Gå til innhold

Nå kommer VLC 2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden VLC har fått Bluray support, betyr dette at VLC i Linux også har fått det?

Ja, men fortsatt er nyere kryptering kun tilgjengelig i lukket programvare. Noen vil heller gjøre seg rike enn å bidra til felleskapet.

MadVR sammen med MPC-HC knuser alt annet. Dette er det eneste som spiller 100% for meg. Egentlig 150%, mye bedre bildekvalitet enn VLC, PowerDVD, Splash. Sammenlign en litt dårlig mpeg-fil så skal dere se. Viktig at tv'n står på 24hz når man spiller av 24hz materiale ..50hz til 25hz PAL osv, men det stiller man inn i MadVR. Her er en link som forklarer mesteparten.

 

http://imouto.my/watching-h264-videos-using-compute-unified-device-architecture-cuda/

 

Bruk MKVToolNix, mkmerge GUI til å muxe om BluRay plater til MKV og bruk MakeMKV for å muxe DVD-plater til MKV. MakeMKV er gratis for DVD. Jeg har konvertet alle platene mine.

VLC har støttet GPU-aksellerasjon i halvannet år. Du kjører full HD smooth på første generasjon Atom+Ion med VLC. Eneste grunnen jeg kan se for å dille med coreavc er hvis du har gammel hardware og GPU som ikke har aksellerasjon i GPU-driver. Bare husk å aktivere GPU-aksellerasjon i VLC, her har du en demo:

Bildekvalitet på VLC er topp her, ser det er mange som innbiller seg mye rart på dette området:

http://sourceforge.net/apps/trac/mpc-hc/ticket/1386

Post gjerne noen skjermskudd hvis du har en demo av forskjellig billedkvalitet.

 

For dere som bruker Ubuntu (eller Ubuntu-derivater som Kubuntu), kan dere installerer VLC 2.0 slik (klipp og lim inn i en terminal):

sudo add-apt-repository ppa:videolan/stable-daily
sudo apt-get update
sudo apt-get install vlc

 

Aktivering av GPU-askellerasjon i VLC er ikke lenger ekpsprimentell. Bare gå inn på Tools->Preferences, Velg Input & Codecs, så kan du huke av for GPU-aksellerasjon helt øverst. Slik:

post-22889-0-62094000-1329327325_thumb.png

Endret av Del
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får ikke til undertekster! :(

Har du teksten i en tekstfil? Du kan manuelt åpne filen fra VLC når filmen kjører. Bare gå inn på Video -> Subtitles Track -> Open File..., så kan du åpne tekstfilen. Eventuelt kan du sørge for at filen har samme navn som filmfilen, og ligger i samme mappe. Da vil VLC finne den automatisk. Endret av Del
Lenke til kommentar

Får ikke til undertekster! :(

Har du teksten i en tekstfil? Du kan manuelt åpne filen fra VLC når filmen kjører. Bare gå inn på Video -> Subtitles Track -> Open File..., så kan du åpne tekstfilen. Eventuelt kan du sørge for at filen har samme navn som filmfilen, og ligger i samme mappe. Da vil VLC finne den automatisk.

 

Jeg markerte begge to og åpnet dem i VLC, men teksten kom ikke. (det er srt. fil). Det funker fint på den gamle versjonen. Jeg har også prøvd å gå på Video-subtitles track-open file, men open file er ikke tilgjengelig (det går ikke an å trykke på den) :hmm:

Lenke til kommentar

Får ikke til undertekster! :(

Har du teksten i en tekstfil? Du kan manuelt åpne filen fra VLC når filmen kjører. Bare gå inn på Video -> Subtitles Track -> Open File..., så kan du åpne tekstfilen. Eventuelt kan du sørge for at filen har samme navn som filmfilen, og ligger i samme mappe. Da vil VLC finne den automatisk.

 

Jeg markerte begge to og åpnet dem i VLC, men teksten kom ikke. (det er srt. fil). Det funker fint på den gamle versjonen. Jeg har også prøvd å gå på Video-subtitles track-open file, men open file er ikke tilgjengelig (det går ikke an å trykke på den) :hmm:

Det går an her... o.O

Lenke til kommentar
64bit for mac men ikke for win7 ???
Trenger du det da?

 

Synest generelt ting som er lagd for x64 virker beire på 64 bits OS. Sjølv om minnebehovet egentlig ikkje tilseie at ein skal bytte. Eg er klar over at det i praksis ikkje skal være nokon forsjeller mellom dei to.

 

Uansett er det jo litt teit at dei ikkje lager ein x64 versjon til windows når det tydelegvis ikkje er noke i veien for å gjer det.

Lenke til kommentar

Programmer som ikke er CPU- eller RAM-intensive ser jeg ingen grunn til å måtte ha tilgjengelig i 64 bit-versjon (annet enn at det er et skritt i riktig retning mtp. programvareutvikling). 32 bits nettlesere burde lanseres også i 64 bit mtp. RAM-bruk med mange faner/vinduer, og ikke minst burde man fokusert på å få til 64 bit-varianter av spill.

 

Jeg ser ingen grunn til å skulle hyle om 64 bit mediespillere ;)

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker GOM player fremfor VLC av den grunn at GOM ikke krever så mye maskinkraft når man skal se HD filmer. Med VLC har CPU bruk gått opp i 80% når jeg skal spille av en 720p film, mens med GOM er den oppe i 20%. Har fyrt av alskens formater på GOM player å den har tatt alt jeg har fort den med

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker GOM player fremfor VLC av den grunn at GOM ikke krever så mye maskinkraft når man skal se HD filmer. Med VLC har CPU bruk gått opp i 80% når jeg skal spille av en 720p film, mens med GOM er den oppe i 20%. Har fyrt av alskens formater på GOM player å den har tatt alt jeg har fort den med

Kanskje GOM har HW-accel på som default (og dermed bruker med GPU enn CPU)? VLC har ikke dette på default, prøv å skru det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...