Gå til innhold

Tele2 Sheriff får månadsavgift - gratisabonnementkrigen over?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk tilbud fra Tele 2 jeg også:

 

"Tele2 info: Vi vil beholde deg som kunde! Fortsetter du som kunde gir vi deg FRI bruk av Data, SMS og Minutter til kun 199,- per mnd. Tilbudet gjelder ut mars 2012. Det er ingen bindingstid knyttet til tilbudet. Vi vil forsøke å ringe deg de nærmeste dagene. Mvh Tele2"

 

Ikke et veldig bra tilbud siden Talkmore har det samme tilbudet. Blir heller Onecall faktura heretter. Får bare håpe Onecall ikke slutter med Faktura-abonnementet sitt. Tele2 eier jo Onecall...

 

 

Det var samme tilbud jeg fikk.

 

Litt merkelig at de gir dette storbruker tilbudet som en erstatning for Sheriff. Burde de ikke heller gitt oss et tilbud på et abonnement som var bedre tilpasset småbrukere?

Lenke til kommentar

Det virker som mobilmarkedet i Norge har blitt kraftig konsolidisert de siste årene, og det vil nok fortsette med det. Nye virtuelle operatører (uten eget fysisk mobilnett) kan ikke lenger tjene noe særlig på inngående termineringsinntekter. Forretningsideen med mer eller mindre gratis abonnement for å bygge opp en stor kundebase er ikke mulig lenger.

 

Tidligere tjente virtuelle operatører rundt 1 kr. pr. minutt på inngående samtaler fra andre nett, mens de nå tjener bare 30 øre. Fra neste år blir det bare 15 øre.

 

Med ca 1 kr/min. i fortjeneste på inngående samtaler var det ganske lett å stable på bena en ny billig-operatør for noen år siden. Pengene strømmet jo inn til f.eks. Chess når Telenor- og Netcom-kundene ringte til Chess-kundene.

 

Om ikke mange år blir det nok bare 3 stk. operatører i Norge (Telenor, Netcom og Tele2). Kanskje noen få småoperatører overlever litt til, men de vil sikkert etter hvert enten bli kjøpt opp av en av de tre store eller gå konk pga. lav inntjening.

Lenke til kommentar

Anbefaler foreløpig ludo rød x-small, 130 min, 90 sms med 0 mndspris

så lenge ludo holder hodet over vannet er dette bra, og bedre enn onecall

 

Jeg anbefaler heller Onecall Faktura siden Ludo Rød X-small har minimumsfakturering på kr. 29,- pr. mnd. Onecall har ikke min-fakturering, og er derfor billigere for småforbrukere av mobil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anbefaler foreløpig ludo rød x-small, 130 min, 90 sms med 0 mndspris

så lenge ludo holder hodet over vannet er dette bra, og bedre enn onecall

 

Onecall har fri data bruk til april, for meg er ihvertfall det verdt mye mer enn de 10 ekstra ringeminuttene ludo gir..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...