Gå til innhold

Den store NBA-tråden


Anbefalte innlegg

Hvem mener at han var en legende i New York? Lin er en grei PG, men ikke noe mer enn det, og jeg kan heller ikke se at han skal ta de stegene som kreves for å bli en stor stjerne i ligaen. (Yao Ming-sammenligningen er håpløs.)

 

Hva tror du om Pacers/Heat, Martin? Jeg har tippet at Heat tar det etter 6, men det er gøy om Bosh (Heat) aldri får gjort noe med Hibbert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeremy Lin og Yao Ming sammenligning faktisk... Den ene er en 6'3 PG mens den andre er en 7'6(!) center. Annet enn hudfarge er det ikke mye man kan sammenligne dem på. Kan vel også minne om at Ming ble draftet som nummer 1, mens Lin ikke ble draftet i det hele tatt.

 

Apropos draft; er det noen som holder følge med prospektene i årets draft? Blir mest sannsynlig ikke mange superstjerner å finne, men det er veldig god dybde i 2013 klassen. En av de få jeg faktisk tror kan bli skikkelig stor er Victor Oladipo. Hardtarbeidende, veldig atletisk og fantastisk forsvarer.

 

Lenke til kommentar

Hørt om Linsanity? Vel mange hadde jo tro på den da Jeremy Lin spilte for New York Knicks, og han spilte jo veldig bra da, New York vant mange viktige kamper når han spilte der, men når han ble flytta til Houston Rockets, så spilte han jo dårligere, sånn var jo det med Yao Ming også.. men vet at de ikke har så mye å sammenligne egentlig, men jeg syns Jeremy Lin spiller veldig bra. Men mange mente jo at Jeremy Lin var legende i New York da han spilte der.

 

Og korfor tar du fram Victor Olapido? Han spiller jo ikke for NBA engang?

Lenke til kommentar

Hva tror du om Pacers/Heat, Martin? Jeg har tippet at Heat tar det etter 6, men det er gøy om Bosh (Heat) aldri får gjort noe med Hibbert.

 

Håper Indiana tar det. Nå vant vel Miami i natt, så da er vel de i førersetet før game 6. Har ikke fulgt serien noe særlig, men har forstått det sånn at Heat har slitt med Hibbert, ja. Men de er ikke det eneste laget som har gjort det i år.

 

Apropos draft; er det noen som holder følge med prospektene i årets draft? Blir mest sannsynlig ikke mange superstjerner å finne, men det er veldig god dybde i 2013 klassen. En av de få jeg faktisk tror kan bli skikkelig stor er Victor Oladipo. Hardtarbeidende, veldig atletisk og fantastisk forsvarer.

 

Ikke studert draftklassen så veldig enda, men er vel en selvfølge at spillere som Oladipo, Noel fra Kentucky og Porter fra Georgetown går høyt i draften. Fulgte litt med på et program nå sist jeg var i USA med de største talentene som fortsatt spiller high school ball. Jahlil Okafor er en av dem. Det navnet bør du merke deg.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Jb0D1GGFxJw

 

Hørt om Linsanity? Vel mange hadde jo tro på den da Jeremy Lin spilte for New York Knicks, og han spilte jo veldig bra da, New York vant mange viktige kamper når han spilte der, men når han ble flytta til Houston Rockets, så spilte han jo dårligere

 

Hvor mange ganger skal du gjenta det uttrykket? Linsanity ble brukt om Lins gode periode i Knicks fordi han spilte unaturlig bra. Han er ikke legende. Punktum. Nå spiller han på et naturlig nivå for en undraftet tredje-års proff, og alle visste at det nivået ville han komme på. Du kan ikke sammenligne 35 kamper i Knicks mot en full sesong og 82 kamper for Houston.

 

Men mange mente jo at Jeremy Lin var legende i New York da han spilte der.

 

De vet åpenbart ikke hva en legende er.

Endret av MartinF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Noen her som har erfaring med å kjøpe trøyer til de forskjellige NBA-lagene, og hvor man kan få tak i slikt til en rimelig penge.

I NBA shop ligger prisene jevnt over på et slikt nivå at det fort blir kostbart å importere til Norge, samt at jeg har forstått det slik at frakten er ganske dyr. Man finner jo ting til sterkt redusert pris titt og ofte, men da er det gjerne i størrelse 2XL og oppover. Noen som har prøvd NBA shop?

 

Ebay flyter jo over av muligheter, så det er mye å tråkle seg gjennom. Men, om noen har spesielle selgere de har vært fornøyd med, så rop gjerne ut :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

 

UCONN - Kentucky i national championship! Kampen er på mandag.

What'd ya think? Cool beans for phi slamma jamma in San Anton?

 

What would it take to start university basketball in europe tror du?

 

 

I wanted Kentucky to win. But my friend is from Connecticut so I was happy for him.

I don't know bro, I think they would need like a NCAA for the whole Europe to make it work. Even though I hate NCAA because I go to Penn State.

Endret av matshg
Lenke til kommentar

 

 

 

UCONN - Kentucky i national championship! Kampen er på mandag.

What'd ya think? Cool beans for phi slamma jamma in San Anton?

 

What would it take to start university basketball in europe tror du?

I wanted Kentucky to win. But my friend is from Connecticut so I was happy for him.

I don't know bro, I think they would need like a NCAA for the whole Europe to make it work. Even though I hate NCAA because I go to Penn State.

UK is big here in Cincy, many sad faces here

 

Why do you think euro universities or even lower schools don't have organized school sports in the same way as in the usa? I missed that aspect of high school when I lived in Norway.

Noe som heter "school spirit" fante jeg ikke på gymnasium på den tiden. Hyggelig venner og folk på skolen men ingenting som skapte en identitet for hele skolen. Ingen grunn til å heia på skolen, som for eksempel du finner på PSU.

 

Ingen school colors eller crazy fans eller nittany Lions på UIO!

 

Litt synd mener jeg

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...