Gå til innhold

"Forfølgelser" av kristne...?


Anbefalte innlegg

"Gandalf" er kristen da.

Hvert hotell han sover i fjerner han den siden i bibelen som sier at "en mann skal ikke sove med en mann, slik han gjør med en kvinne."

En bra video likevel.

Beklager.

Gjorde litt research, han er ikke kristen, men han fjerner sider fra bibler på hoteller han sover i, den delen er korrekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mener skuespilleren Ian McKellen, gandalf i ringenes herre serien, så er han ateist ja...

 

 

Men river ut sidene i bibelen fordi han er homoseksuell....

 

De tre siste hotellene jeg har ligget på her i landet hadde ingen bibel... Jeg bruker å ta dem med meg jeg og kaste dem i søppela et eller annet sted ingen finner de igjen ... Hvorfor kan ikke hotellene legge ut noen ordentlige bøker å lese i isteden for disse middelalder påstandene fra en enkelt religion? Det ville faktisk vært litt kult... De kunne byttet ut den jævla minibaren som INGEN med fulle fem i behold vil benytte pga de ville prisene og satt inn noen utvalgte bøker isteden... Vært langt lurere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, alle som ble født og døde før ''jesus sin tid'' ble dømt til helvete fordi de aldri hadde hørt om akkurat din gud?

Nei, de vil bli dømt (til himmel eller helvete) etter sine gjerninger på dommens dag (en dag i fremtiden) En dom alle de kristne ikke kommer for, da de her og nå går inn i himmelriket (det evige livet)

Jesus Kristus > Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Flisespikkeri, de fulgte angivelig guds ord så hva var de da?

Begrepet "kristen" oppsto sannsynligvis som et nedlatende begrep om de første... vel, kristne. Ordet er avledet av noe slikt som "Kristus-etterfølger", men til å begynne med kalte de seg Veien.

 

Det var pr. definisjon umulig å være kristen før Jesus hadde dødd og stått opp igjen.

Lenke til kommentar

Begrepet "kristen" oppsto sannsynligvis som et nedlatende begrep om de første... vel, kristne.

Med tanke på at den kristne bibel først kom 250 år etter jesus mytens død er det vel ikke så rart at de ikke kalte seg for kristne...

 

Og når sannheten skal frem var det faktisk kristne som var de største forfølgerne av nettopp kristne... Men hvordan var det når historien skulle skrives? Ble historien skrevet av vinnerne eller taperne av konfliktene? Jepp, helt riktig, den ble skrevet av vinnerne og vinnerne var og fremdeles er en bakstrebersk gjeng som simpelthen ELSKER å fremstille seg som forfulgte, som de tapende, som de lidende, som de blødende, de som det er synd på, som det alltid blir begått urett mot (til tross for at de største urettene som er begått i vår historie er begått av nettopp de kristne..)

 

Så og si alt i kristendom er bygget rundt denne offer rollen der det er de kristne som er de som det alltid blir begått urett og urettferdighet mot. Ta en tur inn på vårtland.no og kikk på overskriftene der, så og si SAMTELIGE har ett eller annet med forfølgelse av kristne å gjøre, som om kristne var en slagt overmenneske som det aldri måtte skje fæle ting med... Drit i ALLE andre og sjebnen deres, for ingenting overgår urett som er begått mot kristne og jeg begynner å se hvorfor det er slik... For dommedag er jo rett rundt hjørnet (det har det jo alltid vært for den dødskulten...) og i de spådommene står det jo helt klart at de kristne skal forfølges... Og derfor blåser de opp hver eneste sak som kan oppfattes som forfølgelse av kristne... De simpelthen elsker den rollen som de vaskeekte hyklerne de er...

 

 

Bare se på han gamle kristne snilefisken som sto frem nå og påsto at 22.7 var guds advarsler til oss (jammen må jeg si at den guden har noen totalt håpløse måter å advare folk på... Hva med å skrive en lapp som alle andre?). Som en god tilhenger av dødskulten kristendom ser også han at et vennskap med jødene er helt essensielt for at den store våte drømmedagen som alle kristne venter på skal inntreffe, for det står jo i skriften...

 

Slik folk som denne snilefisken ØNSKER faktisk at jorden skal utslettes (siden han selv er gammel begynner han vel å bli fryktelig redd for å dø og det er vel derfor han ønsker død og fordervelse over alle for å kunne leve evig selv...) og gjør derfor hva han tror er nødvendig for å få til dommedag på jord...

 

Denne fyren er atpåtil professor i statsvitenskap (?) og jeg kan faktisk forstå hans tidligere kolleger når de går ut og sier at disse hårreisende uttalelsene ikke har noe med statsvitenskaps arbeidet å gjøre (la oss håpe det!!!), for jeg ville vært gruelig flau jeg også om en av mine kolleger gikk ut med et slikt syn på ting som at det skal være nødvendig for en gud å drepe noen for å si i fra om noe...

 

 

Personlig ser jeg på slikt som denne snilefisken står for som ekte kristne verdier... Han viser sitt rette kristne og egoistiske jeg, da slike som ham ikke ser noe godt i videre forskning og utvikling for å sikre artens overlevelse, hvorfor skal vi det når vi allikevel skal ofres på den store guds alter (drit i at vi ikke har et eneste bevis for denne guden...) og enten skal eksistere i evig tortur eller i evig sus og dus i en himmel ingen vet hvor er...

 

 

Kristne er faktisk sine egne forfølgere der de velter seg i stakkarslighet i den tro at det er en dyd å være stakkarslig... For det er bare å innse at om noe som ligner på en dommedag (i form av meteor, en supersonisk eksplosjon eller lignende) skulle skje så er det ingen som vil bli spart. Det er ingenting som tilsier det så langt, så å tro det er å lure seg selv... Men forfølgelse av kristne er like viktig for kristne som troen er... Uten forfølgelse følger heller ikke den store deilige dagen de i denne dødskulten venter på og som samtelige siden kristendommens morgen har trodd var rett rundt hjørnet... Dommedag...

 

Ligner på hunder som biter seg selv i halen faktisk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og når sannheten skal frem var det faktisk kristne som var de største forfølgerne av nettopp kristne...

Det er ikke sant, men flere store kristne institusjoner og bevegelser har forfulgt andre kristne, ja.

 

(til tross for at de største urettene som er begått i vår historie er begått av nettopp de kristne..)

De største urettene er begått av ateister, nærmere bestemt kommunister.

 

Så og si alt i kristendom er bygget rundt denne offer rollen der det er de kristne som er de som det alltid blir begått urett og urettferdighet mot. Ta en tur inn på vårtland.no og kikk på overskriftene der, så og si SAMTELIGE har ett eller annet med forfølgelse av kristne å gjøre, som om kristne var en slagt overmenneske som det aldri måtte skje fæle ting med... Drit i ALLE andre og sjebnen deres, for ingenting overgår urett som er begått mot kristne og jeg begynner å se hvorfor det er slik... For dommedag er jo rett rundt hjørnet (det har det jo alltid vært for den dødskulten...) og i de spådommene står det jo helt klart at de kristne skal forfølges... Og derfor blåser de opp hver eneste sak som kan oppfattes som forfølgelse av kristne... De simpelthen elsker den rollen som de vaskeekte hyklerne de er...

At kristne aviser fokuserer mer på forfølgelser av kristne enn f.eks Dagbladet er vel ikke annet enn naturlig. Og flere steder er det da også kristne som er de mest forfulgte, som i Pakistan og Nord-Korea. Har ikke lagt merke til at kristne aviser ikke bryr seg om andre enn de kristne heller, forresten (med unntak av gærningene i Norge IDag).

 

Bare se på han gamle kristne snilefisken som sto frem nå og påsto at 22.7 var guds advarsler til oss

Det sa han ikke, men det er slik det ble fremstilt i overskriftene som tydeligvis er det eneste folk leste før de kastet seg over det. Jeg synes ikke det han FAKTISK sa hang på greip, var taktisk eller eller rett heller.

 

Slik folk som denne snilefisken ØNSKER faktisk at jorden skal utslettes (siden han selv er gammel begynner han vel å bli fryktelig redd for å dø og det er vel derfor han ønsker død og fordervelse over alle for å kunne leve evig selv...) og gjør derfor hva han tror er nødvendig for å få til dommedag på jord...

Hva han personlig ønsker ang. jordens framtid kan jeg ikke uttale meg om, jeg har ikke hørt ham si noe om det. Har du? Har du vært borti andre kristne som prøver å frembringe eller fremskynde dommedag (det har ikke jeg)?

 

Personlig ser jeg på slikt som denne snilefisken står for som ekte kristne verdier...

Var det dine verdier da du var kristen?

Endret av bonkytonk
Lenke til kommentar

(...)

 

De tre siste hotellene jeg har ligget på her i landet hadde ingen bibel... Jeg bruker å ta dem med meg jeg og kaste dem i søppela et eller annet sted ingen finner de igjen ... Hvorfor kan ikke hotellene legge ut noen ordentlige bøker å lese i isteden for disse middelalder påstandene fra en enkelt religion? Det ville faktisk vært litt kult... De kunne byttet ut den jævla minibaren som INGEN med fulle fem i behold vil benytte pga de ville prisene og satt inn noen utvalgte bøker isteden... Vært langt lurere

 

Jeg må si at det er helt hinsides respektløst ovenfor kristne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...