Gå til innhold

Bygging av rørkabinett i aluminium - kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
' timestamp='1330041431' post='18980914']

Det hadde også vært kult å ha en radiator i midten der, men...

 

Naar jeg forst saag kabinettdesignen og de mengdene med aluminium du hadde tenkt aa bruke i byggingen forstillte jeg meg forst at du skulle bruke kabinettet som en stor passiv heatsink eller noe i den retningen, lignende Zalman TNN 500A :)

 

Vet ikke helt om du har vurdert noe slikt, men ett par heatpipes i kobber mellom aluminiumskonstruksjonen i kabinettet og kjolingen paa selve komponenten kunne jo vaert morsomt :) Da kunne du jo kalt prosjektet AluRAD ogsaa :D

 

Ett spennende prosjekt som alltid Mr. Anki!

 

 

 

Tenkte det samme selv!

 

Har lekt med tanken å lage egne plugger for alt av I/O. Er bare å ha kabinettmonterte connectorer. Så kjører man enkelt og greit kable til hovedkortet internt. Da slipper man ha den lange stripen med I/O som kan bli litt ekkel å plassere på selvbygd.

 

Du har litt mer ærfaring med dette så jeg lurer på om det er en god ide? Klør etter å bygge selv, igjen når jeg leser :wee:

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Kult prosjekt.

Jeg vil bare gi deg et tips ang. boring:

Da jeg skulle borre hull i en dieseltank for å montere lokk, måtte jeg borre ca. 50 10mm hull.

Jeg holdt på i en halvtime med det første hullet.

Det var håpløst.

 

Da kjøpte jeg kvalitetsborr hos en verktøyhandler, i stedet for de gamle, slitte supermarkedborrene.

Resten av hullene var gjort på minutter!

 

Kjøp alltid kvalitetsverktøy hvis du skal borre i metall!

Lenke til kommentar

Tenkte det samme selv!

 

Har lekt med tanken å lage egne plugger for alt av I/O. Er bare å ha kabinettmonterte connectorer. Så kjører man enkelt og greit kable til hovedkortet internt. Da slipper man ha den lange stripen med I/O som kan bli litt ekkel å plassere på selvbygd.

 

Du har litt mer ærfaring med dette så jeg lurer på om det er en god ide? Klør etter å bygge selv, igjen når jeg leser :wee:

 

Det er ikke noe problem å montere egne plugger for I/O, det finnes fluss av plugger å få kjøpt.

 

Kjør på! :)

 

 

Kult prosjekt.

Jeg vil bare gi deg et tips ang. boring:

Da jeg skulle borre hull i en dieseltank for å montere lokk, måtte jeg borre ca. 50 10mm hull.

Jeg holdt på i en halvtime med det første hullet.

Det var håpløst.

 

Da kjøpte jeg kvalitetsborr hos en verktøyhandler, i stedet for de gamle, slitte supermarkedborrene.

Resten av hullene var gjort på minutter!

 

Kjøp alltid kvalitetsverktøy hvis du skal borre i metall!

 

Kjøper bor hos jernvare butikk, så skal være helt grei kvalitet på de. Gikk veldig lett å bore når jeg fikk brukt den andre bormaskinen.

Smøring med rødsprit hjalp veldig godt også.

 

 

Skal det bli en gamer? :p

 

Spiller ikke noe særlig lengre, men skal ha ett skjermkort som støtter minst tre skjermer.

Des kraftigere, des bedre ;)

 

 

 

ikke noen bilder å vise frem av hva du har gjort og ikke bare skrive om det?

 

Som sagt så kommer det oppdatering om ikke lenge, i løpet av dagen tenker jeg.

 

 

' timestamp='1330162846' post='18984831']

Gratulerer med 6000 hits paa 5 dager Mr. Anki, det er like mye som jeg har faatt i lopet av et helt aar!! Gratulerer :cool:

 

Takktakk :D

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar

Godt og se en skikkelig god arbeidslogg igjen. Har trua på at dette skal bli bra og kommer til å følge med. Tenkte jeg skulle sette igang igjen et nytt kabinett lagd med en ramme av solid aluminium, så suger til meg all info jeg kan :-)

 

Navneforslag: Split

Endret av oPRE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...