Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Fint og høre at vi er forskjellige, jeg både selger og kjøper brukt på finn. Litt tålmodighet må man ha, både mtp salg og kjøp. Men det finnes flere enn en av "meg" som har ca samme tanker oppi huet om hva en aktuelt vare er verdt etter bruk. Da tjener han litt penger og jeg får noe litt rimeligere, eller vice versa.

 

Virker jo som flertallet av folk som henger i denne tråden mener enten at alt er fornuftige brukt priser, eller så er ingenting det. Jeg sliter litt med å finne forutliggende grunner til folk som ikke engang driver med det, deltakelar så aktivt i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig litt enig med Kjetil ang. 980, og til dels 970. Kan like gjerne la dem surre og gå til de dør enn å selge dem for en pris som er fantastisk god gitt ytelsen man får.

Solgte nettopp 2 stk 970 for 2600,- til en kompis. 

1300,- pr. stk syntes vi begge var en ok pris. 

Jeg fikk litt hjelp til min 1080 for min høyere oppløsning og han fikk sli970 for 1080p 144, og vi begge er fornøyd. 

Kunne sikkert tynt noen kr mer på finn, men egentlig så er de ikke verdt så mye mer i mine øyne. 

Endret av per parker
Lenke til kommentar

 

Egentlig litt enig med Kjetil ang. 980, og til dels 970. Kan like gjerne la dem surre og gå til de dør enn å selge dem for en pris som er fantastisk god gitt ytelsen man får.

Solgte nettopp 2 stk 970 for 2600,- til en kompis. 

1300,- pr. stk syntes vi begge var en ok pris. 

Jeg fikk litt hjelp til min 1080 for min høyere oppløsning og han fikk sli970 for 1080p 144, og vi begge er fornøyd. 

Kunne sikkert tynt noen kr mer på finn, men egentlig så er de ikke verdt så mye mer i mine øyne. 

 

 

Det kan godt være noe i det, men om et såpass godt kort er verdt bare 1300 kan man som sagt like gjerne ruge på dem og håpe det dør en vifte, slik at man får RMA.

Lenke til kommentar

Det gir ikke helt mening Kjetil.

 

Du går på avklaring og sitter på 3x980 som du gjerne skulle hatt litt gryn for.

 

Problemet er at ingen vil betale det du vil ha for dem. Derfor gir du dem heller bort gratis?!?!?!

 

Du ser vel hvor logikken brister?

Nei gjør ikke det. Har 9 jeg er onkel til, tror du ikke de ville hatt 980 kortene? Nei har 4?

Jeg vil heller gi dem til noen som kjører folding enn noen som spiller?

Lenke til kommentar

Hei

 

Hva er deres erfaring med bruktmarkedet, er det en seriøs salgskanal?

Jeg tenker på å selge en bærbar PC som jeg kjøpte til en god pris på blackfriday (da til samme pris  :) )

 

Og så lurer jeg på om denne tråden (Hjelp til kjøp og salg av PC) kan brukes til faktisk salg, eller kun innspill om rett prising ol.?

 

Takk!

 

 

Freddyen

Lenke til kommentar

Hei

 

Hva er deres erfaring med bruktmarkedet, er det en seriøs salgskanal?

Jeg tenker på å selge en bærbar PC som jeg kjøpte til en god pris på blackfriday (da til samme pris  :) )

 

Og så lurer jeg på om denne tråden (Hjelp til kjøp og salg av PC) kan brukes til faktisk salg, eller kun innspill om rett prising ol.?

 

Takk!

 

 

Freddyen

Hardware.no har bruktmarked, gå hit: bruktmarked , du kan jo prøve der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går stort sett greit, men ikke stress med å få sakene unna i rekordfart. Hender det dukker opp en luring og pruter 25-30% "ved rask avgjørelse" for å sikre seg en knalldeal.

Hva med å bare sette en realistisk pris med en gang?

90% + av annonsene ligger jo ute i månedsvis til fantasipris for så å aldri bli solgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det går stort sett greit, men ikke stress med å få sakene unna i rekordfart. Hender det dukker opp en luring og pruter 25-30% "ved rask avgjørelse" for å sikre seg en knalldeal.

Hva med å bare sette en realistisk pris med en gang?

90% + av annonsene ligger jo ute i månedsvis til fantasipris for så å aldri bli solgt.

 

 

Folk pruter uansett om prisen er realistisk eller ikke. Ergo må du hive deg 10-15% over dette for å få "rett" pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Typisk nordmenn å ikke tåle pruting.

Alt som selges og kjøpes kan man prute på. ALT.

Er så mange som tror de sitter på gull og grønne skoger, hatt ting til salgs ørten måneder 

I mellomtiden har nye ting kommet, ting har vært på tilbud, og det du har er kanskje ikke verdt mer enn halvparten av det var for 2-3 måneder siden.

Det du har er ikke verdt mer enn det noen er villig til å betale for det, enkelte klarer bare ikke å skjønne slike ting :)

Derfor holder jeg meg stort sett unna bruktmarkedet, mange skal jo ha mer enn det koster nytt, da blir det litt useriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja ting er ikke verdt mer enn folk er villige til å betale, men jeg skal love deg folk er villige til å betale helt ok bruktpris om man velger å vente litt og ikke slår til på første idiotbud som kommer inn.

 

Skambud er sylfrekt, og det får folk også høre fra meg når det skjer.

Vanlige bud derimot sier jeg høflig ja eller nei til.

 

 

Det er jo folk der ute som tror man kan få f.eks et brukt GTX 1080 til 2000kr om man bare spør mange nok.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja ting er ikke verdt mer enn folk er villige til å betale, men jeg skal love deg folk er villige til å betale helt ok bruktpris om man velger å vente litt og ikke slår til på første idiotbud som kommer inn.

 

Skambud er sylfrekt, og det får folk også høre fra meg når det skjer.

Vanlige bud derimot sier jeg høflig ja eller nei til.

 

 

Det er jo folk der ute som tror man kan få f.eks et brukt GTX 1080 til 2000kr om man bare spør mange nok.

 

Exactly. Har du ørten henvendelser på samme vare med en gang har du priset deg feil, nemlig for lavt. Det dukket opp en dude som solgte et 1070 til 1600kr i finn.no-mailene jeg abonnerer på - men annonsen var jo borte lenge før jeg rakk lese mailen og åpne linken. Det er bedre å begynne for høyt, og heller senke prisen om ingen biter på i løpet av et par uker. Den beste handelen er den som er god for begge parter, ikke bare kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...