you horses! Ingen har vel skrevet eller sagt hvilke type forbrytelser disse 68 stk. tiggere har gjort seg skyldig i - og hvis det eks. er urinering eller driting på offentlig sted, er kanskje ikke det en forbrytelse som kvalifiserer for borvisning fra landet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men hvis vi hadde vært open for å gi dem noe å gjøre- hvilket ikke kan skje før de får llov til å bo her-kanskje vi kan skille bedre hvem som stjeler og hvem som ikke gjør det. Vi må også huske at det ikke bare er voksene som bor sånn, det er også barn.

 

Og bare for saks skyld, at noen er godtroende eller naive eller dumsnille er ikke et godt argument! (sukk)

Er det ikke rasistisk å gi sigøynere noe å gjøre, mens spanjoler og grekere blir sendt hjem fordi de ikke får arbeid?

 

Skal Norge gi arbeid til alle arbeidsledige i Europa? Eller bare de som nekter å dra hjem igjen?

 

Her har du ett eksempel på jobber vi er villige til å gi til sånne omreisende folk:

 

Folk må ta ansvar selv

Da disse omreisende arbeiderne kom til vårt område i vår, sjekket politiet mange av de for å se om de hadde nødvendige tillatelser i orden.

– Etter det er det opp til arbeidsgiver å sjekke at fakturaen er skikkelig, og at det blir betalt skatt av pengene, sier operasjonslederen.

Han mener folk har seg selv å takke når de får trøbbel med omreisende håndverkere.

 

 

 

Moral og dobbeltmoral

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Kom gjerne men en kilde om hvor du hentet de tallene fra.

Dette er gitt tidligere i tråden. Les gjerne den litt før du buser inn her.

 

Hold you horses! Ingen har vel skrevet eller sagt hvilke type forbrytelser disse 68 stk. tiggere har gjort seg skyldig i - og hvis det eks. er urinering eller driting på offentlig sted, er kanskje ikke det en forbrytelse som kvalifiserer for borvisning fra landet.

Jeg kommenterte dette litt lengre opp, men etter det jeg vet så er ikke urinering/driting på offentlig sted noe som havner på rullebladet ditt uansett.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kom gjerne men en kilde om hvor du hentet de tallene fra.

Dette er gitt tidligere i tråden. Les gjerne den litt før du buser inn her.

 

Hold you horses! Ingen har vel skrevet eller sagt hvilke type forbrytelser disse 68 stk. tiggere har gjort seg skyldig i - og hvis det eks. er urinering eller driting på offentlig sted, er kanskje ikke det en forbrytelse som kvalifiserer for borvisning fra landet.

Jeg kommenterte dette litt lengre opp, men etter det jeg vet så er ikke urinering/driting på offentlig sted noe som havner på rullebladet ditt uansett.

 

Så inntil vi får konkrete bevis for hva disse har gjort, er det vel heller ingen grunn for å gi opplysningene særlig vekt i debatten, heller?

Lenke til kommentar

Kom gjerne men en kilde om hvor du hentet de tallene fra.

Dette er gitt tidligere i tråden. Les gjerne den litt før du buser inn her.

 

Hold you horses! Ingen har vel skrevet eller sagt hvilke type forbrytelser disse 68 stk. tiggere har gjort seg skyldig i - og hvis det eks. er urinering eller driting på offentlig sted, er kanskje ikke det en forbrytelse som kvalifiserer for borvisning fra landet.

 

 

Nei det håper jeg da virkelig ikke det. Da hadde jeg stått i fra for å bli utsendt vær helg. ;)

Lenke til kommentar

Så inntil vi får konkrete bevis for hva disse har gjort, er det vel heller ingen grunn for å gi opplysningene særlig vekt i debatten, heller?

Og grunnen til at vi ikke skal gi det at de har straffbare forhold registrert på seg noen særlig vekt er?? Dersom vi skulle telle antall folk som satt i fengsel, skulle vi da ignorere alle de vi ikke visste nøyaktig hvorfor satt der? :no:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så inntil vi får konkrete bevis for hva disse har gjort, er det vel heller ingen grunn for å gi opplysningene særlig vekt i debatten, heller?

Og grunnen til at vi ikke skal gi det at de har straffbare forhold registrert på seg noen særlig vekt er?? Dersom vi skulle telle antall folk som satt i fengsel, skulle vi da ignorere alle de vi ikke visste nøyaktig hvorfor satt der? :no:

 

"Straffbare forhold" er ett tomt ord, så lenge det ikke opplyses om hvilken type forbrytelse som ligger til grunn for registreringen, antar jeg ...

 

Så håper jeg at de fleste som allerede sitter vel forvart innenfor murene, vet selv hvorfor, og oss andre; derfor - så den sammenligningen synes jeg blir litt tynn å bruke. Hvis du sjekker tilbake i tråden, vil du finne en videosnutt som jeg la ut, og hvor vedkommende som kom med disse opplysningene, blir litt nærmere spurt om den saken - og han er like vag, men innrømmer dog at tallene egentlig ikke gir så stor mening, hvis meningen er å finne ut om tiggerne er multikriminelle. De var visst mer som ett "varsko" å regne, og det varskoet tror jeg var til bevilgende myndigheter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kom gjerne men en kilde om hvor du hentet de tallene fra.

Dette er gitt tidligere i tråden. Les gjerne den litt før du buser inn her.

 

Hold you horses! Ingen har vel skrevet eller sagt hvilke type forbrytelser disse 68 stk. tiggere har gjort seg skyldig i - og hvis det eks. er urinering eller driting på offentlig sted, er kanskje ikke det en forbrytelse som kvalifiserer for borvisning fra landet.

 

 

Nei det håper jeg da virkelig ikke det. Da hadde jeg stått i fra for å bli utsendt vær helg. ;)

 

Jeg var såpass uvøren at jeg foreslo litt tidligere i tråden, at en ny form for tidligsøndagsmorra-trim nå kunne bli å lage en slalomløype hvor dritten til tiggerne kunne være "portene" og oppkastdammene etter våre nordiske helgeutskeielser, kunne fungere som selve slalomløypa .... men det var ingen som lo det minste av den ... :green:

Lenke til kommentar

De kommer ofte innom jobben min for å veksle penger, og det er ikke lite det er snakk om. Spesielt når du tenker på at fem tyvekroninger er en hundrelapp liksom. Vet ikke hvor lenge de holder på hver gang, men er ikke uvanlig at de vil veksle 500kr pluss av meg. Pleier bare å veksle hvis jeg har en 500 lapp i kassen, eller hvis jeg trenger smått. Er så og si alltid jeg som må stoppe transaksjonen, de vil bare veksle mer og mer. Noen ganger trekker de frem fryseposer stappfulle av småpenger som de har gjemt under de tykke jakkene deres, du hører bare at det rister når de kommer inn i butikken. Irriterer meg alltid litt når de går ut i fra butikken igjen med en bunke 200hundre lapper som de holder opp å teller gjennom. Verste er at du får et så godt innblikk i hvor jævlig systematisk hele greia er.

 

Er selvfølgelig alltid høflig mot dem. Og det kan jo være greit om man trenger litt smått, men føler egentlig ikke noe særlig for å la dem veksle hos meg. Medmenneskelighet er noe dritt ...men det er vel det de spiller på.:roll:

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Straffbare forhold" er ett tomt ord, så lenge det ikke opplyses om hvilken type forbrytelse som ligger til grunn for registreringen, antar jeg ...

At du forsøker å skyve "straffbare forhold" under teppet får være din sak. (Men teppet ditt må være enormt stort for å få plass til så mye under det etterhvert). Dette er snakk om registrerte straffbare forhold, altså forbrytelser. Det er mao. ikke snakk om urinering/driting på offentlig sted el.

Til nye her i tråden så er det også interessant å merke seg at politiet selv har sagt at de driver med omvendt diskriminering ovenfor sigøynerne når det gjelder å gjøre fra seg på offentlig sted. Så til de her i tråden som har for vane å bedrive slikt (i helgene?) så kan det være lurt å vite at når du sitter og kabler offentlig sammen med en sigøyner så risikerer du forelegg mens sigøyneren trolig slipper unna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er selvfølgelig alltid høflig mot dem. Og det kan jo være greit om man trenger litt smått, men føler egentlig ikke noe særlig for å la dem veksle hos meg. Medmenneskelighet er noe dritt ...men det er vel det de spiller på. :roll:

Det er jo selvsagt bare å si nei,med mindre du trenger noe veksel selv som du sier (Evt. kan du jo også kreve vekslingsgebyr for jobben). Om de har masse mynter så kan de jo bruke banker som alle andre folk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så trådstarter: Hvor bor du, og i hvilken grad opplever du romfolket på daglig basis?

 

Det har ingenting med saken å gjøre, slik jeg ser det.

Det var det jeg mistenkte.

 

Og så lenge du ikke bor i et område som plages med romfolkets romsteringer (haha, den var tørr) så har du en begrenset mengde førstehåndserfaring å snakke ut fra. Du snakker kun ut fra det du hører og leser i artikler og i rapporter, og som oftest er disse artiklene og rapportene også skrevet av mennesker som ikke bor i de belastede områdene.

 

Det som burde få det til å gå opp et lys for flere, er at de som er mest kritiske til romfolket, er faktisk de som bor i de mest belastede områdene. Personlig var jeg skeptisk til mørkhudede innvandrere (nye landsmenn), men har fått et mye mer positivt syn på disse etter jeg flyttet til en bydel hvor det bor mange mørke. Men etter at romfolket har gjort seg mer og mer bemerket i dette området, så har jeg blitt mer og mer negativ til romfolket og deres måte å oppføre seg mot sine naboer. Altså totalt motsatt, selv om utgangspunktet var det samme. Og det burde si litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og så lenge du ikke bor i et område som plages med romfolkets romsteringer (haha, den var tørr) så har du en begrenset mengde førstehåndserfaring å snakke ut fra. Du snakker kun ut fra det du hører og leser i artikler og i rapporter, og som oftest er disse artiklene og rapportene også skrevet av mennesker som ikke bor i de belastede områdene.

Til en viss grad er det forståelig at folk som ikke har personlig erfaring med disse har vanskelig for å tro det de hører. Jeg skal innrømme at for en som aldri har opplevd det selv så høres det nok svært fordomsfullt ut når folk forteller om sine opplevelser. Det er så vanvittig og langt fra vår virkelighet at man kan rett og slett ikke tro det. Man drar konklusjonen at det er fordommer og "folk som er redde for fremmede ting", eller man konkluderer med at de som oppfører seg som romfolket er enkeltindivider som er syke. I så måte er jeg glad for at flere opplever dette for hver dag som går og derfor er med på å bringe fokus på en sak som tidligere har vært lett å avvise med rene hersketeknikker.

 

Om de har masse mynter så kan de jo bruke banker som alle andre folk.

Det koster penger, så regner med at du selv ser hvor lite sannsynlig det forslaget hørtes ut ;)

Hehe, du tok poenget mitt :)
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg var såpass uvøren at jeg foreslo litt tidligere i tråden, at en ny form for tidligsøndagsmorra-trim nå kunne bli å lage en slalomløype hvor dritten til tiggerne kunne være "portene" og oppkastdammene etter våre nordiske helgeutskeielser, kunne fungere som selve slalomløypa .... men det var ingen som lo det minste av den ... :green:

Gratulerer Pencilcase :) Noen synes at innlegget ditt var verdt noe :woot: Kan kanskje vedkommende gi seg til kjenne og fortelle hva de synes var positivt med innlegget ditt? Men ikke føl dette som noe press. Om du foretrekker å ikke utdype dette videre så er det fullt forståelig.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan godt gi meg til kjenne for å synes innlegget er verdt noe. Men jeg trykket ikke på positiv tilbakemelding.

Hva var det verdt?

Edit: OK, jeg synes også inlegget var verdt noe, uten å trykke "like". Men kan vedkommende som trykket "like" utdype?

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det er så meningsløst å henge seg opp i disse positive tilbakemeldingene. Akkurat som du gjør her og PencilCase gjorde tidligere med å lage et poeng rundt første svar i tråden.

 

Det gir ingenting. En slik pluss betyr at en annen bruker likte det, syntes det var morsomt eller var enig. Det betyr ikke at man skal henge ut dem som trykker eller at noen skal måtte forsvare seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så meningsløst å henge seg opp i disse positive tilbakemeldingene. Akkurat som du gjør her og PencilCase gjorde tidligere med å lage et poeng rundt første svar i tråden.

 

Det gir ingenting. En slik pluss betyr at en annen bruker likte det, syntes det var morsomt eller var enig. Det betyr ikke at man skal henge ut dem som trykker eller at noen skal måtte forsvare seg.

Det var bare et apropos til tidligere utsagn som du nevner. Men det er uansett ikke snakk om uthenging.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...