Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Fant verken Skjermkort, SSD, mus eller tastatur i komplett sitt sortiment, men satt opp en tilsvarende liste, bare med en noe dyrere SSD og skjermkort, og da kom det på kun 45k :O

 

https://www.komplett.no/wishlists/6fdab88f-f6d9-4617-bde4-5fa46d0904ab

 

Så her skal han ha 4k ekstra for montering, når man kan få dette gratis gjennom komplett. I tillegg skriver han i annonsen "Alt er nøye valgt ut for den som vil ha det aller beste gaming utstyr.", når det er åpenbart at det er en med dårlig erfaring som har valgt komponentene. For det første er kjøleløsningen på prosessor håpløs, iværtfall til prisen (i tillegg burde det minimum vært 5960x til den prisen han skal ha, men det er noe annet). SSDen han har valgt er fra et ukjent billigmerke som leverer den laveste lese/skrive hastigheten som en SSD kan leveres med. Til 50k burde det minimum fulgt med en PCIe SSD M.2 disk. 

 

Avslutningsvis så forstår jeg ikke helt valget av skjerm? Han annonserer for at PCen drar 4k, men selger det med 3 middelmådige TN-panels 1080p skjermer? (TN-panel er jo det billigste og mest håpløse man kan få, blir helt feil å kjøre det med to skjermkort for 14k). Til prisklassen hadde man fått mye mer igjen med en heftig 4k eller 1440p skjerm med IPS panel, eller en ultrawide curve skjerm med G-sync. 

 

Dette er både en dårlig pris og elendig valg av komponenter. Skal man først legge 50k i en PC så bygger man heller selv og gjør det skikkelig.

Endret av 93MiChr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, kjøre surround over 3 skjermer vil vel kreve litt? Men helt klart, si 3k per stk, 9k for alle. Kunne like gjerne kjørt en 27" IPS med 144-165Hz og G-Sync og spart, eller lagt i litt og fått en flott UW skjerm med G-Sync.

 

 

Siden jeg først skriver her, jeg har lurt litt på å kanskje bytte skjerm til noe som passer maskinen bedre. Noen som har noe input på hva jeg kan forvente å få for skjermen jeg har? Samsung S27D590P, 11mnd gammel.

Lenke til kommentar

Mente egentlig å skrive "mer enn" :) 30% på aktuelle varer - eksempelvis k-CPUer fra Intel og GTX1060 og opp er mer enn nødvendig for å få solgt, i slike tilfeller kan det ofte holde med 20%. Det er vel ingen som selger GTX1070 til under 3500, er det?

 

Nei, og jeg skal selge Msi 1080 gaming x for 6000kr, og det mener jeg på skal gå ann :p

Lenke til kommentar

Mente egentlig å skrive "mer enn" :) 30% på aktuelle varer - eksempelvis k-CPUer fra Intel og GTX1060 og opp er mer enn nødvendig for å få solgt, i slike tilfeller kan det ofte holde med 20%. Det er vel ingen som selger GTX1070 til under 3500, er det?

 

Ah, da er jeg med :) Får se hva det blir til. Blir vel fort temmelig dyrt om jeg skal ha noe som blir en ordentlig oppgradering. Med mindre det er noen skjermer der ute med TN panel som kan måle seg med PLS (IPS) panelet til Samsung?

Lenke til kommentar

Det er da INGEN som kjøper PC til 50k uten å vite hva vedkommende driver med.

 

Den første som tar den gamle "stakkars lettlurte bestemor som vil kjøpe PC til barnebarnet" får en Q-tec i posten med rettslig pålegg om å koble 2 stykk GTX1080 på den :p

Jeg måtte jo spørre fyren, og han svarer det er en i7-6700k.

 

Bra rigg altså, men enig i at den er drygt overpriset!

Lenke til kommentar

 

Mente egentlig å skrive "mer enn" :) 30% på aktuelle varer - eksempelvis k-CPUer fra Intel og GTX1060 og opp er mer enn nødvendig for å få solgt, i slike tilfeller kan det ofte holde med 20%. Det er vel ingen som selger GTX1070 til under 3500, er det?

 

Nei, og jeg skal selge Msi 1080 gaming x for 6000kr, og det mener jeg på skal gå ann :p

 

Trenger ikke å selge begge, bare å putte det i postkassa mi så skal jeg nok få plukket det opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...