Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kan ikke se at midrange har tatt et stort verdifall med de siste lanseringene. Med prisene som ryktes på GTX1060 skjer det neppe all verden mye fremover, heller. 7970 er nok fortsatt verdt tusenlappen. Latterlig hvor bra bruktkjøp de kortene var i sin tid.

 

Nå kommer også Freesync over HDMI som skal fungere med 7970. Det skal være mulig med opp til 120Hz i 1080p om produsentene bestemmer seg for det. "7970, the card that keeps on giving". :p

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg kan ikke se at midrange har tatt et stort verdifall med de siste lanseringene. Med prisene som ryktes på GTX1060 skjer det neppe all verden mye fremover, heller. 7970 er nok fortsatt verdt tusenlappen. Latterlig hvor bra bruktkjøp de kortene var i sin tid.

 

 

Nå kommer også Freesync over HDMI som skal fungere med 7970. Det skal være mulig med opp til 120Hz i 1080p om produsentene bestemmer seg for det. "7970, the card that keeps on giving". :p

7970 TAR mest strøm :p altså et tapssluk

Lenke til kommentar

Det må ha vært deg jeg pratet med, om du er seriøs. 600kr for 780 er sludder. 1600 er innenfor prutningsmonn, spør du meg. Åpenbart salgbart til over tusenlappen, da det yter bedre enn GTX960.

Nei det var det faktisk ikke, da det faller såpass innenfor et skambud at det er frekt så jeg bare dropper å se på den :) Beklager om jeg har tråkka på tærne dine.

 

Men jeg er lettere overrasket over prisnivået dette og 9xx-serien ligger på, når bruktverdien synker mindre i prosent enn hva en bil gjør. Sitter selv på et 770 som jeg vil bytte ut i et 970/annet, men når opptil to år gamle kort ligger på 60-70% av nypris.. :( 

Tar forbehold om at jeg er litt utdatert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det må ha vært deg jeg pratet med, om du er seriøs. 600kr for 780 er sludder. 1600 er innenfor prutningsmonn, spør du meg. Åpenbart salgbart til over tusenlappen, da det yter bedre enn GTX960.

Nei det var det faktisk ikke, da det faller såpass innenfor et skambud at det er frekt så jeg bare dropper å se på den :) Beklager om jeg har tråkka på tærne dine.

 

Men jeg er lettere overrasket over prisnivået dette og 9xx-serien ligger på, når bruktverdien synker mindre i prosent enn hva en bil gjør. Sitter selv på et 770 som jeg vil bytte ut i et 970/annet, men når opptil to år gamle kort ligger på 60-70% av nypris.. :( 

Tar forbehold om at jeg er litt utdatert.

 

 

Hva ville DU solgt et GTX 970 for da?

Lenke til kommentar

Når 750ti koster 1300kr lurer jeg på hvor folk får alle disse tresifrede verdiene på andre kort fra :p nær samtlige kort som diskuteres her (av nyere dato) løper i ring rundt det.

750Ti kan vel ha en nisje-rolle om man er avhengig av lavt strømforbruk? Jeg kjøpte et brukt nylig for å lage en light-spillPC basert på en brukt kontorpc med 2400-prosessor. Var beste grafikkort som den 240W strømforsyninga hadde rom for :-)

Lenke til kommentar

Jeg solgte nettopp et Asus 750 strix 4GB uten 6pin strømkontakt (noen har det) Altså 75w max. Dette har Hdmi og DP som han trengte. Jeg fikk 1000kr for det. Koster 1800kr billigste plass på prisjakt nå. Jeg var fornøyd og kjøperen var veldig fornøyd.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Det må ha vært deg jeg pratet med, om du er seriøs. 600kr for 780 er sludder. 1600 er innenfor prutningsmonn, spør du meg. Åpenbart salgbart til over tusenlappen, da det yter bedre enn GTX960.

Nei det var det faktisk ikke, da det faller såpass innenfor et skambud at det er frekt så jeg bare dropper å se på den :) Beklager om jeg har tråkka på tærne dine.

 

Men jeg er lettere overrasket over prisnivået dette og 9xx-serien ligger på, når bruktverdien synker mindre i prosent enn hva en bil gjør. Sitter selv på et 770 som jeg vil bytte ut i et 970/annet, men når opptil to år gamle kort ligger på 60-70% av nypris.. :( 

Tar forbehold om at jeg er litt utdatert.

 

 

Hva ville DU solgt et GTX 970 for da?

 

 

1000-1500 ish for et forrige generasjon føler jeg er noenlunde midt på treet. Det er kanskje litt tidlig ennå, og i tillegg til at jeg har ikke noe å sammenligne med av erfaring. Jeg tenker ikke fortjeneste når jeg selger eldre data, mer at dette kan andre ha nytte av, muligens noen som har dårligere råd, eller noen som utnytter seg av at det er billig.  Personlig innbiller jeg meg at 3 generasjoner tilbake er noe man gir bort til en eller annen nabounge. Men meg om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke noen enorm forskjell på 970 og 980, men om 1060 koster 3000 nytt og 980 yter bedre kan jeg ikke skjønne at man må under 2500 for å bli kvitt det, hvertfall. Spørs litt hva komplett og andre drumper av HW. Ytelsesforskjellen er omtrent 20% (?), det kan godt reflekteres i forskjell i bruktpris, også.

 

...så kan man begynne å diskutere bruktverdien av 970 :p jeg undervurderte 1060 et par knepp, hvertfall. Ville ikke anbefalt 970 til mye over 2000kr i dag, hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...