Gå til innhold

Tele2 Sheriff får månadsavgift - gratisabonnementkrigen over?


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig blir ikke dette dyrere både når det gjelder tale og date. Tenk bare hvordan det hadde blitt viss jeg som bor i kalde nord og på en liten plass skulle betale en annen pris? Selvfølgelig håper Onecall at de fleste bruker deres nett, noe som mange gjør, da telefonen automatisk velger dette, viss en som sagt ikke overstyrer. Velger du telenor, vil dette gjelde tale og data. Men prisen blir den samme som før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig blir ikke dette dyrere både når det gjelder tale og date. Tenk bare hvordan det hadde blitt viss jeg som bor i kalde nord og på en liten plass skulle betale en annen pris? Selvfølgelig håper Onecall at de fleste bruker deres nett, noe som mange gjør, da telefonen automatisk velger dette, viss en som sagt ikke overstyrer. Velger du telenor, vil dette gjelde tale og data. Men prisen blir den samme som før.

 

Takk for bekreftelsen. Men er det grunn til å tro at Network Norway kan ha dårligere dekning midt i Oslo?

Endret av Well
Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt min siste faktura fra Tele2. Der har jeg blitt overfakturert med 55kr. Det er snakk om månedsavgift som er etter at jeg sa opp mitt abm. hos Tele2. Dere andre som har byttet fra Tele2 Sheriff bør dobbeltsjekke fakturaene deres.

 

Jeg ble fakturert kun forbruk. Totalt under kr. 30.-

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Og så var det definitivt slutt på "gratisabonnementa". One Call gjer som eigaren Tele2, og tar seg ein Sheriff. Faktura vert eksklusivt for noverande kundar, og vil frå 1/6 koste 49 kr./mnd. Dei andre vilkåra vert uendra, men som plaster på såret vil ein få "gratis" "datapakke" på 50 MB.

 

Kjære Faktura-kunde, mobilnummer XXXXXXXX.

 

I april 2007 lanserte One Call som aller første operatør "Gratis mobiltelefoni" i Norge. Vi kalte abonnementet Faktura og utvidet det etter hvert til å inkludere 120 ringeminutter og 90 SMS for kroner null. Det ble naturligvis et veldig populært produkt, og flere av konkurrentene våre kom etter med sine kopier.

Nå, fem år senere, er mye forandret. EU/EØS har innført omfattende prisreguleringer, mobildata brukes nå daglig, telefonene er avanserte og vi betaler betydelig mer enn forventet for å leie plass i Telenors mobilnett over hele Norge. Våre konkurrenter har avviklet sine Faktura-kopier og One Call har holdt ut lengst av alle.

For å kunne opprettholde markedets beste tilbud til våre eksisterende Faktura-kunder, må vi nå gjennomføre en mindre justering av produktet: Vi innfører fra og med 1. juni i år en fast månedsbetaling på kr 49,- og utvider samtidig Fakturaabonnementet til også å inkludere 50 MB mobildata. - Alternativt 50 ekstra SMS, etter ditt eget valg.

Alle som er Faktura-kunder i dag blir alene om dette tilbudet. Fra og med nå er Faktura ikke lenger i salg, og man kan heller ikke endre fra et annet One Call-abonnement til Faktura.

Faktura fra og med 1. juni 2012:

tabell-brev.png

 

Oppstartsavgift og alle andre priser forblir uendret.

• Du får automatisk Faktura med 50 MB Data

• Du kan velge det andre alternativet, Faktura med 50 ekstra SMS ved å sende en tekstmelding med kodeordet SMS til 04300.

Husk å velge før 1. juni, dersom du vil ha SMS i stedet for data.

Fremtidig kan du bytte mellom alternativene på Mine sider. Ditt mobilnummer er ditt brukernavn ved innlogging.

Jeg håper du vil fortsette å være kunde hos oss og at du trives med "nye" Faktura. Skulle du nå velge å ikke følge oss videre, informerer jeg om at det ikke er bindingstid på Faktura og at du vederlagsfritt kan avslutte kundeforholdet ved å kontakte vår kundeservice. Vil du ta med nummeret ditt til en annen operatør, kontakter du den operatøren direkte.

Bruker du mer enn hva du får i det nye Faktura, bør du ta en titt på våre pakkeabonnement. Her får du blant annet større mengder forbruk inkludert, også ved trafikk til våre nordiske naboland. Du får SMS-varsel når du bruker ut over det inkluderte forbruket og har full kontroll på kostnadene.

- Valget er ditt. Har du spørsmål eller trenger hjelp, når du kundeservice enklest på tlf 04300 eller [email protected].

 

Vennlig hilsen

Øistein Eriksen

Sjef i One Call

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Jeg ville nok heller portert over til Chili Mobil siden de gir 500 kr. gratis på kontantkortet ved portering. Når de 500 kronene er brukt opp flytter man over til det som er billigst da.

nei den var dyr 99 øre i oppstart- pass på !

har tro på chess ambassadør - takk for den , ser jo langt billigere ut en ONECALL kan ringe gratis til andre chess abbonenter - da flytter jeg nok hele familien over der + venner og kjente, hvis ikke noen har noen bedre dealer

men hvor lenge kan CHESS kjøre den billige profilen der ??? :w00t:

Lenke til kommentar

Nei, Chilimobil virker useriøs. Ikke bare har skrivefeil på forsiden, men de villeder med 0.19 kr min. Med liten skrift: «Rabattert pris gjelder i 30 dager ved lading 399,- Etter 30 dager er prisen 0,29/min.». Finner heller ingen fullstendig prisliste.

 

 

 

Talkmore Forhåndsbetalt

Minuttpris Talkmore 0,-

Minuttpris øvrige 0,39

Oppstart Talkmore 0,-

Oppstart øvrige 0,39

SMS 0,34

https://www.talkmore...andsbetalt.html

 

De sier man kan automatisk belaste kredittkort (?). Erfaringer?

Lenke til kommentar

Det tok ikke lang tid før onecall faktura var borte ser en. Mente å lese at de hadde ingen planer om å ta bort faktura når sheriff var ferdig. Er vel under 4mnd siden en gikk fra sheriff til faktura.

 

Kommer også beleilig ca. en måned etter fri data var over (ikke lokketilbud)

 

Ser i tidligere email de skryter over lavere data priser i EU, nå hevder de EU er en av årsakene til at abonnementet forsvinner.

 

Nesten på lik linje med tele2 som ville gjøre det enklere for forbrukeren ved å fjerne sheriff.

 

Med faktura kunne en bestille 120MB mobildata for 39kr,- de kunne i det minste lagt til den pakken.

 

Så, hva er det folk skifter til som har :

-ingen mnd.pris\minstefakturering.

- Lav pris på data\ makspris pr dag.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Det tok ikke lang tid før onecall faktura var borte ser en. Mente å lese at de hadde ingen planer om å ta bort faktura når sheriff var ferdig. Er vel under 4mnd siden en gikk fra sheriff til faktura.

 

http://www.mobilen.no/artikler/lavpristilbudet_forsvinner/106198

 

Vil Mobil Faktura-abonnementet fortsatt bestå selv om Sheriff forsvinner, og kanskje LUDO Mobil også?

– Ja, vi har ingen konkrete planer om å endre på det, sier han.

 

OC går fram om at de skal være så ærlige (reklamen), her er deres sanne ansikt

Lenke til kommentar

Chess premium ser bra ut for oss som ringer lite og ikke har smarttelefon.

Ingen oppstartsavgift eller månedsgebyr, kun 1 øre per sekund. 29 øre pr sms. Det står ingenting i betingelsene om minstefakturering. Sender de regning hver måned uansett beløp?

Endret av ClintE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...