Gå til innhold

Tele2 Sheriff får månadsavgift - gratisabonnementkrigen over?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig best av Ludo og OneCall?

 

Ludo har 10 min flere gratis ringeminutter og har lavere pris til 5-siffrede numre.

 

Egentlig ser noe Ludo noe bedre ut, men jeg kan ikke se at det er mulig å kontakte kundeservice annet enn ved et dyrt 5-sifret nummer.

Dette syns jeg er en enorm ulempe.

 

Dessuten kan det vel kanskje være et spørsmål om Ludo klarer å holde hodet over vannet, selv om de kom ut av krisen denne gang.

 

Noen som har synspunkter på beste valg mellom Ludo Rød X small eller One Call Faktura?

Lenke til kommentar

 

[...]

 

Jeg anbefaler heller Onecall Faktura siden Ludo Rød X-small har minimumsfakturering på kr. 29,- pr. mnd. Onecall har ikke min-fakturering, og er derfor billigere for småforbrukere av mobil.

 

Nå ble jeg nysgjerrig å kikket på nettsiden til OneCall. Etter at de ble kjøpt opp sist har jeg ventet på at det skulle komme endringer. Ser at det for alle nybestillinger står i vilkårene for BÅDE OneCall Aktiv og OneCall faktura at de blir konvertert til Grunnpakken fra 1.april, med kr 99 pr mnd. Har ikke fått noen beskjed fra OneCall om det også gjelder for eksisterende abbonement, men venter bare på at det skal komme en beskjed om dette, hvis den ikke allerede står skjult på nettsiden et sted. Trolig står det noe i vilkårene om varslingstid for endring av vilkår til ugunst for forbruker, men jeg har ikke sjekket opp vilkårene for hvor mange uker / måneder de må varsle meg. Av ikke forhåndsbetalte abonnement jeg finner på Telepriser er det bare Ludo som ikke skriver noe at det kun gjelder i et par måneder framover. Men det er vel snart "game over" for hele Ludo...

Lenke til kommentar

Det stemmer IKKE at Onecall Aktiv og Faktura blir tvungent konvertert til Grunnpakka den 1. april. Hvis man ikke gjør noe vil Aktiv og Faktura gå over til Grunnpakka (gjelder kun for de som har takket ja til gratis databruk frem til 1. april).

 

Hvis man ikke har takket ja til gratis data vil man fortsette med sitt Aktiv eller Faktura. De som har bestilt gratis data må i løpet av mars si fra (via mine sider på onecall.no, pr. tlf til kundeservice eller epost) at man ikke vil ha Grunnpakka.

 

Da fortsetter man med Faktura eller Aktiv akkurat som før!

Lenke til kommentar

 

Nå ble jeg nysgjerrig å kikket på nettsiden til OneCall. Etter at de ble kjøpt opp sist har jeg ventet på at det skulle komme endringer. Ser at det for alle nybestillinger står i vilkårene for BÅDE OneCall Aktiv og OneCall faktura at de blir konvertert til Grunnpakken fra 1.april, med kr 99 pr mnd. Har ikke fått noen beskjed fra OneCall om det også gjelder for eksisterende abbonement, men venter bare på at det skal komme en beskjed om dette, hvis den ikke allerede står skjult på nettsiden et sted. Trolig står det noe i vilkårene om varslingstid for endring av vilkår til ugunst for forbruker, men jeg har ikke sjekket opp vilkårene for hvor mange uker / måneder de må varsle meg. Av ikke forhåndsbetalte abonnement jeg finner på Telepriser er det bare Ludo som ikke skriver noe at det kun gjelder i et par måneder framover. Men det er vel snart "game over" for hele Ludo...

 

Jeg vet ikke om jeg helt forstår innlegget ditt? Hvis du har blitt kunde med One Call Faktura-abonnement OG takket ja til "Fri bruk" data, så vil du bli konvertert til Grunnpakke, MED MINDRE du gir beskjed innen mars at du ønsker å fortsette med One Call Faktura. One Call vil sende ut et varsel om dette pr. mail.

 

Har du som eksisterende One Call-abonnent også fått "Fri bruk"? Hvis ikke, vil jeg anta det ikke gjelder deg. Uansett, kundeservice er bare en telefon unna.

 

Ang. min. tid for varsel om endringer til ulempe for abonnent: Tele2 sendte ut sitt varsel om (negativ) endring av Sheriff i slutten av januar, som gjøres gjeldende 1. mars (se trådstart), altså ga de omtrent 5 ukers varsel.

Endret av Well
Lenke til kommentar

Melding på Onecall sin Facebook-side:

 

"One Call Hei Ingar! Per i dag er prisen for det som kalles overforbruk, altså utover pakkene på 0,99 pr MB. Vi jobber med nye og spennende løsninger rundt data som vi har mål om å lansere før fri-bruk kampanjen er over. mvh Pål

8. februar kl. 09:21"

 

Ser ut som Onecall kommer med noen nye data-tilbud før 1. april.

Lenke til kommentar

Nå spiller vi LUDO igjen.

Fant ut at det er best på det nuværende tidspunkt.

Spiller det ihvertfall til 1.April

It`s a game, sometimes you loose sometimes you win.

 

Hvorfor LUDO frem til 1. april? Hva skjer med LUDO før og etter 1.april?

Trodde 1. april var merkedato for OneCall Faktura, fordi de frem til da tilbyr fri data?

Lenke til kommentar

Er vel heller 1. mai som er datoen for Ludo Mobil. Innen den datoen må de ha funnet en ny leverandør fordi Ventelo da avslutter samarbeidet med Ludo:

 

http://www.ventelo.no/om-ventelo/aktuelt-og-media/nyhetsarkiv/pressemeldinger/03.02.2012-informasjon-om-videre-prosess-med-ludo-mobil.html

 

Det blir også spennende å se om Ludo har klart å betale 20 mill. kr. til Ventelo innen fristen 16. februar:

 

http://www.dagensit.no/article2335064.ece

 

Edit:

 

Ludo har visst ikke betalt 20. mill. til Ventelo innen fristen:

 

http://www.hegnar.no/okonomi/article679078.ece

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Byttet til One Call igjen da. Hadde Tele 2 Sheriff.

 

Sant og si føler jeg på meg at alle disse konstante påminnelsene fra One Calls sjef på tv er et omen om noe ondt. At de plutselig kommer til å skru opp prisene under påstand om å gjøre det "enklere" eller noe lignende. Vi får vente å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ludo har den fordelen at det ikke skifter mellom TN og NwN sitt nett. Merker at det irriterer meg litt når jeg sitter på bussen og surfer :p

 

Du legger dette frem på feil måte. Grunnen til at mobilen skifter mellom forskjellige nett, er at mobilen er satt til å veksle automatisk. Vi som ikke ønsker dette, går inn i settings, og låser telefonen til Telenor sitt nett. Grunnen til at jeg tar dette opp nå, er at dette er en sak som fremdeles er aktuell.

Lenke til kommentar

Ludo har den fordelen at det ikke skifter mellom TN og NwN sitt nett. Merker at det irriterer meg litt når jeg sitter på bussen og surfer :p

 

Du legger dette frem på feil måte. Grunnen til at mobilen skifter mellom forskjellige nett, er at mobilen er satt til å veksle automatisk. Vi som ikke ønsker dette, går inn i settings, og låser telefonen til Telenor sitt nett. Grunnen til at jeg tar dette opp nå, er at dette er en sak som fremdeles er aktuell.

 

 

Etter jeg skiftet til OneCall får jeg oftere klage fra mine samtalepartnere at de har problemer med å høre meg. (Har Samsung Galaxy S2.) Har OneCall dårligere nett? Om man setter at Telenor-nettverket skal brukes, gjelder det både tale og data?

 

Det medfører vel ikke ekstra kostnader for meg som abonnent å sette det til Telenor? (Må vel være dyrere for OneCall?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...