Gå til innhold

Test: Bærbar Mac vs. PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som FORBANNER meg noe grenseløst med produsenter av Windows PCer, er de sinnsvakt irriterende klistremerkene de ALLTID skal ha på PCene sine. Du må sitte å pille de av, og sitte med plasterlim fjerner i 20 minutt før du får ett fint resultat.

 

Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet.

 

Jeg er ingen Apple fanboy og jeg eier heller ikke en døyt fra Apple. Når det kommer til PC sverger jeg til selvbygg, og til mobiler holder jeg meg til HTC.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det som FORBANNER meg noe grenseløst med produsenter av Windows PCer, er de sinnsvakt irriterende klistremerkene de ALLTID skal ha på PCene sine. Du må sitte å pille de av, og sitte med plasterlim fjerner i 20 minutt før du får ett fint resultat.

 

Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet.

 

Jeg er ingen Apple fanboy og jeg eier heller ikke en døyt fra Apple. Når det kommer til PC sverger jeg til selvbygg, og til mobiler holder jeg meg til HTC.

 

min HP envy 14 BE kom uten klistremerker...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som FORBANNER meg noe grenseløst med produsenter av Windows PCer, er de sinnsvakt irriterende klistremerkene de ALLTID skal ha på PCene sine. Du må sitte å pille de av, og sitte med plasterlim fjerner i 20 minutt før du får ett fint resultat.

 

Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet.

 

Jeg er ingen Apple fanboy og jeg eier heller ikke en døyt fra Apple. Når det kommer til PC sverger jeg til selvbygg, og til mobiler holder jeg meg til HTC.

 

Må si at jeg liker disse klistremerkene, de har gjort support jobber MYE enklere for meg :D

 

Uansett, i denne duellen må jeg si at PC og Mac stiller likt, dessverre taper Macen til Linux maskinen i mine øyne.

Årsaken er at bruksomerådet for slike maskiner hos meg blir lett spilling av OpenTTD og nettsurfing med "Brannreven" :D

Sånn sett duger det meste, men jeg tåler ikke Macen sitt UI, Linux er bare bedre med tanke på valgmuligheter også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som FORBANNER meg noe grenseløst med produsenter av Windows PCer, er de sinnsvakt irriterende klistremerkene de ALLTID skal ha på PCene sine. Du må sitte å pille de av, og sitte med plasterlim fjerner i 20 minutt før du får ett fint resultat.Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet. Jeg er ingen Apple fanboy og jeg eier heller ikke en døyt fra Apple. Når det kommer til PC sverger jeg til selvbygg, og til mobiler holder jeg meg til HTC.

 

Vet ikke hvilke type Toshiba du prater om, har du noe spesielle typer/modeller toshiba du ikke kan anbefale? Del litt erfaring med oss som tenker å kjøpe en Toshiba men må kanskje unngå noen modeller som har mest feil?

 

Selv vet jeg at at flere av mine venner(begge/alle) og overraskende mange på skolen måtte levere sine macbooker på service.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke Toshiba som kandidat, Asus UX31E har raskere prosessor, høyere oppløsning på skjerm. Noe som derer jo trekker frem ikonklusjonen når dere fremhever Mac Air.Og for å si det, jeg har Mac Air selv.

 

Jeg lurer også på hvorfor ikke ux31 ble valgt. den ligner i det minste.

toshibaen har jo fått kritikk for byggekvalitet, mens ux31 har visst superb byggekvalitet.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke Toshiba som kandidat, Asus UX31E har raskere prosessor, høyere oppløsning på skjerm. Noe som derer jo trekker frem ikonklusjonen når dere fremhever Mac Air.Og for å si det, jeg har Mac Air selv.
Jeg lurer også på hvorfor ikke ux31 ble valgt. den ligner i det minste.toshibaen har jo fått kritikk for byggekvalitet, mens ux31 har visst superb byggekvalitet.

Kunne ikke være mer enig. Toshibaen kunne de bare ha gitt opp med en gang. UX31E er jo like tynn som macbook air, og har uhyre gode spesifikasjoner. Ikke minst stilig design.

Lenke til kommentar

Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet.

 

Så du er en av de som er ansvarlige for at når et Apple produkt først kommer inn til service, så kommer det f.... meg ikke ut igjen på flere måneder? :)

Lenke til kommentar

Det mest morsomme med kommentarfeltet etter sånne artikler og tester er jo at det våset folk ser ut til å dra rett ut av anus. Og det gjelder i begge retninger fra begge leire.

 

Hvor kommer alle disse banale ryktene om at Apple er ræva på garanti, ræva på reparasjonstid, ikke tar reklamasjoner og ikke følger norsk lovgivning?

 

 

Nå har jeg riktignok ikke hatt Apple produkter over mange år, og har hatt veldig lite problemer med når jeg først fikk problemer med strømadapteret fikk jeg det byttet på stedet, når jeg hadde problemer med DVD-spilleren på min MacBook Pro var den inne til rep i fattige tre dager før ting var ferdig og byttet ut.

 

 

Nå har Toshiba et av Norges beste servicepartnere i TXL så der går ting unna der også, men jeg ser ikke hvordan Apple på noen måte skal være dårligere på service og reklamasjon enn alle andre som folk helt tydelig ser ut til å ha fått for seg?

Lenke til kommentar

"Vi er ikke i tvil. Måtte vi velge en av disse datamaskinene, ville vi gått for MacBook Air. Men da kalkulerer vi ikke inn prisdifferansen på en drøy tusenlapp"

Infoen i starten av artikelen tilsier at prisforkjellen er 3 590 kr.. Ganske mye med andre ord

 

Syns du har ett meget godt poeng!!

 

Kunne kanskje heller sagt at MacBook Air koster 40% mer enn Toshibaen...

 

EDIT: Etter å ha følt meg truffen av innlegget til Newton, leste jeg side 2 igjen, hvor det er forklart hva denne drøye tusenlappen kommer fra.

 

Prisforskjellen er ved første øyekast betydelig, men så har Apples kandidat dobbelt så mye lagringskapasitet. Hadde vi fått grunnmodellen av Air med 128 GB SSD, ville prisen ligget på 10 290 kroner i stedet. MacBook Air koster altså en drøy tusenlapp mer enn Toshibaen.

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

HW er sikkert avhengig at produsentene stiller opp med testmaskiner. Regner ikke med de bare kan kjøpe inn PCer for hver test. Muligens Asus ikke var villige til det i dette tilfelle ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...