Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Ser dere kjøper mange 4 GB-kort, er det ikke nokså tungvindt siden man legger save-data på kortet? Spesielt hvis man spiller et spill man har kjøpt fysisk så lagres save-data på minnekortet. Bytter man mellom kort vil save-data befinne seg på et annet identisk kort. Ikke nok med det, Vitaen må restartes hver gang man bytter minnekort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser dere kjøper mange 4 GB-kort, er det ikke nokså tungvindt siden man legger save-data på kortet? Spesielt hvis man spiller et spill man har kjøpt fysisk så lagres save-data på minnekortet. Bytter man mellom kort vil save-data befinne seg på et annet identisk kort. Ikke nok med det, Vitaen må restartes hver gang man bytter minnekort.

 

jeg er enig med deg at det er litt tungvindt med 4gb kort. men for min del har de andre kortene med mer lagringskapasitet vært for dyre. feks koster et 4 gb kort 33 kroner mens et 32gb kort koster 649kr. valget for min del var veldig simpelt, kjøpte 5 4gb kort.

Lenke til kommentar

Ser dere kjøper mange 4 GB-kort, er det ikke nokså tungvindt siden man legger save-data på kortet? Spesielt hvis man spiller et spill man har kjøpt fysisk så lagres save-data på minnekortet. Bytter man mellom kort vil save-data befinne seg på et annet identisk kort. Ikke nok med det, Vitaen må restartes hver gang man bytter minnekort.

Det er ulempen ja, derfor jeg ikke kjøpte mange fler

Lenke til kommentar

Ser dere kjøper mange 4 GB-kort, er det ikke nokså tungvindt siden man legger save-data på kortet? Spesielt hvis man spiller et spill man har kjøpt fysisk så lagres save-data på minnekortet. Bytter man mellom kort vil save-data befinne seg på et annet identisk kort. Ikke nok med det, Vitaen må restartes hver gang man bytter minnekort.

Vel, jeg kan jo ha 1-2 nedlastede spill pr minnekort :p Til nå har jeg bare ett spill fysisk. Men jeg er enig i at det ikke er ideelt, men får råd til så mange flere spill nå enn jeg hadde gjort om jeg måtte punget ut for 16/32GB minnekort.

Lenke til kommentar

Anbefaler "Velocity" - har vært et av "minis," men er nå angivelig kommet i en større, oppblåst utgave. Veldig bra vertikal-skrollende skyter, med musikk som minner om det beste fra f.eks C64-eraen, ah, en tapt barndom.... sukk.

 

Den større oppblåste utgaven er for øyeblikket tilgjengelig gratis med PS+ om noen ikke visste.

Lenke til kommentar

Hei, drar på ferie på Torsdag og hvis ikke en PS vita 2 eller price drop på Vita blir annonsert under pressekonferansen til Sony på E3 kommer jeg til å kjøpe en på Tirsdag.

 

Jeg trenger deres hjelp.

 

1. Jeg skal være i Barcelona fra Fredag-Søndag. Bør jeg kjøpe alt der? Skal også innom Frankrike og Italia uken etter, men vil være enklest for meg å kjøpe i Barcelona.

 

EDIT: Sjekket prisen på den i Spania og den lå jo faktisk bare ett par hundrelapper under norsk pris..

 

Hvor i Norge er det best å kjøpe den? Så de hadde en bundle på Gamestop til rundt 1800 inkl 4 gb.

 

2. Hvor anbefaler dere å kjøpe Minnebrikke fra på nett? (må vell bli UK hvis jeg skal rekke det).

Endret av 1-600-doctorb
Lenke til kommentar

Spillene i seg selv er vel sonefri til VITA så om du kjøper i Spania eller norge spiller vel mindre rolle. (arrest me if im wrong).

Men jeg ville kjøpt i Norge med tanke på reklamasjon,garanti og slike ting.

 

Men det jeg vil anbefalle deg er at du så fort som mulig kjøper et større minnekort, gjerne 16-32 GB. Har du playstation + så får du tilgang til mange gode PS vita spill som du kan laste ned, men de krever litt plass.

 

Anbefaler "Velocity" - har vært et av "minis," men er nå angivelig kommet i en større, oppblåst utgave. Veldig bra vertikal-skrollende skyter, med musikk som minner om det beste fra f.eks C64-eraen, ah, en tapt barndom.... sukk.

Fungerer perfekt på VITA. Startet for et par dager siden med spillet og ble skikkelig sjarmert. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Spillene i seg selv er vel sonefri til VITA så om du kjøper i Spania eller norge spiller vel mindre rolle. (arrest me if im wrong).

Men jeg ville kjøpt i Norge med tanke på reklamasjon,garanti og slike ting.

 

Men det jeg vil anbefalle deg er at du så fort som mulig kjøper et større minnekort, gjerne 16-32 GB. Har du playstation + så får du tilgang til mange gode PS vita spill som du kan laste ned, men de krever litt plass.

 

 

Ja, når det var så liten forskjell i prisen kjøper jeg den i Norge. Hvis noen vet om plasser hvor det er billig setter jeg pris på tips :w00t:

 

Ser noen har nevnt de har fått taki minnebrikker til rundt 30 kr, hvor kjøpte dere dette?

Lenke til kommentar

Ps Vita har visst seg og vere en veldig god investering.

Jeg er ikke så glad i bil spill og pure fun adventure skyte spill, så det var ikke så mye spill for meg.

 

Men hva jeg liker med Vita er at de prøver så hardt og presse ut nye spill hele tiden og spillene som kommer nå er (right up my alley)

 

Som sagt god investering, og nå kommer belønningen ^^

http://www.youtube.com/watch?v=uXKiQ3ttOuQ

 

 

Ok, så den har spill som jeg liker, men det er noe med Vitaen som slår seg ut ifra tidligere håndholdte.

Rett og slett skjermen og designet på Vitaen er så top notch at jeg smiler hver gang jeg plukker den opp,

og den har endelig fått youtube noe som øker gleden når man bare har lyst og ligge i sengen og se på videoer.

 

Siste er muther fucking indie games, holy /&%& har Vita blitt en Indie maskin?

Loving it

 

Terraria

Thomas Was Alone

Guacamelee

Retro City Rampage

Hohokum

Hotline Miami

Machinerium

Limbo

 

Og massa annet, er ikke Indie fan så jeg har skippet sikkert 50 spill

Men fy flate jeg digger min Ps Vita , hehehe :w00t:

 

(edit) Youtube videon viser ikke alle spillene jeg syns er bra bare nån av de.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Ser på vita nå og har litt lyst på den.

 

TRor dere det er smart å kjøpe den nå før e3. Tenker på om det kommer en ny versjon eller price drop.

 

TIl vita eiere. Bruker dere den mye. Vil også ha en til ps4 kommer. Da med remote play etc

 

Det er jo svært få grunner til å ikke vente til etter natt til Tirsdag, hvis price drop blir et tema er det ikke uvanlig at den nye prisen kommer samme uken..

 

Jeg regner med de kommer til å prate en del om Vita, så nei det er ikke smart å kjøpe en før E3.

Lenke til kommentar

Ok :) klødde bare i fingra, men for være smart og vente :)

 

Hehe sitter med samme følelsen, har sittet på gjerdet siden release, men etter å sett hvordan Sony legger opp løpet framover med PS4 osv klarer jeg ikke å la vær å kjøpe en Vita..

 

Bare se på PS+ denne måneden, i tillegg til det som allerede har kommet skal Uncharted 3, XCOM og LBP karting + 2 Vita titler (hvis jeg ikke tar feil) også bli gratis denne måneden (fra 12 Juni).

 

Jeg er ufattelig spent på om Sony slipper noen bomber i XBOX One stil på E3, hvis de ikke gjør det tror jeg Vita og PS4 eier kommer til å leve godt fremover! :-)

Endret av 1-600-doctorb
Lenke til kommentar

Ser på vita nå og har litt lyst på den.

 

TRor dere det er smart å kjøpe den nå før e3. Tenker på om det kommer en ny versjon eller price drop.

 

TIl vita eiere. Bruker dere den mye. Vil også ha en til ps4 kommer. Da med remote play etc

 

Bruker den ikke mye, og kjøper stort sett ikke spill til den. Den er likevel grei å ha siden Sony er sinnsykt gavmilde med PS+, så jeg har allerede et bibliotek på 20-30 spill selv om jeg bare har kjøpt 5-6 titler selv. Er du allerede medlem av PS+ kan du bare "kjøpe" gratisspillene i browser-versjonen av PSN, så har du et lite bibliotek hvis du engang kjøper Vita.

 

Hehe sitter med samme følelsen, har sittet på gjerdet siden release, men etter å sett hvordan Sony legger opp løpet framover med PS4 osv klarer jeg ikke å la vær å kjøpe en Vita..

 

Bare se på PS+ denne måneden, i tillegg til det som allerede har kommet skal Uncharted 3, XCOM og LBP karting + 2 Vita titler (hvis jeg ikke tar feil) også bli gratis denne måneden (fra 12 Juni).

 

Jeg er ufattelig spent på om Sony slipper noen bomber i XBOX One stil på E3, hvis de ikke gjør det tror jeg Vita og PS4 eier kommer til å leve godt fremover! :-)

 

Siden PS+ ikke kom til Vita før i november i fjor, tror jeg nok vi må vente til november før Uncharted: GA og Gravity Daze blir byttet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...