Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo greit nok at det fort blir dyrt med vann, men syntes ikke de øvrige komponente "rettferdiggjorde" prisen på kjølingen. Det er jo snakk om 1/3 av totalprisen til kjøling, også har'n 1x 970..

 

Edit: Denne var også fin http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=66388564&searchclickthrough=true

 

"Kraftig gaming/streaming pc selges!!!"

 

Klarer ikke se for meg annet enn en stakkar som har brukt alle konfirmasjonspengene sine på PC, i et håp om å bli megapopulær på twitch.tv

Deler til 48000 og greier, trenger jo det for å streame  :ph34r: 

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

Og så er vanlig kjøling dødelig kjedelig. Det er faktisk slik at noen får noe ekstra ut av det å bygge PCen.

 

Og som knopflerbruce, du kjøper det "en gang", i alle fall 90% mens resten av maskinvaren oppgraderes etter hvert. Har fortsatt samme radiatorer i 9år nå. Pumpa i en 7-8 år, og visse blokker kunne nok delvis bli brukt om igjen.

 

Etter bare noen få år er 980Ti investeringen tapt. I tillegg, du får nesten garantert mulighet for raskere CPU, mer stillegående operasjon, potensielt lengre levetid pga. Lavere temp.

Lettere å rengjøre. Over levetiden til alle disse maskinene fremover.

 

Og ikke minst, ser bedre ut. Noen bryr seg om fargen på huset sitt, andre om utseendet på klokka, bilen, mens andre bryr seg om PCen.

 

7,5k er jo bare en dråpe i havet. Selv på kjøling. Skal man ha det skikkelig gøy, så kan man bruke mye mye mer. :p

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Edit: Denne var også fin http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=66388564&searchclickthrough=true

 

"Kraftig gaming/streaming pc selges!!!"

 

Klarer ikke se for meg annet enn en stakkar som har brukt alle konfirmasjonspengene sine på PC, i et håp om å bli megapopulær på twitch.tv

Deler til 48000 og greier, trenger jo det for å streame  :ph34r: 

 

Æsj, brun "stock" SLI bridge. Would not bang! :p

 

Og hvorfor kjører han GPU blokkene i serie? Har det noen fordeler? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Edit: Denne var også fin http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=66388564&searchclickthrough=true

 

"Kraftig gaming/streaming pc selges!!!"

 

Klarer ikke se for meg annet enn en stakkar som har brukt alle konfirmasjonspengene sine på PC, i et håp om å bli megapopulær på twitch.tv

Deler til 48000 og greier, trenger jo det for å streame :ph34r:

Æsj, brun "stock" SLI bridge. Would not bang! :p

 

Og hvorfor kjører han GPU blokkene i serie? Har det noen fordeler?

^^

 

Seriekobling vil kunne oppimot doble flowen gjennom blokka (gitt lav øking av motstanden/mottrykk). Siden CPU blokk ofte står for mesteparten av motstanden i en slik loop, og mye annet rask også vil påvirke. Samt at blokka på GPU har lav motstand, så vil flowen i blokka også praksis også kunne nær doble seg.

 

Med økt kjøleytelse som resultat. Det kan i visse situasjoner ikke lønne seg, men akkurat her så tror jeg det er rett valg. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med de pumpene der. Men gjør meg en antakelse om at det er outlet på laveste punkt. Altså at vannet går rett til skjermkortene. Selv uten overklokking (som vi nesten må anta at han aldri har gjort :p ) skal 2x980ti bli minst 500W når de går for fullt. Men om ideen hans er å så kjøle ned vannet igjen med 360'en i taket før det går inn i CPU blokka, ville det ikke vært lurest å sørge for lavere flow i skjermkortene med parallell, slik at vannet er så lenge som mulig i radiatoren?

 

Jeg antar jo egentlig at ideen var å kjøre pumpe - 240 - CPU - 360 - GPU - res slik det er satt opp. Så stor sjanse for at det ikke er outlet det som for meg ser ut som nederste porten på pumpa. Jeg har fått med meg litt om væskedynamikk, og at vanntemp vil nå et nær likt equilibrium til slutt, med bare et par grader forskjell inn og ut av radiator. Men om det er disse gradene man jakter, så må man jo nesten sette det opp riktig?

Lenke til kommentar

Lavere flow gir ikke bare vannet mer tid til å kjøle seg ned i radiatoren, men også mer tid på å varme seg opp i kjøleblokken.

 

Dersom man har god flow har i grunnen rekkefølge på komponenter ekstremt lite å si på temp. Så lenge jeg har plenty med radiatorflate velger jeg alltid den rekkefølgen som ser best ut med tanke på rør/slanger.

 

Jeg har nå pumpe - 480 rad - cpu - gpu - 480 rad - pumpe.

 

D5'n kjøres fast på 55%. Med dette kan jeg skreddersy om jeg vil ha minimal viftestøy mot litt høyere temp eller omvendt.

Jeg kjører minimal viftestøy og har idle temp som ligger 2-3 grader over ambient og stress temp på ca 15 grader over ambient.

Vifteprofilen min er satt til å holde vannet under 33 grader. Dette betyr at viftene støyer litt mer på de varmeste sommerdagene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NY EKSTREM ULTRA GAMING PC FRA KOMPLETT.NO inkl SKJERM/TASTATUR/MUS! MSI 980 TI GAMING 6GB, INTEL 4790K, 250 GB SSD, 2TB HDD, BLU-RAY READER!

 

Dette her må være en luring til 23000 kr.

Hadde den hatt sokkel 2011-03 oppsett eller GTX 980 TI SLI.

Kunne jeg forstått prisen men her får man ikke noen av delene, er bare å fraråde, skulle tro den der dobbelt så dyrt en ny.

Tro? Sett opp alle delene, og se h a prisen blir. Da vet du fasiten ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...