Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Jeg kan bare ikke tro at etter det som skjedde den 22. juli, at så mange kan få seg til å skrive så hatefulle og rasistiske ting. Mennersker er Mennesker! Romfolket er mennesker og de fortjener så mye bedre enn de har det nå. Ærlig talt så gjør det meg sint, når politikerne står på tv å sier at vi skal stå sammen som et land! Jeg er enig i at vi skal gjøre det, og jeg føler sterkt med de som var innvolvert i 22. juli. Men burde vi ikke være opene for andre folk som vil bo her? Som vil være norske, folk med barn som ikke ber om annet enn en plas å bo? Jeg må innrømme at de siste dagene hvor jeg har sett på nyhetene har jeg skammet meg over å være norsk. Jeg har gått fra å være sint, til lei meg. Nå er jeg bare skuffet.

Du burde heller ha satt deg inn litt mer i saken så hadde du visst hvordan disse folkene opererer. Det du demonstrerer er en typisk likegyldig holdning uten egentlig å vite noe om saken. Det eneste du klarer er å forsøke å bringe 22.Juli inn i det hele. :thumbdown:

Det må kunne gå an å ha en debatt uten å måtte dra de mest ekstreme utsagn inn og bruke det som argument. Ekstreme utsagn har alltid vært på internett fora, og kommer alltid til å være der, uavhengig av både 22.Juli, 9/11, sigøynere og Jul.

 

 

 

 

For det første:

Satt til side 22.juli.

Synes jeg fortsatt ikke det er greit at vi behandler mennesker på den måten, at vi ser på dem som skadedyr eller noen vi bare vill ha vekk fra landet vårt. Du har helt rett i en ting jeg skulle ikke ha skrevet om 22.juli, fordi jeg ikke trenger det, det er fortsatt feil og dessuten for det ikke fram poenget mitt ordentlig- dette er rasisme! Dette er menneske-barn i en desperat sitvasjon, vi snur ryggen til dem i deres dypeste nød.

For det andre:

Jeg kan love deg, jeg har ikke en likegyldig holdning til dette. Jeg har fulgt med på nyhetene hver dag, lest saker på nette, jeg medlem av folk er folk og sist, men ikke minst er farfaren min ungarsk sigøyner.

Mitt poeng er at altfor mange av norges befolkning er rasister. Hvordan kan man vite hvem som er gale nok til å faktisk gjøre noe med det de tror på. Vi ønsker dem vel ikke døde, gjør vi?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første:

Satt til side 22.juli.

Synes jeg fortsatt ikke det er greit at vi behandler mennesker på den måten, at vi ser på dem som skadedyr eller noen vi bare vill ha vekk fra landet vårt. Du har helt rett i en ting jeg skulle ikke ha skrevet om 22.juli, fordi jeg ikke trenger det, det er fortsatt feil og dessuten for det ikke fram poenget mitt ordentlig- dette er rasisme! Dette er menneske-barn i en desperat sitvasjon, vi snur ryggen til dem i deres dypeste nød.

For det andre:

Jeg kan love deg, jeg har ikke en likegyldig holdning til dette. Jeg har fulgt med på nyhetene hver dag, lest saker på nette, jeg medlem av folk er folk og sist, men ikke minst er farfaren min ungarsk sigøyner.

Mitt poeng er at altfor mange av norges befolkning er rasister. Hvordan kan man vite hvem som er gale nok til å faktisk gjøre noe med det de tror på. Vi ønsker dem vel ikke døde, gjør vi?!

Les tråden, så finner du mange eksempler og linker på hvordan disse folkene opererer. Når du har fått deg litt kunnskap om emnet kan du komme tilbake og prate om fakta og ikke bare kun det du tror og føler.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan bare ikke tro at etter det som skjedde den 22. juli, at så mange kan få seg til å skrive så hatefulle og rasistiske ting. Mennersker er Mennesker! Romfolket er mennesker og de fortjener så mye bedre enn de har det nå. Ærlig talt så gjør det meg sint, når politikerne står på tv å sier at vi skal stå sammen som et land! Jeg er enig i at vi skal gjøre det, og jeg føler sterkt med de som var innvolvert i 22. juli. Men burde vi ikke være opene for andre folk som vil bo her? Som vil være norske, folk med barn som ikke ber om annet enn en plas å bo? Jeg må innrømme at de siste dagene hvor jeg har sett på nyhetene har jeg skammet meg over å være norsk. Jeg har gått fra å være sint, til lei meg. Nå er jeg bare skuffet.

Du burde heller ha satt deg inn litt mer i saken så hadde du visst hvordan disse folkene opererer. Det du demonstrerer er en typisk likegyldig holdning uten egentlig å vite noe om saken. Det eneste du klarer er å forsøke å bringe 22.Juli inn i det hele. :thumbdown:

Det må kunne gå an å ha en debatt uten å måtte dra de mest ekstreme utsagn inn og bruke det som argument. Ekstreme utsagn har alltid vært på internett fora, og kommer alltid til å være der, uavhengig av både 22.Juli, 9/11, sigøynere og Jul.

 

 

 

 

For det første:

Satt til side 22.juli.

Synes jeg fortsatt ikke det er greit at vi behandler mennesker på den måten, at vi ser på dem som skadedyr eller noen vi bare vill ha vekk fra landet vårt. Du har helt rett i en ting jeg skulle ikke ha skrevet om 22.juli, fordi jeg ikke trenger det, det er fortsatt feil og dessuten for det ikke fram poenget mitt ordentlig- dette er rasisme! Dette er menneske-barn i en desperat sitvasjon, vi snur ryggen til dem i deres dypeste nød.

For det andre:

Jeg kan love deg, jeg har ikke en likegyldig holdning til dette. Jeg har fulgt med på nyhetene hver dag, lest saker på nette, jeg medlem av folk er folk og sist, men ikke minst er farfaren min ungarsk sigøyner.

Mitt poeng er at altfor mange av norges befolkning er rasister. Hvordan kan man vite hvem som er gale nok til å faktisk gjøre noe med det de tror på. Vi ønsker dem vel ikke døde, gjør vi?!

Det første forklarer det siste. Jeg blir veldig provosert av slike holdninger. Å kalle mesteparten av Norges befolkning for rasister, ja mesteparten, diverse polls viser at de aller fleste vil ha de ut. Dette handler ikke om hudfarge, etnisitet, osv, men om sigøynerne sin kultur og levesett. De er ikke kompatible med moderne samfunn, og når de kommer her og krever ting av oss, da blir jeg provosert. De utnytter folks uvitenhet og dumsnillhet på det groveste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Vi ønsker dem vel ikke døde, gjør vi?!

Har noen i denne tråden sagt det?

 

Du misser fortsatt totalt hva hele saken dreier seg om. Vi vil ha bort de som er kriminelle (som viser seg å være en meget stor del av dem) og de som roter og søpler og driter i bakgårdene til folk. Og med "bort" mener jeg å sende de ut av landet. Er det virkelig for mye å forlange?

 

Og tiggingen i seg selv er ikke et problem, men løsningen på problemet er kanskje å forby tigging?

Endret av Bergendahl
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det ser ut som om neste sommer kan sette nye rekorder med god margin:

 

Avisen Bucharest Herald trykker mandag en artikkel hvor de fokuserer nettopp på at tigging er lovlig i Norge. Ifølge avisen er nordmenn flest både rike og positivt innstilt til å hjelpe romfolket.

 

TV-stasjonen Pro TV News melder følgende: – Stadig flere romfolk reiser nå til Norge, et land hvor tigging er fullt lovlig. Mange slår permanente leirer i skogen og har ingen planer om å forlate landet.

 

http://www.tv2.no/ny...re-3838198.html

 

Bedre 'reklame' for å komme hit er det vel ikke mulig å få.

Endret av Schnapps
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det ser ut som om neste sommer kan sette nye rekorder med god margin:

 

Avisen Bucharest Herald trykker mandag en artikkel hvor de fokuserer nettopp på at tigging er lovlig i Norge. Ifølge avisen er nordmenn flest både rike og positivt innstilt til å hjelpe romfolket.

 

TV-stasjonen Pro TV News melder følgende: – Stadig flere romfolk reiser nå til Norge, et land hvor tigging er fullt lovlig. Mange slår permanente leirer i skogen og har ingen planer om å forlate landet.

 

http://www.tv2.no/ny...re-3838198.html

 

Bedre 'reklame' for å komme hit er det vel ikke mulig å få.

 

new-but-still-epic-facepalms06.jpg

 

Jadda....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det ser ut som om neste sommer kan sette nye rekorder med god margin:

 

Avisen Bucharest Herald trykker mandag en artikkel hvor de fokuserer nettopp på at tigging er lovlig i Norge. Ifølge avisen er nordmenn flest både rike og positivt innstilt til å hjelpe romfolket.

 

TV-stasjonen Pro TV News melder følgende: – Stadig flere romfolk reiser nå til Norge, et land hvor tigging er fullt lovlig. Mange slår permanente leirer i skogen og har ingen planer om å forlate landet.

 

http://www.tv2.no/ny...re-3838198.html

 

Bedre 'reklame' for å komme hit er det vel ikke mulig å få.

 

...og her er artikkelen:

Romanian Roma have found Norway, the country where begging is legal: There is a lot of money here

 

Romanian Roma have reached Norway, a country where begging is not illegal. Many set camp in forests and are not planning on leaving, according to Pro TV news.

 

In a forest near Oslo there are several groups of Roma. When asked why they came to Norway, they say they make more money there than elsewhere, since Norwegians give them plenty of alms.

Cristian Tudose, 31, came to Norway three months ago because he made little money in Romania: “Only 115 Euro per day, there is a lot of money here.”

During the day, the camp is empty because the Roma go to Oslo to beg, go through garbage or collect waste for recycling.

After spending three months in Norway, as European citizens, the Roma need to prove they have an income and can make a living for themselves. “Many beg, and begging is not banned by the law, but is not considered a job either,” said Gina Lund, deputy labor minister.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For de som ikke fikk med seg gårsdagens brennpunkt. En tankevekkende og nøktern beskrivelse av tiggerliv, ispedd kommentarer fra bla. "rusken" og ordensmakten. Kort fortalt: Vi må nok akseptere at tiggingen har kommet for å bli ... (ref. politiet i oslo)

 

Det som gjør dokumentaren særlig virkningsfull, er at den er presentert uten forstyrrende kommentarer, og overlater til seeren å finne meningen som ligger i bildene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nja, mener vel heller at av og til legger kommentatorene til en viss personlig patos i beskrivelsene.

 

Filmen fungerte i hvert fall utmerket uten for mye snakk. Mener å ha sett en av hovedpersonene, men da på andre siden av fjorden.

Lenke til kommentar
Mener å ha sett en av hovedpersonene, men da på andre siden av fjorden.

Jeg kjente igjen 4-5 av dem, og mener jeg senest så den eldre runde dama her i Oslo i forrige uke.

Filmen var fra i fjor og den har gått på tv tidligere, jeg har sett dn før, men jeg husker ikke akkurat når.

Lenke til kommentar

For de som ikke fikk med seg gårsdagens brennpunkt. En tankevekkende og nøktern beskrivelse av tiggerliv, ispedd kommentarer fra bla. "rusken" og ordensmakten. Kort fortalt: Vi må nok akseptere at tiggingen har kommet for å bli ... (ref. politiet i oslo)

 

Det som gjør dokumentaren særlig virkningsfull, er at den er presentert uten forstyrrende kommentarer, og overlater til seeren å finne meningen som ligger i bildene.

Det som ofte er problemer med slike dokumentarer er at folk som regel tar det sigøynerne sier for god fisk. De aller færreste er klare over at svært mange er notoriske løgnere og tar naturlig nok det de sier for å være sant. Om man spør dem vil selvsagt alle svare at de er her for å klare seg til livets opphold mens deres ti barn bor hjemme i Romania i en liten skoboks uten verken vann eller brød. Merkelig nok er det ingen som nevner bakmennene,tjuvtoktene,lommetyveriene og stjelingen sin. ;) Endret av Vice
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For de som ikke fikk med seg gårsdagens brennpunkt. En tankevekkende og nøktern beskrivelse av tiggerliv, ispedd kommentarer fra bla. "rusken" og ordensmakten. Kort fortalt: Vi må nok akseptere at tiggingen har kommet for å bli ... (ref. politiet i oslo)

 

Det som gjør dokumentaren særlig virkningsfull, er at den er presentert uten forstyrrende kommentarer, og overlater til seeren å finne meningen som ligger i bildene.

Det som ofte er problemer med slike dokumentarer er at folk som regel tar det sigøynerne sier for god fisk. De aller færreste er klare over at svært mange er notoriske løgnere og tar naturlig nok det de sier for å være sant. Om man spør dem vil selvsagt alle svare at de er her for å klare seg til livets opphold mens deres ti barn bor hjemme i Romania i en liten skoboks uten verken vann eller brød. Merkelig nok er det ingen som nevner bakmennene,tjuvtoktene,lommetyveriene og stjelingen sin. ;)

 

Ja, det er dilemmaet som man må forholde seg til. Det kan være en lystløgner som sitter foran deg, eller det kan være en verdig trengende!? Avgjørelsen må man likevel ta selv, og leve med den.

 

En ting er nå sikkert: Så lenge tiggeren sitter på gata med en kopp foran seg og tigger etter penger - får han ikke gjort noe annet faenskap. Så da kan det kanskje bli billigere å gi tjuven litt småpenger, mens det enda er på frivillig basis og valg ...;)

Lenke til kommentar

Ja, det er dilemmaet som man må forholde seg til. Det kan være en lystløgner som sitter foran deg, eller det kan være en verdig trengende!? Avgjørelsen må man likevel ta selv, og leve med den.

 

En ting er nå sikkert: Så lenge tiggeren sitter på gata med en kopp foran seg og tigger etter penger - får han ikke gjort noe annet faenskap. Så da kan det kanskje bli billigere å gi tjuven litt småpenger, mens det enda er på frivillig basis og valg ... ;)

Men desto mer informasjon man sitter med, desto større sjanse er det at man tar en god og riktig avgjørelse. Når lyving praktisk talt er regelen fremfor unntaket sier det seg selv hva man bør tro og gjøre.

Men som du sier, så lenge de befinner seg på gata i syne med koppen sin så vet man hvertfall hva de gjør, men det er heller ikke det som bekymrer folk. Det som er problemet er all den tiden de ikke sitter med koppen. Når man feks. hører i Brennpunkt dokumentaren at de har kommet hit for å skaffe seg penger til å bygge hus(!) så sier det seg selv at det er ikke tigging som blir primærgeskjeften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig, så løsningen er å gi tiggerne penger fordi du trur dem ikke gjør lovbrudd da? Uff, mener du alt det du sier, eller tar du bare noen ord og setter dem sammen? Logikken her er at man ikke klarer å gjøre lovbrudd om en tigger, ev. om en tigger så trenger man ikke gjøre lovbrudd? Eller ikke har tid til å gjøre lovbrudd?

 

Utrolig, rett og slett utrolig. Jeg prøver virkelig hardt til tider å følge logikken din, er bare å beklage, du er for smart for meg.. :shrug:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, det er dilemmaet som man må forholde seg til. Det kan være en lystløgner som sitter foran deg, eller det kan være en verdig trengende!? Avgjørelsen må man likevel ta selv, og leve med den.

 

En ting er nå sikkert: Så lenge tiggeren sitter på gata med en kopp foran seg og tigger etter penger - får han ikke gjort noe annet faenskap. Så da kan det kanskje bli billigere å gi tjuven litt småpenger, mens det enda er på frivillig basis og valg ... ;)

Men desto mer informasjon man sitter med, desto større sjanse er det at man tar en god og riktig avgjørelse. Når lyving praktisk talt er regelen fremfor unntaket sier det seg selv hva man bør tro og gjøre.

Men som du sier, så lenge de befinner seg på gata i syne med koppen sin så vet man hvertfall hva de gjør, men det er heller ikke det som bekymrer folk. Det som er problemet er all den tiden de ikke sitter med koppen. Når man feks. hører i Brennpunkt dokumentaren at de har kommet hit for å skaffe seg penger til å bygge hus(!) så sier det seg selv at det er ikke tigging som blir primærgeskjeften.

 

Noe av grunnen for at jeg mener man skal være ekstra kritisk til mange historier om romfolket i dag, er fordi de ligner så perfekt til mange gamle historier. Og, snart burde vel romfolket få en ektefølt unnskyldning for systematisk bakvaskelse, som har vært med på å legitimere overgrep og forfølgelse mot det folket. Så det er jo ikke mangel på informasjon, men heller mangel på kommunikasjon med romfolket, som det handler om.

 

 

Det åndelige grunnlaget for dette folkemordet hadde tyske og skandinaviske raseforskere og agitatorer lagt i fellesskap ved systematisk å fremstille romfolk som arbeidssky, kriminelle, åndssvake og mindreverdige undermålere. Norske myndigheter bidro gjennom sigøynerparagrafen og andre antisiganistiske tiltak som sterilisasjonsloven av 1934 til å sanksjonere disse synspunktene.

Link

 

At oslo skal kunne ta vare på flere tusen tiggere, er usannsynlig. Det er vel bare ett par hundre som kan tjene noe særlig på tiggingen, og resten finner på litt av hvert for å hente "dagslønnen".

 

Herlig, så løsningen er å gi tiggerne penger fordi du trur dem ikke gjør lovbrudd da? Uff, mener du alt det du sier, eller tar du bare noen ord og setter dem sammen? Logikken her er at man ikke klarer å gjøre lovbrudd om en tigger, ev. om en tigger så trenger man ikke gjøre lovbrudd? Eller ikke har tid til å gjøre lovbrudd?

 

Utrolig, rett og slett utrolig. Jeg prøver virkelig hardt til tider å følge logikken din, er bare å beklage, du er for smart for meg.. :shrug:

 

Poenget er vel at hvis man tjener nok på den måten, tar det bort behovet for å tjene penger på den andre måten. Ikke så veldig kløktig det vel ...

Lenke til kommentar

Har du noen gang møtt ett menneske som tar til takke med smuler om han har muligheten å skaffe seg store summer? Noen idealister på ytterste venstre fløy kanskje, men om en besitter elementær forståelse av menneskesinnet så vet man at verden ikke er slik. Jeg kjenner deg ikke, men jeg kan ikke annet enn å se at du er naiv.. Det er ikke negativt, problemet oppstår når man ønsker å prakke denne naiviteten på andre.

 

Du velger å gi penger til romfolket. Greit, gi penger, men det er egoistisk å gi her. Send penger Romania, eller enda bedre, reis ned selv og hjelp dem.

Og logikken bak hvorfor det er egoistisk er at det dekker dine behov, du skal hjelpe. Men hjelper du dem virkelig. Jeg vil si nei, du støtter opp om dere livsførsel, en livsførsel som er på kant med samfunnet.

 

Jeg beklager å si det, men den kan ikke fungere i vårt samfunn.. Om noen skal få lov å leve utenfor samfunnets regler blir det anarki. Samfunnet skal og må prøve å få flest mulig indoktrinert i reglene som finnes. Blir det for mange mennesker som lever utenfor disse reglene oppstår kaos..

 

Er det dette du vil ha, er du en anarkisk som ønsker å bryte ned samfunnet? Og igjen, jeg kjenner deg ikke, men jeg må spørre..

 

Romfolket i seg selv har jeg lite imot, la dem gjøre hva dem vil, så lenge dem ikke bryter ned samfunnets murer..

 

 

 

 

*******************************************************

 

Og ja,alle har en agenda. Din er å føle deg bedre ved å hjelpe? Som sagt hjelp.. Sett deg inn i hvordan du kan gjøre det lettere for romfolket å tilpasse seg samfunnet. Lykke til.

Endret av Battone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe av grunnen for at jeg mener man skal være ekstra kritisk til mange historier om romfolket i dag, er fordi de ligner så perfekt til mange gamle historier. Og, snart burde vel romfolket få en ektefølt unnskyldning for systematisk bakvaskelse, som har vært med på å legitimere overgrep og forfølgelse mot det folket. Så det er jo ikke mangel på informasjon, men heller mangel på kommunikasjon med romfolket, som det handler om.

Igjen forsøker du å skyve problemene bort med å avvise dem som "fordommer". Når så disse historiene faktisk viser seg å være sanne da er det ikke snakk om fordommer og bakvaskelse. Problemet er at folk flest forventer ikke slik oppførsel fra normale folk og det vil dermed i all sin uvitenhet lett legge skylden på fordommer når de hører om slikt.

Mener du virkelig at feks. politiet finner på ting om romfolket bare for å kunne si at de kommer svært høyt opp på kriminalitetskalaen?

 

Det åndelige grunnlaget for dette folkemordet hadde tyske og skandinaviske raseforskere og agitatorer lagt i fellesskap ved systematisk å fremstille romfolk som arbeidssky, kriminelle, åndssvake og mindreverdige undermålere. Norske myndigheter bidro gjennom sigøynerparagrafen og andre antisiganistiske tiltak som sterilisasjonsloven av 1934 til å sanksjonere disse synspunktene.

Og igjen blir det bare trist og uverdig å sammenligne jødene med romfolk. Jødene har hele tiden slitt med sine fiender, pga. religion og sin svært spesielle stilling. Likefullt har de jobbet seg opp til å bli et av verdens ledende folkeslag. Sigøynerne har målbevisst jobbet seg lengre og lengre ned.

Poenget er vel at hvis man tjener nok på den måten, tar det bort behovet for å tjene penger på den andre måten. Ikke så veldig kløktig det vel ...

Litt sånn som at dersom feks. en butikk sliter med nasking og tyveri, så kan de bare gi bort varene gratis til tyvene istedet slik at problemet blir "løst"? Vi kan jo ikke sette fantasipremisser for å løse problemer slik du gjør.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Noe av grunnen for at jeg mener man skal være ekstra kritisk til mange historier om romfolket i dag, er fordi de ligner så perfekt til mange gamle historier. Og, snart burde vel romfolket få en ektefølt unnskyldning for systematisk bakvaskelse, som har vært med på å legitimere overgrep og forfølgelse mot det folket. Så det er jo ikke mangel på informasjon, men heller mangel på kommunikasjon med romfolket, som det handler om.

Igjen forsøker du å skyve problemene bort med å avvise dem som "fordommer". Når så disse historiene faktisk viser seg å være sanne da er det ikke snakk om fordommer og bakvaskelse. Problemet er at folk flest forventer ikke slik oppførsel fra normale folk og det vil dermed i all sin uvitenhet lett legge skylden på fordommer når de hører om slikt.

Mener du virkelig at feks. politiet finner på ting om romfolket bare for å kunne si at de kommer svært høyt opp på kriminalitetskalaen?

 

Jeg avviser ikke noe som helst - men forholder meg til at folk kommer med mange forskjellige historier. Og i vår historie ligger det masse informasjon om tidligere tiders systematiske overgrep som har blitt gjort. Du må heller slutte med å ikke forholde deg til forhistorien, og vurdere hvor lik denne er til dagens situsajoner. Jeg mistenker ikke politiet for annet enn at de er folk de også, og noen steder får politikere og politiet litt bedre resultater enn ved andre steder.

 

Hvor den "eneste sannheten" ligger, aner ikke jeg, men lurer på at den ligger ett sted midt i mellom din katastrofebeskrivelse og min skjønnmaling av situasjonen.

 

Det åndelige grunnlaget for dette folkemordet hadde tyske og skandinaviske raseforskere og agitatorer lagt i fellesskap ved systematisk å fremstille romfolk som arbeidssky, kriminelle, åndssvake og mindreverdige undermålere. Norske myndigheter bidro gjennom sigøynerparagrafen og andre antisiganistiske tiltak som sterilisasjonsloven av 1934 til å sanksjonere disse synspunktene.

 

Og igjen blir det bare trist og uverdig å sammenligne jødene med romfolk. Jødene har hele tiden slitt med sine fiender, pga. religion og sin svært spesielle stilling. Likefullt har de jobbet seg opp til å bli et av verdens ledende folkeslag. Sigøynerne har målbevisst jobbet seg lengre og lengre ned.

 

Romfolket har en lignende "holocausthistorie" som det jødene har. Men det er jaggu også det eneste de har til felles. Å sammenligne de som fikk full aksept og støtte av "hele verden", og spesielt vår eneste supermakt, har aldri romfolket blitt til del. Kanskje de hadde vært ett helt annet sted, hvis de hadde fått like mye hjelp og støtte som det jødene fikk etter krigen, og videre oppover i årene som går. Romfolket har fått meget kyndig hjelp bla. av oss til å jobbe seg lengre ned i gjørma ...

 

Poenget er vel at hvis man tjener nok på den måten, tar det bort behovet for å tjene penger på den andre måten. Ikke så veldig kløktig det vel ...

Litt sånn som at dersom feks. en butikk sliter med nasking og tyveri, så kan de bare gi bort varene gratis til tyvene istedet slik at problemet blir "løst"? Vi kan jo ikke sette fantasipremisser for å løse problemer slik du gjør.

 

Javel - utsagnet er hentet fra våre egne tiggere, på spørsmål om hvorfor de ikke gjør det "vanlige", nemlig begår brekk osv.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...