Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan finansieringer funger der, om større banker i heletatt nekter å låne ut penger til slike ting, burde ringe en brelle hos finn om en brukt pc selges så dyrt, med mindre den er bygget i ekte sølv og gull.

 

Selv ikke Apple selger så dyre maskiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje i sommer :p

 

Har lyst til sverige, men ingen i familien som vil eller kan. Noen er redde for å kjøre campinbil/vogn, noen andre har skade i foten.

Men hvis det blir sverigetur eler lignende, så skal jeg hente den vis han gidder å ha den stående til i sommer. :p En så god skjerm er for bra til å kastes!

Den wr vel ikke kjent for å være noe topp kvalitet i utgangspunktet? I 1920x1440 så klarer den vel bare 64Hz. (16ms lagg bare der)

Samt massiv blinking/stress på øyne og øre.

 

For 160Hz og tilsvarende må du ned på ekstremt lave oppløsninger.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan finansieringer funger der, om større banker i heletatt nekter å låne ut penger til slike ting, burde ringe en brelle hos finn om en brukt pc selges så dyrt, med mindre den er bygget i ekte sølv og gull.

 

Selv ikke Apple selger så dyre maskiner.

Desverre var ikke noen av Mac'ene i denne listen like dyr som den på Finn

Lenke til kommentar

 

Kanskje i sommer :p

 

Har lyst til sverige, men ingen i familien som vil eller kan. Noen er redde for å kjøre campinbil/vogn, noen andre har skade i foten.

Men hvis det blir sverigetur eler lignende, så skal jeg hente den vis han gidder å ha den stående til i sommer. :p En så god skjerm er for bra til å kastes!

Den wr vel ikke kjent for å være noe topp kvalitet i utgangspunktet? I 1920x1440 så klarer den vel bare 64Hz. (16ms lagg bare der)

Samt massiv blinking/stress på øyne og øre.

 

For 160Hz og tilsvarende må du ned på ekstremt lave oppløsninger.

 

Var vel ingen som gamet CS 1.6 på noe mer enn 1024 :)

800x600 var vel oppløsningen for mest mulige headshots

Lenke til kommentar

Vel, om man fortsatt er i CS 1.6 miljøet så... men er vel litt seint å hoppe på det skipet nå, det er jo halveis nede hos Titanic. :p

Må bare være kjipt å måtte spille i sånne lave oppløsninger i moderne spill for å få virkelig frem CRT sin fordel med lav responstid. Jaja, synes nå selv 800x600 og 640x480 var forjævlig selv for 10 år siden, så kjørte nå på med MINST 1280x1024. Men det var nå bare meg. Ikke spilte jeg kamper for å vinne hundretusen kroner heller.

Lenke til kommentar

Vel, om man fortsatt er i CS 1.6 miljøet så... men er vel litt seint å hoppe på det skipet nå, det er jo halveis nede hos Titanic. :p

 

Må bare være kjipt å måtte spille i sånne lave oppløsninger i moderne spill for å få virkelig frem CRT sin fordel med lav responstid. Jaja, synes nå selv 800x600 og 640x480 var forjævlig selv for 10 år siden, så kjørte nå på med MINST 1280x1024. Men det var nå bare meg. Ikke spilte jeg kamper for å vinne hundretusen kroner heller.

Haha, nei for min del har høyere oppløsning vært bedre. Klarte selv aldri å spille på lavere en 1024 på den tiden.

Lenke til kommentar

Får slitne øyne av TN, jeg. :pEr vel verst at innsynsvinkelen oftest er så dårlig, og at hvert øye derfor ser på ting på skjermen som får forskjellige farger/fargenyanser for hvert øye. Altså at det ene øyet ser noe, det andre øyet ser noe annet. Jeg tåler det bare ikke.

 

Men forstår poengene dine. ^^

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle det for en luring, i og med at det kan gi en liten indikasjon på å være smart, for her snakker vi kun om en dum person/svindler:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48277354&searchclickthrough=true

 

"Magnettrommel... Hmm, Det har jeg aldri hørt om før. Spennende." Tenkte jeg. Noe som jeg syntes i grunn er noe merkverdig i og med en del bakgrunn fra elektro, og en bachelorgrad i instrumentering/elektronikk.

 

Men så så jeg på bildet om hvem som hadde laget den... Og da ble jeg litt paff. For på strømforsyningen står det: "Norsk magnetterapi". meget skuffende. 3000,-kr for det som er en helt ordinær 12V strømforsyning på 250W (med funksjon som skrur av på strømmen 10 ganger i sekundet, såkalt 10Hz puls), og en stor, men svak spole med noe plast rundt.

 

Kjøper du en 250VA spole + 250W PSU så koster det deg ca 420kr + 150kr = ca 570kr i deler. Men dette er da i en kompakt versjon, med jernkjerne og optimal flux. Lager du slik de har, så er det snakk om å ta en tynn ledning, snur den rundt et par ganger, og du vips har du det produktet. Koster deg toppen 50kr + PSU til 150kr.

Edit: Nevnte jeg at dette er DC, og dermed kun en svært svak men stor permanent magnet... Ala kan du vel bruke en kjøkkenmagnet.

 

Ja, og nå har jeg bare tatt for meg at utstyret er billig skrap en hver person kan lage for 1/100-del av prisen. For hele teorien her er jo rene makkverket.For ikke å snakke om hvor høyt nivå av svindel norskmagnetterapi i seg selv er: http://www.norskmagnetterapi.com/

 

Mennesker, dyr og planter er helt avhengige av jordens magnetfelt på ca. 0.5 gauss. Forsøk har vist at dersom vi fjerner dette lille magnetfeltet, så pådrar de samme individer seg en rekke sykdommer for til sist å dø.
Alle organismer er bygget opp av celler som blant annet fungerer ved elektriske ladede partikler. I området rammet av sykdom har mange partikler mistet sine elektriske ladninger og dermed er stoffskiftet i cellene nedsatt.
Surstoff- og næringstransport til cellene reduseres og det skjer en oppsamling av avfallstoffer.
Ved behandling med magnetfeltterapi påvirkes cellene og partiklene lades opp igjen.
Blodårene utvides, strømningsmotstanden nedsettes og blodsirkulasjonen øker med opptil 400%.
Dette fører til økt stoffskifte i cellene og til økt opptak av surstoff, noe som igjen fører til reduksjon
i avfallstoffer. Vi kan si at magnetfeltterapi påvirker og stimulerer kroppens egen evne til å helbrede seg selv.

Nå er jeg spent. Hvordan i all verden har de fått testet dette? Ja, bort sett fra alle de vellykkede forsøkene hvor mennesker og dyr har fjernet seg fra største delen av jordens magnetfelt. :rofl:

Ja, og resten er jo også bare tull fra ene ende til annen.

 

Edit:
Er det ikke ironisk å ha en side som heter "Magnetterapi og Strålevern". I og med at det i bunn og grunn er to motsetninger?

 

Hvis man ser her så er det en som har skrevet en god tilbakemelding på produktene deres, som de har på forsiden sin. Der står det bla. at han ønsker seg en slik massiv spole-benk, fordi han... hold på hatten... sliter av El-allergi... Han kan ikke ha på varmovner eller klokkealarm, men en svær spole som drukner han i magnetfelt skal liksom være bra?!



Blir som å kalle det for "Brannvern og pyromanforeningen AS" :omg:

 

Sorry for litt off.topic der, men hadde bare en virkelig LOL-opplevelse fra det produktet han solgte der.

Endret av Andrull
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Nå er den faktisk nede i 10 000kr.. Ville heller ikke kjøpt den for det når en kan få alt nytt for under 115000..

 

Håper du får alt nytt for 115 000 ja :p

 

Haha

Ja, ble en null for mye der :p Kanskje ej skulle kjøpt dette og lagt det ut på finn for 180 000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...