Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Du har rett, savgames lagres sammen med spillet. Cloudsync eller backup av selve minnekortet er nok eneste muligheter for å ta vare på savegames.

Jeg må innrømme at det var en rar løsning på en maskin med så lite lagrinsplass, å slette spill for å få plass til nye er jo helt vanlig.

 

:eek:

 

Hadde 20+ timer på den saven, skulle ta de siste trophiene nå.

 

Ja, jeg tok det forgitt at det var samme løsning som på ps3. Det virker som at savegames kun lagres separat dersom det er PSP/PS One spill.

 

Det er faktisk helt tragisk at de ikke tilbyr muligheten å synce alle vita savegames til clouden din, når de først velger en slik løsning..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også ett kjappt spørsmål ang crossbuy når man kjøper vita minnebrikke.

Det gjelder Sly TiT, har det som sagt kjøpt det fra gamestop på minnebrikke, hvordan får jeg dette i PS Store, slik at jeg kan laste det ned på ps3?

 

 

Stilte det samme spørsmålet til det jeg trodde var norsk playstation support. Her er svarer jeg fikk

 

"Hej Daniel,

Tak for din henvendelse.

Du kan købe spillet til PS3 inde i PS Store via PS3.

 

Jeg formoder disse oplysninger var nyttige for dig - hvis du har yderligere spørgsmål, bedes du kontakte os igen.

 

Best Regards/Med Venlige Hilsner

Oliver

 

PlayStation®Network Team Scandinavia

Sony Entertainment Network Europe"

Endret av 1-600-DOCTORB
Lenke til kommentar

Skal på ferie til uka og er på utkikk etter to nye spill av ulik sjanger.

 

Leter etter et RPG med real time combat og et 2D sidescroller spill alà Castlevania. Er åpen for PS1 og PSP spill.

 

2D ala castlevania= Guacamelee! Er på mange måter likt Symphony of the night. Har gitt meg mange timer god underholdning. Passe utfordrende, og masse gøy backtracking på jakt etter hemmelige steder etter hvert som nye evner oppnås. Anbefales!

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe Vita nå at den skal bli "integrert" med PS4.. Men, hva synes folk om Vita her inne sett bort ifra hva fremtiden lover.. Er dere fornøyde? Gode spill, etc? Hadde dere kjøpt igjen Vita i dag om dere ikke hadde fra før?

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe Vita nå at den skal bli "integrert" med PS4.. Men, hva synes folk om Vita her inne sett bort ifra hva fremtiden lover.. Er dere fornøyde? Gode spill, etc? Hadde dere kjøpt igjen Vita i dag om dere ikke hadde fra før?

Jeg var veldig skeptisk før jeg kjøpte, men kom over en demo-versjon fra komplett.no og slo til. Til nå er det 2 spill som jeg liker på Vita. Uncharted og Rayman Origins. Har ikke funnet flere jeg liker, men samtidig fikk jeg disse to spillene gratis gjennom playstation plus! Til nå har jeg jo vært veldig fornøyd med de to spillene, men jeg er meget skeptisk etter E3 ettersom det ikke ble annonsert noen interessante spill til Vita i mine øyne. Time will show. Muligens den blir lagt ut for salg etterhvert.

Lenke til kommentar

Bone: Det fine med Vita er jo blant annet at den får mye av de samme indie-spillene som ps3, samt at den etterhvert blir bakoverkompatibel med "alt." Alt av psp-spill, flere og flere ps1 og ps2-klassikere. Samt den synkroniseringen med fremtidige ps4. Hva er det å lure på? Spillbiblioteket er jo digert allerede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Alt av psp-spill var da litt av en overdrivelse. Strengt tatt bare de som er utgitt på psn store, og det er mye som mangler der. Ps2 støtter den ikke, og så vidt jeg veit har Sony bekreftet at de ikke har planer om det heller.

 

Det er ikke til å komme unna at spillutvalget ikke er særlig bra sammenliknet med 3ds, og kurven har vært dalende helt siden launch. I høst er det omtrent kun to sony-titler å se frem mot, Killzone og Tearaway.

 

Det er god maskin å spille på, og jeg selv er fornøyd til tross for at den ofte samler støv. Ta en titt på spillene som er tilgjengelig og se om det er noe som frister. Så lenge man er klar over at fremtiden er usikker, kan man jo ikke bli skuffet.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Alt av psp-spill var da litt av en overdrivelse. Strengt tatt bare de som er utgitt på psn store, og det er mye som mangler der. Ps2 støtter den ikke, og så vidt jeg veit har Sony bekreftet at de ikke har planer om det heller.

 

Javel? Har nå fått inntrykk av at det er en haug med psp-titler der, men har riktignok aldri eid noen psp selv. Kan uansett ikke se at Sony lar muligheten til å tjene penger på et gammelt bibliotek på ny gå fra seg, så vil nok tro at det kommer en stadig større strøm av gamle titler, da overføringen virker enkel og relativt smertefri. Ad ps2, er det mulig jeg overtolker dette, at det kun er hd-remakes av ps2-titlere til ps3, som også kommer innom vita. Når jeg tenker meg om, hadde jeg God of War i tankene, men det er sant at ingen av ps2 versjonene har kommet til vita, kun psp-versjonene. Veldig synd hvis de har tatt et offisielt negativt standpunkt ang ps2-portering, dog.

 

Uansett: Konsollen er ennå ung, og det er lite som tyder på at den ikke vil støttes i lang tid fremover.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Uansett: Konsollen er ennå ung, og det er lite som tyder på at den ikke vil støttes i lang tid fremover.

Jeg er uenig. Det er foreløpig ingen storspill på vei til PS Vita som bør interessere noen. Ser man på "coming soon" på GameSpot er over halvparten av topp 10 så ukjente spill at de ikke en gang har noe coverbilde. Og kun ett spill av de 10 har noe annen info enn "Coverage coming soon". Hvis jeg kun ville spilt indie-spill hadde jeg ikkje kjøpt et sony-produkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vi har Tearaway og Killzone i høst, disse to bør en gølge med på. Er likevel katastrofalt dårlig høst, da det kanpt er et eneste 3. partsspill som er annonsert for utigvelse i høst.

 

Javel? Har nå fått inntrykk av at det er en haug med psp-titler der, men har riktignok aldri eid noen psp selv. Kan uansett ikke se at Sony lar muligheten til å tjene penger på et gammelt bibliotek på ny gå fra seg, så vil nok tro at det kommer en stadig større strøm av gamle titler, da overføringen virker enkel og relativt smertefri. Ad ps2, er det mulig jeg overtolker dette, at det kun er hd-remakes av ps2-titlere til ps3, som også kommer innom vita. Når jeg tenker meg om, hadde jeg God of War i tankene, men det er sant at ingen av ps2 versjonene har kommet til vita, kun psp-versjonene. Veldig synd hvis de har tatt et offisielt negativt standpunkt ang ps2-portering, dog.

 

Uansett: Konsollen er ennå ung, og det er lite som tyder på at den ikke vil støttes i lang tid fremover.

Det har knapt komt et eneste nytt psp/psx-spill siden lauch; hva du ser er det du får med vitaen.

 

Det eneste positive med vitaen for tida er den gode indie-støtten og basert på e3, kommer det til å fortsette fremover. Men dette er stort sett små nisje-spill. Vitaen har hatt et dårlig image nesten helt siden launch, det kommer ikke spill til maskina. Sony har enda ikke gjort noe som tyder på at trenden vil snu.

Hyggelig at du er positiv for fremtiden, men jeg mener at folk som vurdere å kjøpe fortjener å høre om probleme til maskina.

Lenke til kommentar

Vi har Tearaway og Killzone i høst, disse to bør en gølge med på. Er likevel katastrofalt dårlig høst, da det kanpt er et eneste 3. partsspill som er annonsert for utigvelse i høst.

 

 

Det har knapt komt et eneste nytt psp/psx-spill siden lauch; hva du ser er det du får med vitaen.

 

Det eneste positive med vitaen for tida er den gode indie-støtten og basert på e3, kommer det til å fortsette fremover. Men dette er stort sett små nisje-spill. Vitaen har hatt et dårlig image nesten helt siden launch, det kommer ikke spill til maskina. Sony har enda ikke gjort noe som tyder på at trenden vil snu.

Hyggelig at du er positiv for fremtiden, men jeg mener at folk som vurdere å kjøpe fortjener å høre om probleme til maskina.

 

Ikke for å kverulere, men dette er jeg sterkt uenig i. For det første kommer Sony garantert til å støtte vita i lang tid, jf. ps4-vita-link. De kommer ikke til å gå på en ny psp-smell, jf. den kraftige, lett-kompatible hardwaren i konsollen. For det andre finnes det akkurat nå en hel haug med SPILL til vita i alle sjangre hvis man ikke henger seg opp i at alt absolutt må være superferske AAA-titler som kun utvikles til vita. Masse gode porter og konversjoner fra andre formater. For det tredje, ser jeg ikke for meg at folk bruker vita til "hovedkonsoll" uansett, at vitaen er noe man bruker på reise, på hytta, på ferie, osv. Til den bruken, er det allerede et veritabelt hav av god underholdning der ute, mer enn noen noensinne kommer til å trenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...